Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post Reply

Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Poll ended at Sun Jul 06, 2008 4:25 pm

Koodaa oma skriptikieli
30
57%
Peli hahmogeneraattorilla
14
26%
Tee peli, johon kilpailunjärjestejän tekemä musiikki sopii
9
17%
 
Total votes: 53

Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Sami345 »

Elikkä minkä aiheen haluatte kisaan?
Äänestys päättyy 6. 7. 2008
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Koodiapina »

Mikä toi hahmogeneraattori vaihtoehto on?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Awaclus »

Varmaankin tyyliin semmoinen että:

Nimi: _______
Hiusten väri valitsehan näistä: Vihreä vihreä vihreä
Silmien väri valitsehan näistä: Pinkki pinkki pinkki
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by nevssons »

millon kisa alkaa? olen seuraavat kaksi viikkoa mökillä joten toivoisin ehtiväni mukaan!
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Sami345 »

nevssons wrote:millon kisa alkaa? olen seuraavat kaksi viikkoa mökillä joten toivoisin ehtiväni mukaan!
Äänestyksen jälkeen.
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Jonez »

Sinänsä ihan sama, koska ehdin armeijaan just sopivasti kun viikkokisa alkaa.

Mutta idea mulla on, eikä se oo mikään noista vaihtoehdoista:
Peli jossa ei saa käyttää kuvia mihinkään "interaktiiviseen", eli ne saavat olla QUI:na, health-bareina jne, mutta eivät vihollisina tai ammuksina ym. Objekteja ei saa käyttää ollenkaan. Itse pelimaailma ja sen liikkuvat osat koodattaisiin käyttämällä vain ja ainoastaan cb:n sisäänrakennettuja kartta-komentoja. Siinä olisi pientä haastetta :).

Edit. tietenkin saisi käyttää funkkareita ja komentoja tyyliin Distance(), Len(), OpenToRead() jne.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Olwi »

Äänestin näköjään suosituinta vaihtoehtoa;)
Hahmogeneraattoria kannatan minä.
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Awaclus »

Minäpä äänestinkin tuota musiikki-valintaa, vaikken aiokaan osallistua.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Koodiapina »

Hahmogeneraattorikin olisi varmaan hieno aihe, mutta tuossa skriptipelissä olisi mukavasti haastetta. Äänestin siis sitä.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Olwi »

Grandi wrote:skriptipelissä
Skriptikielessä

Hahmogeneraattorihomma ois siitä parempi että ei tarvitse olla niin pro osallistuakseen:P
Huuda mun ip:tä!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by koodaaja »

Äänestin hahmogeneraattoriaihetta, koska.. Dunno, olisi kiva leikkiä vähän. Toisaalta, ei tuo skriptikielikään huono ole. Riippuu vain, mitä toiminnallisuuksia siltä vaaditaan.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by Olwi »

OffTopic:


Koodaaja,et muuten äänestänyt.
Muistin että mun ääni oli kymmenes hahmogeneraattorille :lol:


OnTopic:
Otetaan välillä sellasia aiheita että mullaki on mahdollisuuksia :mrgreen:
Tuo hahmogeneraattori ois suht yksinkertainen.
Huuda mun ip:tä!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?

Post by koodaaja »

Niin jaa. Itse asiassa tuo skriptikieli voisi olla ihan oiva valinta, koska voisi tehdä simppelin pelin ja testailla sillä. Otetaanpa esimerkiksi räiskintäpeli: Niitä on CB:llä tehty tuhottomasti, mutta hyviä on vain muutama. Jos jätetään vielä teknisillä avuilla ratsastavat (raycasterit ja nettihärpäkkeet) pois, ei taida olla paria enempää. Miksi on näin? Koska pelit ovat yksinkertaisesti päätöntä ammuskelua. Pelaaja spawnataan jonnekin ja sen jälkeen hän ammuskelee vaeltelevia vihollisia, tai niitä spawnitaan pelaajan ympärille. Ilman järjen hiventäkään, ilman muuta päämäärää kuin tappaa kaikki. Muutamassa pelissä on tavoitteita: etene seuraavaan paikkaan, ei yleensä sen kummempia. Koska tehtävät on erehdytty koodaamaan peliin suoraan. Hyvällä skriptimoottorilla voisi saada aikaan kymmeniä kenttiä erilaisilla ja monipuolisilla tavoitteilla suhteellisen pienessä ajassa.

ÖffTöpic:
Kyllä muuten äänestin. Kuka käskee postaamaan heti laitettuaan rastia ruutuun? Äänestin jo eilen illalla, en vain jaksanut alkaa kirjoitella. Ei pidä olettaa liikaa :p
Post Reply