World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvassa)

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Koodari »

Sami The Great wrote:Itse ehdottaisin, että tekisitte pelin grafiikat niin, että ne olisi kuvattu yläviistosta, niin kuin vanhoissa RPG peleissä. Näitä ylhäältä kuvattuja pelejä kun on nähty jo niin monia täällä foorumeilla. Lisäksi ehdottaisin suunnittelemaan tarkemmin, että jos peliin tulee palomiehiä, poliiseja ja terroristeja, niin miksi ne tulevat peliin, ja mitä ne tekevät pelissä, ja mikä itse koko pelin tarkoitus on?
RPG -peleistä ei saa hienoja tekemälläkään. Ja miten meinaat toteuttaa 3D-grafiikat RPG :nä? Jos nyt kuitenkin ajattelisit pidemmällekin, kuin miten SINÄ haluaisit toteuttaa pelin. CoolBasicilla koodatessa on tehtävä peli tehojen ja idean päälle.

Ajatteles; Kumpi torni on hienompi? Ylempi RPG, vai alempi 3D. Eli päätteles siitä, tehdäänkö peli RPG :nä
Attachments
RPG :nä
RPG :nä
WTC_RPG.png (4.67 KiB) Viewed 12107 times
3D :nä
3D :nä
WTC_3D.png (79 KiB) Viewed 12110 times
Last edited by Koodari on Tue Mar 09, 2010 10:24 pm, edited 1 time in total.
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Sami The Great »

Koodari wrote:
Sami The Great wrote:Itse ehdottaisin, että tekisitte pelin grafiikat niin, että ne olisi kuvattu yläviistosta, niin kuin vanhoissa RPG peleissä. Näitä ylhäältä kuvattuja pelejä kun on nähty jo niin monia täällä foorumeilla. Lisäksi ehdottaisin suunnittelemaan tarkemmin, että jos peliin tulee palomiehiä, poliiseja ja terroristeja, niin miksi ne tulevat peliin, ja mitä ne tekevät pelissä, ja mikä itse koko pelin tarkoitus on?
RPG -peleistä ei saa hienoja tekemälläkään. Ja miten meinaat toteuttaa 3D-grafiikat RPG :nä? Jos nyt kuitenkin ajattelisit pidemmällekin, kuin miten SINÄ haluaisit toteuttaa pelin. CoolBasicilla koodatessa on tehtävä peli tehojen ja idean päälle.

Ajatteles; Kumpi torni on hienompi? Ylempi 3D, vai alempi RPG. Eli päätteles siitä, tehdäänkö peli RPG :nä
En nyt ihan tuota tarkoittanut... ja tuo "RPG" tornihan on kuvattu sivulta eikä yläviistosta. Idea olikin, että sisätilat olisivat kuvattu yläviistosta, vai miten ajattelitte ne toteuttaa 3D:nä?

EDIT: En nyt muutenkaan ymmärtänyt. "Eli päätteles siitä, tehdäänkö peli RPG :nä", RPG = role playing game. En tarkoittanut, että peli voisi olla roolipeli, vaan grafiikat olisivat kuvattuna samasta kuvakulmasta, kuin niissä vanhoissa RPG-peleissä.
Tässä esimerkki, jonka olen itse piirtänyt, grafiikan kuvakulmasta: Image
Last edited by Sami The Great on Tue Mar 09, 2010 10:40 pm, edited 2 times in total.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Koodari »

Sami The Great wrote:
Koodari wrote:
Sami The Great wrote:Itse ehdottaisin, että tekisitte pelin grafiikat niin, että ne olisi kuvattu yläviistosta, niin kuin vanhoissa RPG peleissä. Näitä ylhäältä kuvattuja pelejä kun on nähty jo niin monia täällä foorumeilla. Lisäksi ehdottaisin suunnittelemaan tarkemmin, että jos peliin tulee palomiehiä, poliiseja ja terroristeja, niin miksi ne tulevat peliin, ja mitä ne tekevät pelissä, ja mikä itse koko pelin tarkoitus on?
RPG -peleistä ei saa hienoja tekemälläkään. Ja miten meinaat toteuttaa 3D-grafiikat RPG :nä? Jos nyt kuitenkin ajattelisit pidemmällekin, kuin miten SINÄ haluaisit toteuttaa pelin. CoolBasicilla koodatessa on tehtävä peli tehojen ja idean päälle.

Ajatteles; Kumpi torni on hienompi? Ylempi 3D, vai alempi RPG. Eli päätteles siitä, tehdäänkö peli RPG :nä
En nyt ihan tuota tarkoittanut... ja tuo alempi tornihan on kuvattu sivulta eikä yläviistosta. Idea olikin, että sisätilat olisivat kuvattu yläviistosta, vai miten ajattelitte ne toteuttaa 3D:nä?
Ei ainakaan RPG :nä. Paljon nopeampi ja helpompi on tehdä ylhäältäpäin kuvattu, jossa suuret kohteet (esim. talot) ovat 3-ulotteisina.
EDIT: Vai oletko itse tekemässä monta sataa/tuhatta tileä RPG :nä??
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Sami The Great »

Ei ainakaan RPG :nä. Paljon nopeampi ja helpompi on tehdä ylhäältäpäin kuvattu, jossa suuret kohteet (esim. talot) ovat 3-ulotteisina.
EDIT: Vai oletko itse tekemässä monta sataa/tuhatta tileä RPG :nä??
Anteeksi nyt offtopic, mutta kuinka monta isoa taloa olet nähnyt pilvenpiirtäjän sisällä? :D Pienet kohteet kuten pöydät, tietokoneet ja paperipinot pitää kuitenkin piirtää käsin, vai miten ne toteutetaan?
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Bambi »

Sami The Great wrote:
Anteeksi nyt offtopic, mutta kuinka monta isoa taloa olet nähnyt pilvenpiirtäjän sisällä? :D Pienet kohteet kuten pöydät, tietokoneet ja paperipinot pitää kuitenkin piirtää käsin, vai miten ne toteutetaan?
Jep.

Ja turhaan hermostut ja alat raivoamaan tuollaisesta asiasta. Lisäksi sigisi raiskaa koko aiheen ulkonäön.
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Koodari »

Pitääkö nyt sitten kirjoittaa, että peliä ei tehdä yläkulmasta kuvattuna, ettei tule väärinkäsityksiä
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Misthema »

Yhdyn Bambiin.

Itse projektista: Ensinnäkin, kuvitelkaa miten typerältä peli näyttää, kun rakennukset ovat "3D:nä" ja ukkelit raiskattuja 2D-kuvia jotka kuvaavat hahmoja ylhäältäpäin?
Toisekseen, suosin myös itse Sami The Great:n ehdottamaa wanhaa rpg-tyyliä. Pelistä saisi todella paljon selkeämmän ja hienomman. Imo, WTF-tornista ei tarvitsisi näkyä kuin pääsisäänkäynnin puoleinen seinämä ja katto.
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by wilizucoder »

Koodari wrote:Pitääkö nyt sitten kirjoittaa, että peliä ei tehdä yläkulmasta kuvattuna, ettei tule väärinkäsityksiä
Mielestäni olisi järkevää odottaa, että itse WTC idean keksinyt DJ Nerd palaa lomilta. Minua ainakin kiinnostaisi tietää, mitä mieltä hän on siitä, missä kuvakulmassa peliä tullaan toteuttamaan ja rakentamaan. Itse voisin tehdä musiikkia tätä projektia varten, mutta luulempa, että äänien lisäämisen aika ei ole vielä, vaan projektia varten tarvitaan selkeä juoni ja paljon lisää garfiikkaa. ;)
EDIT:

Vaikuttavaa grafiikkaa tosiaan Sami the Greatilta :P

Last edited by wilizucoder on Tue Mar 09, 2010 11:49 pm, edited 1 time in total.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Viltzu »

Ei todellakaan grafiikkaa vielä kun teillä näyttäisi olevan suunnittelukin pahasti kesken. Viimeistellyt grafiikat, äänet/musiikit vasta lopuksi.
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Taatero »

Blargh, hieman parempi tietokone, sekä hieman pieleenmennyt LATTIATILEE!!

Edit. Sami, haluaisin todella nähdä RPG:n noilla grafiikoilla, todella hienoa työtä
Attachments
joumään.PNG
joumään.PNG (1.07 KiB) Viewed 12073 times
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Koodari »

wilizucoder wrote:
Koodari wrote:Pitääkö nyt sitten kirjoittaa, että peliä ei tehdä yläkulmasta kuvattuna, ettei tule väärinkäsityksiä
Mielestäni olisi järkevää odottaa, että itse WTC idean keksinyt DJ Nerd palaa lomilta. Minua ainakin kiinnostaisi tietää, mitä mieltä hän on siitä, missä kuvakulmassa peliä tullaan toteuttamaan ja rakentamaan. Itse voisin tehdä musiikkia tätä projektia varten, mutta luulempa, että äänien lisäämisen aika ei ole vielä, vaan projektia varten tarvitaan selkeä juoni ja paljon lisää garfiikkaa. ;)
EDIT:

Vaikuttavaa grafiikkaa tosiaan Sami the Greatilta :P


DJ-Nerd itse kirjoitti ensimmäisessä viestissä, että pelistä tulee ylhäältäpäin kuvattu.
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Awaclus »

Koodari wrote:DJ-Nerd itse kirjoitti ensimmäisessä viestissä, että pelistä tulee ylhäältäpäin kuvattu.
Sehän ei varmaan tarkoita sitä, etteikö DJ-Nerd voisi muuttaa mielipidettään kuultuaan muidenkin mielipiteitä? RPG-tyylisistä grafiikoista on helppoa saada tosi hienot, ylhäältä päin kuvatuista grafiikoista on erittäin vaikeaa saada edes kelvollisia. Sen lisäksi, ylhäältä päin kuvattuja pelejä on tosiaan nähty jo ihan tarpeeksi; jos tämä tehdään RPG-kuvakulmasta, tämä erottuu massasta paremmin.

Jos nyt kuitenkin ajattelisit pidemmälle, kuin miten SINÄ haluaisit toteuttaa pelin, etenkin, kun koko muu foorumi haluaisi toteuttaa sen toisin.
Last edited by Awaclus on Wed Mar 10, 2010 10:38 pm, edited 1 time in total.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Wingman »

Niimpä, kyllähän pelistä tulee hienompi yläviistosta kuvattuna... Ja mitä tarkoitat RPGnä kuvatuista grafiikoista, kun RPG on pelityyppi?
- - - -
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Koodari »

Wingman wrote:Niimpä, kyllähän pelistä tulee hienompi yläviistosta kuvattuna... Ja mitä tarkoitat RPGnä kuvatuista grafiikoista, kun RPG on pelityyppi?
Pilkunviilaajia :|
Varmaankin 99.999% RPG -peleistä on kuvattu mainitusta kuvakulmasta, joten en viitsi kirjoittaa "edellämäinitun kuvakulman mukaisesti/tyylisesti" vaan on yksinkertaisesti helpompi puhua "RPG -pelistä/tyylistä"

Ja wilizucoder. Voit aloittaa musiikin teon ja lähettelyn vaikka (aluksi) sähköpostiosoitteeseeni: pelikoodaus(at)gmail.com
Voin laittaa grafiikat/musiikit sitten DJ-Nerd ille eteenpäin.
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by temu92 »

Koodari wrote:
Wingman wrote:Niimpä, kyllähän pelistä tulee hienompi yläviistosta kuvattuna... Ja mitä tarkoitat RPGnä kuvatuista grafiikoista, kun RPG on pelityyppi?
Pilkunviilaajia :|
Varmaankin 99.999% RPG -peleistä on kuvattu mainitusta kuvakulmasta, joten en viitsi kirjoittaa "edellämäinitun kuvakulman mukaisesti/tyylisesti" vaan on yksinkertaisesti helpompi puhua "RPG -pelistä/tyylistä"
Anna esimerkki noista 99.999%:sta. RPG = Role Playing Game = Roolipeli = ei tiettyä ennaltamäärättyä kuvakulmaa.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: World Trade Center Adventures...

Post by koodaaja »

Tässä taidettiin viitata kaksiulotteisiin JRPG-peleihin, jotka tosiaan ovat hyvin usein kyseisestä kuvakulmasta kuvattuja (ainakin kartalla liikuttaessa) RPG:n voi luonnollisesti kuvata mistä suunnasta haluaa; esimerkiksi elder scrollsit toimivat ensimmäisestä persoonasta, WoW perinteisestä selän takaa -kuvakulmasta ynnä muuta ynnä muuta.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: World Trade Center Adventures...

Post by phons »

koodaaja wrote:Tässä taidettiin viitata kaksiulotteisiin JRPG-peleihin, jotka tosiaan ovat hyvin usein kyseisestä kuvakulmasta kuvattuja (ainakin kartalla liikuttaessa) RPG:n voi luonnollisesti kuvata mistä suunnasta haluaa; esimerkiksi elder scrollsit toimivat ensimmäisestä persoonasta, WoW perinteisestä selän takaa -kuvakulmasta ynnä muuta ynnä muuta.
Allekirjoitan tämän.. Minulle ainakin on tullut semmonen stereotypiä näiden vuosien aikana että 2D ropet on viistosta kuvattu. koodaaja, tuota "selän takaa" kuvakulmaa kutsutaan kolmanneksi persoonaksi.
Image
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Wingman »

Eihän tohon "RPG"-grafiikkaan tarvita ees montaa tileä, saman verran kuin normiinkin, seinät ja muut rakennukset vaan vähän erilaiset... ja eikö tämän topikin voisi siirtää tonne Projektit-osioon, eihän tässä haeta ketään?
- - - -
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Koodari »

Wingman wrote:Eihän tohon "RPG"-grafiikkaan tarvita ees montaa tileä, saman verran kuin normiinkin, seinät ja muut rakennukset vaan vähän erilaiset... ja eikö tämän topikin voisi siirtää tonne Projektit-osioon, eihän tässä haeta ketään?
Kyllä haetaan tiimiin porukkaa. Tein oman foorumin tälle pelille, eli: Tästä foorumille
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Wingman »

Koodari wrote:
Wingman wrote:Eihän tohon "RPG"-grafiikkaan tarvita ees montaa tileä, saman verran kuin normiinkin, seinät ja muut rakennukset vaan vähän erilaiset... ja eikö tämän topikin voisi siirtää tonne Projektit-osioon, eihän tässä haeta ketään?
Kyllä haetaan tiimiin porukkaa. Tein oman foorumin tälle pelille, eli: Tästä foorumille
Eli mitä henkilöä ryhmä hakee? Graafikkoa joka ei tiedä, mistä suunnasta piirtää graffat? No, offtopicin voisi lopettaa, täällä on keskusteltu kuvakulmien paremmuudesta ja vanhoista RPG peleistä, joka minusta tuntuu aika hölmöltä...
- - - -
Post Reply