Page 1 of 1

CB-pelille borderless fullscreen?

Posted: Sat Dec 17, 2016 4:25 pm
by skinkken
Vaikuttaisi siltä että uudemmissa Windowseissa (8.1 itsellä) CB-pelit toimivat lagisesti vain kokoruudulla, mutta ikkunana toimii ihan hyvin. Joten mietin, että olisiko jotenkin mahdollista hakkeroida CB-peli toimimaan borderlessina (eli teknisesti ikkunana mutta koko ruudulle skaalattuna), joko jotenkin exeä muuntelemalla tai CB:n moottoriin/perustoihin kajoamalla? Itsellä ei taidot riitä, mutta ajattelisin että tämä joko olisi tehtävissä kohtuu helposti tai sitten ei ollenkaan. Miten on?

Lisäksi, onko ihmisillä tietoa kuinka hyvin CB-pelit toimii Windows 10? Voit testata tällä: http://puu.sh/sSv3D/4296a45315.rar Voit laittaa framelimitin päälle tai pois, muuttaa sen suuruutta ja käyttää joko ikkunaa tai fullscreeniä.

Re: CB-pelille borderless fullscreen?

Posted: Sun Dec 18, 2016 12:51 pm
by valscion
Hmm, muistaakseni cbEnchanted tuki tuota borderless-moodia, tai sitten olin vain kikkaillut joskus. Joten voi olla että se olisikin mahdollista, mutta vaatisi jos jonkinlaista perustoihin kajoamista johon taidot ei ihan riitä.

Itse en oikeen enää Windowsia käyttele niin testaaminen on vähän hankalaa.

Re: CB-pelille borderless fullscreen?

Posted: Thu Dec 22, 2016 5:41 am
by CCE
Minulla oli ongelmia CoolBasicilla käännettyjen ohjelmien DirectPlay-riippuvuuden kanssa. Tämä johtuu Blitz Basicin sisäänrakennetuista verkkopeliominaisuuksista. Kikkailin kuitenkin CB:stä version jossa tätä riippuvuutta ei enää ole: cbdevkit.zip

Huomaa että tällä versiolla käännetyt exet vaativat IDE/fmod.dll -kirjaston toimiakseen, koska käänsin Blitzin ajonaikaisen kirjaston itse uusiksi sen avoimesta lähdekoodista.

Re: CB-pelille borderless fullscreen?

Posted: Fri Dec 23, 2016 11:21 am
by valscion
Hmmm, olisikohan tuolla custom-Blitz3D versiolla mahdollisuus saada winellä ajettavista CB-ohjelmista vielä enemmän tehoja irti... vai lieköhän vaan niin että virtuaalikone on ainoa varteenotettava tapa ajaa CB-ohjelmia mäkillä :(

Re: CB-pelille borderless fullscreen?

Posted: Sat Jan 21, 2017 5:46 pm
by skinkken
CCE wrote:Minulla oli ongelmia CoolBasicilla käännettyjen ohjelmien DirectPlay-riippuvuuden kanssa. Tämä johtuu Blitz Basicin sisäänrakennetuista verkkopeliominaisuuksista. Kikkailin kuitenkin CB:stä version jossa tätä riippuvuutta ei enää ole: cbdevkit.zip

Huomaa että tällä versiolla käännetyt exet vaativat IDE/fmod.dll -kirjaston toimiakseen, koska käänsin Blitzin ajonaikaisen kirjaston itse uusiksi sen avoimesta lähdekoodista.
Hups, unohdin koko jutun.

En saanut tuota toimimaan. Compile and run ja build exestä ei vain tapahdu mitään. Varmuuden vuoksi laitoin kansion C levyn juureen ja laitoin kaikki cbdevkit10x ja IDE kansion exet toiminaan järjestelmänvalvojana. Nimesin CBEditor.exen CBEditorDEVKIT.exeksi sekaannuksen välttämiseksi, tosin myöskään alkuperäisellä nimellä ei toiminut. Kokeilin editorin F8:sta saatavia esimerkkeä ja omaa ohjelmaa, jonka kansioon laitoin tuon fmod.dll:n (näinkö se oli tarkoitus tehdä?). Hmm?