CB V3 yhteis projekti?
CB V3 yhteis projekti?
Eli aattelin tässä että voitasiin tehdä yhteis proju sitten kun CB v3 on valmis. Peli voisi olla mmorpg.(Massive(ly) Multiplayer Online Role-playing Game)
Aihe ei olisi mikä tahansa, vaan se olisi Kalevala? Pelin nimi vois olla Kalevala Online? Kuitenkaan minä en halua olla projektin johtaja. Olisiko tämä projekti turha vai ei? Siitä voisi tulla mahtava. Joten. Kuka haluaa tällaisen projektin? Ketä kiinnostaa? Mutta katsotaan sitä sitten myöhemmin eikö?
Kommentteja kuitenkin saa tulla ideasta.
Aihe ei olisi mikä tahansa, vaan se olisi Kalevala? Pelin nimi vois olla Kalevala Online? Kuitenkaan minä en halua olla projektin johtaja. Olisiko tämä projekti turha vai ei? Siitä voisi tulla mahtava. Joten. Kuka haluaa tällaisen projektin? Ketä kiinnostaa? Mutta katsotaan sitä sitten myöhemmin eikö?
Kommentteja kuitenkin saa tulla ideasta.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: CB V3 yhteis projekti?
Ehkä turhan iso projekti sekalaiselle köörille koodareita, joista suurin osa ei ole ikinä työskennellyt minkäänlaisessa yli yhden miehen projektissa. Ei tuo MMORPG onnistu yleensä alan ammattilaisiltakaan.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Re: CB V3 yhteis projekti?
Ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon odotetaan ensin, että tuo CB v3 tulee...
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: CB V3 yhteis projekti?
kuka siittä välittää, vaikka ei onnistukkaan. kuhan tehtiin toimiva peli. ja aina voi päivittää.Ilmuri wrote:Ehkä turhan iso projekti sekalaiselle köörille koodareita, joista suurin osa ei ole ikinä työskennellyt minkäänlaisessa yli yhden miehen projektissa. Ei tuo MMORPG onnistu yleensä alan ammattilaisiltakaan.
Re: CB V3 yhteis projekti?
Onko kenelläkään teistä yhtään mitään käsitystä mitä massiivisen moninpelattavan roolipelin tekeminen vaatii? Hauskinta tässä on se, että tyypit suunnittelee tekevänsä sen ohjelmointikielellä jota ei edes ole olemassa.
Re: CB V3 yhteis projekti?
Qrusis wrote:Suunittelu on hauskaa.
Niinpä.
Pitäähän sitä jo suunnitelmia olla etteiPettis wrote:Onko kenelläkään teistä yhtään mitään käsitystä mitä massiivisen moninpelattavan roolipelin tekeminen vaatii? Hauskinta tässä on se, että tyypit suunnittelee tekevänsä sen ohjelmointikielellä jota ei edes ole olemassa.
tule tyhjyyden tunnetta..
Olen tehnyt roolipeliä ja tiedän kuinka vaikeaa se on. Se minun projekti oli massiivisempi, kuin yksikään täälä ennemmin..
EDIT:
Sen projun nimi oli legend of rian island siinä oli yli 20 eri kaupunkia, 6 eri saarta, yli 100 asetta ja 6 hahmoluokkaa...
Mutta sitä nyt en ole hetkeen tehnyt, koska en jaksa tehdä mappeja... *yllätys yllätys*
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: CB V3 yhteis projekti?
Onhan se vaativaa, mutta riippuu mihin tähtää. MUDi, joka on myös monen pelattava rope, ei ole kauhean vaikea väsätä. Itse olen parikin kertaa kokeillut ja saanut ihan toimivaksi, ennekuin kiinnostus on lopahtanu. Aloittelijoille tietysti kaikki on kamalan vaikeaa.Pettis wrote:Onko kenelläkään teistä yhtään mitään käsitystä mitä massiivisen moninpelattavan roolipelin tekeminen vaatii?
Siinä vaiheessa kun ei jaksa karttoja tehdä, valjastetaan algoritmit käyttöön; cb:llä tekemässäni tosin kesken jääneessä ropessa (Knight of Faith, tekniikkademoja kotisivullani) oli satoja kaupunkeja ja luolastoja, joita luodaan monin erilaisin generointi algoritmein. Sittemmin olen luonut mm. perlin noisea apuna käyttäen maailmoja joilla on mm. seuraavat hauskat ominaisuudet:Olen tehnyt roolipeliä ja tiedän kuinka vaikeaa se on. Se minun projekti oli massiivisempi, kuin yksikään täälä ennemmin..
EDIT:
Sen projun nimi oli legend of rian island siinä oli yli 20 eri kaupunkia, 6 eri saarta, yli 100 asetta ja 6 hahmoluokkaa...
Mutta sitä nyt en ole hetkeen tehnyt, koska en jaksa tehdä mappeja... *yllätys yllätys*
* generointiin ei kulu käytännössä ollenkaan aikaa
* koostuu ziljoonista tileistä
* kartan tallentaminen esim. tavu per tile kaavalla veisi petatavu kaupalla levytilaa, eli enemän kun kellään teistä on kotikoneellanne
* mutta koko maailman alitasoineen saakin tallennettua yhteen integer muuttujaan (satunnaissiemen)
Proseduraalinen generointi FTW
Re: CB V3 yhteis projekti?
ja mitenkä tämä random generointi + mmorpg toimisi? eikös kaikilla pidä olla sama kartta (joka näin ollen vie kaikilta tilaa?) vai tuottaako sama satunnais siemen aina saman kartan? Ja eikös se satunnais siemen rajoita karttoja (tuskinpa randomi voi tehdä yhtä hyviä karttoja kuin ihmisten tarkoin suunnittelemat kartat.
Re: CB V3 yhteis projekti?
Mutta entäs jos ihminen suunnitteleekin sen randomijutskan ja sitten se randomijutska tekee hyviä karttoja [/sarcasm]
Imo voi olla liian iso projekti kyllä, ei tule onnistumaan. Odotetaan ny kuitenki että edes se uus coolbasic tulis.
Imo voi olla liian iso projekti kyllä, ei tule onnistumaan. Odotetaan ny kuitenki että edes se uus coolbasic tulis.
Re: CB V3 yhteis projekti?
Sisältögenerointi on sydäntä lähellä. :> Kysykään pois vaan, niin vastaan.
Jos jotain yhteisprojektia aletaan tekemään, niin joku perus chattisysteemi vois olla jees. Siihen sitten voisi pikkuhiljaa lisätä ukot, maailman ja jotain pelielementtejä. Massiivista moninpeliä tuskin saadaan aikaan, mutta pelkkä moninpeli ei ole mitenkään mahdoton ajatus.
Jos jotain yhteisprojektia aletaan tekemään, niin joku perus chattisysteemi vois olla jees. Siihen sitten voisi pikkuhiljaa lisätä ukot, maailman ja jotain pelielementtejä. Massiivista moninpeliä tuskin saadaan aikaan, mutta pelkkä moninpeli ei ole mitenkään mahdoton ajatus.
Re: CB V3 yhteis projekti?
Itse ainakin uskoisin, että tulisi onnistumaan. Itse ainakin voisin tehdä musiikkia.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: CB V3 yhteis projekti?
Tarkoitatko sitä sun hienoa tunneligeneraattoria?mikeful wrote:Sisältögenerointi on sydäntä lähellä. :> Kysykään pois vaan, niin vastaan.
Niin ja itse aiheeseen; Miks tosiaan pitää aina ruveta haaveilemaan jostain suuresta ja mahtavasta? Ihan perus RPG pelikin olisi ihan siisti, jos sellaisen pykäisitte (sitten joskus) kasaan.
Re: CB V3 yhteis projekti?
Niin, itse olen huomannut, että on vaikea saada edes tetris suunniteltua niin, ettei joku sano: "Ihan hyvä, mutta... Olisi kiva jos..."Grandi wrote:Miks pitää aina ruveta haaveilemaan jostain suuresta ja mahtavasta? Ihan perus RPG pelikin olisi ihan siisti, jos sellaisen pykäisitte (sitten joskus) kasaan.
Siksi tällaiset tehdään-kymmenen-kertaa-isompi-projekti-kuin-tällä-kielellä-on-edes-mahdollista projektit kummastuttavat minua. Kannattaako sellaista edes aloittaa, kun pelejä tehdessä epäonnistutaan yleensä jopa ihan perusasioissa, (enkä viittaa keneenkään tai mihinkään, puhun koko peliteollisuudesta) saati sitten että tehdään näin hillitön peli, etenkin "rajoittuneella" ohjelmointikielellä.
No joo...
Re: CB V3 yhteis projekti?
Eihän kyllä CB V3 tarkoituksena ollut olla yhtä rajoittunut kuin nykyinen CB
Re: CB V3 yhteis projekti?
Ei toki. Mutta en muista kuulleeni että siihen olisi tarkoitus tulla nettiominaisuuksia. Eli CBNetworkiin saa tyytyä. Muistaakseni NetMatch - The End -pelissä oli satoja funktioita ja koodiakin reippaasti, joten CBNetwork ei taida olla kovin "kätsy".temu92 wrote:Eihän kyllä CB V3 tarkoituksena ollut olla yhtä rajoittunut kuin nykyinen CB
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: CB V3 yhteis projekti?
Et ole siis lukenut foorumien muinaisia viestejä tarpeeksi tarkasti. Seuraavan CB:n ensimmäisten päivitysten joukkoon luvattiin nettiominaisuudet. Eli kyllä moisesta puhuttu on, tiedä sitten toteutuuko.
(Toki suunnitelmat ovat tämän jälkeen muuttuneet, ja Zero aikookin tehdä ne samantien mukaan, niinhän? (: )
(Toki suunnitelmat ovat tämän jälkeen muuttuneet, ja Zero aikookin tehdä ne samantien mukaan, niinhän? (: )
Re: CB V3 yhteis projekti?
Kun runtime koodataan PB + Inline Assemblyllä, niin Zero voi toteuttaa paremman DLL -tuen, koska parametrit saadaan pistettyä suoraan pinoon. Näin voitaisiin toteuttaa monta kertaa nopeampi ja monipuolisempi cbNetwork DLL. Tätä ei kuitenkaan tarvitse miettiä, koska niin kuin edellisessä viestissä sanottiin, ne tulevat sisäänrakennettuina mukaan.Ruuttu wrote:Ei toki. Mutta en muista kuulleeni että siihen olisi tarkoitus tulla nettiominaisuuksia. Eli CBNetworkiin saa tyytyä. Muistaakseni NetMatch - The End -pelissä oli satoja funktioita ja koodiakin reippaasti, joten CBNetwork ei taida olla kovin "kätsy".temu92 wrote:Eihän kyllä CB V3 tarkoituksena ollut olla yhtä rajoittunut kuin nykyinen CB
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CB V3 yhteis projekti?
Tämä on nykyisellään vanhaa tietoa. Runtimea ei enää ole erikseen. CoolBasic V3 ei ole millään tavalla tulkattu kieli.jabanii wrote:Kun runtime koodataan PB + Inline Assemblyllä, niin Zero voi toteuttaa paremman DLL -tuen, koska parametrit saadaan pistettyä suoraan pinoon. Näin voitaisiin toteuttaa monta kertaa nopeampi ja monipuolisempi cbNetwork DLL. Tätä ei kuitenkaan tarvitse miettiä, koska niin kuin edellisessä viestissä sanottiin, ne tulevat sisäänrakennettuina mukaan.Ruuttu wrote:Ei toki. Mutta en muista kuulleeni että siihen olisi tarkoitus tulla nettiominaisuuksia. Eli CBNetworkiin saa tyytyä. Muistaakseni NetMatch - The End -pelissä oli satoja funktioita ja koodiakin reippaasti, joten CBNetwork ei taida olla kovin "kätsy".temu92 wrote:Eihän kyllä CB V3 tarkoituksena ollut olla yhtä rajoittunut kuin nykyinen CB
Pitää paikkansa, että joitakin osa-alueita V3:sta kokonaisuutena koodataan PureBasicilla, mutta toistaiseksi ne rajoittuvat vain kääntäjään ja joihinkin työkaluihin. Suurin osa projektista, mukaanlukien pelimoottori, toteutetaan ihan puhtaasti C++:lla.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Re: CB V3 yhteis projekti?
CB V3 tuottaa siis konekieltä? Käytätkö jotakin valmista Assembleria, vai teetkö ihan oman sellaisen? Itelläkin on kehityksessä oma kieli, joka käyttää FASMia Blitz Maxin ja PureBasicin tapaan.Zero wrote:Tämä on nykyisellään vanhaa tietoa. Runtimea ei enää ole erikseen. CoolBasic V3 ei ole millään tavalla tulkattu kieli.
Pitää paikkansa, että joitakin osa-alueita V3:sta kokonaisuutena koodataan PureBasicilla, mutta toistaiseksi ne rajoittuvat vain kääntäjään ja joihinkin työkaluihin. Suurin osa projektista, mukaanlukien pelimoottori, toteutetaan ihan puhtaasti C++:lla.