Page 1 of 1

Kuvista, äänistä ja animaatioista

Posted: Sun May 23, 2010 7:50 pm
by EnergyCode
Elikkä, olen saanut kasattua peliä pyörittävän koodin, mutta kun teen siitä EXE-tiedoston, yritän avata sen Omat Tiedostot kansiosta, niin se valittaa ettei esim: Media/guy.bmp ei löydy. Kun taas lisään koodiin itsepiirretyn kuvan, nimeltä vaikkapa tankki.bmp. Kun rakennan siitä EXE-tiedostoa, ainakin yritän, valittaa CoolBasic; Tiedostoa ei löydy Tankki.bmp. Löytyisikö vastaus. Olen ihan ymmällä. :?:

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Posted: Sun May 23, 2010 8:09 pm
by Pettis
Odottelehan rauhassa. 6 minuuttia on aika lyhyt aika...

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Posted: Sun May 23, 2010 8:12 pm
by jesperx96
Sinun pitää laittaa exesi CoolBasicin kansioon tai muuhun kansioon jossa on Media-kansio jos sieltä haluat mediaa ladata, tai merkitä koko tiedostopolku, tyyliin "C:\Program Files\CoolBasic\Media\guy".

Joo, ja tuplapostauksesta ei muutenkaan yleensä kauheasti kaikki pidä.
Ja alue on muuten myös väärä :)

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Posted: Sun May 23, 2010 8:27 pm
by Awaclus
Täältä löydät vastauksen kysymykseesi ja kymmeneen muuhun!

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Posted: Mon May 24, 2010 4:53 pm
by EnergyCode
Kun yritän tallentaa itse Paintilla piirretyn pelihahmon, niin minne se pitää tallentaa? Kun yritän tllentaa sitä Omiin Tiedostoihin, ja avata sitä koodissa, ja muuttaa sen EXE.muotoon, se valittaa ettei kuvaa tai karttaa löydy. Löytyykö apua? :?:

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Posted: Mon May 24, 2010 4:54 pm
by valscion
Chaosworm wrote:Täältä löydät vastauksen kysymykseesi ja kymmeneen muuhun!
Tuolta topikista, neljäs kohta:
4. Ohjelmani heittää "can't load object" tms. sen jälkeen, kun olen tallentanut koodin, mutta ennen tallennusta toimi hyvin.
- Vastaus: mediaa etsitään sieltä, minne lähdekoodi on tallennettu. Eli jos lähdekoodi on kansiossa Työpöytä\lol\lähdekoodit\räiskintäpeliXY ja koodissasi lukee LoadObject ("Media\soldier.bmp"), soldieria etsitään kansiosta Työpöytä\lol\lähdekoodit\räiskintäpeliXY\Media - riippumatta siitä, missä CoolBasic sijaitsee. Automaattisesti mediaa etsitään sieltä, missä cbEditor on, siksi koodisi toimi ennen tallennusta.

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Posted: Mon May 24, 2010 4:55 pm
by legend
EnergyCode wrote:Kun yritän tallentaa itse Paintilla piirretyn pelihahmon, niin minne se pitää tallentaa? Kun yritän tllentaa sitä Omiin Tiedostoihin, ja avata sitä koodissa, ja muuttaa sen EXE.muotoon, se valittaa ettei kuvaa tai karttaa löydy. Löytyykö apua? :?:
Siihen mistä se ladataan, eli jos sä laitat exeen "Loadimage("Media\Kuva")", niin kuva pitää sijaita kansiossa media, jonka yläpuolella on exe. Sekavaa

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Posted: Thu May 27, 2010 6:29 pm
by Koodari
Tossa olisi kaava :)

EDIT:
legend wrote:
EnergyCode wrote:Kun yritän tallentaa itse Paintilla piirretyn pelihahmon, niin minne se pitää tallentaa? Kun yritän tllentaa sitä Omiin Tiedostoihin, ja avata sitä koodissa, ja muuttaa sen EXE.muotoon, se valittaa ettei kuvaa tai karttaa löydy. Löytyykö apua? :?:
Siihen mistä se ladataan, eli jos sä laitat exeen "Loadimage("Media\Kuva")", niin kuva pitää sijaita kansiossa media, jonka yläpuolella on exe. Sekavaa
Kuva tulee ladata muuttujaan, koodin sivuille ei laiteta heittomerkkejä ja kuvan päätteen tulee olla: bmp, png, jpg tai tga

Lopputulos olisi: img=LoadImage("Media\Kuva.bmp")
Eikä: "LoadImage(Kuva)"