Page 4 of 4

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Sat Oct 13, 2007 3:19 pm
by koodaaja
Tuolla nyt voitetaan niin vähän (yhden rivin), että ihmetyttää, miksei voisi tehdä samaa loopissa...

Ja miksi pitää olla 255, 255, 255? Niin no, sehän tulee luonnollisesti tavun koosta. Mutta miksi pitää tehdä näin? Eikö esimerkiksi 100, 100, 100 olisi ainakin aloittelijoille helpompi?

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Sat Oct 13, 2007 8:52 pm
by Dibalo
Lisätään lusikka soppaan, niin turha kuin tämäkin aihe on.
Paras vaihtoehto olisi mielestäni liukuluku välille [0,1]. Ei mitään hikisiä kokonaislukuja, koska liukuluvuissa ne grafiikkarajapinnatkin nuo arvot ottavat (tai sitten yhden tavun kokonaislukuna 0-255).

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Sat Oct 13, 2007 10:18 pm
by koodaaja
Dibalo wrote:Lisätään lusikka soppaan, niin turha kuin tämäkin aihe on.
Paras vaihtoehto olisi mielestäni liukuluku välille [0,1]. Ei mitään hikisiä kokonaislukuja, koska liukuluvuissa ne grafiikkarajapinnatkin nuo arvot ottavat (tai sitten yhden tavun kokonaislukuna 0-255).
Jep, tämähän olisi se paras vaihtoehto. Mutta nolla pilkku jotain -luku ei juuri aloittaneelle ole yhtä selkeä kuin prosenttiarvo nollasta sataan. Tai sitten voi tehdä systeemin, jossa voi käyttää molempia makunsa mukaan. (vrt. OGL)

ÖffTöpik:
Minkä lusikan? There is no spoon, dude.

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Sun Oct 14, 2007 8:07 am
by k00pa
Niin onkos linux versiota tulossa? Voisi kehittäjä(t)(onkohan devteami viellä olemassa) vaihtaa directx:sästä opengl:lään.

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Sun Oct 14, 2007 11:45 am
by koodaaja
k00pa wrote:Niin onkos linux versiota tulossa? Voisi kehittäjä(t)(onkohan devteami viellä olemassa) vaihtaa directx:sästä opengl:lään.
Luepas aiempikin keskustelu. Ei ole Zero vaihtamassa OGL:ään, vaikka se IMHO olisikin parempi. Eli DX:ssä pysytään.

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Mon Oct 29, 2007 5:24 pm
by Sami The Great
Mietin, että onko uuteen tile systeemiin tulossa pikselin tarkka törmäys tunnistus ?

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Mon Oct 29, 2007 5:33 pm
by temu92
Mun tietääkseni vissiinki on tulossa

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Mon Oct 29, 2007 8:09 pm
by koodaaja
Sami The Great wrote:Mietin, että onko uuteen tile systeemiin tulossa pikselin tarkka törmäys tunnistus ?
Todennäköisesti, ainakin 3D-karttoihin luvattiin polygonitarkistusta (tarkka, hyvin tarkka ellei peräti tarkin). Joten eiköhän 2D -vastaaviinkin pikselintarkka saada.

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Mon Nov 19, 2007 6:24 pm
by Bazeuv
Onko tämä uusi CBA tulossa valmiiksi lähi-aikoina?
Vai onko Zero taas lähtenyt WoW:n ihmeelliseen maailmaan?
Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Mon Nov 19, 2007 8:59 pm
by temu92
Bazeuv wrote: Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.
SDL-tutot: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1
Open GL-tutot: http://nehe.gamedev.net/

Siinä heti tutoja ja itte oon päässy alkuun SDL:n kanssa ihan hyvin pelkillä ohjelmointiputkan tutoilla

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Posted: Mon Nov 19, 2007 9:47 pm
by Dibalo
Bazeuv wrote:Onko tämä uusi CBA tulossa valmiiksi lähi-aikoina?
Vai onko Zero taas lähtenyt WoW:n ihmeelliseen maailmaan?
Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.
Check this out: viewtopic.php?f=13&t=77
;)