Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Tuolla nyt voitetaan niin vähän (yhden rivin), että ihmetyttää, miksei voisi tehdä samaa loopissa...
Ja miksi pitää olla 255, 255, 255? Niin no, sehän tulee luonnollisesti tavun koosta. Mutta miksi pitää tehdä näin? Eikö esimerkiksi 100, 100, 100 olisi ainakin aloittelijoille helpompi?
Ja miksi pitää olla 255, 255, 255? Niin no, sehän tulee luonnollisesti tavun koosta. Mutta miksi pitää tehdä näin? Eikö esimerkiksi 100, 100, 100 olisi ainakin aloittelijoille helpompi?
- Dibalo
- Advanced Member
- Posts: 298
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
- Location: Espoo, Finland
- Contact:
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Lisätään lusikka soppaan, niin turha kuin tämäkin aihe on.
Paras vaihtoehto olisi mielestäni liukuluku välille [0,1]. Ei mitään hikisiä kokonaislukuja, koska liukuluvuissa ne grafiikkarajapinnatkin nuo arvot ottavat (tai sitten yhden tavun kokonaislukuna 0-255).
Paras vaihtoehto olisi mielestäni liukuluku välille [0,1]. Ei mitään hikisiä kokonaislukuja, koska liukuluvuissa ne grafiikkarajapinnatkin nuo arvot ottavat (tai sitten yhden tavun kokonaislukuna 0-255).
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Jep, tämähän olisi se paras vaihtoehto. Mutta nolla pilkku jotain -luku ei juuri aloittaneelle ole yhtä selkeä kuin prosenttiarvo nollasta sataan. Tai sitten voi tehdä systeemin, jossa voi käyttää molempia makunsa mukaan. (vrt. OGL)Dibalo wrote:Lisätään lusikka soppaan, niin turha kuin tämäkin aihe on.
Paras vaihtoehto olisi mielestäni liukuluku välille [0,1]. Ei mitään hikisiä kokonaislukuja, koska liukuluvuissa ne grafiikkarajapinnatkin nuo arvot ottavat (tai sitten yhden tavun kokonaislukuna 0-255).
ÖffTöpik:
Minkä lusikan? There is no spoon, dude.
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Niin onkos linux versiota tulossa? Voisi kehittäjä(t)(onkohan devteami viellä olemassa) vaihtaa directx:sästä opengl:lään.
Niin ja minä olen se vanhan foorumin "eräs koodaaja"
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Luepas aiempikin keskustelu. Ei ole Zero vaihtamassa OGL:ään, vaikka se IMHO olisikin parempi. Eli DX:ssä pysytään.k00pa wrote:Niin onkos linux versiota tulossa? Voisi kehittäjä(t)(onkohan devteami viellä olemassa) vaihtaa directx:sästä opengl:lään.
- Sami The Great
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
- Contact:
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Mietin, että onko uuteen tile systeemiin tulossa pikselin tarkka törmäys tunnistus ?
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Todennäköisesti, ainakin 3D-karttoihin luvattiin polygonitarkistusta (tarkka, hyvin tarkka ellei peräti tarkin). Joten eiköhän 2D -vastaaviinkin pikselintarkka saada.Sami The Great wrote:Mietin, että onko uuteen tile systeemiin tulossa pikselin tarkka törmäys tunnistus ?
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Onko tämä uusi CBA tulossa valmiiksi lähi-aikoina?
Vai onko Zero taas lähtenyt WoW:n ihmeelliseen maailmaan?
Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.
Vai onko Zero taas lähtenyt WoW:n ihmeelliseen maailmaan?
Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
SDL-tutot: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1Bazeuv wrote: Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.
Open GL-tutot: http://nehe.gamedev.net/
Siinä heti tutoja ja itte oon päässy alkuun SDL:n kanssa ihan hyvin pelkillä ohjelmointiputkan tutoilla
- Dibalo
- Advanced Member
- Posts: 298
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
- Location: Espoo, Finland
- Contact:
Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?
Check this out: viewtopic.php?f=13&t=77Bazeuv wrote:Onko tämä uusi CBA tulossa valmiiksi lähi-aikoina?
Vai onko Zero taas lähtenyt WoW:n ihmeelliseen maailmaan?
Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.