CannoonGames
-
- Newcomer
- Posts: 12
- Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm
CannoonGames
Eli, olen CanoonGames:in perustaja. Teemme pelejä, mutta koodaajia on liian vähän. Ajattelin juuri, että tekisimme takaakuvatun 3D autopelin. Jos haluat tulla mukaan lähetä sähköpostia; Xz33yn@gmail.com. CannoonGames on ns, CannoonGames ry, joten ei tarvitse työhakemuksia. Jos ei 3D autopeliin taidot riitä, mutta silti haluat tulla tekemään muita pelejä, ilmoita samaan osoitteeseen. Tämmöistä peliä ajattelin -->
Grafiikan ei TODELLAKAAN tarvitse olla noin hienoa. Lisätietoa saat e-mailiisi, mikäli liityt.
- CannoonGames:in perustaja, Eetu Flash.
Grafiikan ei TODELLAKAAN tarvitse olla noin hienoa. Lisätietoa saat e-mailiisi, mikäli liityt.
- CannoonGames:in perustaja, Eetu Flash.
Re: CannoonGames
Faktat:
- CannoonGames = mikä?
- Coolbasicilla ei voi tehdä 3D pelejä
- Aihe on väärällä alueella
- Veikkaan että CannoonGamesisi ei ole rekisteröity yhdistys
- Kotisivujakaan ei kai ole, linkkejä ei näy missään
- Kohtaa 6 ei ole
Last edited by temu92 on Wed Jun 16, 2010 6:52 pm, edited 1 time in total.
-
- Newcomer
- Posts: 12
- Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm
Re: CannoonGames
Sitä ei ole rekisteröity, sivut kesken, mutta tulevat joskus, ajattelin tehdä pelejä sillä nimellä. (nettipelejä)
Millä niitä 3D pelejä voi tehdä?
Millä niitä 3D pelejä voi tehdä?
Re: CannoonGames
Kunhan eka opettelet tekemään 2D pelejä Coolbasicilla niin sitten voit alkaa yrittää 3d:tä.
Jos kuitenkin on ihan pakko jo nyt: Google on kaveri (se kannattaa opetella jo alusta asti).
Jos kuitenkin on ihan pakko jo nyt: Google on kaveri (se kannattaa opetella jo alusta asti).
Last edited by temu92 on Wed Jun 16, 2010 7:00 pm, edited 2 times in total.
Re: CannoonGames
Väärä alue. Ei ole mitään projektia ja etsitte tekijöitä, siirrän.
Mitä itse viestiketjun sisältöön tulee, niin... noh, onnea projektille.
Mitä itse viestiketjun sisältöön tulee, niin... noh, onnea projektille.
Re: CannoonGames
Jeps elikkä mikäli 3d-pelien koodaus kiinnostaa, ei nykyinen CoolBasic ole oikea vaihtoehto. Ilmaiselta puolelta ei juuri varteenotettavia kilpailijoita löydy aloittelijaystävällisyyden saralta mutta kaupallisia kieliä löytyy. Yksi vaihtoehto voisi olla jo hieman wanhahtava Blitz3D ($100, ilmainen 30päivän demo tarjolla) tai DarkBasic ($39.99). Helppoa se ei ole, mutta tekemällä oppii!
Re: CannoonGames
Jos C++ taipuu (ilmainen kääntäjä Windowsille http://www.mingw.org), siihen löytyy monia ilmaisia 3D kirjastoja netistä, esimerkkinä vaikkapa Irrlicht tai Ogre.
Seuraavana hankitaan kolmedeemallinussoftware elikkä ilmaisista Blender on aika hyvä. Toisaalta jokainen kolmedeeohjelma on alussa vähän niinkun alieneitten avaruusalusten ohjauspaneelit mutta kaippa niihinkin tottuu.
Seuraavana hankitaan kolmedeemallinussoftware elikkä ilmaisista Blender on aika hyvä. Toisaalta jokainen kolmedeeohjelma on alussa vähän niinkun alieneitten avaruusalusten ohjauspaneelit mutta kaippa niihinkin tottuu.
Last edited by temu92 on Wed Jun 16, 2010 7:41 pm, edited 2 times in total.
Re: CannoonGames
Siivosin viestiketjua. Ei enää offtopiccia tai tulee sanktioita.
Re: CannoonGames
Itse olen alottanut noin 2kk sitten blitzin opettelun ja sen syntaksi on lähes identtinen cb:n kanssa, joten jos cb:tä olet opetellut niin siihen on helppo siirtyä. 3d mallinnusohjelmista käytän milkshapea(25€) joka ainakin omasta mielestäni on paljon yksinkertaisempi helpompi kuin blender. Blenderilläkin yritin, mutta se ei tallentanut blitzin tiedostomuotoihin enkä osannut käyttää plug-inejä, joten vaihdoin milkshapeen.
Re: CannoonGames
Blender on hinta-lattusuhteessa minusta parempi kuin MilkShape, en ole kokeillut mutta lukenut ja nähnyt... Noh.. tallennat Blenderin export\import-skriptit kansioon skriptin joka tallentaa blitz-muotoon, kyllä netistä hakemalla löytää.. Ja jos, tai kun, rupeaa tekemään 3D pelejä niin suosittelen siirtymään saman tien C++, tietysti jonkinlaisten BASIC-kielten osaaminen auttaa, eli kannattaa lähteä pienestä. Ja hyviä ja ilmaisia 3D-moottoreita ovat ainakin Irrlicht ja Ogre.Kille wrote:Itse olen alottanut noin 2kk sitten blitzin opettelun ja sen syntaksi on lähes identtinen cb:n kanssa, joten jos cb:tä olet opetellut niin siihen on helppo siirtyä. 3d mallinnusohjelmista käytän milkshapea(25€) joka ainakin omasta mielestäni on paljon yksinkertaisempi helpompi kuin blender. Blenderilläkin yritin, mutta se ei tallentanut blitzin tiedostomuotoihin enkä osannut käyttää plug-inejä, joten vaihdoin milkshapeen.
-
- Newcomer
- Posts: 12
- Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm
Re: CannoonGames
Kasaan CannoonGames tiimiä, ja ajattelin, että täältä voisi löytyä halukkaita koodaajia. Jos kiinnostaa, ota yhteys xz33yn@gmail.com.
Re: CannoonGames
Vinkkinä vain, että tuskin kovin montaa halukasta löytyy jos
ryhmän johtajalla ei ole mitään kokemusta. Jos ei ole kokemusta
pelin koodaamisesta tai tekemisestä, johtamisesta tulee vaikeaa.
Ei sitä pelintekoryhmää noin vain voi perustaa.
Vetäjällä täytyy olla jonkunlainen auktoriteetti muihin ryhmäläisiin
nähden, jos sellaista ei ole (niin kuin ei tässä tapauksessa, ainakaan minun osalta)
Jos olisit kokenut koodaaja tai sinulla olisi edes hyvä suunnitelma
tilanne olisi toinen. Joten opettele vaikka koodaamaan hyvin
tai tee kunnon suunnitelma ja tule sitten uudelleen.
ryhmän johtajalla ei ole mitään kokemusta. Jos ei ole kokemusta
pelin koodaamisesta tai tekemisestä, johtamisesta tulee vaikeaa.
Ei sitä pelintekoryhmää noin vain voi perustaa.
Vetäjällä täytyy olla jonkunlainen auktoriteetti muihin ryhmäläisiin
nähden, jos sellaista ei ole (niin kuin ei tässä tapauksessa, ainakaan minun osalta)
Jos olisit kokenut koodaaja tai sinulla olisi edes hyvä suunnitelma
tilanne olisi toinen. Joten opettele vaikka koodaamaan hyvin
tai tee kunnon suunnitelma ja tule sitten uudelleen.