Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

CoolBasiciin yleisesti liittyvä keskustelu.
User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by koodaaja » Sat Oct 13, 2007 3:19 pm

Tuolla nyt voitetaan niin vähän (yhden rivin), että ihmetyttää, miksei voisi tehdä samaa loopissa...

Ja miksi pitää olla 255, 255, 255? Niin no, sehän tulee luonnollisesti tavun koosta. Mutta miksi pitää tehdä näin? Eikö esimerkiksi 100, 100, 100 olisi ainakin aloittelijoille helpompi?

User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by Dibalo » Sat Oct 13, 2007 8:52 pm

Lisätään lusikka soppaan, niin turha kuin tämäkin aihe on.
Paras vaihtoehto olisi mielestäni liukuluku välille [0,1]. Ei mitään hikisiä kokonaislukuja, koska liukuluvuissa ne grafiikkarajapinnatkin nuo arvot ottavat (tai sitten yhden tavun kokonaislukuna 0-255).
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by koodaaja » Sat Oct 13, 2007 10:18 pm

Dibalo wrote:Lisätään lusikka soppaan, niin turha kuin tämäkin aihe on.
Paras vaihtoehto olisi mielestäni liukuluku välille [0,1]. Ei mitään hikisiä kokonaislukuja, koska liukuluvuissa ne grafiikkarajapinnatkin nuo arvot ottavat (tai sitten yhden tavun kokonaislukuna 0-255).
Jep, tämähän olisi se paras vaihtoehto. Mutta nolla pilkku jotain -luku ei juuri aloittaneelle ole yhtä selkeä kuin prosenttiarvo nollasta sataan. Tai sitten voi tehdä systeemin, jossa voi käyttää molempia makunsa mukaan. (vrt. OGL)

ÖffTöpik:
Minkä lusikan? There is no spoon, dude.

k00pa
Newcomer
Posts: 5
Joined: Sat Oct 13, 2007 8:33 am
Contact:

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by k00pa » Sun Oct 14, 2007 8:07 am

Niin onkos linux versiota tulossa? Voisi kehittäjä(t)(onkohan devteami viellä olemassa) vaihtaa directx:sästä opengl:lään.
Niin ja minä olen se vanhan foorumin "eräs koodaaja"

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by koodaaja » Sun Oct 14, 2007 11:45 am

k00pa wrote:Niin onkos linux versiota tulossa? Voisi kehittäjä(t)(onkohan devteami viellä olemassa) vaihtaa directx:sästä opengl:lään.
Luepas aiempikin keskustelu. Ei ole Zero vaihtamassa OGL:ään, vaikka se IMHO olisikin parempi. Eli DX:ssä pysytään.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by Sami The Great » Mon Oct 29, 2007 6:24 pm

Mietin, että onko uuteen tile systeemiin tulossa pikselin tarkka törmäys tunnistus ?
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by temu92 » Mon Oct 29, 2007 6:33 pm

Mun tietääkseni vissiinki on tulossa

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by koodaaja » Mon Oct 29, 2007 9:09 pm

Sami The Great wrote:Mietin, että onko uuteen tile systeemiin tulossa pikselin tarkka törmäys tunnistus ?
Todennäköisesti, ainakin 3D-karttoihin luvattiin polygonitarkistusta (tarkka, hyvin tarkka ellei peräti tarkin). Joten eiköhän 2D -vastaaviinkin pikselintarkka saada.

Bazeuv

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by Bazeuv » Mon Nov 19, 2007 7:24 pm

Onko tämä uusi CBA tulossa valmiiksi lähi-aikoina?
Vai onko Zero taas lähtenyt WoW:n ihmeelliseen maailmaan?
Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by temu92 » Mon Nov 19, 2007 9:59 pm

Bazeuv wrote: Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.
SDL-tutot: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1
Open GL-tutot: http://nehe.gamedev.net/

Siinä heti tutoja ja itte oon päässy alkuun SDL:n kanssa ihan hyvin pelkillä ohjelmointiputkan tutoilla

User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: Coolbasicin kehityssuunnitelmat?

Post by Dibalo » Mon Nov 19, 2007 10:47 pm

Bazeuv wrote:Onko tämä uusi CBA tulossa valmiiksi lähi-aikoina?
Vai onko Zero taas lähtenyt WoW:n ihmeelliseen maailmaan?
Mietinpähän vain kannattaako enään alkaa opettelemaan CB vai aloittaa suoraan SDL/Open GL
vaikka en niihin mitään oppaita pelien tekemiseen (hyviä/pitkiä) löytänytkään.
Check this out: viewtopic.php?f=13&t=77
;)
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi

Post Reply