CoolBasic V3: Esittely

CoolBasiciin yleisesti liittyvä keskustelu.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 862
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBasic V3

Post by Jare » Sun Nov 01, 2009 8:54 pm

koodaaja wrote:Tuleva CB sisältänee myös tuen jollekin muulle karttaformaatille, jolloin valmiita karttaeditoreita on enemmän. Vai?
Tai ainakin avoimen karttaformaatin (kuten nykyisessä), jolloin joku voi koodata ensihätään konvertterin muuntamaan muita karttaformaatteja CB:n omaan formaattiin.

User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: CoolBasic V3

Post by vilQuri » Sun Nov 01, 2009 10:23 pm

No jos käytetään Irrlichtiä, niin sen oma .irr formaatti voi kait olla tuettuna ja samalla myös Quaken formaatit. Tuohon .irr on Irrlichtin oma editori IrrEdit ja Quaken formaatille varmasti lukuisia.

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CoolBasic V3

Post by kaneli2000 » Tue Nov 17, 2009 10:23 pm

En tiedä onko tätä jo ehdotettu tai onko se jopa työn alla/varmasti tulossa, mutta toivoisin ehdottomasti V3:een ja miksei Classiciinkin nettikomentoja. Nyky-cb:llähän ovat cbNetwork ja TCP-paketti, mutta tuleviin versioihin toivoisin sisäänkirjoitettuja nettijutskia.
I see the rainbow rising

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CoolBasic V3

Post by MaGetzUb » Wed Nov 18, 2009 9:01 pm

kaneli2000 wrote:En tiedä onko tätä jo ehdotettu tai onko se jopa työn alla/varmasti tulossa, mutta toivoisin ehdottomasti V3:een ja miksei Classiciinkin nettikomentoja. Nyky-cb:llähän ovat cbNetwork ja TCP-paketti, mutta tuleviin versioihin toivoisin sisäänkirjoitettuja nettijutskia.
Katos nyt poika kuule tuolta CB:n main sivuilta, mitä sielä sanotaan. :D

Btw, joku/jonkinmoinen Soldat tyylinen kartta systeemi, eli kenttä koostuu kolmion muotoisista paloista, jotka on teksturoitu. ;)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CoolBasic V3

Post by kaneli2000 » Wed Nov 18, 2009 10:19 pm

MaGetzUb wrote:Katos nyt poika kuule tuolta CB:n main sivuilta, mitä sielä sanotaan. :D
Jahas, tulin sitten merta edemmäksi kalaan. Kiitos kumminkin.

EDIT: Waaait a minute, en kyllä löytänyt sieltä mitään infoa.
I see the rainbow rising

User avatar
Herra Siili
Advanced Member
Posts: 308
Joined: Tue Nov 25, 2008 9:06 pm
Location: Viitasaari, Keski-Suomi
Contact:

Re: CoolBasic V3

Post by Herra Siili » Wed Nov 18, 2009 11:17 pm

Classicin esittelyssä mainitaan nettikomennot.
a.k.a. Hedge

User avatar
Lobodomy
Member
Posts: 77
Joined: Tue Sep 09, 2008 6:11 pm
Location: Pälkäne

Re: CoolBasic V3

Post by Lobodomy » Thu Nov 19, 2009 7:40 pm

MaGetzUb wrote:
kaneli2000 wrote:...
Katos nyt poika kuule tuolta CB:n main sivuilta, mitä sielä sanotaan. :D

Btw, joku/jonkinmoinen Soldat tyylinen kartta systeemi, eli kenttä koostuu kolmion muotoisista paloista, jotka on teksturoitu. ;)
Kolmion muotoiset palikat olis tosiaan ihan kivat.

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CoolBasic V3

Post by kaneli2000 » Thu Nov 19, 2009 10:46 pm

Herra Siili wrote:Classicin esittelyssä mainitaan nettikomennot.
Aivan, nyt löysin sen. Anteeksi vaiva.

Kolmionmuotoisia kenttiä? Ja hyöty olisi (en väsyneenä näe tässä mitään hyötyä tileihin nähden)?
I see the rainbow rising

User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 6:48 pm

Re: CoolBasic V3

Post by Substance » Thu Nov 19, 2009 10:55 pm

kaneli2000 wrote:Kolmionmuotoisia kenttiä? Ja hyöty olisi (en väsyneenä näe tässä mitään hyötyä tileihin nähden)?
Eli kenttä koostuisi kolmionmuotoisista palasista (siis sivultakuvattu) jotka on teksturoitu.
EDIT:

Image

Näin.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CoolBasic V3

Post by kaneli2000 » Thu Nov 19, 2009 11:07 pm

Aivan, nyt tajusin. Näin illalla ei ajatus kulje.

Olisihan tuo ihan hyvä. Toivoisin itse kuitenkin myös tilemappisysteemiä, jossa voi luoda eri mallisia tilejä. eli jos on piirtäny kolmion muotoisen tilen, maskiväriin ei törmäisi.
I see the rainbow rising

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CoolBasic V3

Post by MaGetzUb » Sat Nov 21, 2009 11:18 pm

LittleGreen wrote:
kaneli2000 wrote:Kolmionmuotoisia kenttiä? Ja hyöty olisi (en väsyneenä näe tässä mitään hyötyä tileihin nähden)?
Eli kenttä koostuisi kolmionmuotoisista palasista (siis sivultakuvattu) jotka on teksturoitu.
EDIT:

*kuva*

Miksi ei myös ylhäältä kuvatusta?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 6:48 pm

Re: CoolBasic V3

Post by Substance » Sun Nov 22, 2009 3:35 pm

MaGetzUb wrote:
LittleGreen wrote:
kaneli2000 wrote:Kolmionmuotoisia kenttiä? Ja hyöty olisi (en väsyneenä näe tässä mitään hyötyä tileihin nähden)?
Eli kenttä koostuisi kolmionmuotoisista palasista (siis sivultakuvattu) jotka on teksturoitu.
EDIT:

*kuva*

Miksi ei myös ylhäältä kuvatusta?
Kyllä sekin toimisi, mutta sellaiseen pikselintarkka törmäys on minusta luontevampi (ja oletko ikinä nähnyt missään ylhäältä kuvatussa pelissä sellaista toteutusta?).
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus

User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: CoolBasic V3: Esittely

Post by buke44 » Tue Jun 08, 2010 10:59 am

Tehdäänkö tätä V3 yhtään eteenpäin, vaan onko Zero täysin keskittynyt classicciin?

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: CoolBasic V3: Esittely

Post by esa94 » Tue Jun 08, 2010 11:29 am

buke44 wrote:Tehdäänkö tätä V3 yhtään eteenpäin, vaan onko Zero täysin keskittynyt classicciin?
Ei V3 käsittääkseni vielä. Mutta sehän perustuu samaan virtuaalikoneeseen ja kaikkea.

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 718
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic V3: Esittely

Post by Zero » Tue Jun 08, 2010 11:32 am

Tällä hetkellä DevTeam keskittyy täysin Classiciin.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: CoolBasic V3: Esittely

Post by Latexi95 » Tue Jun 08, 2010 11:38 am

Eikös se mene niin, että Zero keskittyy tähän ja muut kehittäjät keskittyy Classic:n...
EDIT:

Zero ehti ensin...

Tuleeko CBV3:n mahdollisuus uudelleen määrittää operaattoreita?
Entäs constructor:t? Ymmärretäänkö eri parametriset funktiot eri funktioina?
Aiemmassa esimerkissä ei edes luotu luokanjäsentä... Eikö siis
minkäänlaista alustusta tarvita?

Code: Select all

Class luokka
      public Function luokka(a as Integer)
             this.muuttaja = a
      EndFunction
      public muuttuja as Integer
      public operator+ (a as luokka,b as luokka)
             c as luokka = new luokka(a.muuttuja + b.muuttuja)
             return c
      EndOperator
EndClass


a as luokka = new luokka(10)
b as luokka = new luokka(23)
c as luokka = a + b
Print c.muuttuja // tulostaa 33
Tuossa muutama kysymys/ehdotus...

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: CoolBasic V3: Esittely

Post by esa94 » Tue Jun 08, 2010 1:56 pm

Latexi95 wrote:Eikös se mene niin, että Zero keskittyy tähän ja muut kehittäjät keskittyy Classic:n...
EDIT:

Zero ehti ensin...

Tuleeko CBV3:n mahdollisuus uudelleen määrittää operaattoreita?
Entäs constructor:t? Ymmärretäänkö eri parametriset funktiot eri funktioina?
Aiemmassa esimerkissä ei edes luotu luokanjäsentä... Eikö siis
minkäänlaista alustusta tarvita?

Code: Select all

Class luokka
      public Function luokka(a as Integer)
             this.muuttaja = a
      EndFunction
      public muuttuja as Integer
      public operator+ (a as luokka,b as luokka)
             c as luokka = new luokka(a.muuttuja + b.muuttuja)
             return c
      EndOperator
EndClass


a as luokka = new luokka(10)
b as luokka = new luokka(23)
c as luokka = a + b
Print c.muuttuja // tulostaa 33
Tuossa muutama kysymys/ehdotus...
Paitsi että tuo operator+ pitäisi olla:

Code: Select all

Public Function operator+( b as luokka )
    return new luokka( this.muuttuja + b.muuttuja )
EndFunction

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: CoolBasic V3: Esittely

Post by Latexi95 » Tue Jun 08, 2010 4:17 pm

esa94 wrote: Paitsi että tuo operator+ pitäisi olla:

Code: Select all

Public Function operator+( b as luokka )
    return new luokka( this.muuttuja + b.muuttuja )
EndFunction
Ei välttämättä.
Esim. c#:ssa tuo menisi näin:

Code: Select all

publis static luokka operator+(luokka a,luokka b)
{
    return new luokka(a.muuttuja + b.muuttuja)
}
Se varmaankin riippuu ohjelmointi kielestä...
Mutta ei se ollut tuon edellisen viestini pointti...

User avatar
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 543
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: CoolBasic V3: Esittely

Post by KilledWhale » Tue Jun 08, 2010 4:22 pm

Latexi95 wrote:
esa94 wrote: Paitsi että tuo operator+ pitäisi olla:

Code: Select all

Public Function operator+( b as luokka )
    return new luokka( this.muuttuja + b.muuttuja )
EndFunction
Ei välttämättä.
Esim. c#:ssa tuo menisi näin:

Code: Select all

publis static luokka operator+(luokka a,luokka b)
{
    return new luokka(a.muuttuja + b.muuttuja)
}
Se varmaankin riippuu ohjelmointi kielestä...
Mutta ei se ollut tuon edellisen viestini pointti...
Noin se menisi kirjoitettuna luokan kulkopuolelle, mutta esa korjasi koodiasi, joka oli luokan sisään kirjoitettuna :evil:
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: CoolBasic V3: Esittely

Post by Latexi95 » Tue Jun 08, 2010 4:47 pm

KilledWhale wrote: Noin se menisi kirjoitettuna luokan kulkopuolelle, mutta esa korjasi koodiasi, joka oli luokan sisään kirjoitettuna :evil:
En ole ihan varma miten viestisi pitäisi ymmärtää, mutta...
Tein molemmat esimerkit c#:n pohjalta, koska en ole hirveämmin tutustunut mm. VB:n.
Jos et usko, että C#:ssa operaattoreiden uudelleen määritys tapahtuu noin niin katso vaikka tämä
tai googleta. Loppujen lopuksi kirjoitus asulla ei ole merkitystä, Zero päättää mikä on sopivin.
Halusin vain tietää tuleeko sellainen mahdollisuus lainkaan CBV3:n.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests