Page 7 of 7

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Posted: Thu Jul 01, 2010 6:14 pm
by Jare
DJ-Nerd wrote:Älkää nyt dissatko jos ideoita löytyy alkuun jo enemmän kuin muilta :)
Kaikilta löytyy paljon ideoita, ja juuri siihen monet projektit kaatuvat. Mielestäni ideat kannattaa kirjoittaa ylös ja tutkailla niitä sitten joskus, mutta tuskin niistä kannattaa julkisesti ilmoitella ennen kuin on oikeasti joitain asioita lyötynä lukkoon. :)

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Posted: Thu Jul 01, 2010 7:27 pm
by DJ-Filbe
Jare wrote:
DJ-Nerd wrote:Älkää nyt dissatko jos ideoita löytyy alkuun jo enemmän kuin muilta :)
Kaikilta löytyy paljon ideoita, ja juuri siihen monet projektit kaatuvat. Mielestäni ideat kannattaa kirjoittaa ylös ja tutkailla niitä sitten joskus, mutta tuskin niistä kannattaa julkisesti ilmoitella ennen kuin on oikeasti joitain asioita lyötynä lukkoon. :)
Ideoiden kertomisessa on se puoli että niiden pitäisi yleensä jalostua lukijoiden toimesta (tiedä sitten eikö cb-foorumeilla toimi?)
Tai ainakin rakentavaa palautetta itse aiheesta olisi mukava kuulla, sitä ei ole pahemmin näkynyt.

Eli ei olla nyt siis tekemässä mitään muuta kuin itse peliä, jos joku nyt luulee ettei projektiin kannata osallistua sen takia että projekti kaatuisi moneen eri hommaan. Hakujahan tiimiin ei ole vielä tullut, mutta tästäkin huolimatta projekti etenee.

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Posted: Tue Jul 13, 2010 12:14 pm
by DJ-Filbe
Tiimi alkaa olla kasassa. Vielä löytyisi parille graafikolle paikka. Peli tullaan nyt siis toteuttamaan yläviistosta kuvattuna, eli jokseenkin tähän tyyliin. Ilmoittautuminen edelleen lisäämällä meseosoite peliryhma@hotmail.com.

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Posted: Sun Jul 18, 2010 7:07 pm
by DJ-Filbe
Tässä sitten vielä työnjako.
Huomaa: omat työni ovat merkitty "Vastuuhenkilö: _______" :lla ellei niihin tule muita timiläisiä mukaan. Jos "tyhjä" työ kiinnostaa, tiimiin voi myös liittyä tekemään vain kyseisen työn.

Code: Select all

WTCR Työnjako
(tyhjä viiva tarkoittaa sitä että työtä ei ole jaettu TAI sitä teen osittain tai kokonaan minä kunnes tiimiläisiä ilmoittautuu työhön. Listaa päivitellään heti kun porukka sattuu meseen samaan aikaan minun kanssa tai ilmoituksia jätetään tähän topikkiin. osa töistä on myös jaettu jo mutta listan päivityksessä on ollut joitakin epäselvyyksiä...)

1. Grafiikka: 
- Kerrospohjagrafiikat sekä WTC Plaza. 
- Sisältää huoltokerrokset, 
  Windows on the Worldin, 
  wc:t, toimistotilat, hissikuilut... 
- kaiken peliin tulevan grafiikan POHJAT lukuunottamatta objekteja ja videoita

Vastuuhenkilö: Elias Linjama (15% valmis)


2. Koodi:
- liikkuminen rakennuksessa: portaikoissa ja hississä

Vastuuhenkilö: Juho Taskila

3. Grafiikka:
- Tulipaloanimaatio
- Räjähdysanimaatio
- Kipinäanimaatio

Vastuuhenkilö: ________


4. Grafiikka:
- Huonekaluja (kustakin huonekalusta 4 eri versiota: kuva edestä ja sivulta sekä palaneet versiot):
  (kokolattia)matot, pöydät, tuolit, tietokoneet, toimistosermit...
- Poliisi, palomies, toimistotyöntekijä

Vastuuhenkilö: Elias Linjama


5. Koodi:
- Nykyisten osien sisällyttäminen peliin funktioiden muodossa (tulipalo(x,y), räjähdys(x,y), kipinät(x,y))

Vastuuhenkilö: Tuxi


6. Koodi:
- Tekoäly boteille
- Pelin kulun hallinta; ajastimet, tapahtumat...

Vastuuhenkilö: ________


7. Grafiikka:
- Lopulliset grafiikat

Vastuuhenkilö: ________


8. Musiikki:
- Valikkomusiikki

- Pohjoistornin 1.- 35. krs.
- Pohjoistornin 36.- 69. krs.
- Pohjoistornin 70.- 110. krs.

- Etelätornin 1.- 35. krs.
- Etelätornin 36.- 69. krs.
- Etelätornin 70.- 110. krs.

Vastuuhenkilö: ________



9. Ääniefektit:
- Räjähdykset, ihmisten melu & kiljuminen, tulipalo, palosireeni, romahtaminen, kenkien ääni....
- Hissin äänet; nappulat, ovien aukeamis/sulkeutumisääni
- muut tarvittavat efektit

Vastuuhenkilö: ________


10. Pelin bugien korjaus ja viimeistely

Vastuuhenkilö: ei sovittu erikseen, tod. näk. kaikki auttaa
Lista on tosiaan hieman keskeneräinen, päivitystä tulossa!

Huomaa: Valikko, lisäosat ja nettitoiminnot eivät löydy listasta. Ensin peli, sitten nuo.
EDIT:

Tarkempaa infoa tulossa!


Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Posted: Mon Jul 19, 2010 10:31 am
by Wingman
DJ-Nerd wrote:Tässä sitten vielä työnjako.
Huomaa: omat työni ovat merkitty "Vastuuhenkilö: _______" :lla ellei niihin tule muita timiläisiä mukaan. Jos "tyhjä" työ kiinnostaa, tiimiin voi myös liittyä tekemään vain kyseisen työn.

Code: Select all

WTCR Työnjako
(tyhjä viiva tarkoittaa sitä että työtä ei ole jaettu TAI sitä teen osittain tai kokonaan minä kunnes tiimiläisiä ilmoittautuu työhön. Listaa päivitellään heti kun porukka sattuu meseen samaan aikaan minun kanssa tai ilmoituksia jätetään tähän topikkiin. osa töistä on myös jaettu jo mutta listan päivityksessä on ollut joitakin epäselvyyksiä...)

1. Grafiikka: 
- Kerrospohjagrafiikat sekä WTC Plaza. 
- Sisältää huoltokerrokset, 
  Windows on the Worldin, 
  wc:t, toimistotilat, hissikuilut... 
- kaiken peliin tulevan grafiikan POHJAT lukuunottamatta objekteja ja videoita

Vastuuhenkilö: ________ (osittain valmis)


2. Koodi:
- liikkuminen rakennuksessa: portaikoissa ja hississä

Vastuuhenkilö: Juho Taskila

3. Grafiikka:
- Tulipaloanimaatio
- Räjähdysanimaatio
- Kipinäanimaatio

Vastuuhenkilö: ________


4. Grafiikka:
- Huonekaluja (kustakin huonekalusta 4 eri versiota: kuva edestä ja sivulta sekä palaneet versiot):
  (kokolattia)matot, pöydät, tuolit, tietokoneet, toimistosermit...
- Poliisi, palomies, toimistotyöntekijä

Vastuuhenkilö: ________


5. Koodi:
- Nykyisten osien sisällyttäminen peliin funktioiden muodossa (tulipalo(x,y), räjähdys(x,y), kipinät(x,y))

Vastuuhenkilö: Tuxi


6. Koodi:
- Tekoäly boteille
- Pelin kulun hallinta; ajastimet, tapahtumat...

Vastuuhenkilö: ________


7. Grafiikka:
- Lopulliset grafiikat

Vastuuhenkilö: ________


8. Musiikki:
- Valikkomusiikki

- Pohjoistornin 1.- 35. krs.
- Pohjoistornin 36.- 69. krs.
- Pohjoistornin 70.- 110. krs.

- Etelätornin 1.- 35. krs.
- Etelätornin 36.- 69. krs.
- Etelätornin 70.- 110. krs.

Vastuuhenkilö: ________



9. Ääniefektit:
- Räjähdykset, ihmisten melu & kiljuminen, tulipalo, palosireeni, romahtaminen, kenkien ääni....
- Hissin äänet; nappulat, ovien aukeamis/sulkeutumisääni
- muut tarvittavat efektit

Vastuuhenkilö: ________


10. Pelin bugien korjaus ja viimeistely

Vastuuhenkilö: ei sovittu erikseen, tod. näk. kaikki auttaa
Lista on tosiaan hieman keskeneräinen, päivitystä tulossa!

Huomaa: Valikko, lisäosat ja nettitoiminnot eivät löydy listasta. Ensin peli, sitten nuo.
EDIT:

Tarkempaa infoa tulossa!

Enkös minä ole tekemässä suunnilleen noita 1- ja 4-kohdan juttuja?

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Posted: Mon Jul 19, 2010 12:03 pm
by DJ-Filbe
Wingman wrote:
DJ-Nerd wrote:Tässä sitten vielä työnjako.
Huomaa: omat työni ovat merkitty "Vastuuhenkilö: _______" :lla ellei niihin tule muita timiläisiä mukaan. Jos "tyhjä" työ kiinnostaa, tiimiin voi myös liittyä tekemään vain kyseisen työn.

Code: Select all

WTCR Työnjako
(tyhjä viiva tarkoittaa sitä että työtä ei ole jaettu TAI sitä teen osittain tai kokonaan minä kunnes tiimiläisiä ilmoittautuu työhön. Listaa päivitellään heti kun porukka sattuu meseen samaan aikaan minun kanssa tai ilmoituksia jätetään tähän topikkiin. osa töistä on myös jaettu jo mutta listan päivityksessä on ollut joitakin epäselvyyksiä...)

1. Grafiikka: 
- Kerrospohjagrafiikat sekä WTC Plaza. 
- Sisältää huoltokerrokset, 
  Windows on the Worldin, 
  wc:t, toimistotilat, hissikuilut... 
- kaiken peliin tulevan grafiikan POHJAT lukuunottamatta objekteja ja videoita

Vastuuhenkilö: ________ (osittain valmis)


2. Koodi:
- liikkuminen rakennuksessa: portaikoissa ja hississä

Vastuuhenkilö: Juho Taskila

3. Grafiikka:
- Tulipaloanimaatio
- Räjähdysanimaatio
- Kipinäanimaatio

Vastuuhenkilö: ________


4. Grafiikka:
- Huonekaluja (kustakin huonekalusta 4 eri versiota: kuva edestä ja sivulta sekä palaneet versiot):
  (kokolattia)matot, pöydät, tuolit, tietokoneet, toimistosermit...
- Poliisi, palomies, toimistotyöntekijä

Vastuuhenkilö: ________


5. Koodi:
- Nykyisten osien sisällyttäminen peliin funktioiden muodossa (tulipalo(x,y), räjähdys(x,y), kipinät(x,y))

Vastuuhenkilö: Tuxi


6. Koodi:
- Tekoäly boteille
- Pelin kulun hallinta; ajastimet, tapahtumat...

Vastuuhenkilö: ________


7. Grafiikka:
- Lopulliset grafiikat

Vastuuhenkilö: ________


8. Musiikki:
- Valikkomusiikki

- Pohjoistornin 1.- 35. krs.
- Pohjoistornin 36.- 69. krs.
- Pohjoistornin 70.- 110. krs.

- Etelätornin 1.- 35. krs.
- Etelätornin 36.- 69. krs.
- Etelätornin 70.- 110. krs.

Vastuuhenkilö: ________



9. Ääniefektit:
- Räjähdykset, ihmisten melu & kiljuminen, tulipalo, palosireeni, romahtaminen, kenkien ääni....
- Hissin äänet; nappulat, ovien aukeamis/sulkeutumisääni
- muut tarvittavat efektit

Vastuuhenkilö: ________


10. Pelin bugien korjaus ja viimeistely

Vastuuhenkilö: ei sovittu erikseen, tod. näk. kaikki auttaa
Lista on tosiaan hieman keskeneräinen, päivitystä tulossa!

Huomaa: Valikko, lisäosat ja nettitoiminnot eivät löydy listasta. Ensin peli, sitten nuo.
EDIT:

Tarkempaa infoa tulossa!

Enkös minä ole tekemässä suunnilleen noita 1- ja 4-kohdan juttuja?
Kyllä. Listaan tuohon.

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Posted: Fri Aug 06, 2010 2:14 am
by phons
En tiiä mikä on projetkin state, mutta MTV3:lta tuli tossa tunti sitte, leffa: Liekehtivä torni, joka oli todella hieno ollakseen niin vanha, ja siinä oli vähän sellasta wtcr-meininkiä, että yritetään päästä tornista pois, alas ei pääse tuli on tiellä ja palomiehet auttaa. Siitä voisi olla teille apua ideoinnissa.

Edit: : DDD että näin.

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Posted: Fri Aug 06, 2010 4:45 am
by DJ-Filbe
phons wrote:En tiiä mikä on projetkin state, mutta MTV3:lta tuli tossa tunti sitte, leffa: Liekehtivä torni, joka oli todella hieno ollakseen niin vanha, ja siinä oli vähän sellasta wtcr-meininkiä, että yritetään päästä tornista pois, alas ei pääse tuli on tiellä ja palomiehet auttaa. Siitä voisi olla teille apua ideoinnissa.
Noista olenkin koko jutun juuren keksinyt :D

Re: World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvas

Posted: Sat Nov 20, 2010 12:54 pm
by DJ-Filbe
Terveisiä taas täältä!

Moni on varmaan jo pitkään luullut että projekti on jäätynyt eikä kukaan ole tekemässä sille mitään. FALSE. Olen nyt tehnyt pelille jo kunnolliset pohjat ja pelin teko pääsee varsinaisesti vauhtiin.

Pelistä tehdään monikielinen ja omia kielipaketteja pystyy tekemään myös itse. Pelistä tehdään täysin modattava, esimerkiksi ääniä, kuvia ja tekstejä voi vaihtaa haluamakseen. Pelille tehdään muutama valmis kielipaketti, esimerkkeinä englanti, suomi ja saksa. Pelin kaikki media ja tekstit on listattuna tiedostoon, josta arvoja voi vapaasti muuttaa käsin (teen itse pelin valmistuttua ohjelman tätä varten).

Pelimoottori on tällä hetkellä vielä kesken. Tornit seisovat jo 3d :nä pystyssä kartalla ja ukkeli liikkuu kentällä, muttei kovin kummoisempaa vielä. WTC plazan loppuosa työn alla, tähän etsisin graafikkoa.

Uskoisin että saisin vuodenvaihteessa julkaistua jonkinlaisen alfan pelistä, kunhan graafikko (Wingman tai joku muu?) saa tehtyä jotain pohjille ja saan pelimoottoria valmiimmaksi.

Projektiin voi edelleen päästä mukaan jos se kiinnostaa, yhteydenotot ville[viiva]pekka[piste]lahti[ät]hotmail[piste]com joko Mesellä tai s-postilla.
Nykyiset jäsenet:
DJ-Filbe (koodaus, suunnittelu)
Wilizucoder (musa)
Wingman? (graffa)
...
EDIT:

Kiitokset naputtelijalle yksinkertaisesta pohjasta!

wtcscreenshot.png
wtcscreenshot.png (203.69 KiB) Viewed 9343 times

Re: World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvas

Posted: Sat Nov 20, 2010 7:27 pm
by naputtelija
Jos haluat oikein simppeliä kautta tehdä tekstuurit, kirjoita free textures osoitekenttään. Käytin sitä CityStrikessä

Re: World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvas

Posted: Sat Nov 20, 2010 9:47 pm
by DJ-Filbe
Tämänhetkinen versio (4,54Mt) on ladattavissa täältä.
Eli kielipakettia löytyy. Käytettävissä olevaa kieltä voi muuttaa media-config.dat -tiedostosta (kirjoita joko fi tai en). Voit tehdä omia kielipaketteja (niistä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä vielä) tekemällä [kieli].lng -tiedoston ja laittamalla sen lang-kansioon, sekä muuttamalla media-config.dat -tiedostosta kieleksi [kieli].

Pelimoottori tosiaan tuossa tilassa, 3d-seinien läpi voi mennä (teen näillä näkyvin koordinaatteihin perustuvan "sisällemenotunnistuksen"). Ja graffat on jotain alkushittiä :D
ja huppista, siirränpäs keskustelun projektit-osioon :)