ööö, mitähän nyt hait takaa?Koodari wrote:Olisi hienoa, jos CBC :hen voisi lisätä omia functioita, siten ettei niitä tarvitsisi liittää koodiin! Kun koodi pakataan .exe :ksi, niin CBC lisää functiot exeen samalla tapaan, kuten nykyisessä versiossa se lisää oletusfunctiot, kuten esimerkiksi:Code: Select all
KeyHit()
CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
^^
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Ilmeisesti Koodari tarkoittaa, että omat funktiot voi heittää johonkin kansioon tai listaan, josta sitten CBC etsisi sen oikean käytettäessä omaa funktiota.
EDIT:
Hei otsikko viittaa siihen että tämä mistä keskustellaan on offtopikkia.
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
ÖÖö.. Olen taas utelemassa, miten on edennyt vai onko pysynyt paikallaan?
Toivottavasti joku, joka saa vastata vastaisi tähän.
Toivottavasti joku, joka saa vastata vastaisi tähän.
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Ja minä haluaisin kovasti tietää, kuka testaa CBC -editorin ja koodikirjastojen käytettävyyden ja monipuolisuuden. Ei kai vaan sama tiimi joka tekee nämä?!?
Yleensä tarvitaan jonkin sortin käytettävyysasiantuntija, ellei sitten välttämättä haluta niitä käytettävyysongelmia jälkeenpäin korjata satoja kertoja kun ollaankin testautettu jutut käyttäjillä. Pitäisi vaikka valita foorumilta tai jostain muualta esim. 10 tavallisen koodaajan ryhmä, joka miettii, miten juttuja voisi parantaa. Näin saataisiin täydellinen paketti uudesta Classicista
Yleensä tarvitaan jonkin sortin käytettävyysasiantuntija, ellei sitten välttämättä haluta niitä käytettävyysongelmia jälkeenpäin korjata satoja kertoja kun ollaankin testautettu jutut käyttäjillä. Pitäisi vaikka valita foorumilta tai jostain muualta esim. 10 tavallisen koodaajan ryhmä, joka miettii, miten juttuja voisi parantaa. Näin saataisiin täydellinen paketti uudesta Classicista
Last edited by DJ-Filbe on Sat Jun 19, 2010 3:57 pm, edited 1 time in total.
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Caje tekee editoria, sitten erillinen tiimi väsää CB kirjastot.DJ-Nerd wrote:Ja minä haluaisin kovasti tietää, kuka testaa CBC -editorin ja koodikirjastojen käytettävyyden ja monipuolisuuden. Ei kai vaan sama tiimi joka tekee nämä?!?
Yleensä tarvitaan jonkin sortin käytettävyysasiantuntija, ellei sitten välttämättä haluta niitä käytettävyysongelmia jälkeenpäin korjata satoja kertoja kun ollaankin testautettu jutut käyttäjillä. Pitäisi vaikka valita foorumilta tai jostain muualta esim. 10 tavallisen koodaajan ryhmä, joka miettii, miten juttuja voisi parantaa. Näin saataisiin täydellinen paketti uudesta Classicista ;)
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Lukasin uusimman blogipostin, jota olinkin jo odottanut, ja minulle alkoi tosiaan vasta nyt hahmottua CbC:n laajuus..
Siis ihan järjetön määrä duunia Mutta odotan nyt kyllä entistäkin innokkaampana CoolBasic Classicin julkaisua!
En muista milloin olisin jotain näin kovasti odottanut ..korkeintaan joulupukkia ihan skidinä
Ps. Katsoin tämän oikeaksi paikaksi viestilleni, toivottavasti ei mennyt pahasti pieleen..
Siis ihan järjetön määrä duunia Mutta odotan nyt kyllä entistäkin innokkaampana CoolBasic Classicin julkaisua!
En muista milloin olisin jotain näin kovasti odottanut ..korkeintaan joulupukkia ihan skidinä
Ps. Katsoin tämän oikeaksi paikaksi viestilleni, toivottavasti ei mennyt pahasti pieleen..
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Caje tuntee hyvin testauspuolen, ja tiimissä on useampi pätevä kaveri käytettävyyttä arvioimaan.DJ-Nerd wrote:Ja minä haluaisin kovasti tietää, kuka testaa CBC -editorin ja koodikirjastojen käytettävyyden ja monipuolisuuden. Ei kai vaan sama tiimi joka tekee nämä?!?)
Meinasin itsekin kirjoittaa tänne että uusi blogiposti on julkaistu, näköjään ehditte ensinMrMonday wrote:Lukasin uusimman blogipostin, jota olinkin jo odottanut, ja minulle alkoi tosiaan vasta nyt hahmottua CbC:n laajuus..
Siis ihan järjetön määrä duunia
<snip>
Ps. Katsoin tämän oikeaksi paikaksi viestilleni, toivottavasti ei mennyt pahasti pieleen..
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
tuleeko CoolBasic Classiciin "Windowless" komento?
(oranssi väri siksi että käytän sitä komentojen värinä)
(oranssi väri siksi että käytän sitä komentojen värinä)
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Mitähän tuo "Windowless" komento mahtaisi tehdä?timpe99 wrote:tuleeko CoolBasic Classiciin "Windowless" komento?
(oranssi väri siksi että käytän sitä komentojen värinä)
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
- Dibalo
- Advanced Member
- Posts: 298
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
- Location: Espoo, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Veikkaan, että tässä tarkoitetaan kehyksetöntä ikkunaa (border/frame).
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Eikö olisi parempi heti ToggleFormFrame true/false? Hmm, vaikutti kyllä jännältä taas tuo uusin blogi posti, miten tässä malttaa odottaa?
Last edited by MaGetzUb on Mon Aug 16, 2010 9:32 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Olipa kiva saada taas oikein kunnon päivitystä tilanteesta
Eikai vain wanhan CB:n tyyppiset törmäykset jää kokonaan ulkopuolelle? Eli kai siihen voi laittaa jonkinlaisen "PhysicsEngine OFF" komennon? Tarkoitan että objektit törmäisivät, mutta eivät kimpoaisi toisistaan vaan liukuisivat.Zero wrote:We’ll replace the old collision system entirely with a 2D physics engine!
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Tuo liukuminen on yksi uuden fysiikka moottorin ominaisuuksista. Objekti voi esim. liukua maata vasten ja silti kimmota vihollisista.axu wrote:Olipa kiva saada taas oikein kunnon päivitystä tilanteestaEikai vain wanhan CB:n tyyppiset törmäykset jää kokonaan ulkopuolelle? Eli kai siihen voi laittaa jonkinlaisen "PhysicsEngine OFF" komennon? Tarkoitan että objektit törmäisivät, mutta eivät kimpoaisi toisistaan vaan liukuisivat.Zero wrote:We’ll replace the old collision system entirely with a 2D physics engine!
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Wow, aikasmoinen päivitys tulossa nykyiseen Coolbasiciin verrattuna (odotin paljoa, mutten ihan NÄIN paljoa..)
Kuulostaa uskomattoman hyvältä nuo uudet ominaisuudet, vaikka siinäkin varmaan hyvän aikaa menee,
ennen kuin edes kunnolla sisäistää tuon kaiken, saati oppii käyttämään, mutta ainakin motivaatiota opetella löytyy..
Zero ja kumppanit ovat kyllä luoneet jotain järisyttävän mahtavaa, kun vielä malttaisi odottaa julkaisua,
mitä saa varmaan vielä muutaman kuukauden odotella, vaan parempi kun tekee huolella eikä hätiköiden..
Kuulostaa uskomattoman hyvältä nuo uudet ominaisuudet, vaikka siinäkin varmaan hyvän aikaa menee,
ennen kuin edes kunnolla sisäistää tuon kaiken, saati oppii käyttämään, mutta ainakin motivaatiota opetella löytyy..
Zero ja kumppanit ovat kyllä luoneet jotain järisyttävän mahtavaa, kun vielä malttaisi odottaa julkaisua,
mitä saa varmaan vielä muutaman kuukauden odotella, vaan parempi kun tekee huolella eikä hätiköiden..
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Tuleeko törmäykseen sellainen ominaisuus (tai objektien liikutukseen) että objektia siirretään 1px kerrallaan jonka jälkeen tarkastetaan törmäys, eikä toisen objektin läpi meneminen ole mahdollista?
Jätti projekti meneillään!
Jätti projekti meneillään!
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
- Dibalo
- Advanced Member
- Posts: 298
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
- Location: Espoo, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
En kyllä uskalla varmasti mennä sanomaan, mutta mistään pikselikohtaisista tarkistuksista ei ole kyse. Tarkistukset toteutetaan käyttämällä erilaisia vektori- ja matriisialgebran algoritmejä, joten niistä saadaan hyvin suorituskykyisiä ja tarkkoja. Itseasiassa pikselin ei tarvitse olla pienin yksikkö, vaan (esimerkiksi) liikkuminen voidaan toteuttaa liukuluvuilla.
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Se toimii juurikin näin.Dibalo wrote:En kyllä uskalla varmasti mennä sanomaan, mutta mistään pikselikohtaisista tarkistuksista ei ole kyse. Tarkistukset toteutetaan käyttämällä erilaisia vektori- ja matriisialgebran algoritmejä, joten niistä saadaan hyvin suorituskykyisiä ja tarkkoja. Itseasiassa pikselin ei tarvitse olla pienin yksikkö, vaan (esimerkiksi) liikkuminen voidaan toteuttaa liukuluvuilla.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Et kyllä näyttänyt tuota filtering-esimerkkiä keskellä, mutta tuo valoitta asiaa kivasti. Pitäisiköhän videota linkata foorumeilla, että asiasta kiinnostuneet pääsisivät jjännän äärelle.Zero wrote:Kaikki artikkelissa esitetyt kuvat ovat live-demoista, joita esittelin yleisölle Assembly 2010:ssä.
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Videot ovat julkisia eivätkä sisällä salaisuuksia. Kuvanlaatu ja ääni on vähän heikko, mutta voit laittaa linkin jos haluat
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact: