CoolBasic Classic: DevTeam - Hakemukset

CoolBasiciin yleisesti liittyvä keskustelu.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 862
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBasic Classic: DevTeam - Hakemukset

Post by Jare » Wed Feb 10, 2010 4:10 am

temu92 kerkesikin jo ensin, mutta vastataan nyt kun kerran jo kirjoitin. :P
MrMonday wrote:Hei, onko mitään uutta cbc:n saralla, eli onko hommat päässyt jo ihan kunnolla käyntiin? entä onko uutta blogipostia odotettavissa lähiaikoina?
ja anteeksi tätä hätäilyä, mutta käyn täällä päivittäin katsomassa, että onko mitään uusia uutisia classicista,
sillä seuraan erittäin suurella mielenkiinnolla sen kehitystä vaikka sitä varmaan saadaan vielä pidemmän aikaa odotella :)
Hommat on pikkuhiljaa lähtemässä käyntiin. Vielä ei ole suurempia päätöksiä lyöty lukkoon, joten tiedotettavaa vielä tässä vaiheessa on kohtalaisen vähän. Kehitys on aktiivista ja uskon että lähitulevaisuudessa saadaan hieman enemmän tietoa tänne foorumeille. Toki maltti on valttia ja me tiedotamme kun on tiedotettavaa, mutta tietysti asioista saa aina kysyä. :)

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: CoolBasic Classic: DevTeam - Hakemukset

Post by MrMonday » Wed Feb 10, 2010 8:03 am

Kiitos vastanneille, ja ymmärrän kyllä että kaikki ei tietenkään ole julkista ;)
mukava kuulla että lähteny jo etenemään ja hatunnosto koko tiimille! saatte kyllä olla ylpeitä itsestänne :)
ja nyt yritän välttää turhaa postailua, ja odottelen vain kiltisti uusia tietoja :D

User avatar
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: DevTeam - Hakemukset

Post by SPuntte » Wed Feb 10, 2010 6:35 pm

Lisäilläänpä tähän vielä jotain paljastamatta kuitenkaan mitään salaisuuksia.

Sitä on ehkä vaikea ymmärtää, mutta sanotaan silti: CBC-projekti on ISO. Vaikka tekijöitä on itse Zerpan lisäksi toista kymmentä, menee kehitykseen silti kuukausia. Kaikki syntaksin yksityiskohdat ja kielen ominaisuudet täytyy suunnitella huolella, ennen kuin niitä päästään toteuttamaan. Myös dokumentoinnissa on valtava työ.

Zeron viimeisin blogi-entry kertoo itse asiassa aika paljon:
Zero @ The Developer's Blog wrote:Now that the launch is behind, I can continue my work on the CoolBasic Classic compiler. It’s top priority because we cannot really start with the CoolVES engine until we have some byte code to feed in.
Kaikki riippuu siis pitkälti kääntäjästä, sillä sen tuottamaa tavukoodia tarvitaan CoolVES-virtuaalikoneen käyttämiseen.
Zero @ The Developer's Blog wrote:Soon there will be various other “projects” launching in parallel, including code editor, internal DevTeam web services and experimental code for CoolVES. In a nutshell, all team members (apart from music artists) should soon have something to work on.
Edes koko se työkalupakki, jota hyödynnämme kehittämisessä, ei ole vielä kasassa, vaan rakennamme siitä osan itse (esimerkiksi DevTeamin web-palvelut ja väliaikainen CBC-editori tavallisille Deveille)
Zero @ The Developer's Blog wrote:Also, we have code quality checks, regular development meetings and branching.
Kun työtä tehdään tiimissä, täytyy muistaa, että varsinkin aluksi suurin osa ajasta kuluu kommunikointiin, ei niinkään koodaamiseen. Kun homma on hajautettua, mutta samalla organisoitua, on kehitys tehokasta ja kykenee tiimi mukautumaan joustavasti erilaisten asioiden toteutukseen. Useamman asian kehitys rinnakkain vaatii kuitenkin nimenomaan suunnitelmallisuutta ja toimivaa kommunikaatiota.
Zero @ The Developer's Blog wrote:Once the compiler is at a certain state, I’ll start writing its technical documentation (internal) along with a public byte code documentation for CoolVES. Right now I’m working on function overload resolution and optional parameter fill-in. When that is completed, only statement-specific validators remain for Pass#2. And when Pass#2 is finished, it’s time to implement the actual byte code synthesis (at that point, I will start specifying its exact command set). The compiler is already lexing and parsing all language features.
Kun kääntäjä valmistuu, Techit pääsevät vauhtiin: kirjoittamaan itse CoolVESiä. Sen jälkeen tänne saattaa alkaa ilmestyä esimerkiksi tekniikkademoja tai muuta kivaa.... Edellytyksenä on kuitenkin tehdä kaikista syntaksin yksityiskohdista ja tietyistä teknisistä toteutustavoista lopullinen päätös. Kun asiat ovat selvillä, niistä varmasti myös informoidaan täällä foorumilla.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX

User avatar
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1042
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: CoolBasic Classic: DevTeam - Hakemukset

Post by Pettis » Wed Feb 10, 2010 9:03 pm

Ehkäpä tämä ketju ei ole oikea paikka puhua muusta kuin hakemuksista.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 725
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: DevTeam - Hakemukset

Post by Zero » Wed Feb 10, 2010 11:29 pm

Attention:

Julkaisemme CoolBasic Classic:iin liittyviä kehitysuutisia täällä.

Näitä ilmoituksia voi kommentoida täällä.

CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 725
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: DevTeam - Hakemukset

Post by Zero » Wed Feb 24, 2010 5:04 pm

Tiimiin on lisätty uusi jäsen:
caje (Tech Developer)
Hän on MCPD:ASP.NET ja erikoisosaamisena Microsoft-teknologiat. Pääasiallinen vastuualue on uusi koodieditori.

Organisaatiokaavio on päivitetty.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

Locked