GuruSoft - Tiimiä rakentamassa

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
VerkkoGuru
Member
Posts: 73
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:42 pm

GuruSoft - Tiimiä rakentamassa

Post by VerkkoGuru »

Eli hakusessa olisi GuruSoft-nimiseen tiimiin jäseniä. Päätin alkaa rakentamaan tiimiä, koska olen huomannut monien projektieni jäätymistä enimmäkseen hyvän grafiikan puuttumisen takia. Myös ohjelmointitaidot ovat aika vähäiset. Tiimin tarkoitus olisi luoda erilaisia ohjelmia ja pelejä. En vielä paljasta, millaisista peleistä ja ohjelmista on kyse. Vaatimukset miltään jäseneltä eivät ole kovin korkeita, mutta graafikon olisi hyvä osata piirtää hienoa ja yksityiskohtaista grafiikkaa. Musiikkiakin voisi olla, mutta en tiedä tarvitsemmeko välttämättä musiikkia, sillä minun taitoni luulisi riittävän siihen, katsotaan sitten myöhemmin. Myös testaajia olisi hyvä olla. Testaajien tehtävä on testataa ohjelmistoa ja raportoida bugeista. Jos vain mahdollista, testaaja voisi myös kokeilla miten hyvin peli/ohjelma pyörii vanhemmilla koneilla, että saadaan aika hyvin minimijärjestelmävaatimukset laadituksi. Ohjelmointikielenä toimii pääosin cb, jos löytyy tarpeeksi jonkin muun ohjelmointikielen taitajaa, niin voidaan harkita niilläkin ohjelmointia. Minä itse toimin tiimissä musiikkona, koodarina ja suunnittelijana.

HAETAAN:
  • Koodareita
  • Grafiikkoja
  • Muusikkoja
  • Testaajia
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: GuruSoft - Tiimiä rakentamassa

Post by Latexi95 »

Pahoittelen, mutta tälläisiä aloittelijoiden tiimin muodostus yrityksiä on ollut jo aika monta. Yksikään niistä ei ole saannut mitään valmiiksi. Todennäköisesti tähänkään tiimiin ei tule ketään varsinkaan, kun ei ole etukäteen tiedossa mitä edes aiotaan tehdä. Kaikilla on kuitenkin jotain suunnitelmia omastakin takaa ja aika harvoin on tarvetta sille, että jonkun pitäisi ihan vartavasten olla suunnittelemassa.

Suosittelen, että keksit jonkun peli-idea, harjoittelet koodausta ja teet jonkinlaisen rungon tai alphaversion pelistä (vaikka jonkinlaisilla testigrafiikoilla) ja sitten vasta alat harkita tiimin pystyttämistä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: GuruSoft - Tiimiä rakentamassa

Post by Awaclus »

Jos sinä aiot muutenkin tehdä käytännössä kaiken paitsi grafiikan, on varmasti äärettömän paljon helpompaa tehdä pelejä yksinään, ilman mitään tiimejä. Tuossa vaiheessa lienee kuitenkin ensisijaisen tärkeää oppia sen sijaan, että pyrkisi saamaan jotain mullistavaa aikaiseksi aikaisin - lopputuloksella ei ole juurikaan väliä, eikä sitä ole mikään pakko edes julkaista, joten ulkopuolista grafiikkaakin tarvitset ainoastaan, mikäli oma motivaatiosi on siitä riippuvainen. Ja jos tarvitset, niin ilmaista, vapaasti käytettävää ja jopa ihan hienoa grafiikkaa löytää Internetistä melko helposti.
Post Reply