-Scene // Säilöö nykyisen peli "kentän"
-Action // Tapahtumien hallinta, esim. näppäimien käsittely.
-Object // Abstarkti luokka pelin asioille, esineille jne., luokassa ei ole vielä mitään "toimintoja"
-Object -> PhysicObject // Fysiikka moottorin peliobjekti.
-Object -> VisualObject // Graafinen, piirretävä objekti.
-PhysicObject + VisualObject -> Map // Piirretävä karttaobjekti, törmäyksillä.
-PhysicObject + VisualObject + Action-> GameObject // Tämä olisi nyt se "käyttäjän" käsiteltävissä oleva peliobjekti. Sillä on fysiikat, se näkyy näytöllä ja sitä voidaan ohjata, mm. wasd-napeilla.
Mielestäni tämän tapainen hierarkkia olisi hyvin kätevä, koska sen laajentaminen ja muokkaaminen olisi erittäin helppoa. Harmi, etten osaa kirjoittaa/lähettää ajatuksiani nauhoiteen kaltaisena, selkeänä ideana.
