SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan koodaria

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan koodaria

Post by IG-Game »

Terve!

Olen 24v opiskelija Metropolian 3D linjalta. Teen nyt lopputyöksi peliä ja tarvitsen siihen projektiin koodaria/Unity osaaja/UDK osaaja koska itselläni on nolla koodaus skillsejä.
Unityssä käytettiin yleisemmin C#: ä mutta UDK: ssa on oma graafinen koodaus systeemi: Kismet.

Vähän pelistä:
- Side scrolleri
- Action/puzzle
- 3D graffoilla
- Animaatiota, efektejä sun muut sellasta
- Yksinkertainen AI
- Ohjataan tankkia sellasessa Evil Factory: ssä
- Simppeliä fysiikkaa (Gravitaatio + tuuli)
- Pää feature: ajan hidastus
- Peli tehtäisiin ensisijaisesti PC: lle ja ehkä Mäcille kun vissiin Unitystä saa aika helposti vaa exportoituu sellanenkin tiedosto

Minä voin hoitaa KAIKKI graffat mitä koko pelissä on.. KUNHAN mulla olisi joku koodaaja/Unity/UDK osaaja.
En ole vielä ihan täysin varma kannattaisiko peliä tehdä Unityssä vai UDK: ssa.
Tässä siis tehdään ihan täysin 3D graffoilla varustettu peli + UI on tietenkin 2D: tä..

Voit päästä pelin developmenttiin vielä mukaan ja vaikuttaa lopputulokseen! Tehdään tämä yhdessä!
Saat kokemusta ja lopuksi meillä on hieno ja ainutlaatuinen peli!

Aikaa tähän koko hommaan saisi mennä max. 1 vuosi. Tähdätään siihen, että puolessa vuodessa se olisi valmis. !! Yksi kenttä vain riittää jo !! Mutta sen pitää olla ihan Final quality.

Tässä olisi sneak-peak kuva itse pelistä

http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2012/ ... 5jj537.png

Tein pelistä proof-of-concept videon, missä näytän miltä peli tulee näyttämään/pelaamaan lopputuloksessa. Mutta näytän sen vain sille joka sit tulee tekemään sitä mun kanssani!


Miltäs kuulostaa? Laittakaa kommenttii / personal messagee.. mitä tahansa. email: dekus-sama@hotmail.com

Tässä olisi nopea tunnelma luonnos pelistä.
Attachments
splashscreen1_forweb.jpg
splashscreen1_forweb.jpg (238.21 KiB) Viewed 21163 times
Last edited by IG-Game on Fri Nov 02, 2012 2:57 pm, edited 3 times in total.
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Mun omii tuotoksii voi nähdä esim:

dekus.deviantart.com
dekus.carbonmade.com
j2dab.blogspot.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by Awaclus »

Tarvitsetko muusikkoa?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by koodaaja »

Siirsin topikin sopivammalle alueelle, kyseessä ei varsinaisesti ole CB-projekti ja tiiminhaku on ehkä muutenkin luontevampi.

Itse en ole Unityä tai UDK:ta edes kokeillut eikä olisi edes aikaa taas uudelle projektille, mutta onnea koodarin löytämisessä, projekti vaikuttaa sinänsä mielenkiintoiselta :)
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Awaclus wrote:Tarvitsetko muusikkoa?
Kyllähän siihen musat on ehdottomasti saatava.
Luulen kylläkin, että tuo on tyyliin aivan viimeinen juttu projektissa. Katos jos se gameplay tai tyyli tai joku muuttuu vielä - ni ettei tarttis tehdä kaikki äänet/musat sit aivan uusiks.. you know.

En ole edes ajatellu hirveesti vielä, että millaset musat peliin tulisi.
Mutta hei! Voisin ottaa vaikka yhteystietosi ylös, et jos katotaa myöhemmi millanen tilanne..
Laita vaikka personal messagee taikka e-mailiin.

Thänks!
koodaaja wrote:Siirsin topikin sopivammalle alueelle, kyseessä ei varsinaisesti ole CB-projekti ja tiiminhaku on ehkä muutenkin luontevampi.

Itse en ole Unityä tai UDK:ta edes kokeillut eikä olisi edes aikaa taas uudelle projektille, mutta onnea koodarin löytämisessä, projekti vaikuttaa sinänsä mielenkiintoiselta :)

Aa! Kiitos! Nyt ollaan oikeassa paikassa.

Jep. Thänks.
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Tässä voisin näyttää vielä yhden vanhan Work-In-Progress shotin iha huvin vuoks..

Nää on kaikki teksturoitu ja animoitu jo.
Attachments
scene_tesrRender8.png
scene_tesrRender8.png (240.46 KiB) Viewed 21162 times
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by Sami The Great »

Vaikuttaa hyvältä ja konspetigrafiikat ovat erittäin hienoja. Koska lopputyö on aika iso juttu, niin kannattaa valita koodaaja tarkoin, että ei jää työ kesken. Suosittelisin lyöttäytymään jonkun peliteknologian opiskelijan kanssa yhteen, joka myös tekee lopputyötä. Itse opiskelen tietotekniikkaa Turussa ensimmäistä vuotta ja täällä on myös peliteknologian suuntautumisvaihtoehto. Itsellä pyörii kylläkin jo valmiiksi peliprojekti koulun puolesta, joten en koodaajaksi kerkeä, mutta voin huomenna käydä Game Lab:ssa katsomassa, jos tällä hetkellä on viimeisen vuoden opiskelijoilla projekteja meneillään. Jos haluat, niin voit lähettää minulle jonkun tiiminhakuposterin, niin voin yrittää saada sen pelilabran seinälle/ilmotustaululle.

EDIT: Ainiin, mille alustalle olet peliä suunnitellut? Onko kyseessä Tabletille/älypuhelimelle vai PC:lle suunnattu peli?
EDIT2: Vaikka et ole musiikkia ja ääniä miettinyt vielä, niin voit ottaa yhteyttä muhun, kun projekti on edennyt siihen pisteeseen, että niitä tarvitaan. Meidän projektissa on nimittäin mukana yksi henkilö, joka on ollu 8 vuotta töissä tekemässä elokuviin ja peleihin ääniä, niin voin siinä vaiheessa kysästä siltä, jos on kiinnostunut tekemään jotain.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Sami The Great wrote:Vaikuttaa hyvältä ja konspetigrafiikat ovat erittäin hienoja. Koska lopputyö on aika iso juttu, niin kannattaa valita koodaaja tarkoin, että ei jää työ kesken. Suosittelisin lyöttäytymään jonkun peliteknologian opiskelijan kanssa yhteen, joka myös tekee lopputyötä. Itse opiskelen tietotekniikkaa Turussa ensimmäistä vuotta ja täällä on myös peliteknologian suuntautumisvaihtoehto. Itsellä pyörii kylläkin jo valmiiksi peliprojekti koulun puolesta, joten en koodaajaksi kerkeä, mutta voin huomenna käydä Game Lab:ssa katsomassa, jos tällä hetkellä on viimeisen vuoden opiskelijoilla projekteja meneillään. Jos haluat, niin voit lähettää minulle jonkun tiiminhakuposterin, niin voin yrittää saada sen pelilabran seinälle/ilmotustaululle.

EDIT: Ainiin, mille alustalle olet peliä suunnitellut? Onko kyseessä Tabletille/älypuhelimelle vai PC:lle suunnattu peli?
EDIT2: Vaikka et ole musiikkia ja ääniä miettinyt vielä, niin voit ottaa yhteyttä muhun, kun projekti on edennyt siihen pisteeseen, että niitä tarvitaan. Meidän projektissa on nimittäin mukana yksi henkilö, joka on ollu 8 vuotta töissä tekemässä elokuviin ja peleihin ääniä, niin voin siinä vaiheessa kysästä siltä, jos on kiinnostunut tekemään jotain.

Wow! Thänks!
Peli tehtäisiin ensisijaisesti PC: lle ja Unityssä vissiin saa ihan helposti exportoituu tiedosto myöskin Mäckiä varten.
Tuo musiikki/ääni kommenttisi on tosi jees! Laita vaikka yhteystietosi personal messageen niin otan ne talteen.

Hmm.. Heitä heille vaikka ihan linkki tähän foorumi topickkiin... Kun tollasen mahtavan, ison julisteen tekemiseen kyllä menis tosi kauan aikaa ja sen takia just käytän tälläsiä netti foorumeita hyväksi. :)

PS. Cool toi sun peli Mineral Valley! Katoin ton treileri videon.. makeet musat kyl!
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Allright!!

Nyt löytyi sitten

1x Lead Game Designeri
1x Lead koodaaja / Unity osaaja
1x Koodaaja / Unity osaaja
2x Muusikkoa jotka voisivat auttaa projektissa

Mä aijon välillä laittaa tänne jotain screenshotteja ja updeittejä et jos jollekki tulee vielä jotain inspiraatiota/ideoita/ehdotuksia peliin/apua/whatever.. nii sit voi tänne kommentoida tai sendaa personal messagee.

Thänks!!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by Awaclus »

IG-Game wrote:Allright!!

Nyt löytyi sitten

1x Lead Game Designeri
1x Lead koodaaja / Unity osaaja
1x Koodaaja / Unity osaaja
2x Muusikkoa jotka voisivat auttaa projektissa

Mä aijon välillä laittaa tänne jotain screenshotteja ja updeittejä et jos jollekki tulee vielä jotain inspiraatiota/ideoita/ehdotuksia peliin/apua/whatever.. nii sit voi tänne kommentoida tai sendaa personal messagee.

Thänks!!
Hieno homma, onnea projektille!
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Tässä olis heti samantien ensimmäinen konsepti luonnos..
Attachments
Gate_01_1400.png
Gate_01_1400.png (1.81 MiB) Viewed 20912 times
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Vähän tankkien ideointia..
Nopee sketchi. Vähän Metal Slug inspired..
Attachments
PlayerTank_Concept_1400_forCoolB.png
PlayerTank_Concept_1400_forCoolB.png (884.55 KiB) Viewed 20826 times
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Tällästä konseptia ny v-loppuna tuli väsättyy..
Attachments
StartScene_forwebJPG_1600.jpg
StartScene_forwebJPG_1600.jpg (261.08 KiB) Viewed 20736 times
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by naputtelija »

Onko peli edennyt vielä muuten kuin grafiikkapuolella? Onko minkäänlaista runkoa valmiina vielä?
EDIT:

Ai jaa, eihän mitään voi vielä olla kun projektin aikataulu on noin lavea... Onko kuitenkaan edes mitään liikuttelujuttua valmiina? Unity kun on aika helppo kehitysalusta.

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

naputtelija wrote:Onko peli edennyt vielä muuten kuin grafiikkapuolella? Onko minkäänlaista runkoa valmiina vielä?
Tähän asti ollaan tehty:
- mä oon vaa konseptoinu + projektin managerointia + ideointia + Unityn tutoriaalien katselemista.
- muut 3 koodaria ovat tehneet kaikkeja testejä (esim. raketti fyssat, Main Menut..)
- kohta alan kai tekee 3d mallinnusta
- koska olen ainoa artisti tässä projektissa niin asiat etenevät kyllä hieman hitaasti.

Kuten sanoin... arviolta tää projekti kestää 6kk - 1v.
Voihan se toki olla, että saadaan se tehtyy nopeamminkin.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by legend »

IG-Game wrote:
naputtelija wrote:Onko peli edennyt vielä muuten kuin grafiikkapuolella? Onko minkäänlaista runkoa valmiina vielä?
Tähän asti ollaan tehty:
- mä oon vaa konseptoinu + projektin managerointia + ideointia + Unityn tutoriaalien katselemista.
- muut 3 koodaria ovat tehneet kaikkeja testejä (esim. raketti fyssat, Main Menut..)
- kohta alan kai tekee 3d mallinnusta
- koska olen ainoa artisti tässä projektissa niin asiat etenevät kyllä hieman hitaasti.

Kuten sanoin... arviolta tää projekti kestää 6kk - 1v.
Voihan se toki olla, että saadaan se tehtyy nopeamminkin.
Varoitus: Koodarit osaavat jäätämisen taidon ;)
User avatar
IG-Game
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Oct 30, 2012 4:27 pm
Location: Vantaa

Re: SideScroller action puzzle peli projekti. Tarvitaan kood

Post by IG-Game »

Jou!

IG-Game peli projektilla nyt tälläinen tilanne:
- Peli projekti on jäädytetty
- Olen tällä hetkellä tekemässä opinnäytetyötäni
- Tutkin siinä Photoshopin CS6: n 3D työkalua ja sen mahdollisuuksia pelimallien nopeassa teksturoimmisessa
- Tarkoituksena on, että kesällä tämä olisi valmis
- Tämän jälkeen jatkan IG-Game peli projektia vapaa-ajallani

Itse peliä saatiin tälläseen tilanteeseen:
- Konseptointi tehty
- Game Design tehty
- Tankki "hahmot" tehty
- Tankki "hahmot" teksturoitu
- Level Design tehty
- Jotain levellin propsseja ja peru rakennus palikoita tehty

Tässä vielä jotain kuvia

https://dl.dropbox.com/u/3139165/PlayerTank_3d.png
https://dl.dropbox.com/u/3139165/PlayerTank_3dPaint.png
https://dl.dropbox.com/u/3139165/20.12.2012.png
https://dl.dropbox.com/u/3139165/07.01.2013_3_2.png
https://dl.dropbox.com/u/3139165/IG_Gam ... enshot.png
Post Reply