Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Lue ensin turhat rivit ReadLine():llä tekemättä mitään. Sitten lue seuraavat rivit taulukkoon For-loopilla. Muista laittaa taulukon tietotyypiksi teksti.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Tyhmät kysymykset
Heräsin aikasin aamulla ja sain omituisen päähänpiston:Alanpa koodaamaan!:D
Siitä sai alkunsa tämä mun mahtava futispeli,joka on kyllä vielä aika pahasti kesken.
EDIT!
Tässä oli kysymys vielä äsken. Muutin hieman tyyliä millä tein sen ja nyt toimii
Siitä sai alkunsa tämä mun mahtava futispeli,joka on kyllä vielä aika pahasti kesken.
EDIT!
Tässä oli kysymys vielä äsken. Muutin hieman tyyliä millä tein sen ja nyt toimii
Huuda mun ip:tä!
- wilizucoder
- Member
- Posts: 81
- Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
Mulla olis tällanen tyhmä kysymys, että voiko CB.llä toistaa mad tracker tiedostoja ja jos ei voi, niin miten ne saa toimimaan?
Re: Tyhmät kysymykset
katso manuaalista playsound komento. Siitä löytyy lista formaateista joita pystyy toistamaan, jos sitä ei ole listassa ei voi.wilizucoder wrote:Mulla olis tällanen tyhmä kysymys, että voiko CB.llä toistaa mad tracker tiedostoja ja jos ei voi, niin miten ne saa toimimaan?
kai jontenkin voi readbyte komennolla/DLL:llä voi virittää jonkun binääri systeemin mutta se on vaikeaa...
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
- wilizucoder
- Member
- Posts: 81
- Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
Ok kiitos tiedosta, ja muuten nevssons, millä ohjelmalla itse teet musiikit peleihisi?
EDIT:
Tai ihan kuka vain, että mikä olisi hyvä ilmainen musiikinteko-ohjelma, jolla voisi tehdä musiikkia CB.lle?
Re: Tyhmät kysymykset
FL Studion demolla pystyy vääntämään jo aika monipuolista musiikkia ja viemään sen mp3-tiedostoksi. Projekteja ei voi tallentaa, mutta nuotit voi tallentaa midinä mikä tarjoaa mahdollisuuden biisien jatkamiseen tarvittaessa.wilizucoder wrote:Ok kiitos tiedosta, ja muuten nevssons, millä ohjelmalla itse teet musiikit peleihisi?
EDIT:Tai ihan kuka vain, että mikä olisi hyvä ilmainen musiikinteko-ohjelma, jolla voisi tehdä musiikkia CB.lle?
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
- wilizucoder
- Member
- Posts: 81
- Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
Juu, kiitos vaan Harakalle, tuosta on varmasti paljon hyötyä.
Re: Tyhmät kysymykset
En tee itse musiikkejaniwilizucoder wrote:Ok kiitos tiedosta, ja muuten nevssons, millä ohjelmalla itse teet musiikit peleihisi?
EDIT:Tai ihan kuka vain, että mikä olisi hyvä ilmainen musiikinteko-ohjelma, jolla voisi tehdä musiikkia CB.lle?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja oma ongelmani:
miten saa coolbasicilla uudelleen käynnistettyä koneen? (vistan)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Re: Tyhmät kysymykset
MIKÄ IHME mahtaa olla vikana tässä koodissa?
Tuo on siis eräänlainen "Soundboard", jossa on harmaita palikoita ja niihin voi "ladata" ääniä, ja kun sitten klikkaa jotakin palikkaa niin kuuluu "siihen ladattu ääni", (tosin ääniä ei ladata muistiin vaan soitetaan suoraan). Äänten "lataaminen" palikoihin onnistuu klikkaamalla niitä hiiren oikealla painikkeella. Kuten (todennäköisesti) huomaat, systeemi toimii ihan riittävän hyvin. Ongelma on, ettei ohjelman tallennussysteemi toimi ollenkaan. Systeemi on yksinkertainen: kun klikkaa taustaa ja valitsee "tallenna" vaihtoehdon, mennään subohjelmaan "save_program", joka avaa "settings.dat" tiedoston, ja tallentaa sinne ikkunan koon, väriteeman, sekä buttonien nimet ja niihin ladattujen äänien polut.
Jostakin syystä tallentaminen ei onnistu, ohjelma kyllä vaikuttaa tallentavan jotain, mutta settings.dat tiedostossa ei tapahdu minkäänlaisia muutoksia.
Olen kokeillut jo vaikka mitä vaihtoehtoja, mutta ei vain toimi... On kai totta, että ihminen on sokea omille virheillensä.
Code: Select all
EI ENÄÄ MITÄÄN
Jostakin syystä tallentaminen ei onnistu, ohjelma kyllä vaikuttaa tallentavan jotain, mutta settings.dat tiedostossa ei tapahdu minkäänlaisia muutoksia.
Olen kokeillut jo vaikka mitä vaihtoehtoja, mutta ei vain toimi... On kai totta, että ihminen on sokea omille virheillensä.
Last edited by Ruuttu on Fri Jun 20, 2008 4:59 pm, edited 1 time in total.
- wilizucoder
- Member
- Posts: 81
- Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
Kysymys kuuluu, että miten saan pelini tänne ladattavaksi?
-
- Active Member
- Posts: 126
- Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Laitat sen vaikka box.net iin ja laitat linkin tänne foorumeille.
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
- wilizucoder
- Member
- Posts: 81
- Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
ok, kiitti tosta
Re: Tyhmät kysymykset
Mikä tässä koodissa menee pieleen, kun teksti mitä pitää kirjoittaa ei näy. en ymmärrä.
voisiko joku mahdollisesti auttaa. Kiitos etukäteen auttajille.
voisiko joku mahdollisesti auttaa. Kiitos etukäteen auttajille.
Code: Select all
Repeat
viesti=Input(".")
If KeyHit(28)Then
CloseInput
Text 10,30,""+viesti+""
EndIf
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Kyllä mulla näkyy teksti???No Katotaas vieläVärikäs wrote:Mikä tässä koodissa menee pieleen, kun teksti mitä pitää kirjoittaa ei näy. en ymmärrä.
voisiko joku mahdollisesti auttaa. Kiitos etukäteen auttajille.
Code: Select all
Repeat viesti=Input(".") If KeyHit(28)Then CloseInput Text 10,30,""+viesti+"" EndIf DrawScreen Forever
No koita drawgamea ennen tekstiä jos se jää vaikka objectien tai kartan alle,Mihin tuo sitten onkaan tulossa.En tiedä
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Tyhmät kysymykset
ei tämän ole tarkotus mihinkää tulla. kunhan päätin kokeilla.KillBurn wrote:
Kyllä mulla näkyy teksti???No Katotaas vielä
No koita drawgamea ennen tekstiä jos se jää vaikka objectien tai kartan alle,Mihin tuo sitten onkaan tulossa.En tiedä
se on pelkästään tollasena jaei toimi. laitoin drawgamen,--> ei toimi.
Re: Tyhmät kysymykset
Joo Ei Se drawgame auta jos niitä objecteja tai karttoja ei ole.Värikäs wrote:ei tämän ole tarkotus mihinkää tulla. kunhan päätin kokeilla.KillBurn wrote:
Kyllä mulla näkyy teksti???No Katotaas vielä
No koita drawgamea ennen tekstiä jos se jää vaikka objectien tai kartan alle,Mihin tuo sitten onkaan tulossa.En tiedä
se on pelkästään tollasena jaei toimi. laitoin drawgamen,--> ei toimi.
siis tuo sun ohjelma luo ensin inputin jossa lukee jotain valmiina ja sen jälkeen saa kirjoittaa ite vaikka nimensä.
jos se oli ideana niin toimii, jos ei niin en tiedä mikä mättää
Sumu Games: Sam, Ur eye!
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
'Viesti' muuttujan tyyppi pitää olla merkkijono, jos siihen halutaan tekstiä. Ja toi numero vaan vilahtaa, koska sitä ei ole määritelty pysymään siinä. En tiedä minkälaista ohjelmaa olit tekemässä, mutta tässä korjattu versio, jossa viestejä voi kirjoittaa mielin määrin.Värikäs wrote:Mikä tässä koodissa menee pieleen, kun teksti mitä pitää kirjoittaa ei näy. en ymmärrä. :(
voisiko joku mahdollisesti auttaa. Kiitos etukäteen auttajille. ;)
Code: Select all
Type nviesti
Field content$
EndType
Repeat
viesti$ = Input(".")
If KeyHit(28)Then
n.nviesti = New(nviesti)
n\content = viesti
CloseInput
EndIf
For n.nviesti = Each nviesti
i = i + 1
Text 10,20+(i*10),n\content
Next n
i = 0
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Onko coolbasicin avulla mahdollista löytää tilester-formaatin kartan hit-kerroksesta kulmia ja risteyksiä? Tähän meinaan pohjautuu eräs ajatus bottien tekoälylle, jota olen nyt vähän aikaa jo miettinyt. Vaihtoehtoisesti voisin myös yrittää ymmärtää noita algoritmeja, joilla loisin erilaisen systeemin, mutta Bresenhamin algoritmiin en keksinyt keinoa muuttaa cb:n hyväksymään muotoon Wikipedian pseudokoodin ja Coolbasicin erojen sekä Coolbasicin nykyisen version puutteiden vuoksi, enkä A*-algoritmista ymmärtänyt mitään: en keksinyt mitään keinoa koodata sitä, saati sitten keksinyt mitä se ylipäätään TEKEE.
Re: Tyhmät kysymykset
Datakerros ratkaisuksi?esa94 wrote:Onko coolbasicin avulla mahdollista löytää tilester-formaatin kartan hit-kerroksesta kulmia ja risteyksiä? Tähän meinaan pohjautuu eräs ajatus bottien tekoälylle, jota olen nyt vähän aikaa jo miettinyt. Vaihtoehtoisesti voisin myös yrittää ymmärtää noita algoritmeja, joilla loisin erilaisen systeemin, mutta Bresenhamin algoritmiin en keksinyt keinoa muuttaa cb:n hyväksymään muotoon Wikipedian pseudokoodin ja Coolbasicin erojen sekä Coolbasicin nykyisen version puutteiden vuoksi, enkä A*-algoritmista ymmärtänyt mitään: en keksinyt mitään keinoa koodata sitä, saati sitten keksinyt mitä se ylipäätään TEKEE.
Huuda mun ip:tä!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Haha, ei oikeassa tekoälyssä datakerroksella tehdä muuta kuin waypointteja.
Bresenhamin algoritmi? Sitähän käytetään viivojen rasterointiin D: Vai viittaatko nyt siihen, että sillä tarkistettaisiin mistä voi kulkea?
A* on loppujen lopuksi aivan ymmärrettävä. Eli kokeillaan aina jatkaa helpoimmasta tilestä, helppous lasketaan kaavalla F = G + H, jossa G on matka kyseiseen tileen ja H on arvio etäisyydestä maaliin. Koska en osaa asiaa selittää, niin google on jälleen ystävä. Hakusanalla "A* tutorial" ensimmäinen osuma: http://www.policyalmanac.org/games/aStarTutorial.htm Itse käsitin A*in toimintatavan jotenkuten tuon luettuani.
Ja Wikipedia ei ole kovin hyvä ohjelmointiresurssi, siellä asiat tupataan selittämään vähän.. monimutkaisesti.
Bresenhamin algoritmi? Sitähän käytetään viivojen rasterointiin D: Vai viittaatko nyt siihen, että sillä tarkistettaisiin mistä voi kulkea?
A* on loppujen lopuksi aivan ymmärrettävä. Eli kokeillaan aina jatkaa helpoimmasta tilestä, helppous lasketaan kaavalla F = G + H, jossa G on matka kyseiseen tileen ja H on arvio etäisyydestä maaliin. Koska en osaa asiaa selittää, niin google on jälleen ystävä. Hakusanalla "A* tutorial" ensimmäinen osuma: http://www.policyalmanac.org/games/aStarTutorial.htm Itse käsitin A*in toimintatavan jotenkuten tuon luettuani.
Ja Wikipedia ei ole kovin hyvä ohjelmointiresurssi, siellä asiat tupataan selittämään vähän.. monimutkaisesti.