CannoonGames

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
EnergyCode
Newcomer
Posts: 12
Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm

CannoonGames

Post by EnergyCode »

Eli, olen CanoonGames:in perustaja. Teemme pelejä, mutta koodaajia on liian vähän. Ajattelin juuri, että tekisimme takaakuvatun 3D autopelin. Jos haluat tulla mukaan lähetä sähköpostia; Xz33yn@gmail.com. CannoonGames on ns, CannoonGames ry, joten ei tarvitse työhakemuksia. Jos ei 3D autopeliin taidot riitä, mutta silti haluat tulla tekemään muita pelejä, ilmoita samaan osoitteeseen. Tämmöistä peliä ajattelin --> Image


Grafiikan ei TODELLAKAAN tarvitse olla noin hienoa. Lisätietoa saat e-mailiisi, mikäli liityt.

- CannoonGames:in perustaja, Eetu Flash.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: CannoonGames

Post by temu92 »

Faktat:
  1. CannoonGames = mikä?
  2. Coolbasicilla ei voi tehdä 3D pelejä
  3. Aihe on väärällä alueella
  4. Veikkaan että CannoonGamesisi ei ole rekisteröity yhdistys
  5. Kotisivujakaan ei kai ole, linkkejä ei näy missään
  6. Kohtaa 6 ei ole
Wat?
Last edited by temu92 on Wed Jun 16, 2010 6:52 pm, edited 1 time in total.
EnergyCode
Newcomer
Posts: 12
Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm

Re: CannoonGames

Post by EnergyCode »

Sitä ei ole rekisteröity, sivut kesken, mutta tulevat joskus, ajattelin tehdä pelejä sillä nimellä. (nettipelejä)

Millä niitä 3D pelejä voi tehdä?
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: CannoonGames

Post by temu92 »

Kunhan eka opettelet tekemään 2D pelejä Coolbasicilla niin sitten voit alkaa yrittää 3d:tä.

Jos kuitenkin on ihan pakko jo nyt: Google on kaveri (se kannattaa opetella jo alusta asti).
Last edited by temu92 on Wed Jun 16, 2010 7:00 pm, edited 2 times in total.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: CannoonGames

Post by Pettis »

Väärä alue. Ei ole mitään projektia ja etsitte tekijöitä, siirrän.

Mitä itse viestiketjun sisältöön tulee, niin... noh, onnea projektille.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: CannoonGames

Post by CCE »

Jeps elikkä mikäli 3d-pelien koodaus kiinnostaa, ei nykyinen CoolBasic ole oikea vaihtoehto. Ilmaiselta puolelta ei juuri varteenotettavia kilpailijoita löydy aloittelijaystävällisyyden saralta mutta kaupallisia kieliä löytyy. Yksi vaihtoehto voisi olla jo hieman wanhahtava Blitz3D ($100, ilmainen 30päivän demo tarjolla) tai DarkBasic ($39.99). Helppoa se ei ole, mutta tekemällä oppii!
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: CannoonGames

Post by temu92 »

Jos C++ taipuu (ilmainen kääntäjä Windowsille http://www.mingw.org), siihen löytyy monia ilmaisia 3D kirjastoja netistä, esimerkkinä vaikkapa Irrlicht tai Ogre.

Seuraavana hankitaan kolmedeemallinussoftware elikkä ilmaisista Blender on aika hyvä. Toisaalta jokainen kolmedeeohjelma on alussa vähän niinkun alieneitten avaruusalusten ohjauspaneelit mutta kaippa niihinkin tottuu.
Last edited by temu92 on Wed Jun 16, 2010 7:41 pm, edited 2 times in total.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: CannoonGames

Post by Pettis »

Siivosin viestiketjua. Ei enää offtopiccia tai tulee sanktioita.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: CannoonGames

Post by Kille »

Itse olen alottanut noin 2kk sitten blitzin opettelun ja sen syntaksi on lähes identtinen cb:n kanssa, joten jos cb:tä olet opetellut niin siihen on helppo siirtyä. 3d mallinnusohjelmista käytän milkshapea(25€) joka ainakin omasta mielestäni on paljon yksinkertaisempi helpompi kuin blender. Blenderilläkin yritin, mutta se ei tallentanut blitzin tiedostomuotoihin enkä osannut käyttää plug-inejä, joten vaihdoin milkshapeen.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: CannoonGames

Post by phons »

Kille wrote:Itse olen alottanut noin 2kk sitten blitzin opettelun ja sen syntaksi on lähes identtinen cb:n kanssa, joten jos cb:tä olet opetellut niin siihen on helppo siirtyä. 3d mallinnusohjelmista käytän milkshapea(25€) joka ainakin omasta mielestäni on paljon yksinkertaisempi helpompi kuin blender. Blenderilläkin yritin, mutta se ei tallentanut blitzin tiedostomuotoihin enkä osannut käyttää plug-inejä, joten vaihdoin milkshapeen.
Blender on hinta-lattusuhteessa minusta parempi kuin MilkShape, en ole kokeillut mutta lukenut ja nähnyt... Noh.. tallennat Blenderin export\import-skriptit kansioon skriptin joka tallentaa blitz-muotoon, kyllä netistä hakemalla löytää.. Ja jos, tai kun, rupeaa tekemään 3D pelejä niin suosittelen siirtymään saman tien C++, tietysti jonkinlaisten BASIC-kielten osaaminen auttaa, eli kannattaa lähteä pienestä. Ja hyviä ja ilmaisia 3D-moottoreita ovat ainakin Irrlicht ja Ogre.
Image
EnergyCode
Newcomer
Posts: 12
Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm

Re: CannoonGames

Post by EnergyCode »

Kasaan CannoonGames tiimiä, ja ajattelin, että täältä voisi löytyä halukkaita koodaajia. Jos kiinnostaa, ota yhteys xz33yn@gmail.com.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: CannoonGames

Post by Latexi95 »

Vinkkinä vain, että tuskin kovin montaa halukasta löytyy jos
ryhmän johtajalla ei ole mitään kokemusta. Jos ei ole kokemusta
pelin koodaamisesta tai tekemisestä, johtamisesta tulee vaikeaa.
Ei sitä pelintekoryhmää noin vain voi perustaa.
Vetäjällä täytyy olla jonkunlainen auktoriteetti muihin ryhmäläisiin
nähden, jos sellaista ei ole (niin kuin ei tässä tapauksessa, ainakaan minun osalta)
Jos olisit kokenut koodaaja tai sinulla olisi edes hyvä suunnitelma
tilanne olisi toinen. Joten opettele vaikka koodaamaan hyvin
tai tee kunnon suunnitelma ja tule sitten uudelleen.
Post Reply