Page 3 of 7

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 10:15 pm
by Koodari
Sami The Great wrote:Itse ehdottaisin, että tekisitte pelin grafiikat niin, että ne olisi kuvattu yläviistosta, niin kuin vanhoissa RPG peleissä. Näitä ylhäältä kuvattuja pelejä kun on nähty jo niin monia täällä foorumeilla. Lisäksi ehdottaisin suunnittelemaan tarkemmin, että jos peliin tulee palomiehiä, poliiseja ja terroristeja, niin miksi ne tulevat peliin, ja mitä ne tekevät pelissä, ja mikä itse koko pelin tarkoitus on?
RPG -peleistä ei saa hienoja tekemälläkään. Ja miten meinaat toteuttaa 3D-grafiikat RPG :nä? Jos nyt kuitenkin ajattelisit pidemmällekin, kuin miten SINÄ haluaisit toteuttaa pelin. CoolBasicilla koodatessa on tehtävä peli tehojen ja idean päälle.

Ajatteles; Kumpi torni on hienompi? Ylempi RPG, vai alempi 3D. Eli päätteles siitä, tehdäänkö peli RPG :nä

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 10:23 pm
by Sami The Great
Koodari wrote:
Sami The Great wrote:Itse ehdottaisin, että tekisitte pelin grafiikat niin, että ne olisi kuvattu yläviistosta, niin kuin vanhoissa RPG peleissä. Näitä ylhäältä kuvattuja pelejä kun on nähty jo niin monia täällä foorumeilla. Lisäksi ehdottaisin suunnittelemaan tarkemmin, että jos peliin tulee palomiehiä, poliiseja ja terroristeja, niin miksi ne tulevat peliin, ja mitä ne tekevät pelissä, ja mikä itse koko pelin tarkoitus on?
RPG -peleistä ei saa hienoja tekemälläkään. Ja miten meinaat toteuttaa 3D-grafiikat RPG :nä? Jos nyt kuitenkin ajattelisit pidemmällekin, kuin miten SINÄ haluaisit toteuttaa pelin. CoolBasicilla koodatessa on tehtävä peli tehojen ja idean päälle.

Ajatteles; Kumpi torni on hienompi? Ylempi 3D, vai alempi RPG. Eli päätteles siitä, tehdäänkö peli RPG :nä
En nyt ihan tuota tarkoittanut... ja tuo "RPG" tornihan on kuvattu sivulta eikä yläviistosta. Idea olikin, että sisätilat olisivat kuvattu yläviistosta, vai miten ajattelitte ne toteuttaa 3D:nä?

EDIT: En nyt muutenkaan ymmärtänyt. "Eli päätteles siitä, tehdäänkö peli RPG :nä", RPG = role playing game. En tarkoittanut, että peli voisi olla roolipeli, vaan grafiikat olisivat kuvattuna samasta kuvakulmasta, kuin niissä vanhoissa RPG-peleissä.
Tässä esimerkki, jonka olen itse piirtänyt, grafiikan kuvakulmasta: Image

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 10:27 pm
by Koodari
Sami The Great wrote:
Koodari wrote:
Sami The Great wrote:Itse ehdottaisin, että tekisitte pelin grafiikat niin, että ne olisi kuvattu yläviistosta, niin kuin vanhoissa RPG peleissä. Näitä ylhäältä kuvattuja pelejä kun on nähty jo niin monia täällä foorumeilla. Lisäksi ehdottaisin suunnittelemaan tarkemmin, että jos peliin tulee palomiehiä, poliiseja ja terroristeja, niin miksi ne tulevat peliin, ja mitä ne tekevät pelissä, ja mikä itse koko pelin tarkoitus on?
RPG -peleistä ei saa hienoja tekemälläkään. Ja miten meinaat toteuttaa 3D-grafiikat RPG :nä? Jos nyt kuitenkin ajattelisit pidemmällekin, kuin miten SINÄ haluaisit toteuttaa pelin. CoolBasicilla koodatessa on tehtävä peli tehojen ja idean päälle.

Ajatteles; Kumpi torni on hienompi? Ylempi 3D, vai alempi RPG. Eli päätteles siitä, tehdäänkö peli RPG :nä
En nyt ihan tuota tarkoittanut... ja tuo alempi tornihan on kuvattu sivulta eikä yläviistosta. Idea olikin, että sisätilat olisivat kuvattu yläviistosta, vai miten ajattelitte ne toteuttaa 3D:nä?
Ei ainakaan RPG :nä. Paljon nopeampi ja helpompi on tehdä ylhäältäpäin kuvattu, jossa suuret kohteet (esim. talot) ovat 3-ulotteisina.
EDIT: Vai oletko itse tekemässä monta sataa/tuhatta tileä RPG :nä??

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 10:36 pm
by Sami The Great
Ei ainakaan RPG :nä. Paljon nopeampi ja helpompi on tehdä ylhäältäpäin kuvattu, jossa suuret kohteet (esim. talot) ovat 3-ulotteisina.
EDIT: Vai oletko itse tekemässä monta sataa/tuhatta tileä RPG :nä??
Anteeksi nyt offtopic, mutta kuinka monta isoa taloa olet nähnyt pilvenpiirtäjän sisällä? :D Pienet kohteet kuten pöydät, tietokoneet ja paperipinot pitää kuitenkin piirtää käsin, vai miten ne toteutetaan?

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 10:44 pm
by Bambi
Sami The Great wrote:
Anteeksi nyt offtopic, mutta kuinka monta isoa taloa olet nähnyt pilvenpiirtäjän sisällä? :D Pienet kohteet kuten pöydät, tietokoneet ja paperipinot pitää kuitenkin piirtää käsin, vai miten ne toteutetaan?
Jep.

Ja turhaan hermostut ja alat raivoamaan tuollaisesta asiasta. Lisäksi sigisi raiskaa koko aiheen ulkonäön.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 10:57 pm
by Koodari
Pitääkö nyt sitten kirjoittaa, että peliä ei tehdä yläkulmasta kuvattuna, ettei tule väärinkäsityksiä

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 10:57 pm
by Misthema
Yhdyn Bambiin.

Itse projektista: Ensinnäkin, kuvitelkaa miten typerältä peli näyttää, kun rakennukset ovat "3D:nä" ja ukkelit raiskattuja 2D-kuvia jotka kuvaavat hahmoja ylhäältäpäin?
Toisekseen, suosin myös itse Sami The Great:n ehdottamaa wanhaa rpg-tyyliä. Pelistä saisi todella paljon selkeämmän ja hienomman. Imo, WTF-tornista ei tarvitsisi näkyä kuin pääsisäänkäynnin puoleinen seinämä ja katto.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 11:23 pm
by wilizucoder
Koodari wrote:Pitääkö nyt sitten kirjoittaa, että peliä ei tehdä yläkulmasta kuvattuna, ettei tule väärinkäsityksiä
Mielestäni olisi järkevää odottaa, että itse WTC idean keksinyt DJ Nerd palaa lomilta. Minua ainakin kiinnostaisi tietää, mitä mieltä hän on siitä, missä kuvakulmassa peliä tullaan toteuttamaan ja rakentamaan. Itse voisin tehdä musiikkia tätä projektia varten, mutta luulempa, että äänien lisäämisen aika ei ole vielä, vaan projektia varten tarvitaan selkeä juoni ja paljon lisää garfiikkaa. ;)
EDIT:

Vaikuttavaa grafiikkaa tosiaan Sami the Greatilta :P


Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 11:26 pm
by Viltzu
Ei todellakaan grafiikkaa vielä kun teillä näyttäisi olevan suunnittelukin pahasti kesken. Viimeistellyt grafiikat, äänet/musiikit vasta lopuksi.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Tue Mar 09, 2010 11:27 pm
by Taatero
Blargh, hieman parempi tietokone, sekä hieman pieleenmennyt LATTIATILEE!!

Edit. Sami, haluaisin todella nähdä RPG:n noilla grafiikoilla, todella hienoa työtä

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 8:20 am
by Koodari
wilizucoder wrote:
Koodari wrote:Pitääkö nyt sitten kirjoittaa, että peliä ei tehdä yläkulmasta kuvattuna, ettei tule väärinkäsityksiä
Mielestäni olisi järkevää odottaa, että itse WTC idean keksinyt DJ Nerd palaa lomilta. Minua ainakin kiinnostaisi tietää, mitä mieltä hän on siitä, missä kuvakulmassa peliä tullaan toteuttamaan ja rakentamaan. Itse voisin tehdä musiikkia tätä projektia varten, mutta luulempa, että äänien lisäämisen aika ei ole vielä, vaan projektia varten tarvitaan selkeä juoni ja paljon lisää garfiikkaa. ;)
EDIT:

Vaikuttavaa grafiikkaa tosiaan Sami the Greatilta :P


DJ-Nerd itse kirjoitti ensimmäisessä viestissä, että pelistä tulee ylhäältäpäin kuvattu.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 9:23 am
by Awaclus
Koodari wrote:DJ-Nerd itse kirjoitti ensimmäisessä viestissä, että pelistä tulee ylhäältäpäin kuvattu.
Sehän ei varmaan tarkoita sitä, etteikö DJ-Nerd voisi muuttaa mielipidettään kuultuaan muidenkin mielipiteitä? RPG-tyylisistä grafiikoista on helppoa saada tosi hienot, ylhäältä päin kuvatuista grafiikoista on erittäin vaikeaa saada edes kelvollisia. Sen lisäksi, ylhäältä päin kuvattuja pelejä on tosiaan nähty jo ihan tarpeeksi; jos tämä tehdään RPG-kuvakulmasta, tämä erottuu massasta paremmin.

Jos nyt kuitenkin ajattelisit pidemmälle, kuin miten SINÄ haluaisit toteuttaa pelin, etenkin, kun koko muu foorumi haluaisi toteuttaa sen toisin.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 11:14 am
by Wingman
Niimpä, kyllähän pelistä tulee hienompi yläviistosta kuvattuna... Ja mitä tarkoitat RPGnä kuvatuista grafiikoista, kun RPG on pelityyppi?

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 11:41 am
by Koodari
Wingman wrote:Niimpä, kyllähän pelistä tulee hienompi yläviistosta kuvattuna... Ja mitä tarkoitat RPGnä kuvatuista grafiikoista, kun RPG on pelityyppi?
Pilkunviilaajia :|
Varmaankin 99.999% RPG -peleistä on kuvattu mainitusta kuvakulmasta, joten en viitsi kirjoittaa "edellämäinitun kuvakulman mukaisesti/tyylisesti" vaan on yksinkertaisesti helpompi puhua "RPG -pelistä/tyylistä"

Ja wilizucoder. Voit aloittaa musiikin teon ja lähettelyn vaikka (aluksi) sähköpostiosoitteeseeni: pelikoodaus(at)gmail.com
Voin laittaa grafiikat/musiikit sitten DJ-Nerd ille eteenpäin.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 5:58 pm
by temu92
Koodari wrote:
Wingman wrote:Niimpä, kyllähän pelistä tulee hienompi yläviistosta kuvattuna... Ja mitä tarkoitat RPGnä kuvatuista grafiikoista, kun RPG on pelityyppi?
Pilkunviilaajia :|
Varmaankin 99.999% RPG -peleistä on kuvattu mainitusta kuvakulmasta, joten en viitsi kirjoittaa "edellämäinitun kuvakulman mukaisesti/tyylisesti" vaan on yksinkertaisesti helpompi puhua "RPG -pelistä/tyylistä"
Anna esimerkki noista 99.999%:sta. RPG = Role Playing Game = Roolipeli = ei tiettyä ennaltamäärättyä kuvakulmaa.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 6:27 pm
by koodaaja
Tässä taidettiin viitata kaksiulotteisiin JRPG-peleihin, jotka tosiaan ovat hyvin usein kyseisestä kuvakulmasta kuvattuja (ainakin kartalla liikuttaessa) RPG:n voi luonnollisesti kuvata mistä suunnasta haluaa; esimerkiksi elder scrollsit toimivat ensimmäisestä persoonasta, WoW perinteisestä selän takaa -kuvakulmasta ynnä muuta ynnä muuta.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 6:32 pm
by phons
koodaaja wrote:Tässä taidettiin viitata kaksiulotteisiin JRPG-peleihin, jotka tosiaan ovat hyvin usein kyseisestä kuvakulmasta kuvattuja (ainakin kartalla liikuttaessa) RPG:n voi luonnollisesti kuvata mistä suunnasta haluaa; esimerkiksi elder scrollsit toimivat ensimmäisestä persoonasta, WoW perinteisestä selän takaa -kuvakulmasta ynnä muuta ynnä muuta.
Allekirjoitan tämän.. Minulle ainakin on tullut semmonen stereotypiä näiden vuosien aikana että 2D ropet on viistosta kuvattu. koodaaja, tuota "selän takaa" kuvakulmaa kutsutaan kolmanneksi persoonaksi.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 6:57 pm
by Wingman
Eihän tohon "RPG"-grafiikkaan tarvita ees montaa tileä, saman verran kuin normiinkin, seinät ja muut rakennukset vaan vähän erilaiset... ja eikö tämän topikin voisi siirtää tonne Projektit-osioon, eihän tässä haeta ketään?

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 7:23 pm
by Koodari
Wingman wrote:Eihän tohon "RPG"-grafiikkaan tarvita ees montaa tileä, saman verran kuin normiinkin, seinät ja muut rakennukset vaan vähän erilaiset... ja eikö tämän topikin voisi siirtää tonne Projektit-osioon, eihän tässä haeta ketään?
Kyllä haetaan tiimiin porukkaa. Tein oman foorumin tälle pelille, eli: Tästä foorumille

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Wed Mar 10, 2010 10:15 pm
by Wingman
Koodari wrote:
Wingman wrote:Eihän tohon "RPG"-grafiikkaan tarvita ees montaa tileä, saman verran kuin normiinkin, seinät ja muut rakennukset vaan vähän erilaiset... ja eikö tämän topikin voisi siirtää tonne Projektit-osioon, eihän tässä haeta ketään?
Kyllä haetaan tiimiin porukkaa. Tein oman foorumin tälle pelille, eli: Tästä foorumille
Eli mitä henkilöä ryhmä hakee? Graafikkoa joka ei tiedä, mistä suunnasta piirtää graffat? No, offtopicin voisi lopettaa, täällä on keskusteltu kuvakulmien paremmuudesta ja vanhoista RPG peleistä, joka minusta tuntuu aika hölmöltä...