Koodaaja hakusessa.

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
Megaboo
Newcomer
Posts: 6
Joined: Sun Dec 04, 2011 1:27 pm

Koodaaja hakusessa.

Post by Megaboo »

Hei! Minulla olisi hyvä idea pelille, mutten sitä itse osaa toteuttaa. Pelissä "evolvoitaisiin" eläimiä asettelemalla eläimen ympäristöön "ympäristöpalikoita". Tietty palikkaelementti vaikuttaisi eläimen johonkin ominaisuuteen. Itse yritin aloittaakoodaamaan peliä, mutten saa sitä millään yksin tehtyä. Itse voin toki auttaa koodaamisessa, jos joku minua opettaa siinä. Ajattelin itse tehdä peliin kaikki grafiikat ja äänet ym.
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Koodari »

Aika lyhyt kuvaus... Olisiko tämä testi vai peli?
Tarkenna suunnitelmiasi ja harkitsen, jos grafiikatkin on ok.

Itselläni olisi ajatus alkaa ohjelmoimaan vanhoja (siis tosi vanhoja), esim. 20v vanhoja yksinkertaisia pelejä.

Jepjep. Olen palannut kiusaamaan teitä taas :)
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 5:37 pm

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Art »

Minkälaisesta pelistä olisi kyse, kuvaile sitä .
¤ Art
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Awaclus »

Art wrote:Minkälaisesta pelistä olisi kyse, kuvaile sitä .
>Pelissä "evolvoitaisiin" eläimiä asettelemalla eläimen ympäristöön "ympäristöpalikoita". Tietty palikkaelementti vaikuttaisi eläimen johonkin ominaisuuteen.

Tuosta minun mielestäni saa aika hyvän käsityksen, minkälaisesta pelistä on kyse. Jos halukas koodaaja ilmestyy, luulisin OP:n antavan tarkempia tietoja siitä, mitä on itse suunnitellut.
Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 5:37 pm

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Art »

Chaosworm wrote:
Art wrote:Minkälaisesta pelistä olisi kyse, kuvaile sitä .
>Pelissä "evolvoitaisiin" eläimiä asettelemalla eläimen ympäristöön "ympäristöpalikoita". Tietty palikkaelementti vaikuttaisi eläimen johonkin ominaisuuteen.

Tuosta minun mielestäni saa aika hyvän käsityksen, minkälaisesta pelistä on kyse. Jos halukas koodaaja ilmestyy, luulisin OP:n antavan tarkempia tietoja siitä, mitä on itse suunnitellut.
Mikä idea pelissä olisi jos vain eläimiä kävelisi ns. tilemapin palojen päällä ja käyttäysi eri palojen päälle erilailla ? Haen vastausta kysymykseen " Mitä itse tehtäisiin pelissä? "
¤ Art
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Awaclus »

Art wrote:
Chaosworm wrote:
Art wrote:Minkälaisesta pelistä olisi kyse, kuvaile sitä .
>Pelissä "evolvoitaisiin" eläimiä asettelemalla eläimen ympäristöön "ympäristöpalikoita". Tietty palikkaelementti vaikuttaisi eläimen johonkin ominaisuuteen.

Tuosta minun mielestäni saa aika hyvän käsityksen, minkälaisesta pelistä on kyse. Jos halukas koodaaja ilmestyy, luulisin OP:n antavan tarkempia tietoja siitä, mitä on itse suunnitellut.
Mikä idea pelissä olisi jos vain eläimiä kävelisi ns. tilemapin palojen päällä ja käyttäysi eri palojen päälle erilailla ? Haen vastausta kysymykseen " Mitä itse tehtäisiin pelissä? "
Asetellaan niitä paloja.
Megaboo
Newcomer
Posts: 6
Joined: Sun Dec 04, 2011 1:27 pm

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Megaboo »

Tarkoitan sitä, että jos kentälle tekisi vuoriston, tulisi eläimestä vuoristoon hyvin soveltuva. Ajattelin, että siinä olisi myös jotain taistelu tjsp. systeemiä, mutten ole vielä saanut tuota kehiteltyä päässäni. Ideoita tietysti kaivataan eikä tiimin tarvitse rajoittua koodaajaan ja minuun (+veljeeni hääräilemässä ja ideoimasssa).
Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 5:37 pm

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Art »

Megaboo wrote:Tarkoitan sitä, että jos kentälle tekisi vuoriston, tulisi eläimestä vuoristoon hyvin soveltuva. Ajattelin, että siinä olisi myös jotain taistelu tjsp. systeemiä, mutten ole vielä saanut tuota kehiteltyä päässäni. Ideoita tietysti kaivataan eikä tiimin tarvitse rajoittua koodaajaan ja minuun (+veljeeni hääräilemässä ja ideoimasssa).
ja pelissä olisi ns. päähahmo joka seikkailee tässä satu maailmassa ? :)
¤ Art
Megaboo
Newcomer
Posts: 6
Joined: Sun Dec 04, 2011 1:27 pm

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Megaboo »

No näin olin ajatellut.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by koodaaja »

Täällä minä olen!

Anteeksi, oli pakko.
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Koodari »

Megaboo wrote:Tarkoitan sitä, että jos kentälle tekisi vuoriston, tulisi eläimestä vuoristoon hyvin soveltuva. Ajattelin, että siinä olisi myös jotain taistelu tjsp. systeemiä, mutten ole vielä saanut tuota kehiteltyä päässäni. Ideoita tietysti kaivataan eikä tiimin tarvitse rajoittua koodaajaan ja minuun (+veljeeni hääräilemässä ja ideoimasssa).
a) "Tarkoitan sitä, että jos kentälle tekisi vuoriston, tulisi eläimestä vuoristoon hyvin soveltuva."
Yleensä kaikissa ohjlemointikielissä on sellainen perusidea, että kone ei tee mitään, mitä ei käsketä. Eli jos laitat taustaksi kuvan, jossa on maata ja siihen päälle lehmän, ei lehmä liiku. Mutta jos vaihdat taustaksesi esimerkiksi taivaan, on lehmä perkeleen hyvin sopeutunut lentämiseen, eli koodipuolella ei eläimen sopeutumisen kannalta tarvitse tehdä mitään... :)

b) "Ajattelin, että siinä olisi myös jotain taistelu tjsp. systeemiä, mutten ole vielä saanut tuota kehiteltyä päässäni."
Et pyydä apua idean kehittelyssä (alussa), mutta tulet huutamaan siihen koodaajaa, vaikka peli-ideassasi (epä)varmaa on vain kartta, "ehkä jotain taistelusysteemiä". Mieti kiitos ensin, postaile sitten, ellet ole pyytämässä apua suunnitteluun, mitä et selvästikkään tehnyt aloitusviestissä. Myöhemmässä viestissäsi pyydät idea-apua, vaikket kuitenkaan kerro kunnolla omasta peli-ideastasi. Jos luit edellisen lauseen edes osittain halveksuvana, ole hyvä ja ajattele asiaa näin: Tulen foorumille huutamaan, että haluan tehdä pelin. Moni kysyy, minkälaisen pelin, mutta vastaan vain, että haluan siihen peliin punaisen taustan. Eli siirrän kokonaan suunnittelun jollekin yhdelle innostuneelle henkilölle. Ja jos jollakin ihmeen tuurilla peli saadaan edes alfa/beta vaiheeseen, otan sen suunnittelusta kunnian. Eli on kohteliasta suunnitella pelin pohja edes huonosti, kun tässä ei olla ylletty edes sille tasolle.
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Koodaaja hakusessa.

Post by Awaclus »

Koodari wrote:
Megaboo wrote:Tarkoitan sitä, että jos kentälle tekisi vuoriston, tulisi eläimestä vuoristoon hyvin soveltuva. Ajattelin, että siinä olisi myös jotain taistelu tjsp. systeemiä, mutten ole vielä saanut tuota kehiteltyä päässäni. Ideoita tietysti kaivataan eikä tiimin tarvitse rajoittua koodaajaan ja minuun (+veljeeni hääräilemässä ja ideoimasssa).
a) "Tarkoitan sitä, että jos kentälle tekisi vuoriston, tulisi eläimestä vuoristoon hyvin soveltuva."
Yleensä kaikissa ohjlemointikielissä on sellainen perusidea, että kone ei tee mitään, mitä ei käsketä.
Orly, OP ei varmaankaan ymmärtänyt tätä eikä ainakaan tarkoittanut, että haluaa ohjelmoijan nimenomaan sitä varten, että k.o. ohjelmoija osaisi kirjoittaa sellaisen koodin, joka tarkistaa vaikka tilekartan datakerroksesta, minkä tyyppistä maata siinä on ja sen jälkeen toimii sen mukaan. Sen lisäksi CB tekee kaikenlaista, mitä ei käsketä, mukaanlukien satunnaiset ilman mitään syytä tulevat Memory access violation -errorit, Escistä pelin sulkemisen, yms.

b) Ja sinäkö et ikinä ole ottanut keneltäkään yhtään ideaa vastaan? Pelin pohjahan on suunniteltu ihan hyvin; ainoa asia jota minä siiitä en ymmärrä, on se, miten pelaaja voi olla yhtä aikaa joku kehittyvä eläin ja jonkinlainen jumala, joka asettelee maailmaan palikoita. Yksityiskohtaisemman suunnittelun ehtii hyvin tehdä siinä vaiheessa, kun on jo tiedossa, että tiimiin on tulossa tarpeeksi halukkaita - ensinnäkin siksi, että tällä tavoin tiimin muut jäsenet voivat myös osallistua suunnitteluun; ja toisaalta myös siksi, että jos on tehnyt paljon suunnitelmia, eikä kukaan ikinä tule toteuttamaan niitä, saattaa ehkä hieman rageutua. Taistelusysteemin kehitteleminen omassa päässään on muuten ihan älyttömän vaikeaa, etenkin, kun täytyy huomioida, millä tavalla ympäristö vaikuttaa eläinten taisteluominaisuuksiin. Unohdat nyt myös kokonaan sen, että OP toimisi tiimin graafikkona ja ääni-ihmisenä (onko olemassa parempi nimi?).
Post Reply