Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic

Post by valscion »

nevssons wrote:
atomimalli wrote:Itse olen keksinyt kortin heiton aikaa sitten mutta pikkuveli on sittemmin tullut paremmaksi siinä. Hän heitti koulussa järjestetyssä kilpailussa 26 metriä. Itseltä kortti lähti huonosti huikean metrin mutta harjoitusheitto ennen sitä meni yksitoista metriä. Harmin paikka :S
itse en saa heitettyä lujaa tai tarkasti mutta pitkälle kyllä :)
EDIT:

minua taas alkoi isoveli apinoimaan mutta olen häntä paaaljon parempi

Testatkaapas mielummin sitä, kuinka kovaa pystytte sen heittämään, ei pituutta. Hel*etin hienoa kun saa katkaistua banaanista palasen irti heittämällä sitä kortilla ;)
Niin, ja itsehän olen jo ala-asteen ensimmäiseltä luokalta asti heitellyt kortteja, joten nykyään se ennätys taitaa olla lähemmäs 40 metriä, tosin en ole sitä koskaan mitannut. Hyvällä tuulella lentää kyllä ihan mahdottoman pitkälle.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

OonSuomesta wrote: Testatkaapas mielummin sitä, kuinka kovaa pystytte sen heittämään, ei pituutta. Hel*etin hienoa kun saa katkaistua banaanista palasen irti heittämällä sitä kortilla ;)
Niin, ja itsehän olen jo ala-asteen ensimmäiseltä luokalta asti heitellyt kortteja, joten nykyään se ennätys taitaa olla lähemmäs 40 metriä, tosin en ole sitä koskaan mitannut. Hyvällä tuulella lentää kyllä ihan mahdottoman pitkälle.
Alotin kortin heittelyn eilen joten täytyy vielä pikkasen harjotella :)
EDIT:

Kyllähän siitä kuuluu hieno *naps* seinään osuttaessa (ja kulmat on p*skana :D )

Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

OonSuomesta wrote: Hyvällä tuulella lentää kyllä ihan mahdottoman pitkälle.
Niinpä, joten kannattaa olla hyvällä tuulella! :D "Two muffins are baking in oven. One says to another: 'It's getting hot here, huh?' The another muffin says: 'AAGH! A talking muffin!'"
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic

Post by valscion »

Chaosworm wrote:
OonSuomesta wrote: Hyvällä tuulella lentää kyllä ihan mahdottoman pitkälle.
Niinpä, joten kannattaa olla hyvällä tuulella! :D "Two muffins are baking in oven. One says to another: 'It's getting hot here, huh?' The another muffin says: 'AAGH! A talking muffin!'"
Hyvä että joku tajus ton piilotetun vitsin :)
nevssons wrote:Kyllähän siitä kuuluu hieno *naps* seinään osuttaessa (ja kulmat on p*skana :D )
Jep, siks sitä kannattaakin heitellä ulkona tai jos sisällä heität, niin älä niin kovaa että seinä tulisi vastaan. Ittellä on yks sellanen Royal-korttipakka ihan vaan heittelyä varten, kun eihän niillä enää voisi pokeria pelata kun jokanen kortti on "merkitty" -> yksikään kortti ei ole täysin ehjä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

OonSuomesta wrote:Ittellä on yks sellanen Royal-korttipakka ihan vaan heittelyä varten, kun eihän niillä enää voisi pokeria pelata kun jokanen kortti on "merkitty" -> yksikään kortti ei ole täysin ehjä.
itsekin olen valinnut pakan tarkotusta silmälläpitäen. pakasta on näet hukkunut kortteja
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Hahaa, pääsinpäs miksaajan macbookille tässä kovan rundin keskellä. Hienosti menee kiertue, olen bussimatkoilla suunnitellut vähän hienoja funkkareita käynnissä olevaa projektia varten, siitä kuulette vielä >: D

Kiitos ja kuulemiin.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Koodaaja-setä :mrgreen:

Itellä menee taas hermot kaikkiin projuihin,aika menee futiksen EM-kisojen seurailuun.
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Olw1 wrote:Koodaaja-setä :mrgreen:

Itellä menee taas hermot kaikkiin projuihin,aika menee futiksen EM-kisojen seurailuun.
Syö kala.

Minulla ei ole yhtään projektia meneillä, enkä seuraa EM-kisoja. Hermot ei mene mihinkään, aika tosin menee serranon perheen katsomiseen ...
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Onko kaikki niin nörttiporukkaa ettei EM-kisoja seuraile?
Sneijderillä vai mikä olikaa komee maali :D
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Se kädellä tehty maali oli myös komea. Mutta se ei ollut tänä vuonna, ja vissiinkin vielä MM-kisoissa. En kyllä tiedä kuka sen teki...
Szanne
Member
Posts: 50
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:12 pm
Location: Suomi

Re: Offtopic

Post by Szanne »

Maradona teki sen Englantia vastaan oliko vuoden 1986 kisoissa. Paikkana taisi olla Meksiko ja MM-kisoissa tuo maali tuli. Aika legendaarinenhan tuo maali on. Ja tässä vielä linkki videoon, jossa näkyy kyseinen maali.
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058

Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Kuin moni seurailee tämän illan Ruotsi-Espanjaa?

Szanne wrote:Maradona teki sen Englantia vastaan oliko vuoden 1986 kisoissa. Paikkana taisi olla Meksiko ja MM-kisoissa tuo maali tuli. Aika legendaarinenhan tuo maali on. Ja tässä vielä linkki videoon, jossa näkyy kyseinen maali.
Kyllähän tuo on katsottu :D
Kyllä tuollaiset historiaan jäävät,varsinkin arvoturnauksissa. Tosin en pidä tuota komeana maalina,vaan näen vain silmälasien tarpeessa olevan tuomarin.


Ei taida Diego nykyään olla siinä kunnossa että jaksaisi edes kättä noin korkealle nostaa :mrgreen:
Huuda mun ip:tä!
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

ton kuvakkeenvaihtajan (sen joka löytyy CB:n sivuilta) linkki ei tomi (tai toimiise mutta tulee "file not found"). Mistä saisi vastaavan ohjelman?
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
dem0
Newcomer
Posts: 43
Joined: Wed Mar 19, 2008 7:36 am

Re: Offtopic

Post by dem0 »

nevssons wrote:ton kuvakkeenvaihtajan (sen joka löytyy CB:n sivuilta) linkki ei tomi (tai toimiise mutta tulee "file not found"). Mistä saisi vastaavan ohjelman?
Eh... Resource Hacker? Oletkos kuullut sellaisesta laitteesta kuin Google tai sanasta nimeltä oma-aloitteisuus?

Hakutuloksissa ensimmäisenä löytyypi tällainen:
http://www.angusj.com/resourcehacker/
Ja sieltähän sitä vähän matkaa alas skrollailemalla löytyy toimivat latauslinkit eli sieltä vaan latailemaan.

Ja muita vastaavia ohjelmia en suosittele koska RH on paras tietämäni ohjelma tällaisten asioiden hoitamiseen. ;)
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

dem0 wrote:
nevssons wrote:ton kuvakkeenvaihtajan (sen joka löytyy CB:n sivuilta) linkki ei tomi (tai toimiise mutta tulee "file not found"). Mistä saisi vastaavan ohjelman?
Eh... Resource Hacker? Oletkos kuullut sellaisesta laitteesta kuin Google tai sanasta nimeltä oma-aloitteisuus?

Hakutuloksissa ensimmäisenä löytyypi tällainen:
http://www.angusj.com/resourcehacker/
Ja sieltähän sitä vähän matkaa alas skrollailemalla löytyy toimivat latauslinkit eli sieltä vaan latailemaan.

Ja muita vastaavia ohjelmia en suosittele koska RH on paras tietämäni ohjelma tällaisten asioiden hoitamiseen. ;)
kyllä tota googletinkin mutta löyty vaan ohjelma joka vaihataa tiedostojen ja kansioitten kuvakkeita
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Pelailin tuossa minuutti sitten Traviania, kun tuli mieleen käynnistää ulkoinen kovalevy. Koska mitään usb 2.0 liitäntää ei meillä ole, niin aina heittää tuollaisen viestin, kuin kuva osoittaa, mutta nyt vasta huomasin tuon kirjoitusvirheen, ellei joku pysty kertomaan, mitä on nasauttaminen?
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Luultavasti sillä tarkoitetaan sitä että lyödään moukarilla kevyesti tuohon kohtaa näyttöä.
Kaikki toimii nopeammin sit:)

Mäkin muuten pelailin Traviania vuoden ajan ihan nolifenä :mrgreen:
Sitte kyllästy.



MAHTAVA tai vähemmän mahtava futispelini alkaa olla siinä vaiheessa että pelasin ensimmäisen kaksinpelin pikkuveljeä vastaan.
10-5 voitto!!!:D

Tänä aamuna seitsemältä alotin ton koodaamisen kun heräsin aikasin eikä keksiny mitää muutakaa tekemistä.



Edit:
Siitä löytyy muuten selostuskin :mrgreen:
Huuda mun ip:tä!
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Jaksaisko joku kirjottaa pienen selostuksen miten olio-ohjelmointi helpottaa koodaamista? :p Ja sillain että tyhmempiki ymmärtää. Yritin lukee netistä mutta oli sellasta siansaksaa että huhhhuh...
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

En tiedä muuta kuin, että oliot ovat erinomainen tapa käsitellä suurta määrää tietoa.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic

Post by Jare »

iTKEVAnAKKI wrote:Jaksaisko joku kirjottaa pienen selostuksen miten olio-ohjelmointi helpottaa koodaamista? :p Ja sillain että tyhmempiki ymmärtää. Yritin lukee netistä mutta oli sellasta siansaksaa että huhhhuh...
Jos olet CB:n tyyppejä käyttänyt, niin olevat varmaankin huomannut, kuinka rajoittuneita ne ovat. Niihin ei esimerkiksi voi tallettaa taulukoita. Olioihin taas saa taulukoitakin.

Sen lisäksi, että ne voivat sisältää suurempia määriä tietoa, niiden käsittely on myös helpompaa. Et tarvitse enää pitkiä nimiä kaikille funktioille, jotka käsittelevät haluamasi kaltaisia objekteja. Esimerkiksi jos sinulla on CB:ssä tyyppi Enemy ja siitä tehty jäsen osoittimessa nimeltä "e" (esim. For e.Enemy = Each Enemy -lenkissä) ja sinulla on erillinen funktio tämän jäsenen liikuttamiseen nimeltään "MoveEnemy()", tulee sinun CB:ssä komentaa "MoveEnemy(e)"*, kun taas olio-ohjelmoinnissa voisit komentaa yksinkertaisesti "e.Move". Tämä johtuu siitä, että olioluokan sisällä olevien funktioiden nimissä ei tarvita "Enemy"-liitettä, sillä on jo selvää, että kyseisen luokan funktiot koskevat "Enemy" -objekteja. Taas jos sinulla olisi CB:ssä funktio, jonka nimi olisi pelkkä "Move()", ei nimi kertoisi, mitä se liikuttaa.


*= Esimerkki on hieman yksinkertaistettu jättämällä ConvertToInteger ja ConvertToType pois, jotta asiaa voisi paremmin verrata myös muihin ei-oliopohjaisiin kieliin kuin CB.

Edit: Tuo oli vain minun mielipiteeni. Kyllähän toki ilman olioitakin pärjää, mutta helpompaa se on niiden kanssa.
Locked