Tai ainakin avoimen karttaformaatin (kuten nykyisessä), jolloin joku voi koodata ensihätään konvertterin muuntamaan muita karttaformaatteja CB:n omaan formaattiin.koodaaja wrote:Tuleva CB sisältänee myös tuen jollekin muulle karttaformaatille, jolloin valmiita karttaeditoreita on enemmän. Vai?
CoolBasic V3: Esittely
Re: CoolBasic V3
Re: CoolBasic V3
No jos käytetään Irrlichtiä, niin sen oma .irr formaatti voi kait olla tuettuna ja samalla myös Quaken formaatit. Tuohon .irr on Irrlichtin oma editori IrrEdit ja Quaken formaatille varmasti lukuisia.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: CoolBasic V3
En tiedä onko tätä jo ehdotettu tai onko se jopa työn alla/varmasti tulossa, mutta toivoisin ehdottomasti V3:een ja miksei Classiciinkin nettikomentoja. Nyky-cb:llähän ovat cbNetwork ja TCP-paketti, mutta tuleviin versioihin toivoisin sisäänkirjoitettuja nettijutskia.
I see the rainbow rising
Re: CoolBasic V3
Katos nyt poika kuule tuolta CB:n main sivuilta, mitä sielä sanotaan.kaneli2000 wrote:En tiedä onko tätä jo ehdotettu tai onko se jopa työn alla/varmasti tulossa, mutta toivoisin ehdottomasti V3:een ja miksei Classiciinkin nettikomentoja. Nyky-cb:llähän ovat cbNetwork ja TCP-paketti, mutta tuleviin versioihin toivoisin sisäänkirjoitettuja nettijutskia.
Btw, joku/jonkinmoinen Soldat tyylinen kartta systeemi, eli kenttä koostuu kolmion muotoisista paloista, jotka on teksturoitu.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: CoolBasic V3
Jahas, tulin sitten merta edemmäksi kalaan. Kiitos kumminkin.MaGetzUb wrote:Katos nyt poika kuule tuolta CB:n main sivuilta, mitä sielä sanotaan.
EDIT: Waaait a minute, en kyllä löytänyt sieltä mitään infoa.
I see the rainbow rising
-
- Advanced Member
- Posts: 308
- Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
- Contact:
Re: CoolBasic V3
Kolmion muotoiset palikat olis tosiaan ihan kivat.MaGetzUb wrote:Katos nyt poika kuule tuolta CB:n main sivuilta, mitä sielä sanotaan.kaneli2000 wrote:...
Btw, joku/jonkinmoinen Soldat tyylinen kartta systeemi, eli kenttä koostuu kolmion muotoisista paloista, jotka on teksturoitu.
BINÄÄRI KOODIA
http://www.hs.fi/fingerpori/1135231649043
http://www.hs.fi/fingerpori/1135231649043
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: CoolBasic V3
Aivan, nyt löysin sen. Anteeksi vaiva.Herra Siili wrote:Classicin esittelyssä mainitaan nettikomennot.
Kolmionmuotoisia kenttiä? Ja hyöty olisi (en väsyneenä näe tässä mitään hyötyä tileihin nähden)?
I see the rainbow rising
Re: CoolBasic V3
Eli kenttä koostuisi kolmionmuotoisista palasista (siis sivultakuvattu) jotka on teksturoitu.kaneli2000 wrote:Kolmionmuotoisia kenttiä? Ja hyöty olisi (en väsyneenä näe tässä mitään hyötyä tileihin nähden)?
EDIT:
Näin.- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: CoolBasic V3
Aivan, nyt tajusin. Näin illalla ei ajatus kulje.
Olisihan tuo ihan hyvä. Toivoisin itse kuitenkin myös tilemappisysteemiä, jossa voi luoda eri mallisia tilejä. eli jos on piirtäny kolmion muotoisen tilen, maskiväriin ei törmäisi.
Olisihan tuo ihan hyvä. Toivoisin itse kuitenkin myös tilemappisysteemiä, jossa voi luoda eri mallisia tilejä. eli jos on piirtäny kolmion muotoisen tilen, maskiväriin ei törmäisi.
I see the rainbow rising
Re: CoolBasic V3
Miksi ei myös ylhäältä kuvatusta?LittleGreen wrote:Eli kenttä koostuisi kolmionmuotoisista palasista (siis sivultakuvattu) jotka on teksturoitu.kaneli2000 wrote:Kolmionmuotoisia kenttiä? Ja hyöty olisi (en väsyneenä näe tässä mitään hyötyä tileihin nähden)?EDIT:*kuva*
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: CoolBasic V3
Kyllä sekin toimisi, mutta sellaiseen pikselintarkka törmäys on minusta luontevampi (ja oletko ikinä nähnyt missään ylhäältä kuvatussa pelissä sellaista toteutusta?).MaGetzUb wrote:Miksi ei myös ylhäältä kuvatusta?LittleGreen wrote:Eli kenttä koostuisi kolmionmuotoisista palasista (siis sivultakuvattu) jotka on teksturoitu.kaneli2000 wrote:Kolmionmuotoisia kenttiä? Ja hyöty olisi (en väsyneenä näe tässä mitään hyötyä tileihin nähden)?EDIT:*kuva*
Re: CoolBasic V3: Esittely
Tehdäänkö tätä V3 yhtään eteenpäin, vaan onko Zero täysin keskittynyt classicciin?
Re: CoolBasic V3: Esittely
Ei V3 käsittääkseni vielä. Mutta sehän perustuu samaan virtuaalikoneeseen ja kaikkea.buke44 wrote:Tehdäänkö tätä V3 yhtään eteenpäin, vaan onko Zero täysin keskittynyt classicciin?
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic V3: Esittely
Tällä hetkellä DevTeam keskittyy täysin Classiciin.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Re: CoolBasic V3: Esittely
Eikös se mene niin, että Zero keskittyy tähän ja muut kehittäjät keskittyy Classic:n...
Entäs constructor:t? Ymmärretäänkö eri parametriset funktiot eri funktioina?
Aiemmassa esimerkissä ei edes luotu luokanjäsentä... Eikö siis
minkäänlaista alustusta tarvita?
Tuossa muutama kysymys/ehdotus...
EDIT:
Tuleeko CBV3:n mahdollisuus uudelleen määrittää operaattoreita?Zero ehti ensin...
Entäs constructor:t? Ymmärretäänkö eri parametriset funktiot eri funktioina?
Aiemmassa esimerkissä ei edes luotu luokanjäsentä... Eikö siis
minkäänlaista alustusta tarvita?
Code: Select all
Class luokka
public Function luokka(a as Integer)
this.muuttaja = a
EndFunction
public muuttuja as Integer
public operator+ (a as luokka,b as luokka)
c as luokka = new luokka(a.muuttuja + b.muuttuja)
return c
EndOperator
EndClass
a as luokka = new luokka(10)
b as luokka = new luokka(23)
c as luokka = a + b
Print c.muuttuja // tulostaa 33
Re: CoolBasic V3: Esittely
Paitsi että tuo operator+ pitäisi olla:Latexi95 wrote:Eikös se mene niin, että Zero keskittyy tähän ja muut kehittäjät keskittyy Classic:n...EDIT:Tuleeko CBV3:n mahdollisuus uudelleen määrittää operaattoreita?Zero ehti ensin...
Entäs constructor:t? Ymmärretäänkö eri parametriset funktiot eri funktioina?
Aiemmassa esimerkissä ei edes luotu luokanjäsentä... Eikö siis
minkäänlaista alustusta tarvita?Tuossa muutama kysymys/ehdotus...Code: Select all
Class luokka public Function luokka(a as Integer) this.muuttaja = a EndFunction public muuttuja as Integer public operator+ (a as luokka,b as luokka) c as luokka = new luokka(a.muuttuja + b.muuttuja) return c EndOperator EndClass a as luokka = new luokka(10) b as luokka = new luokka(23) c as luokka = a + b Print c.muuttuja // tulostaa 33
Code: Select all
Public Function operator+( b as luokka )
return new luokka( this.muuttuja + b.muuttuja )
EndFunction
Re: CoolBasic V3: Esittely
Ei välttämättä.esa94 wrote: Paitsi että tuo operator+ pitäisi olla:Code: Select all
Public Function operator+( b as luokka ) return new luokka( this.muuttuja + b.muuttuja ) EndFunction
Esim. c#:ssa tuo menisi näin:
Code: Select all
publis static luokka operator+(luokka a,luokka b)
{
return new luokka(a.muuttuja + b.muuttuja)
}
Mutta ei se ollut tuon edellisen viestini pointti...
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: CoolBasic V3: Esittely
Noin se menisi kirjoitettuna luokan kulkopuolelle, mutta esa korjasi koodiasi, joka oli luokan sisään kirjoitettunaLatexi95 wrote:Ei välttämättä.esa94 wrote: Paitsi että tuo operator+ pitäisi olla:Code: Select all
Public Function operator+( b as luokka ) return new luokka( this.muuttuja + b.muuttuja ) EndFunction
Esim. c#:ssa tuo menisi näin:Se varmaankin riippuu ohjelmointi kielestä...Code: Select all
publis static luokka operator+(luokka a,luokka b) { return new luokka(a.muuttuja + b.muuttuja) }
Mutta ei se ollut tuon edellisen viestini pointti...
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: CoolBasic V3: Esittely
En ole ihan varma miten viestisi pitäisi ymmärtää, mutta...KilledWhale wrote: Noin se menisi kirjoitettuna luokan kulkopuolelle, mutta esa korjasi koodiasi, joka oli luokan sisään kirjoitettuna
Tein molemmat esimerkit c#:n pohjalta, koska en ole hirveämmin tutustunut mm. VB:n.
Jos et usko, että C#:ssa operaattoreiden uudelleen määritys tapahtuu noin niin katso vaikka tämä
tai googleta. Loppujen lopuksi kirjoitus asulla ei ole merkitystä, Zero päättää mikä on sopivin.
Halusin vain tietää tuleeko sellainen mahdollisuus lainkaan CBV3:n.