CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

CoolBasiciin yleisesti liittyvä keskustelu.
Post Reply
BlueDeath
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Feb 02, 2010 2:02 pm

CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by BlueDeath »

Olen yrittänyt asentaa CoolBasicia Windows 7:ään. Olen järjestelmänvalvoja ja yrittänyt suorittaa itse ohjelmaakin vielä järjestelmänvalvojana, mutta kun painan "Build", ei tapahdu mitään. Olen kokeillut Coolbasic-kääntäjää ajaa suoraan komentoriviltä, mutta saan siinäkin vain ilmoituksen "Error: Can't run compiler. CB.exe should be in CoolBasic directory.
C:\Program Files\CoolBasic\". Ja kääntäjä on siis juurikin kansiossa C:\Program Files\CoolBasic\ eli CoolBasicin kansiossa. Miksihän ei toimi? Kiitos vastauksista jo nyt.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by Jonez »

Vaikea sanoa tarkalleen mikä on vikana, mutta tarkasta että viruksentorjunta ei estä coolbasicia tai kääntäjää.

Lisäksi, vaikka sinulla olisikin järjestelmänvalvojan oikeudet, ei sinulla välttämättä ole Coolbasic-kansioon kaikki tarvittavia oikeuksia (seiskassa Program Filesiin on rajoitetut oikeudet). Eli joko kokeile installoida cb johonkin toiseen kansioon kuin Program Filesiin, tai anna itsellesi kaikki oikeudet Coolbasic-kansioon valitsemalla (suomeksi) ominaisuudet -> suojaus -> lisäasetukset -> muokkaa oikeuksia -> valitse käyttäjä jonka oikeuksia haluat muokata (esim. admin) -> paina muokkaa -> salli täydet oikeudet.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by Viltzu »

BlueDeath
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Feb 02, 2010 2:02 pm

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by BlueDeath »

Eipä toimi vieläkään, sama herja. Katsoin nuo oikeudet että ne on kunnossa. Asensin myös CB:n uudestaan omaan Käyttäjät-kansiooni, ei toimi. Muita ideoita?
EDIT:

Niin ja siis virustorjuntakin kokeiltu, laitettu pois päältä mutta ei toimi.

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by MrMonday »

Ainut mitä itselleni tulee enää mieleen, niin koita ladata asennuspaketti uudelleen, jos jostain syystä vioittunut tämä mitä yrität asentaa.
BlueDeath
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Feb 02, 2010 2:02 pm

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by BlueDeath »

MrMonday wrote:Ainut mitä itselleni tulee enää mieleen, niin koita ladata asennuspaketti uudelleen, jos jostain syystä vioittunut tämä mitä yrität asentaa.
Kokeiltu tämäkin, ei toiminut.
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by atomimalli »

Sen kääntäjän ainakin pitää olla ide-kansiossa, eikä coolbasic-kansiossa. Joku voisi pistää varmasti toimivan paketin varmuudenvuoksi. Seiskassa CoolBasic on kyllä toiminut varmasti kymmenillä testanneilla, että aika kumma juttu.
BlueDeath
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Feb 02, 2010 2:02 pm

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by BlueDeath »

atomimalli wrote:Sen kääntäjän ainakin pitää olla ide-kansiossa, eikä coolbasic-kansiossa. Joku voisi pistää varmasti toimivan paketin varmuudenvuoksi. Seiskassa CoolBasic on kyllä toiminut varmasti kymmenillä testanneilla, että aika kumma juttu.
Kokeilin siirtää kääntäjän myös IDE-kansioon, ei kuitenkaan toimi vieläkään. Komentoriviltäkin kokeilin ajaa IDE-kansiossa, mutta sama virhe; "Error: Can't run compiler. CB.exe should be in CoolBasic directory.".
BlueDeath
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Feb 02, 2010 2:02 pm

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by BlueDeath »

Anteeksi tuplapostaus, mutta nyt alkoi toimimaan :D Latasin ensin täältä valmiiksi asennetun CB:n paketin ja se toimi. Sitten katsoin tuota pakettia ja huomasin, että siellähän on yksi ylimääräinen tiedosto jota minulla ei ollut, nimittäin CBCompiler.exe, minulla oli siis ollut pelkkä CB.exe. Asensin CB:n uudestaan ihan virallisesta asennusohjelmasta ja nyt oli sitten ilmestynyt yhtäkkiä sinnekin tuo CBCompiler.exe. Ainoaksi selitykseksi keksin, että virustorjunta oli estänyt CBCompiler.exen asentamisen, aikaisemmin minullahan oli siis asennuksen aikana virustorjunta päällä kuitenkin. Kiitos kaikille avusta!
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: CoolBasic ei toimi Windows 7:ssä

Post by KillBurn »

No nyt selvisi tuokin, nimittäin omalla seiskalla ei ole cb-ohjelmat käynnistynyt. F-secure on ilmeisesti blockannut asennuksessa jotakin. Kiitos, vaikken apua pyytänytkään.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Post Reply