Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harakka »

Lue ensin turhat rivit ReadLine():llä tekemättä mitään. Sitten lue seuraavat rivit taulukkoon For-loopilla. Muista laittaa taulukon tietotyypiksi teksti.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Olwi »

Heräsin aikasin aamulla ja sain omituisen päähänpiston:Alanpa koodaamaan!:D
Siitä sai alkunsa tämä mun mahtava futispeli,joka on kyllä vielä aika pahasti kesken.

EDIT!
Tässä oli kysymys vielä äsken. Muutin hieman tyyliä millä tein sen ja nyt toimii
Huuda mun ip:tä!
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by wilizucoder »

Mulla olis tällanen tyhmä kysymys, että voiko CB.llä toistaa mad tracker tiedostoja ja jos ei voi, niin miten ne saa toimimaan?
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by nevssons »

wilizucoder wrote:Mulla olis tällanen tyhmä kysymys, että voiko CB.llä toistaa mad tracker tiedostoja ja jos ei voi, niin miten ne saa toimimaan?
katso manuaalista playsound komento. Siitä löytyy lista formaateista joita pystyy toistamaan, jos sitä ei ole listassa ei voi.

kai jontenkin voi readbyte komennolla/DLL:llä voi virittää jonkun binääri systeemin mutta se on vaikeaa...
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by wilizucoder »

Ok kiitos tiedosta, ja muuten nevssons, millä ohjelmalla itse teet musiikit peleihisi? :roll:
EDIT:

Tai ihan kuka vain, että mikä olisi hyvä ilmainen musiikinteko-ohjelma, jolla voisi tehdä musiikkia CB.lle?

Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harakka »

wilizucoder wrote:Ok kiitos tiedosta, ja muuten nevssons, millä ohjelmalla itse teet musiikit peleihisi? :roll:
EDIT:

Tai ihan kuka vain, että mikä olisi hyvä ilmainen musiikinteko-ohjelma, jolla voisi tehdä musiikkia CB.lle?

FL Studion demolla pystyy vääntämään jo aika monipuolista musiikkia ja viemään sen mp3-tiedostoksi. Projekteja ei voi tallentaa, mutta nuotit voi tallentaa midinä mikä tarjoaa mahdollisuuden biisien jatkamiseen tarvittaessa.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by wilizucoder »

Juu, kiitos vaan Harakalle, tuosta on varmasti paljon hyötyä. :P
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by nevssons »

wilizucoder wrote:Ok kiitos tiedosta, ja muuten nevssons, millä ohjelmalla itse teet musiikit peleihisi? :roll:
EDIT:

Tai ihan kuka vain, että mikä olisi hyvä ilmainen musiikinteko-ohjelma, jolla voisi tehdä musiikkia CB.lle?

En tee itse musiikkejani :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja oma ongelmani:
miten saa coolbasicilla uudelleen käynnistettyä koneen? (vistan)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ruuttu »

MIKÄ IHME mahtaa olla vikana tässä koodissa?

Code: Select all


EI ENÄÄ MITÄÄN

Tuo on siis eräänlainen "Soundboard", jossa on harmaita palikoita ja niihin voi "ladata" ääniä, ja kun sitten klikkaa jotakin palikkaa niin kuuluu "siihen ladattu ääni", (tosin ääniä ei ladata muistiin vaan soitetaan suoraan). Äänten "lataaminen" palikoihin onnistuu klikkaamalla niitä hiiren oikealla painikkeella. Kuten (todennäköisesti) huomaat, systeemi toimii ihan riittävän hyvin. Ongelma on, ettei ohjelman tallennussysteemi toimi ollenkaan. Systeemi on yksinkertainen: kun klikkaa taustaa ja valitsee "tallenna" vaihtoehdon, mennään subohjelmaan "save_program", joka avaa "settings.dat" tiedoston, ja tallentaa sinne ikkunan koon, väriteeman, sekä buttonien nimet ja niihin ladattujen äänien polut.

Jostakin syystä tallentaminen ei onnistu, ohjelma kyllä vaikuttaa tallentavan jotain, mutta settings.dat tiedostossa ei tapahdu minkäänlaisia muutoksia.
Olen kokeillut jo vaikka mitä vaihtoehtoja, mutta ei vain toimi... On kai totta, että ihminen on sokea omille virheillensä. :)
Last edited by Ruuttu on Fri Jun 20, 2008 4:59 pm, edited 1 time in total.
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by wilizucoder »

Kysymys kuuluu, että miten saan pelini tänne ladattavaksi?
Eräs cb koodaaja
Active Member
Posts: 126
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Eräs cb koodaaja »

Laitat sen vaikka box.net iin ja laitat linkin tänne foorumeille.
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by wilizucoder »

ok, kiitti tosta
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ilkka »

Mikä tässä koodissa menee pieleen, kun teksti mitä pitää kirjoittaa ei näy. en ymmärrä. :(
voisiko joku mahdollisesti auttaa. Kiitos etukäteen auttajille. ;)

Code: Select all

Repeat
viesti=Input(".")
If KeyHit(28)Then 
CloseInput 
Text 10,30,""+viesti+""
EndIf 
DrawScreen 
Forever 
Image
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by KillBurn »

Värikäs wrote:Mikä tässä koodissa menee pieleen, kun teksti mitä pitää kirjoittaa ei näy. en ymmärrä. :(
voisiko joku mahdollisesti auttaa. Kiitos etukäteen auttajille. ;)

Code: Select all

Repeat
viesti=Input(".")
If KeyHit(28)Then 
CloseInput 
Text 10,30,""+viesti+""
EndIf 
DrawScreen 
Forever 
Kyllä mulla näkyy teksti???No Katotaas vielä
No koita drawgamea ennen tekstiä jos se jää vaikka objectien tai kartan alle,Mihin tuo sitten onkaan tulossa.En tiedä
Sumu Games: Sam, Ur eye!
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ilkka »

KillBurn wrote:
Kyllä mulla näkyy teksti???No Katotaas vielä
No koita drawgamea ennen tekstiä jos se jää vaikka objectien tai kartan alle,Mihin tuo sitten onkaan tulossa.En tiedä
ei tämän ole tarkotus mihinkää tulla. kunhan päätin kokeilla.
se on pelkästään tollasena jaei toimi. laitoin drawgamen,--> ei toimi. :|
Image
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by KillBurn »

Värikäs wrote:
KillBurn wrote:
Kyllä mulla näkyy teksti???No Katotaas vielä
No koita drawgamea ennen tekstiä jos se jää vaikka objectien tai kartan alle,Mihin tuo sitten onkaan tulossa.En tiedä
ei tämän ole tarkotus mihinkää tulla. kunhan päätin kokeilla.
se on pelkästään tollasena jaei toimi. laitoin drawgamen,--> ei toimi. :|
Joo Ei Se drawgame auta jos niitä objecteja tai karttoja ei ole.
siis tuo sun ohjelma luo ensin inputin jossa lukee jotain valmiina ja sen jälkeen saa kirjoittaa ite vaikka nimensä.
jos se oli ideana niin toimii, jos ei niin en tiedä mikä mättää :(
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Koodiapina »

Värikäs wrote:Mikä tässä koodissa menee pieleen, kun teksti mitä pitää kirjoittaa ei näy. en ymmärrä. :(
voisiko joku mahdollisesti auttaa. Kiitos etukäteen auttajille. ;)
'Viesti' muuttujan tyyppi pitää olla merkkijono, jos siihen halutaan tekstiä. Ja toi numero vaan vilahtaa, koska sitä ei ole määritelty pysymään siinä. En tiedä minkälaista ohjelmaa olit tekemässä, mutta tässä korjattu versio, jossa viestejä voi kirjoittaa mielin määrin.

Code: Select all

    Type nviesti
        Field content$
    EndType 

    Repeat
        viesti$ = Input(".")
        If KeyHit(28)Then
            n.nviesti = New(nviesti)
            n\content = viesti
            CloseInput
        EndIf
        For n.nviesti = Each nviesti
            i = i + 1
            Text 10,20+(i*10),n\content
        Next n
        i = 0
        DrawScreen
    Forever 
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by esa94 »

Onko coolbasicin avulla mahdollista löytää tilester-formaatin kartan hit-kerroksesta kulmia ja risteyksiä? Tähän meinaan pohjautuu eräs ajatus bottien tekoälylle, jota olen nyt vähän aikaa jo miettinyt. Vaihtoehtoisesti voisin myös yrittää ymmärtää noita algoritmeja, joilla loisin erilaisen systeemin, mutta Bresenhamin algoritmiin en keksinyt keinoa muuttaa cb:n hyväksymään muotoon Wikipedian pseudokoodin ja Coolbasicin erojen sekä Coolbasicin nykyisen version puutteiden vuoksi, enkä A*-algoritmista ymmärtänyt mitään: en keksinyt mitään keinoa koodata sitä, saati sitten keksinyt mitä se ylipäätään TEKEE.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Olwi »

esa94 wrote:Onko coolbasicin avulla mahdollista löytää tilester-formaatin kartan hit-kerroksesta kulmia ja risteyksiä? Tähän meinaan pohjautuu eräs ajatus bottien tekoälylle, jota olen nyt vähän aikaa jo miettinyt. Vaihtoehtoisesti voisin myös yrittää ymmärtää noita algoritmeja, joilla loisin erilaisen systeemin, mutta Bresenhamin algoritmiin en keksinyt keinoa muuttaa cb:n hyväksymään muotoon Wikipedian pseudokoodin ja Coolbasicin erojen sekä Coolbasicin nykyisen version puutteiden vuoksi, enkä A*-algoritmista ymmärtänyt mitään: en keksinyt mitään keinoa koodata sitä, saati sitten keksinyt mitä se ylipäätään TEKEE.
Datakerros ratkaisuksi?
Huuda mun ip:tä!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

Haha, ei oikeassa tekoälyssä datakerroksella tehdä muuta kuin waypointteja.

Bresenhamin algoritmi? Sitähän käytetään viivojen rasterointiin D: Vai viittaatko nyt siihen, että sillä tarkistettaisiin mistä voi kulkea?

A* on loppujen lopuksi aivan ymmärrettävä. Eli kokeillaan aina jatkaa helpoimmasta tilestä, helppous lasketaan kaavalla F = G + H, jossa G on matka kyseiseen tileen ja H on arvio etäisyydestä maaliin. Koska en osaa asiaa selittää, niin google on jälleen ystävä. Hakusanalla "A* tutorial" ensimmäinen osuma: http://www.policyalmanac.org/games/aStarTutorial.htm Itse käsitin A*in toimintatavan jotenkuten tuon luettuani.

Ja Wikipedia ei ole kovin hyvä ohjelmointiresurssi, siellä asiat tupataan selittämään vähän.. monimutkaisesti.
Locked