Page 8 of 15

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 22, 2010 3:23 pm
by Zero
En sanoisi PureBasicia epävakaaksi, se on tähän asti toiminut loistavasti kaikissa projekteissa. Päätös alustanvaihdosta perustui osittain myös makuasioihin.

Lisenssien kohtalosta ei oikein vielä tiedä, mutta jos PureBasic poistuu kokonaan meidän toolsetistä, luonnollisesti niitä ei kannata uusia ensi vuonna (DevTeamilla on erikoissopimus noiden PB-lisenssien kanssa).

Mitä grafiikkamoottoriin tulee, pystymme porttaamaan koodin melko helposti C++:lle.

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Sun Oct 24, 2010 3:39 pm
by Koodari
Milloin tämä Classic mahtaa valmistua :)
Odotan innolla jaettavaa betaa :D

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Sun Oct 24, 2010 3:40 pm
by valscion
Koodari wrote:Milloin tämä Classic mahtaa valmistua :)
Odotan innolla jaettavaa betaa :D
Veikkaan vastaukseksi jotain tämän kaltaista: http://www.coolbasic.com/no/

EDIT: Oho, tuollahan lukee vaan että kysyttiin v3:sta. Jaha. No ehkä vastausta voisi sittenki odottaa :P

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Wed Oct 27, 2010 4:39 pm
by Feuer
Blogi wrote:In addition, the compiler now also supports warnings i.e. messages that don’t count as errors, but still hold information about problems in code
Saahan tuossa säädettyä mistä warning-luokituksen ansaitsevista asioista tulostetaan ilmoitus? Esim. VisualC++:n puolella minulla on yksi koodi jossa, jostain hyvästä syystä, asetetaan liukuluku Inttiin muutamankin kerran, ja kääntäjä sherlokkaa näistä että "dataa saattaa hieman kadota matkalla", vaikeuttaen jo valmiiksi epäselvän Output-virran lukemista.
EDIT:

float x = 1.2;
int y = (int)x;
No hitto, lunttasin vähän tuosta mainitsemastani koodista, ajatellen että noinhan minä olin tehnytkin. Lopputulos oli se että olin nähtävästi koodinkirjoitushetkellä ymmärtänyt koko tyyppimuunnossyntaksin aivan väärinpäin (eli siinä missä Int-parametriin syötin floattia, luki

Code: Select all

funktio((float)muuttuja); //eli olen varmaan ajatellut kertoa kääntäjälle alkuperäistä tietotyyppiä
:roll: )

Mutta, joka tapauksessa, yritin siis sanoa että aivan jokaisesta sherlokkauksesta ei kannattane kääntäjän mainita (kuten: floatti pyöristyy kokonaisluvuksi jos sen muuttaa Integeriksi :shock: ), mutta oma sherlokkailuni taisi viedä viestiltä tarkoituksen.[/edit]

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Wed Oct 27, 2010 5:20 pm
by TheFish
Feuer wrote:
Blogi wrote:In addition, the compiler now also supports warnings i.e. messages that don’t count as errors, but still hold information about problems in code
Saahan tuossa säädettyä mistä warning-luokituksen ansaitsevista asioista tulostetaan ilmoitus? Esim. VisualC++:n puolella minulla on yksi koodi jossa, jostain hyvästä syystä, asetetaan liukuluku Inttiin muutamankin kerran, ja kääntäjä sherlokkaa näistä että "dataa saattaa hieman kadota matkalla", vaikeuttaen jo valmiiksi epäselvän Output-virran lukemista.
Entä jos vain muuntaisit sen intiksi ensin?

Code: Select all

float x = 1.2;
int y = (int)x;
EDIT:

esa94 wrote: Krhm.

static_cast tai ctor-notaatio (eli int(x)) on oikea tapa C++:ssa
Pointti tuli varmaan kuitenkin selväksi. Korjatkaa mieluummin varoituksen aiheuttaja sen piilottamisen sijasta.[/edit]

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Wed Oct 27, 2010 6:07 pm
by esa94
TheFish wrote:

Code: Select all

int y = (int)x;
Krhm.

static_cast tai ctor-notaatio (eli int(x)) on oikea tapa C++:ssa

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Thu Oct 28, 2010 12:04 am
by Dibalo
Kyllä tuo C-tyylinen eksplisiittinen tapakin on aivan yhtä oikea.

Mutta nyt seis offtopic! Tämä ketju on tarkoitettu kehitysuutisten kommenteille!

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Thu Oct 28, 2010 10:13 pm
by lollero1996
On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse:

A: Omien komentojen värjäys on helppoa. cb:ssä on tiedosto, jonka sorkkiminen oikealla tavalla saa omat komennot värjäytymään. + jos siihen skriptaa vielä, mitä oma komento tekee, niin sitä ei tarvitse editorissa erikseen määritellä!

B: On monta konstia saada 3d nykyiseen CB:hen. cbSDK:ssa on KAKSI eri tapaa saada kokonainen ja osittinen 3d: Plugini, jolla saa .obj tiedostot tungettua CoolBasiciin. CB näyttää tiedostot strategisesti piirretyillä viivoilla. Onhan myös aina Marcoder, joka antoi meille ylhäältä kuvatun 3d-moottorin.

C: CB:tä on haukuttu hitaaksi. (puolitotta) Järkevällä koodinkäytöllä saa kuitenkin ihan tarpeeksi nopean moottorin aikaiseksi. Esim. FrameLimit, joka on kuulemani mukaan hidas, on korvattavissa Waitin ja Timer()in strategisella käytöllä. (kai)

Kuitenkin on hyvä, jos kaikki hommelit jä vähän lisääkin saa ängettyä samaan pakkaan. Silti, jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.

Eikö vieläkään viihdytä? Lataa DarkBasic ilmaiseksi Game Creatorsien sivuilta. Sen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Thu Oct 28, 2010 10:26 pm
by axu
lollero1996 wrote:jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.
Niimpä, miksiköhän kokonaan uutta systeemiä ruvettiin tekemään kun pelkkä editorin päivitys riittäisi? [/Sarcasm]
Sen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
CBC:n tultua katsotaan uudestaan millä tehdään hiekkalinnoja :D

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Thu Oct 28, 2010 10:36 pm
by Sly_Jack0
lollero1996 wrote:On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse...
No kerropas nyt samaa vauhtia miten nykyiseen CoolBasiciin lisätään oliopohjaisuus, joka tulee nykyisten suunitelmien ja tietojen perusteella sisältymään CoolBasic V3:en? Ja miten nykyisellä CoolBasicillä tehdään alustariippumattomia ohjelmia?

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Thu Oct 28, 2010 10:40 pm
by TheDuck
Ja sitä paitsi, tuo roska maksaa ja coolbasic classic / v3(?) tulevat olemaan ilmaisia. Toki on olemassa jokin typerä ilmaisversio joka on ängetty täyteen mainoksia.

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Thu Oct 28, 2010 10:41 pm
by SPuntte
Tämä ketju on tarkoitettu ainoastaan CoolBasic Classicin kehitysutisten kommentointiin, mikä taroittaa, että muunlainen keskustelu ei kuulu tänne. Seuraavista em. käytännön rikkomisista tulee suoraan sanktioita.
EDIT:

Ja mitä tulee muiden ohjelmointityökalujen suoramarkkinointiin, ei sekään kuulu tänne.


Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 29, 2010 9:19 pm
by lollero1996
SPuntte wrote:Tämä ketju on tarkoitettu ainoastaan CoolBasic Classicin kehitysutisten kommentointiin, mikä taroittaa, että muunlainen keskustelu ei kuulu tänne. Seuraavista em. käytännön rikkomisista tulee suoraan sanktioita.
EDIT:

Ja mitä tulee muiden ohjelmointityökalujen suoramarkkinointiin, ei sekään kuulu tänne.

No eikö tämä näytä kommentoinnilta? Vai pitääkö pysyä aiheessa niin tiukasti, että ei saa edes miettiä uusien päivitysten tarpeellisuutta?
Sitä paitsi db on ILMAINEN, joten sitä ei katsota suoramarkkinoinniksi. Se ei myöskään sisällä mainoksia, joten se vähintään vahvistaa.
SPuntte wrote:Ja mitä tulee muiden ohjelmointityokalujen suoramarkkinointiin...
Olen puolueeton ohjelmoija, anteex vaan!

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 29, 2010 9:23 pm
by lollero1996
axu wrote:
Sen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
CBC:n tultua katsotaan uudestaan millä tehdään hiekkalinnoja :D
Varmaan siinä aika kauan kestää.

Oikeastaan DB on aika hankala... :(

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 29, 2010 9:26 pm
by lollero1996
Sly_Jack0 wrote:
lollero1996 wrote:On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse...
No kerropas nyt samaa vauhtia miten nykyiseen CoolBasiciin lisätään oliopohjaisuus, joka tulee nykyisten suunitelmien ja tietojen perusteella sisältymään CoolBasic V3:en? Ja miten nykyisellä CoolBasicillä tehdään alustariippumattomia ohjelmia?
Nuo ominaisuudet on värkätty vain sen takia, että CB olisi katu-uskottava. (Suoraan sanottuna nyky-cb on aika köyhä...)

CB:ssä on varmasti plugini alustariippumattomuuteen.


Öö... mitä "alustariippumattomuus" tarkoittaa? :oops:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 29, 2010 9:32 pm
by Etsivä löytää...
Katopas täältä: http://tinyurl.com/2gx4jee

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 29, 2010 9:39 pm
by jesperx96
Juuri näin. Omia aivojakin saa käyttää. Ihme tyyppi muutenkin tämä. Hiljaa kannattaa olla jos ei mistään mitään tiedä.

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 29, 2010 9:40 pm
by lollero1996
HAHAHAHAHAHA Repesin :D :) :lol: :lol: :lol: :) :D :lol: :lol: :lol:

Kyllä CB:llä sitten voi sen varmaan toteuttaa.

P.S: Miten teit ton???'
Hiljaa kannattaa olla jos mistään mitään ei tiedä.
Ajattelin kyllä aika pöljästi. Olis kyllä pitäny itekki tajuta. <Kumarrus>
En muuten tiedä kaikkia maailman asioita.

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 29, 2010 9:58 pm
by lollero1996
axu wrote:
lollero1996 wrote:jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.
Niimpä, miksiköhän kokonaan uutta systeemiä ruvettiin tekemään kun pelkkä editorin päivitys riittäisi? [/Sarcasm]
Katos tätä: download/file.php?id=1403
Ja tätä: http://coolbasic.com/phpBB3/viewtopic.p ... 903#p47903

Nuo ku panet niin CB on niin kuin uusi!

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Posted: Fri Oct 29, 2010 10:11 pm
by Latexi95
Ei CB ollut julkaisu hetkelläkään parempi, joten "kuin uusi" ei oikein sovi...
Eikä SDK:n ja parannellun värjäyksen lisääminen paljoa cb.tä paranna, hitaus ja MAV alttius eivät niillä korjaannu. Ja ajattele ennen kuin postaat. Usko pois se kannattaa.