exe tiedosto swf muotoon

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Tue Dec 27, 2011 11:50 pm
Location: Päijät-Häme

exe tiedosto swf muotoon

Post by Mikki0000 »

viewtopic.php?f=11&t=2772
olen päättännyt että olen vain yli-suunnittelia minun projektissa. :?
eli teen ohjelmaa joka kääntää exe tiedoston swf muotoon.
tarvitsen ohjelmoijia , suunnittelioita ja jonkun jonka avulla saan automaattiset päivitykset kuntoon ohjelmaan
tiimiin voi hakea 25.3.2012 - 25.5.2013
tiimiin haetaan tämän viesti ketjun avulla
Last edited by Mikki0000 on Tue Jan 15, 2013 7:10 pm, edited 1 time in total.
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Viltzu »

Mikki0000 wrote:viewtopic.php?f=11&t=2772
olen päättännyt että olen vain yli-suunnittelia minun projektissa. :?
Ai eikö C sujunutkaan? Voe helvata siu kanssa ny. Uskon voivani sanoa ihan suoraan, että et tule saamaan tiimiin jäseniä, jotka ainakaan olisivat tosissaan projektin suhteen, taikka tule saamaan projektia valmiiksi ikinä. Tämän projektin idea on naurettavaa paskaa.
Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Tue Dec 27, 2011 11:50 pm
Location: Päijät-Häme

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Mikki0000 »

Viltzu wrote:
Mikki0000 wrote:viewtopic.php?f=11&t=2772
olen päättännyt että olen vain yli-suunnittelia minun projektissa. :?
Ai eikö C sujunutkaan? Voe helvata siu kanssa ny. Uskon voivani sanoa ihan suoraan, että et tule saamaan tiimiin jäseniä, jotka ainakaan olisivat tosissaan projektin suhteen, taikka tule saamaan projektia valmiiksi ikinä. Tämän projektin idea on naurettavaa paskaa.
paskaa :?: :!:
edit : olen päättännyt projektin nimeksi Coolswf. :D
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by naputtelija »

Mikki0000 wrote:
Viltzu wrote:
Mikki0000 wrote:viewtopic.php?f=11&t=2772
olen päättännyt että olen vain yli-suunnittelia minun projektissa. :?
Ai eikö C sujunutkaan? Voe helvata siu kanssa ny. Uskon voivani sanoa ihan suoraan, että et tule saamaan tiimiin jäseniä, jotka ainakaan olisivat tosissaan projektin suhteen, taikka tule saamaan projektia valmiiksi ikinä. Tämän projektin idea on naurettavaa paskaa.
paskaa :?: :!:
edit : olen päättännyt projektin nimeksi Coolswf. :D
Paskaa. Tajuatko edes, mitä kyseinen projekti vaatisi? Sinun pitää ensiksi ymmärtää tavukoodi, ja sen jälkeen tutkia ja ymmärtää 525 kilotavua pelkkää exeä. Se on vähän sama kuin yrittäisi pestä pyykit ilman käsiä tai jalkoja. Chaosworm jotenkin tässä kuitenkin onnistui, mutta siltikin hän onnistui vain tekemään decompilerin, eli ohjelman, joka muuttaa exen coolbasicin lähdekoodiksi.

Ja tuossa oli se helppo osuus. Sen lisäksi sinun täytyy ymmärtää swf, joka on vielä hankalampi tapaus. Parhaimmatkaan decompilerit, joita on kirjoitettu vuosia eivät onnistu tässä täydellisesti. Se vastaisi sitä, että pesisi pyykit ilman käsiä tai jalkoja side silmillä.

Nuo kaksi olivat lastenleikkiä seuraavaan verrattuna. Sitten sinun pitäisi vielä jotenkin yhdistää nuo kaksi, jotka pohjautuvat aivan erilaisiin järjestelmiin. Tämä on niin hankala toteuttaa, että todennäköisesti microsoftin ammattilaisillakin kestäisi yli viisi vuotta. Ja sitten vielä pitäisi pysyä perässä swf:n jatkuvasti muuttuvien päivitysten perässä? No can duu. Se taas vastaisi sitä että pesisi pyykit ilman käsiä tai jalkoja, side silmillä, satunnaisesti liikkuvan laatan päällä, jonka alla on laavaa, ilman pesukonetta. Tai vettä.

Tämä on mahdoton projekti, ja on parempi että luovut siitä ja ajattelet järkevästi.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Awaclus »

naputtelija wrote:Paskaa. Tajuatko edes, mitä kyseinen projekti vaatisi? Sinun pitää ensiksi ymmärtää tavukoodi, ja sen jälkeen tutkia ja ymmärtää 525 kilotavua pelkkää exeä. Se on vähän sama kuin yrittäisi pestä pyykit ilman käsiä tai jalkoja. Chaosworm jotenkin tässä kuitenkin onnistui, mutta siltikin hän onnistui vain tekemään decompilerin, eli ohjelman, joka muuttaa exen coolbasicin lähdekoodiksi.
Ahem, ei minulla ole decompileria. Joillakin henkilöillä tällä foorumilla tosin tiettävästi on, joten pointtisi pysyy oikeana vaikka käyttämäsi nimi olikin väärä.

EDIT: Ai niin, kyllähän minulla sittenkin on decompiler. Lähde: viewtopic.php?p=56716#p56716
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by koodaaja »

Decompilerin on kirjoittanut KilledWhale. Lisäksihän cbEnchanted korvaa juurikin tuota tavukoodin lisäksi cb-exeen tulevaa runtimea - ei sitäkään siis mitenkään mahdotonta ole selvittää. swf-puoleen en mene mitään kommentoimaan kun en koko järjestelmää tunne, mutta sen verran tiedän että jos swf:iä haluaa tehdä niin kannattaa suoraan siirtyä flashiin, niin se on tarkoitus tehdä ja varmasti myös helpointa. Flash on aavistuksen monimutkaisempi järjestelmä kuin CB, mutta auttavia kirjastoja ja tutoriaaleja pitäisi löytyä suht helposti googlella. Toinen vaihtoehto on tietty unohtaa suoraan selaimessa pelattavat pelit ja jatkaa CoolBasicin kanssa - itseäni ei ainakaan ole koskaan kiinnostanut, pyöriikö sovellukseni selaimen ikkunasa vai omassaan.

Kasaile ensin pari peliä CB:llä jos sitä jollain tasolla jo osaat, katso sitten flashia. Jos näyttää kummalliselta niin ei ole mitään paineita siirtyä, nykyisellä CB:lläkin saa valtavasti mielenkiintoista aikaan.
Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Tue Dec 27, 2011 11:50 pm
Location: Päijät-Häme

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Mikki0000 »

koodaaja wrote:Decompilerin on kirjoittanut KilledWhale. Lisäksihän cbEnchanted korvaa juurikin tuota tavukoodin lisäksi cb-exeen tulevaa runtimea - ei sitäkään siis mitenkään mahdotonta ole selvittää. swf-puoleen en mene mitään kommentoimaan kun en koko järjestelmää tunne, mutta sen verran tiedän että jos swf:iä haluaa tehdä niin kannattaa suoraan siirtyä flashiin, niin se on tarkoitus tehdä ja varmasti myös helpointa. Flash on aavistuksen monimutkaisempi järjestelmä kuin CB, mutta auttavia kirjastoja ja tutoriaaleja pitäisi löytyä suht helposti googlella. Toinen vaihtoehto on tietty unohtaa suoraan selaimessa pelattavat pelit ja jatkaa CoolBasicin kanssa - itseäni ei ainakaan ole koskaan kiinnostanut, pyöriikö sovellukseni selaimen ikkunasa vai omassaan.

Kasaile ensin pari peliä CB:llä jos sitä jollain tasolla jo osaat, katso sitten flashia. Jos näyttää kummalliselta niin ei ole mitään paineita siirtyä, nykyisellä CB:lläkin saa valtavasti mielenkiintoista aikaan.
Ootte nyt väärässä paikassa teidän pitäis olla täällä viewtopic.php?f=11&t=2772
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by naputtelija »

Mikki0000 wrote:
koodaaja wrote:Decompilerin on kirjoittanut KilledWhale. Lisäksihän cbEnchanted korvaa juurikin tuota tavukoodin lisäksi cb-exeen tulevaa runtimea - ei sitäkään siis mitenkään mahdotonta ole selvittää. swf-puoleen en mene mitään kommentoimaan kun en koko järjestelmää tunne, mutta sen verran tiedän että jos swf:iä haluaa tehdä niin kannattaa suoraan siirtyä flashiin, niin se on tarkoitus tehdä ja varmasti myös helpointa. Flash on aavistuksen monimutkaisempi järjestelmä kuin CB, mutta auttavia kirjastoja ja tutoriaaleja pitäisi löytyä suht helposti googlella. Toinen vaihtoehto on tietty unohtaa suoraan selaimessa pelattavat pelit ja jatkaa CoolBasicin kanssa - itseäni ei ainakaan ole koskaan kiinnostanut, pyöriikö sovellukseni selaimen ikkunasa vai omassaan.

Kasaile ensin pari peliä CB:llä jos sitä jollain tasolla jo osaat, katso sitten flashia. Jos näyttää kummalliselta niin ei ole mitään paineita siirtyä, nykyisellä CB:lläkin saa valtavasti mielenkiintoista aikaan.
Ootte nyt väärässä paikassa teidän pitäis olla täällä viewtopic.php?f=11&t=2772
Ei. Emme halua tiimiisi.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Tue Dec 27, 2011 11:50 pm
Location: Päijät-Häme

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Mikki0000 »

luuletteko että Tämän projektin idea on paska :?:
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Awaclus »

Mikki0000 wrote:luuletteko että Tämän projektin idea on paska :?:
Idea on hyvä, mutta äärimmäisen vaikea toteuttaa.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by mikeful »

Vähän asiallisempaa keskustelua nyt. Jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa asiaan, voi jättää postaamatta.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Tue Dec 27, 2011 11:50 pm
Location: Päijät-Häme

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Mikki0000 »

Ai niin tarvitsen myös jonkun joka tekee coolswf forums
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by CCE »

Mikki0000 wrote:Ai niin tarvitsen myös jonkun joka te
kee coolswf forums
Kas noin: http://coolswf.munfoorumi.com/index.php
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Pettis »

Mikki0000 wrote:viewtopic.php?f=11&t=2772
olen päättännyt että olen vain yli-suunnittelia minun projektissa. :?
eli teen ohjelmaa joka kääntää exe tiedoston swf muotoon.
tarvitsen ohjelmoijia , suunnittelioita ja jonkun jonka avulla saan automaattiset päivitykset kuntoon ohjelmaan
tiimiin voi hakea 25.3.2012 - 25.5.2012
tiimiin haetaan tämän viesti ketjun avulla
Projektissa suunnittelijat tekee toteutussuunnitelman projektin toteuttamisesta. Se pitää sisällään mm. tekniset suunnitelmat siitä, että miten projekti toteutetaan. Kai sinulla on jonkinlainen käsitys, että miten saat .exe-tiedostosta SWF-tiedoston? Entä onkohan automaattisten päivitysten miettiminen vähän liian aikaista, kun sinulla nyt ei tunnu olevan mitään ideaa, että mitä tällainen projekti vaatii.

Käytännössä joutuisit toteuttamaan jonkinlaisen tulkin joka tulkitsee tämän "exe-tiedoston" ja sitten kääntäjän sille kaveriksi joka muuntaa tämän lopputuloksen flash-pluginin ymmärtämäksi SWF-tiedostoksi.

Haiskahtaa vähän siltä, että sinulla on idea, mutta ei taitoja toteuttaa sitä. Haluat johtaa projektia, mutta et oikeasti tiedä mitä haluat projektilta tai siinä mukana olevilta henkilöiltä. Tuskin kukaan on kiinnostunut, jos haet pelkkää "koodaria" tai "suunnitteliaa" (joka muuten kirjoitetaan "suunnittelija") ilman että kerrot yhtään toimenkuvasta.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Timblex »

Luulisin, että tämän toteuttaminen on 10-vuotiaalle ehkä hieman liian vaikeaa.
Oletko ohjelmoinut koskaan millään muulla kielellä kuin coolbasicilla?
Jos olet yli-suunnittelija niin sinun tehtäviisi siis kuulu suunnitella miten toimisi käytännössä se CB:n exen decompiler tms. ja sen saadun koodin flashiksi muuttava kääntäjä.
Pelkästään sen decompilerin tms. tekemiseen menisi tuollaisella tiimillä parikin vuotta ja sitten se flashiksi kääntäjä. :shock:
En usko, että tulet saamaan tiimiisi ketään hyvää ohjelmoijaa, koska et osaa luultavasti itse edes suunnitella koko ohjelmaa.
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Tue Dec 27, 2011 11:50 pm
Location: Päijät-Häme

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by Mikki0000 »

CCE wrote:
Mikki0000 wrote:Ai niin tarvitsen myös jonkun joka te
kee coolswf forums
Kas noin: http://coolswf.munfoorumi.com/index.php
kiitos mutta muuta mikki0000 ylläpitäjäksi siinä coolswf foorumilla
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by naputtelija »

Helpompi olisi tehdä identtinen ohjelmointikieli coolbasicin kanssa joka kääntää koodin suoraan swf:ksi. Se taas ei suinkaan ole mahdotonta. Sehän on vähän sama kuin cbEncha. Varmasti foorumilla on porukkaa joilla on kokemusta ohjelmointikielen luomisesta. Eri asia sitten, viitsivätkö he auttaa.

Tässä järjestelyssä on vain pari ongelmaa:

Kuitenkin tämä ei olisi sinun projektisi koska itse et osaa tehdä mitään tarpeellista. Jos tarvitset jonkun tekemään automaattipäivitykset puolestasi, et osaa tehdä mitään hyödyllistä projektiin liittyen. Hieno idea kuitenkin, mutta et olisi varsinainen tiimin johtaja koska et selvästikään omalla suunnittelukyvylläsi kykene siihen. Nyt kukaan ei voi myöskään tehdä tätä puolestasi, koska sinua ei voi idean keksijänä jättää tiimistä pois. Todennäköisesti alat valittamaan siitä, että sinua ei päästetä projektiin mukaan. Lyhyesti sanottuna olisit vain tiellä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
331A

Re: exe tiedosto swf muotoon

Post by 331A »

Mikki0000 wrote:viewtopic.php?f=11&t=2772
olen päättännyt että olen vain yli-suunnittelia minun projektissa. :?
eli teen ohjelmaa joka kääntää exe tiedoston swf muotoon.
tarvitsen ohjelmoijia , suunnittelioita ja jonkun jonka avulla saan automaattiset päivitykset kuntoon ohjelmaan
tiimiin voi hakea 25.3.2012 - 25.5.2013
tiimiin haetaan tämän viesti ketjun avulla
Se on joko mahdotonta, tai sitten ei toimi täydellisesti..
Post Reply