CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

CoolBasiciin yleisesti liittyvä keskustelu.
Post Reply
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by TheDuck » Sun May 23, 2010 11:30 am

Koodari wrote:Olisi hienoa, jos CBC :hen voisi lisätä omia functioita, siten ettei niitä tarvitsisi liittää koodiin! Kun koodi pakataan .exe :ksi, niin CBC lisää functiot exeen samalla tapaan, kuten nykyisessä versiossa se lisää oletusfunctiot, kuten esimerkiksi:

Code: Select all

KeyHit()
ööö, mitähän nyt hait takaa?
^^

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Viltzu » Sun May 23, 2010 12:17 pm

Ilmeisesti Koodari tarkoittaa, että omat funktiot voi heittää johonkin kansioon tai listaan, josta sitten CBC etsisi sen oikean käytettäessä omaa funktiota.
EDIT:

Hei otsikko viittaa siihen että tämä mistä keskustellaan on offtopikkia.


User avatar
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:06 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by legend » Sat Jun 19, 2010 11:03 am

ÖÖö.. Olen taas utelemassa, miten on edennyt vai onko pysynyt paikallaan?
Toivottavasti joku, joka saa vastata vastaisi tähän.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by DJ-Filbe » Sat Jun 19, 2010 2:57 pm

Ja minä haluaisin kovasti tietää, kuka testaa CBC -editorin ja koodikirjastojen käytettävyyden ja monipuolisuuden. Ei kai vaan sama tiimi joka tekee nämä?!?
Yleensä tarvitaan jonkin sortin käytettävyysasiantuntija, ellei sitten välttämättä haluta niitä käytettävyysongelmia jälkeenpäin korjata satoja kertoja kun ollaankin testautettu jutut käyttäjillä. Pitäisi vaikka valita foorumilta tai jostain muualta esim. 10 tavallisen koodaajan ryhmä, joka miettii, miten juttuja voisi parantaa. Näin saataisiin täydellinen paketti uudesta Classicista ;)
Last edited by DJ-Filbe on Sat Jun 19, 2010 3:57 pm, edited 1 time in total.

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by temu92 » Sat Jun 19, 2010 3:14 pm

DJ-Nerd wrote:Ja minä haluaisin kovasti tietää, kuka testaa CBC -editorin ja koodikirjastojen käytettävyyden ja monipuolisuuden. Ei kai vaan sama tiimi joka tekee nämä?!?
Yleensä tarvitaan jonkin sortin käytettävyysasiantuntija, ellei sitten välttämättä haluta niitä käytettävyysongelmia jälkeenpäin korjata satoja kertoja kun ollaankin testautettu jutut käyttäjillä. Pitäisi vaikka valita foorumilta tai jostain muualta esim. 10 tavallisen koodaajan ryhmä, joka miettii, miten juttuja voisi parantaa. Näin saataisiin täydellinen paketti uudesta Classicista ;)
Caje tekee editoria, sitten erillinen tiimi väsää CB kirjastot.

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by MrMonday » Tue Jun 29, 2010 9:33 pm

Lukasin uusimman blogipostin, jota olinkin jo odottanut, ja minulle alkoi tosiaan vasta nyt hahmottua CbC:n laajuus..
Siis ihan järjetön määrä duunia :shock: Mutta odotan nyt kyllä entistäkin innokkaampana CoolBasic Classicin julkaisua!
En muista milloin olisin jotain näin kovasti odottanut :) ..korkeintaan joulupukkia ihan skidinä :lol:

Ps. Katsoin tämän oikeaksi paikaksi viestilleni, toivottavasti ei mennyt pahasti pieleen.. :roll:

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 725
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Zero » Tue Jun 29, 2010 10:24 pm

DJ-Nerd wrote:Ja minä haluaisin kovasti tietää, kuka testaa CBC -editorin ja koodikirjastojen käytettävyyden ja monipuolisuuden. Ei kai vaan sama tiimi joka tekee nämä?!?)
Caje tuntee hyvin testauspuolen, ja tiimissä on useampi pätevä kaveri käytettävyyttä arvioimaan.
MrMonday wrote:Lukasin uusimman blogipostin, jota olinkin jo odottanut, ja minulle alkoi tosiaan vasta nyt hahmottua CbC:n laajuus..
Siis ihan järjetön määrä duunia
<snip>
Ps. Katsoin tämän oikeaksi paikaksi viestilleni, toivottavasti ei mennyt pahasti pieleen.. :roll:
Meinasin itsekin kirjoittaa tänne että uusi blogiposti on julkaistu, näköjään ehditte ensin :)
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Timblex » Fri Aug 13, 2010 3:03 pm

tuleeko CoolBasic Classiciin "Windowless" komento?
(oranssi väri siksi että käytän sitä komentojen värinä)
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by TheFish » Fri Aug 13, 2010 3:08 pm

timpe99 wrote:tuleeko CoolBasic Classiciin "Windowless" komento?
(oranssi väri siksi että käytän sitä komentojen värinä)
Mitähän tuo "Windowless" komento mahtaisi tehdä?
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Dibalo » Fri Aug 13, 2010 5:49 pm

Veikkaan, että tässä tarkoitetaan kehyksetöntä ikkunaa (border/frame).
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by MaGetzUb » Mon Aug 16, 2010 9:19 pm

Eikö olisi parempi heti ToggleFormFrame true/false? Hmm, vaikutti kyllä jännältä taas tuo uusin blogi posti, miten tässä malttaa odottaa? :D
Last edited by MaGetzUb on Mon Aug 16, 2010 9:32 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by axu » Mon Aug 16, 2010 9:25 pm

Olipa kiva saada taas oikein kunnon päivitystä tilanteesta :)
Zero wrote:We’ll replace the old collision system entirely with a 2D physics engine!
Eikai vain wanhan CB:n tyyppiset törmäykset jää kokonaan ulkopuolelle? Eli kai siihen voi laittaa jonkinlaisen "PhysicsEngine OFF" komennon? Tarkoitan että objektit törmäisivät, mutta eivät kimpoaisi toisistaan vaan liukuisivat. :?
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by JATothrim » Mon Aug 16, 2010 10:04 pm

axu wrote:Olipa kiva saada taas oikein kunnon päivitystä tilanteesta :)
Zero wrote:We’ll replace the old collision system entirely with a 2D physics engine!
Eikai vain wanhan CB:n tyyppiset törmäykset jää kokonaan ulkopuolelle? Eli kai siihen voi laittaa jonkinlaisen "PhysicsEngine OFF" komennon? Tarkoitan että objektit törmäisivät, mutta eivät kimpoaisi toisistaan vaan liukuisivat. :?
Tuo liukuminen on yksi uuden fysiikka moottorin ominaisuuksista. ;) Objekti voi esim. liukua maata vasten ja silti kimmota vihollisista.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by MrMonday » Mon Aug 16, 2010 10:42 pm

Wow, aikasmoinen päivitys tulossa nykyiseen Coolbasiciin verrattuna :shock: (odotin paljoa, mutten ihan NÄIN paljoa..)
Kuulostaa uskomattoman hyvältä nuo uudet ominaisuudet, vaikka siinäkin varmaan hyvän aikaa menee,
ennen kuin edes kunnolla sisäistää tuon kaiken, saati oppii käyttämään, mutta ainakin motivaatiota opetella löytyy..
Zero ja kumppanit ovat kyllä luoneet jotain järisyttävän mahtavaa, kun vielä malttaisi odottaa julkaisua,
mitä saa varmaan vielä muutaman kuukauden odotella, vaan parempi kun tekee huolella eikä hätiköiden..

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by skinkken » Tue Aug 17, 2010 9:31 am

Tuleeko törmäykseen sellainen ominaisuus (tai objektien liikutukseen) että objektia siirretään 1px kerrallaan jonka jälkeen tarkastetaan törmäys, eikä toisen objektin läpi meneminen ole mahdollista?

Jätti projekti meneillään! :D
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Dibalo » Tue Aug 17, 2010 10:36 am

En kyllä uskalla varmasti mennä sanomaan, mutta mistään pikselikohtaisista tarkistuksista ei ole kyse. Tarkistukset toteutetaan käyttämällä erilaisia vektori- ja matriisialgebran algoritmejä, joten niistä saadaan hyvin suorituskykyisiä ja tarkkoja. Itseasiassa pikselin ei tarvitse olla pienin yksikkö, vaan (esimerkiksi) liikkuminen voidaan toteuttaa liukuluvuilla. :D
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 725
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Zero » Tue Aug 17, 2010 11:45 am

Dibalo wrote:En kyllä uskalla varmasti mennä sanomaan, mutta mistään pikselikohtaisista tarkistuksista ei ole kyse. Tarkistukset toteutetaan käyttämällä erilaisia vektori- ja matriisialgebran algoritmejä, joten niistä saadaan hyvin suorituskykyisiä ja tarkkoja. Itseasiassa pikselin ei tarvitse olla pienin yksikkö, vaan (esimerkiksi) liikkuminen voidaan toteuttaa liukuluvuilla. :D
Se toimii juurikin näin.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by tuhoojabotti » Tue Aug 17, 2010 2:37 pm

Zero wrote:Kaikki artikkelissa esitetyt kuvat ovat live-demoista, joita esittelin yleisölle Assembly 2010:ssä.
Et kyllä näyttänyt tuota filtering-esimerkkiä keskellä, mutta tuo valoitta asiaa kivasti. Pitäisiköhän videota linkata foorumeilla, että asiasta kiinnostuneet pääsisivät jjännän äärelle. :)
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 725
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Zero » Tue Aug 17, 2010 7:45 pm

Videot ovat julkisia eivätkä sisällä salaisuuksia. Kuvanlaatu ja ääni on vähän heikko, mutta voit laittaa linkin jos haluat ;)
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by tuhoojabotti » Wed Aug 18, 2010 6:59 pm

Linkit: Osa 1, Osa 2
Laadusta voin sanoa sen verran, että kuvasin kännykällä ja enkoodaus rikkoi kuvan jotenkin enkä jaksanut enää säätää. Ideana oli pääasiassa jakaa semmoisille tunnelmaa, jotka eivät henkilökohtaisesti päässet miitissä käymään, ei mikään dokumentointi. :)
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

Post Reply