master tiimi
master tiimi
tiimissä tehään tankki peliä, katsokaa projekteista.
tankki on melkein valmis, mutta muitakin pelejä tehdään!!
ite oon kokematon mutta musta tulee vielä hyvä!!
aika hyvä pitäisi sitten olla jos haluaa tiimiin.
ihan n00beja en ota. paitsi jos on hyvä graffari
paikat vapaana:
2 koodaaja
2 graffari
2 musaakkitekijä
minä ainakin suunnittelen.
hyvä ja kokenut pitäisi olla.
Re: master tiimi
en oo n00b [/edit[
Re: master tiimi
Re: master tiimi
niinkuin alhaalta ylöspain katsottuna.
Osaan tehdä laatikoista tankin. 3D!!!
Vihuja en osaa ampumaan.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: master tiimi
Re: master tiimi
Tuopa nyt ei paljon taidoista kerro. Koska asiat voi koodata monella eri tavalla.masteri wrote:osaan saada tankin liikkumaan kentll.
niinkuin alhaalta ylspain katsottuna.
Osaan tehd laatikoista tankin. 3D!!!
Vihuja en osaa ampumaan.
Esimerkiksi voit määrittää 100 vihollisen koordinaatit:
Code: Select all
vihu1x = rand(0, 100)
vihu1y = rand(0, 100)
vihu2x = rand(0, 100)
vihu2y = rand(0, 100)
vihu3x = rand(0, 100)
vihu3y = rand(0, 100)
...
vihu100x = rand(0, 100)
vihu100y = rand(0, 100)
Code: Select all
Dim Vihu(100, 2)
for i = 1 to 100
vihu(i, 1) = rand(0, 100)
vihu(i, 2) = rand(0, 100)
next i
Code: Select all
Type VIHU
field x
field y
endtype
for i = 1 to 100
Vihut.VIHU = New(VIHU)
Vihut\x = rand(0, 100)
Vihut\y = rand(0, 100)
next i
Offtopic: Ne kirjoitusvirheet voisi korjata.
Re: master tiimi
virheitä en osaa poistaa kun olen vieras
N00bi tarkottaa jotain huonoa tyyppiä.
esim jotain kuka ei osaa tehä 100 vihulle koordinaatteja.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: master tiimi
Eikä vihujen koordinaattien luomisessa (tai päivittämisessä) mitään kummallista ole, etenkään jos sen tekee Henkrun ensimmäisen demonstraation epäkäytännöllisellä purkkatavalla. Sitäpaitsi kunnollisen, asian hoitavan koodin voi copypasteta manuaalista. Enemmän kertoo kärsivällisyys: kuinka suuri osa projekteista valmistuu, kuinka suuri osa jäätyy.
Jännää sinänsä, haluat todella taitavan ja kokeneen tiimin, vaikka vaikuttaa, ettet itse ole kauaakaan ohjelmoinut. Kannattanee mieluummin hakea taidoiltaan tasaista tiimiä.
btw. Yleensä puhutaan graafikoista, ei graffareista.
Re: master tiimi
sit saan sellasen pelin ko haluun.
Sitten kai joku pro liittyy, ko saa krediittiäkin ko on tehnyt esim graffaa.
Re: master tiimi
Kukaan ei halua liittyä johonkin tiimiin, jonka pitäjä ei itse tee mitään, tyyliin tehkää mulle peli jonka mä suunnittelen ja saatte nimen crediitteihin. Tiimi ei ole välttämätön isoissakaan projekteissa, kunhan jaksaa itse vaivautua tekemään jotain(kokemusta on).
Tämänkään projektin valmistumisesta ei ole mitään takeita.
Niin, ja kannattaa opetella kirjoittamaan kunnolla
Graafikko
Re: master tiimi
Muutama epäkohta mielestäni:en oo mikään peikko, mut en enää pistä peliä tänne ko sit ko mul on tiimi kasassa tehään runescape tyylinen netti peli.
onko netti peli mahdollinen.
Tai sitten siitä tulee saman lainen kuin habbo hotel.
Ainakin siihen tulee paljon kamaa tai muuta keräys tavaraa.
a) Ensimmäinen peli yksinkertainen tankkipeli, muta toinen jo MMORPG? Huh huh!
b) Nettipelit edellyttävät palvelimia. Habbo ja RuneScape vaativat jo aika teholootia. Yksi syy, miksei kannata tehdä nettipeliä. Lisäksi ne ovat yritysten palkattujen työntekijöiden väsäämiä.
c) Paljon kamaa/muuta keräystavaraa vaatii paljon työtä. Se ei käy niin, että graafikko avaa Paintin ja heti syntyy mestariteos muutamalla klikkauksella.
Sitten tästä viestiketjusta:
Epäkohtia:Eli nyt on perustettu uusi master tiimi.
tiimissä tehään tankki peliä, katsokaa projekteista.
tankki on melkein valmis, mutta muitakin pelejä tehdään!!
ite oon kokematon mutta musta tulee vielä hyvä!!
aika hyvä pitäisi sitten olla jos haluaa tiimiin.
ihan n00beja en ota. paitsi jos on hyvä graffari
paikat vapaana:
2 koodaaja
2 graffari
2 musaakkitekijä
minä ainakin suunnittelen.
hyvä ja kokenut pitäisi olla.
a) Olet kokematon, kyllä, mutta hyväksi tuleminen vie aikaa.
b) Aika hyvä pitäisi olla? Ehkä paremmat koodaajat tekevät parempia projekteja. Jossain on joskus neuvottu näin: Ota tiimiisi vain henkilöitä, jotka tekevät asioita, joita itse et osaa tarpeeksi hyvin peliäsi varten. (No ei ihan noin, mutta ketä kiinnostaa?)
c) Ihan noobeja et ota, vaikka sitä tasoa tunnut itsekin olevan. Tämä ei ole mikään loukkaus, sillä kuten mainittu: Noob = Newbie = Aloittelija. En siis tarkoita sinun olevan jotenkin rööristä, olet vain aloittelija.
d) "Minä ainakin suunnittelen"-asenne vaikuttaa lähinnä "Tehkää mulle peli ja siihen kuvat ja äänet ja laittakaa se pakettiin niin mä julkaisen sen ja sanon että tein sen itse"-pelinteolta.
Kiitos.
Re: master tiimi
Mulla on suunnittelmia valmiina.
Peliin tulee eri rotuja joilla on eri taitoja.
kukaan ei haluu liittyy ko oon alottelija.
tekään ette varmaan yybereinä syntyneet.
esaysineljä on yks iso epäkohta.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: master tiimi
Pieni pätkä koodaaja-sedän muistelmiin kätkettyjä ajatuksia ja ohjeita:Itse liityin ensimmäistä kertaa tiimiin ohjelmoituani pari vuotta (ei siitä kyllä mitään tullut kuten ei minun tiimityöstäni vieläkään, sen siitä saa kun ei ole sosiaalisia taitoja :D), sitä ennen tein itsekseni juuri sellaisia aloittelijaprojekteja, joita kaikki aloittelijat tekevät, ja sinunkin kannattaisi.
Kukaan täällä - tai missään muuallakaan - ei ole syntynyt überprona, mutta moni (tai ainakin minä) on harjoitellut paljon päästäkseen edes siihen suuntaan, kohtuulliseksi ohjelmoijaksi. Harjoittele sinäkin. Voi viedä päiviä, viikkoja, kuukausia, vuosia. Todennäköisesti jälkimmäisiä, ei Roomaakaan päivässä rakennettu.
Pienenä huomiona, projekteissa pitää olla kärsivällinen, kärsivällisempi ja kärsivällisin. Pisin oma projektini taisi olla huikea kuukauden panostus, joka on vielä varsin lyhyt (onhan joitain CB-pelejäkin kehitetty yli vuosi, tai useampiakin). Huono esimerkki koska CB-pelien kehityksestä ei saa rahaa, mutta esimerkiksi Half-Life 2:ta moottoreineen ohjelmoitiin noin kuusi vuotta, puhumattakaan Doom 3:sta tai Elder Scrolls IV: Oblivionista. Ja kyllä, todennäköisesti myös runescapea on kehitetty ainakin pari vuotta.
Joten jos aikoo mihinkään tiimiin liittyä, edellinen kappale kannattaa lukaista pari kertaa läpi ja muistaa.
Pieni lisähuomio: ei "teette mulle peliä", vaan "teette kanssani peliä".
Re: master tiimi
Noob killah! Varoitus, banni ja moitteet.
Varoitus: Ylenpalttinen turhien viestien lähettely.
Banni: 1 päivä
Moitteet: Tehdään se tunnus itelle, että niitä viestejä voi muokata. Sen tekemättä jättäminen ei ole peruste lähetellä turhia viestejä. Muutenkin tarkkaillaan sitä viestin sisältöä eikä pistetä asiattomia viestejä. Projektien suhteen pitää olla jotain näytettävää tai konkreettista tarjottavaa ennen kuin aletaan turhaa suuta niistä aukomaan. Toki suunnitella voi, mutta "tehkää peli heti mulle nyt" ei oikein toimi. Ei kukaan sitä peliä sulle tee, ellei idea ole jonkun toisen mielestä hel**tin hyvä.
EDIT: Niin ja se foorumisofta kyllä rivittää sinun puolesta. Ei enää yhtään viestiä, jossa jokainen lause on omalla rivillään, kiitos.
Seuraavalla kerralla banniaika on viikko.
- Iso paha susi.
Re: master tiimi
Suureksi suruksi joudun ilmoittamaan, että lähden ikuisiksi ajoiksi.
Hejssan.
Re: master tiimi
Olen katsonut tätä aihetta jo pari päivää.. Ja nyt haluan sanoa että olet naurettava, olen nauranut itseni puhki viesteillesi, ei ole tarkoitus loukata mutta.. Jos avaisit CB:n manuaalin ja tekisit jotain, ja sitten tämä: "Liian pitkä posti sulla, en jaksanu lukee. " Miksi HITOSSA lähetät tällaisia tänne?? Vähän voisi ajatella ja lukea vaikka foorumin säännöt, ikäsikin varmaan hipoo kattoa. Anteeksi ylläpitäjät ja modet.. Pakko oli lähettää viesti.masteri wrote:Kaikki vihaa mua. Nyt annoitte banaanitkin
Suureksi suruksi joudun ilmoittamaan, että lähden ikuisiksi ajoiksi.
Hejssan.