näpytyspeliprojekti
näpytyspeliprojekti
Ajattelin alkaa tekemään super saiyan peliä. Ja samalla oppimaan ohjelmointia. Peli on aika yksinkertainen ja grafiikat teen itse.Mutta Tarvitsen apua koodaamisessa. Itselläni on unity 3.4. tein muutaman kuvan paintilla josta näkee suurinpiirtein etä mistä on kyse. Grafiikat tulee olemaan paremmannäköset. Voin itsekin koodata, mikäli joku neuvoo komentojen kanssa, ymmärrän ohjelmoitia mutten osaa kieltä
Pelin idea : Pelaaja on poika joka tajuaa olevansa supersaiyalainen sarjasta dragoballs , ja saavuttaakseen korkean energiatason pelaajan rämpyttää yhtä nappia mahdollisimman kovaa. http://www.youtube.com/watch?v=08mr8bkN_Nk seuraavilla tasoilla rämpytys vaatii ajoitusta ja tekniikkaa missä pelaaja taiselee muita supertyyppejä vastaan.Pääasiassa siis kovaa rämpytystä. pelissä on myös hyvä juoni Peli sijottuu nykypäivään ja on aika humoristinen.
Kertokaa mitä ootte mieltä ja onko halukkaita auttamaan ??
Pelin idea : Pelaaja on poika joka tajuaa olevansa supersaiyalainen sarjasta dragoballs , ja saavuttaakseen korkean energiatason pelaajan rämpyttää yhtä nappia mahdollisimman kovaa. http://www.youtube.com/watch?v=08mr8bkN_Nk seuraavilla tasoilla rämpytys vaatii ajoitusta ja tekniikkaa missä pelaaja taiselee muita supertyyppejä vastaan.Pääasiassa siis kovaa rämpytystä. pelissä on myös hyvä juoni Peli sijottuu nykypäivään ja on aika humoristinen.
Kertokaa mitä ootte mieltä ja onko halukkaita auttamaan ??
- Attachments
-
- supersayan.JPG (24.96 KiB) Viewed 15048 times
-
- super sayan comic.JPG (53.9 KiB) Viewed 15048 times
-
- realsupersaiyan.JPG (29.13 KiB) Viewed 15048 times
-
- super saiyan.JPG (90.12 KiB) Viewed 15048 times
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: näpytyspeliprojekti
Minulla olisi muutama kysymys.
Kysymys 1: Kuinka vanha olet?
Kysymys 2: Sanoit osaavasi ohjelmointia, mutta et kieltä. Miten voi osata ohjelmointia muttei kieltä?
Kysymys 3: Viitsitkö oikeasti tehdä näin köyhän pelin?
Seuraavaksi muutama ehdotus:
Viestisi kielii siitä, ettet tiedä mistä aloittaa ohjelmointia. Älä aloita ohjelmointia tällaiselta pohjalta. Näin yleensä jos aloittaa, niin toteaa että projekti on mahdoton eikä se ikinä toteudu. Tee mielummin ensin tekstipeli, sitten etene liikuteltaviin hahmoihin ja seuraavaksi lisää ammuksia peliisi. Suosittelen painamaan f8 coolbasicissa.
Älä pyydä meidän apua tällaisiin peleihin. Suurin osa koko foorumin porukasta on joko kiireisiä opiskelijoita tai sitten työskentelevät joko ohjelmointifirmassa. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä tämmöisiä. Tai jos on, pelillensä voisi keksiä paremman teeman ja idean kuin pelkkä "näpytys".
En halua lytätä ideaasi, mielestäni se ei vain ole oikein hyvä aloittelijoille. itse olen ohjelmoinut jo 2,5 vuotta coolbasicilla enkä vieläkään tiedä, miten tällainen oikeastaan voisi toteuttaa, tai edes mistä aloittaa.
Kysymys 1: Kuinka vanha olet?
Kysymys 2: Sanoit osaavasi ohjelmointia, mutta et kieltä. Miten voi osata ohjelmointia muttei kieltä?
Kysymys 3: Viitsitkö oikeasti tehdä näin köyhän pelin?
Seuraavaksi muutama ehdotus:
Viestisi kielii siitä, ettet tiedä mistä aloittaa ohjelmointia. Älä aloita ohjelmointia tällaiselta pohjalta. Näin yleensä jos aloittaa, niin toteaa että projekti on mahdoton eikä se ikinä toteudu. Tee mielummin ensin tekstipeli, sitten etene liikuteltaviin hahmoihin ja seuraavaksi lisää ammuksia peliisi. Suosittelen painamaan f8 coolbasicissa.
Älä pyydä meidän apua tällaisiin peleihin. Suurin osa koko foorumin porukasta on joko kiireisiä opiskelijoita tai sitten työskentelevät joko ohjelmointifirmassa. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä tämmöisiä. Tai jos on, pelillensä voisi keksiä paremman teeman ja idean kuin pelkkä "näpytys".
En halua lytätä ideaasi, mielestäni se ei vain ole oikein hyvä aloittelijoille. itse olen ohjelmoinut jo 2,5 vuotta coolbasicilla enkä vieläkään tiedä, miten tällainen oikeastaan voisi toteuttaa, tai edes mistä aloittaa.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: näpytyspeliprojekti
Mitä merkitystä tällä on?naputtelija wrote:Minulla olisi muutama kysymys.
Kysymys 1: Kuinka vanha olet?
Niitä on, katsos, muitakin ohjelmointikieliä kuin pelkkä CoolBasic.Kysymys 2: Sanoit osaavasi ohjelmointia, mutta et kieltä. Miten voi osata ohjelmointia muttei kieltä?
Mitä köyhää pelissä on? Eihän missään pelissä tehdä mitään muuta kuin näpytellään ja ehkä vähän liikutellaan hiirtä. Monissa peleissä myös taistellaan, kuten jamoninkin pelissä. On hyvä kysymys, että riittääkö motivaatio pelin tekemiseen ylipäätään, mutta jos saa idean, jonka kokee omaksi ideakseen (onhan noita yhden näppäimen pelejä nähty, mutta eivät ne yleisiä kuitenkaan millään muotoa ole), se pelkästään nostaa motivaatiota jatkaa pelin kehitystä.Kysymys 3: Viitsitkö oikeasti tehdä näin köyhän pelin?
Viestisi kielii siitä, että olet se sama henkilö, joka vähän aikaa sitten väitti homoseksuaalisuuden olevan mielisairaus. Ei tämä ole ollenkaan vaikeaa toteuttaa, täytyy vain hyödyntää muuttujia, ehtolauseita, looppeja ja muutamaa sisäänrakennettua funktiota. Tekstipeli itseasiassa on CoolBasicilla vaikeampaa toteuttaa kuin peli, jossa on liikkuva hahmo.Viestisi kielii siitä, ettet tiedä mistä aloittaa ohjelmointia. Älä aloita ohjelmointia tällaiselta pohjalta. Näin yleensä jos aloittaa, niin toteaa että projekti on mahdoton eikä se ikinä toteudu. Tee mielummin ensin tekstipeli, sitten etene liikuteltaviin hahmoihin ja seuraavaksi lisää ammuksia peliisi. Suosittelen painamaan f8 coolbasicissa.
>kiireisiä opiskelijoitaÄlä pyydä meidän apua tällaisiin peleihin. Suurin osa koko foorumin porukasta on joko kiireisiä opiskelijoita tai sitten työskentelevät joko ohjelmointifirmassa. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä tämmöisiä. Tai jos on, pelillensä voisi keksiä paremman teeman ja idean kuin pelkkä "näpytys".
>itsesi on iän perusteella peruskoulussa
Pelin teema on taisteleminen. Pelin idea taas on monipuoliset kontrollit yhdellä näppäimellä. Tämä on aika paljon enemmän kuin pelkkä "näpytys".
On kenties totta, että koodia joutuu kirjoittamaan suhteellisen paljon ennen kuin peliä voi edes kunnolla testata, mutta jos ei koe tarvitsevansa jatkuvaa pelin testaamista koodatessaan, ei tuossa ole juuri mitään vaikeaa. Ja ilmeisesti kuitenkin halusit lytätä jamonin idean, koska hyvin pitkälti sillä tavalla teit, vaikka olisi ollut hyvin mahdollista jättää vaikka kommentoimatta kokonaan, jos ei edes ollut mitään muuta asiaa.En halua lytätä ideaasi, mielestäni se ei vain ole oikein hyvä aloittelijoille. itse olen ohjelmoinut jo 2,5 vuotta coolbasicilla enkä vieläkään tiedä, miten tällainen oikeastaan voisi toteuttaa, tai edes mistä aloittaa.
No mitäs katsot sitä animeversiota. Ei vaadi edes kovin suurta japanilaisen kulttuurin tuntemusta tietääkseen, että Lucky Star ja Rurouni Kenshin ovat ainoat shonen-mangat, joiden animekäännöksiin kannattaa tutustua. Sarjakuvana Dragonball on ihan hyvä. Lisäksi, suosittelen katsomaan vaikkapa Elfen Liedin kaikki jaksot putkeen ja miettimään vasta sitten, oliko se Dragonball nyt kuitenkaan niin oksettava sarja.
Last edited by Awaclus on Tue Mar 06, 2012 9:13 pm, edited 2 times in total.
Re: näpytyspeliprojekti
Hauska idea, mutta mikäli ensimmäinen taso on silkkaa silmitöntä nappuloiden rääkkäämistä, voi pelaajalle jäädä epäselväksi että loppupelissä vaaditaan rautaisen kunnon lisäksi taitoakin.
Yhdellä nappulalla pelattavat pelit ovat hyvää harjoitusta niin pelisuunnittelun että ohjelmoinninkin kannalta (olettaen ettei aikaisempaa ohjelmointikokemusta juuri ole), mutta varo ettet lähde tekemään liian suurta peliä turhan yksinkertaisella mekaniikalla.
Ja uskon että saat kyllä ohjelmointiapua täältä foorumeilta, sillä kuvailemasi peli ei kuulosta kovin vaikealta toteutettavalta.
Edit: Minäkin suosittelen katsomaan kaikki Elfen Liedin jaksot yhteen putkeen.
Yhdellä nappulalla pelattavat pelit ovat hyvää harjoitusta niin pelisuunnittelun että ohjelmoinninkin kannalta (olettaen ettei aikaisempaa ohjelmointikokemusta juuri ole), mutta varo ettet lähde tekemään liian suurta peliä turhan yksinkertaisella mekaniikalla.
Ja uskon että saat kyllä ohjelmointiapua täältä foorumeilta, sillä kuvailemasi peli ei kuulosta kovin vaikealta toteutettavalta.
Edit: Minäkin suosittelen katsomaan kaikki Elfen Liedin jaksot yhteen putkeen.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: näpytyspeliprojekti
Hetkinen.
(Miettii...)
Ei kun tietenkin. 10v db-fanit tehkööt mitä haluavat. En sekaannu. Voi sen sitten oppia kantapään kautta.
Kun aiheeseen päästiin, voisin myydä db-kirjat 16-42 sekä muutaman elokuvista kertovan kirjan. En tarvitse niitä enää.
Enkä todellakaan katso jaksoakaan elffeniä.
(Miettii...)
Ei kun tietenkin. 10v db-fanit tehkööt mitä haluavat. En sekaannu. Voi sen sitten oppia kantapään kautta.
Kun aiheeseen päästiin, voisin myydä db-kirjat 16-42 sekä muutaman elokuvista kertovan kirjan. En tarvitse niitä enää.
Enkä todellakaan katso jaksoakaan elffeniä.
EDIT:
Chaosworm, älä viitsi aina trollata trolleille.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: näpytyspeliprojekti
1. Olen 27naputtelija wrote:Minulla olisi muutama kysymys.
Kysymys 1: Kuinka vanha olet?
Kysymys 2: Sanoit osaavasi ohjelmointia, mutta et kieltä. Miten voi osata ohjelmointia muttei kieltä?
Kysymys 3: Viitsitkö oikeasti tehdä näin köyhän pelin?
Seuraavaksi muutama ehdotus:
Viestisi kielii siitä, ettet tiedä mistä aloittaa ohjelmointia. Älä aloita ohjelmointia tällaiselta pohjalta. Näin yleensä jos aloittaa, niin toteaa että projekti on mahdoton eikä se ikinä toteudu. Tee mielummin ensin tekstipeli, sitten etene liikuteltaviin hahmoihin ja seuraavaksi lisää ammuksia peliisi. Suosittelen painamaan f8 coolbasicissa.
Älä pyydä meidän apua tällaisiin peleihin. Suurin osa koko foorumin porukasta on joko kiireisiä opiskelijoita tai sitten työskentelevät joko ohjelmointifirmassa. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä tämmöisiä. Tai jos on, pelillensä voisi keksiä paremman teeman ja idean kuin pelkkä "näpytys".
En halua lytätä ideaasi, mielestäni se ei vain ole oikein hyvä aloittelijoille. itse olen ohjelmoinut jo 2,5 vuotta coolbasicilla enkä vieläkään tiedä, miten tällainen oikeastaan voisi toteuttaa, tai edes mistä aloittaa.
2. Tiedän miten ohjelmointikielet luodaan, mutten ole opiskellut kieliä/komentoja. Siis tiedän aikalilla mitä peli vaatii, mutta en osaa komentoja joilla paketin saa toimiin.
3. Haluan tehdä tämän pelin.
Unohdin mainita...Pelissä olis tarkoitus käyttää ehkä jopa kolmea tai neljääkin nappia, mutta enimmäkseen yhtä rämpytysnappia. Eli pelissä on myös taito-osuuksia, joista suoriutumalla saa bonuksia joilla voi helpottaa rämpytystä jatkossa. En ole katsonut Dragonball sarjaa eikä peli varsinaisesti sijoitu siihen.
Sitten pari kysymystä:
1.Kuka on "me"? ja kuinka monen puolesta puhuu?
2.Paljonko on suurin osa foorumista?
Guitar hero on myös erittäin köyhä näpytyspeli, josta ajattelin kopioida jotain , kuten alimmasta kuvasta näkyy
Tiedän mistä aloittaa: Peli koostuu monesta kohtauksesta, ja kohtaukset koostuu osista , jotka saa ohjelmointikielellä vuorovaikuttamaan keskenään. Eli ensimmäinen vaihe olisi luoda pohja toimintakohtaukselle joka olisi jotain niinkuin alin kuva. siinä on mittari joka nousee rämpyttämällä ja tarvitsee vastapaineen. Bonusosuus: eli tossa kuvassa esimerkkinä on 3 lisänappia A,B ja C joita painamalla oikeassa rytmissä saa pisteitä joilaa saa "nitrobuusteja" eli käyttämällä buusteja voi esimerkiksi heikentää vastapainetta eri tavoin. sitten on animaatiot jotka on sidoksissa mittariin ja tapahtumiin.
Ajattelin luoda peliin monta tälläistä kohtausta/leveliä jotka toimii aikalailla samanlailla mutta animaatiot on erilaisia ja voima-arvot muuttuu. Ja tietysti vs peli . hehe
Tarkoitus on tehdä näinkin yksinkertaisesta pelistä mahdollisimman koukuttava. Äänet ja grafiikat voin tehdä itse, voin myös koodata jos joku auttaa koodin kanssa.
Mutta siis haluan vain tietää että onko halukkaita auttamaan? Olis hauskempaa tehdä joknun kanssa.Ja kysykää tosiaan jos haluatte tietää enemmän. En haluais ihan kaikkea kirjoittaa tähän.
Re: näpytyspeliprojekti
Ihan virkistävän erilainen projekti näin cb foorumeilla. Kokeilin nopeasti väsätä pienen demon noista miten helppo rämpytykset on oikeastaan saada toimimaan. Välilyöntiä rämpyttämällä saa peruspisteitä ja numeroita 1-4 painamalla saa taitopisteitä jos putoava neliö osuu samaan aikaan kyseisen sarakkeen viivalle. Kuvien näyttäminen "välivideoina" ei ole mikään ongelma ja pienellä hiomisella vastustajankin tekeminen ei ole vaikeaa. Lähinnä haaste tulee siitä miten sulavasti saa grafiikan ja musiikin menemään käsikädessä räpytyksen kanssa. Toinen haaste onkin sitten se että miten siitä tehdään mielekästä pelaajalle.
Code: Select all
SCREEN 1024,768
Type note
Field button
Field toHit
End Type
Const keyAmount = 4
Global noteTimer
Global skillHits
Global baseHits
Dim key(keyAmount)
Game()
Function Game()
Repeat
BaseButton()
SkillButtons(20,20)
Color 0,255,0
Box 200,20,baseHits*2,20,1
Color 0,0,255
Box 200,40,skillHits*5,5,1
DrawScreen
Forever
End Function
Function BaseButton()
keyDownTime = 50
If KeyHit(57) Then key(0) = Timer()+keyDownTime : baseHits = baseHits +1
End Function
Function SkillButtons(x,y)
//consts
buttomColumnWidth = 40
buttonAreaHeight = 700
buttonHitAreaStart = 530
buttonHitAreaHeight = 20
noteDropTime = 2000
keyDownTime = 100
noteSize = buttomColumnWidth/3
//drop
If (noteTimer < Timer()) Then
noteTimer = Timer() + Rand(500,1000)
n.note=New(note)
n\button = Rand(1,keyAmount)
n\toHit = Timer()+noteDropTime
EndIf
//hit
For i=1 To keyAmount
If KeyHit(i+1) Then key(i) = Timer()+keyDownTime
Next i
//draw
//base
Color 64,192,255
Box x,y,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonAreaHeight,1
Color 255,255,255
Box x,y,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonAreaHeight,0
//hilight hit lanes
Color 96,210,255
For i=1 To keyAmount
If key(i) > Timer() Then Box x+(i-1)*buttomColumnWidth,y,buttomColumnWidth,buttonAreaHeight-1,1
Next i
//hit line
Color 32,128,220
Box x,buttonHitAreaStart,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonHitAreaHeight,1
//middle lines
Color 32,128,220
For i=1 To keyAmount-1
Line x+i*buttomColumnWidth,y,x+i*buttomColumnWidth,y+buttonAreaHeight-1
Next i
//notes
For n.note = Each note
Color 0,0,0
If (n\toHit > Timer()) Then
nx = x+(n\button-1)*buttomColumnWidth+noteSize
ny = y+(buttonHitAreaStart-buttonHitAreaStart * (Float(n\toHit-Timer())/float(noteDropTime)))
If (n\toHit-Timer() < 100) Then
Color 255,255,255
If (key(n\button) > Timer()) Then skillHits = skillHits + 1 : Delete n
EndIf
Box nx,ny,noteSize,noteSize,1
Else
Delete n
EndIf
Next n
End Function
Re: näpytyspeliprojekti
Tämä on ymmärrettävää, sarjan sisältämä äärimmäinen ahdistavuus on monille liikaa.naputtelija wrote: Enkä todellakaan katso jaksoakaan elffeniä.
Jos epäilit jamonin olevan trolli, miksi edes vastasit?EDIT:Chaosworm, älä viitsi aina trollata trolleille.
Re: näpytyspeliprojekti
Ei. Epäilen itseni olevan rolli.Chaosworm wrote:Tämä on ymmärrettävää, sarjan sisältämä äärimmäinen ahdistavuus on monille liikaa.naputtelija wrote: Enkä todellakaan katso jaksoakaan elffeniä.Jos epäilit jamonin olevan trolli, miksi edes vastasit?EDIT:Chaosworm, älä viitsi aina trollata trolleille.
Re: näpytyspeliprojekti
N
Olipas hyvin tehty. Nyt tarvii kyllä tunnustaa yksi asia, nimittäin en ollut tutustunut tähän foorumiin ennen kuin laitoin viestin. Nimittäin en tiennyt mikä on cool basic. nyt hävettää Traviikin tutustua tarkemmin cool basiciin.. menee muutama päivä, olen kyllä nopea oppimaan. Ja tosta koodista on todella paljon apua. Kiitos paljon kun näit vaivaa Tää colbasic vaikuttaa kyllä aika hyvältä kieleltä.MetalRain wrote:Ihan virkistävän erilainen projekti näin cb foorumeilla. Kokeilin nopeasti väsätä pienen demon noista miten helppo rämpytykset on oikeastaan saada toimimaan. Välilyöntiä rämpyttämällä saa peruspisteitä ja numeroita 1-4 painamalla saa taitopisteitä jos putoava neliö osuu samaan aikaan kyseisen sarakkeen viivalle. Kuvien näyttäminen "välivideoina" ei ole mikään ongelma ja pienellä hiomisella vastustajankin tekeminen ei ole vaikeaa. Lähinnä haaste tulee siitä miten sulavasti saa grafiikan ja musiikin menemään käsikädessä räpytyksen kanssa. Toinen haaste onkin sitten se että miten siitä tehdään mielekästä pelaajalle.
Code: Select all
SCREEN 1024,768 Type note Field button Field toHit End Type Const keyAmount = 4 Global noteTimer Global skillHits Global baseHits Dim key(keyAmount) Game() Function Game() Repeat BaseButton() SkillButtons(20,20) Color 0,255,0 Box 200,20,baseHits*2,20,1 Color 0,0,255 Box 200,40,skillHits*5,5,1 DrawScreen Forever End Function Function BaseButton() keyDownTime = 50 If KeyHit(57) Then key(0) = Timer()+keyDownTime : baseHits = baseHits +1 End Function Function SkillButtons(x,y) //consts buttomColumnWidth = 40 buttonAreaHeight = 700 buttonHitAreaStart = 530 buttonHitAreaHeight = 20 noteDropTime = 2000 keyDownTime = 100 noteSize = buttomColumnWidth/3 //drop If (noteTimer < Timer()) Then noteTimer = Timer() + Rand(500,1000) n.note=New(note) n\button = Rand(1,keyAmount) n\toHit = Timer()+noteDropTime EndIf //hit For i=1 To keyAmount If KeyHit(i+1) Then key(i) = Timer()+keyDownTime Next i //draw //base Color 64,192,255 Box x,y,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonAreaHeight,1 Color 255,255,255 Box x,y,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonAreaHeight,0 //hilight hit lanes Color 96,210,255 For i=1 To keyAmount If key(i) > Timer() Then Box x+(i-1)*buttomColumnWidth,y,buttomColumnWidth,buttonAreaHeight-1,1 Next i //hit line Color 32,128,220 Box x,buttonHitAreaStart,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonHitAreaHeight,1 //middle lines Color 32,128,220 For i=1 To keyAmount-1 Line x+i*buttomColumnWidth,y,x+i*buttomColumnWidth,y+buttonAreaHeight-1 Next i //notes For n.note = Each note Color 0,0,0 If (n\toHit > Timer()) Then nx = x+(n\button-1)*buttomColumnWidth+noteSize ny = y+(buttonHitAreaStart-buttonHitAreaStart * (Float(n\toHit-Timer())/float(noteDropTime))) If (n\toHit-Timer() < 100) Then Color 255,255,255 If (key(n\button) > Timer()) Then skillHits = skillHits + 1 : Delete n EndIf Box nx,ny,noteSize,noteSize,1 Else Delete n EndIf Next n End Function
Re: näpytyspeliprojekti
CoolBasic on kyllä kätevä tälläisiin kohtuullisen pieniin projekteihin. CoolBasicilla saat kyllä nopeasti aikaan jonkunlaisen version pelistä.jamon wrote: Olipas hyvin tehty. Nyt tarvii kyllä tunnustaa yksi asia, nimittäin en ollut tutustunut tähän foorumiin ennen kuin laitoin viestin. Nimittäin en tiennyt mikä on cool basic. nyt hävettää Traviikin tutustua tarkemmin cool basiciin.. menee muutama päivä, olen kyllä nopea oppimaan. Ja tosta koodista on todella paljon apua. Kiitos paljon kun näit vaivaa Tää colbasic vaikuttaa kyllä aika hyvältä kieleltä.
Jos nyt alat opetella CoolBasicia niin kannattaa kysyä neuvoa Tyhmät kysymykset -topicista (kysymyksen ei tarvitse olla tyhmä). Sieltä saat nopeiten vastauksen.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: näpytyspeliprojekti
En minäkään aluksi ymmärtänyt mitä yritit tuossa ensimmäisessä viestissä tarkoittaa, mutta nyt kun tajusin niin onnea projektiin. Näyttää varsin hyvältä harjoitukselta.
EDIT:
Siksi kannattaakin aina suunnitella viestinsä hyvin, että saa kunnollisen ensivaikutelman.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...