Page 1 of 7

World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvassa)

Posted: Thu Mar 04, 2010 12:57 am
by DJ-Filbe
Tarkoitus on tehdä mahdollisimman tarkka kopio WTC - tornista (ylhäältäpäin kuvattu). Mahdollisesti pelikentäksi myöhempää projektia varten olin ajatellut. Ainut ongelma on se, että WTC:n pohjapiirrustuksia on TODELLA vaikea löytää. Ja sitten tietysti ne 110 kerrosta, jotka voisivat olla mielellään hieman erilaisia...
Onko mitään keinoa sille, että tietyille data(kerros)paikoille asetetaan randomilla esineitä (esim tuoleja, pöytiä, kasveja...) jotta kun peli ensimmäisen kerran avataan, niin se tekee "itsestään" kaikki kerrokset tallentamalla .til - tiedostoja 100kpl ja muuttaen datakerrospaikalla olevia tilejä?
Ja onko kellään ideoita tähän peliin, jos sitä lähdetään tekemään?

EDIT:

26.4.
Nyt oikein naurattaa kuin miettii tätäkin topiccia!

Alunperin olisin vain kysynyt neuvoa!
Topicci sattu (silloista aloittelijuuttani) väärälle palstalle
ja repesin ittelleni ku huomasin sen.
Lähtikin tästä vähän isompi pyörä liikkeelle, mutta sitten ajattelin että ei siinä sitten hittojakaan!
Nyt on jokatapauksessa hyvä projekti käynnissä, mukaan saa pyrkiä!

EDIT:

28.6.
Tiimiin voi hakea taas vapaasti. Projekti on sulatettu.


Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Thu Mar 04, 2010 9:14 am
by DatsuniG
Ja mitä pelissä olisi tarkoitus tehdä? :roll:

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Thu Mar 04, 2010 10:36 am
by DJ-Filbe
DatsuniG wrote:Ja mitä pelissä olisi tarkoitus tehdä? :roll:
En ole vielä varma ideasta, mutta todennäköisesti joku "kerää terroristeja puolellesi ja pommita WTC"...
Perustuisi kiisteltyyn teoriaan siitä, että terroristit olivat laittaneet pommeja WTC-torniin etukäteen (vaikka en itse tähän usko, oho nyt karkas aiheesta!).

Mitä ajattelit?

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Thu Mar 04, 2010 1:10 pm
by Awaclus
DJ-Nerd wrote:
DatsuniG wrote:Ja mitä pelissä olisi tarkoitus tehdä? :roll:
En ole vielä varma ideasta, mutta todennäköisesti joku "kerää terroristeja puolellesi ja pommita WTC"...
Perustuisi kiisteltyyn teoriaan siitä, että terroristit olivat laittaneet pommeja WTC-torniin etukäteen (vaikka en itse tähän usko, oho nyt karkas aiheesta!).

Mitä ajattelit?
Itse, jos tekisin tätä peliä, perustaisin sen vielä kiisteltympään teoriaan siitä, että Yhdysvaltain hallitus oli laittanut pommeja WTC-torniin etukäteen ja itseasiassa järjestänyt kaappauksenkin. Olisi monenkin mielestä ainakin varmasti hauskempaa pelata sitä :D

Nyt meni vähän ohi topicista minullakin, mutta liittyy kuitenkin jollain tavalla.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Thu Mar 04, 2010 3:12 pm
by DJ-Filbe
Chaosworm wrote: Itse, jos tekisin tätä peliä, perustaisin sen vielä kiisteltympään teoriaan siitä, että Yhdysvaltain hallitus oli laittanut pommeja WTC-torniin etukäteen ja itseasiassa järjestänyt kaappauksenkin. Olisi monenkin mielestä ainakin varmasti hauskempaa pelata sitä :D

Nyt meni vähän ohi topicista minullakin, mutta liittyy kuitenkin jollain tavalla.
Joo, noita teorioita on niin monta, että niistä saisi jo muutaman idean peliin.

Pelin loppuhaasteeksi kai sitten ajetaan päin tornia...

Olisiko jotain juoni-ideoita peliin kun itse olen hienam mielikuvitukseton tyyppi....

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Fri Mar 05, 2010 10:52 am
by Koodari
Voin kokeilla koodata ylhäältäpäin kuvattuna sen WTC -tornin 3D :nä. Voin myös tehdä muutaman kerrksen kartankin.
Peliin voisi myös lisätä lentokoneen, jonka pelaaja ohjaa päin tornia.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Fri Mar 05, 2010 2:52 pm
by DJ-Filbe
Koodari wrote: Peliin voisi myös lisätä lentokoneen, jonka pelaaja ohjaa päin tornia.
Se olikin sen pääidea :D Yritin ettiä netistä, mutta ei torniin päin ajettavaa lentokonepeliä löytynyt, sen verran "traaginen" tapahtuma oli ettei ihmiset uskalla tuommoisia julkaista :twisted:
EDIT:

mutta mulla pokka pitää :lol:


Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Fri Mar 05, 2010 2:54 pm
by Koodari
Niinpä :D
Mahtaako tuohon peliin saada nimensä, jos on mukana pelinkehityksessä?

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Fri Mar 05, 2010 3:25 pm
by DJ-Filbe
Koodari wrote:Niinpä :D
Mahtaako tuohon peliin saada nimensä, jos on mukana pelinkehityksessä?
Eiköhän tuo ole jo pieni itsestäänselvyys ;)

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Fri Mar 05, 2010 4:37 pm
by Koodari
DJ-Nerd wrote:
Koodari wrote:Niinpä :D
Mahtaako tuohon peliin saada nimensä, jos on mukana pelinkehityksessä?
Eiköhän tuo ole jo pieni itsestäänselvyys ;)
Joo, hyvä :)
Eli Tehdäänkö pelistä 2 osainen? Esim: World Trade Center 1 Adventure ja World Trade Center 2 Adventure. Olisi jatko-osa toisesta tornista ;)
Testit on pitkällä. WTC :n seinänkin sain siihen 3D taloon jne... Pitäisi jonkun piirtää lentokone ja muuta grafiikkaa. Sitten tänään luen netistä sen, että mihin kohtaan pitää sillä koneella osua siihen torniin (Tämä on peli -tornin "heikko kohta". Muut kohdat eivät vahingoita tornia niin pahasti. :) Lisää tarinaa/juonta ja grafiikoita pitäisi saada kasaan.)

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Fri Mar 05, 2010 6:43 pm
by DJ-Filbe
Koodari wrote: Joo, hyvä :)
Eli Tehdäänkö pelistä 2 osainen? Esim: World Trade Center 1 Adventure ja World Trade Center 2 Adventure. Olisi jatko-osa toisesta tornista ;)
Testit on pitkällä. WTC :n seinänkin sain siihen 3D taloon jne... Pitäisi jonkun piirtää lentokone ja muuta grafiikkaa. Sitten tänään luen netistä sen, että mihin kohtaan pitää sillä koneella osua siihen torniin (Tämä on peli -tornin "heikko kohta". Muut kohdat eivät vahingoita tornia niin pahasti. :) Lisää tarinaa/juonta ja grafiikoita pitäisi saada kasaan.)
Eikun hommiin! hyvältä kuulostaa!

Ja olen sitten Kanarialla 14. päivään asti. Lähdemme ajamaan Helsinkiin n. klo 23 aikoihin tänään.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Fri Mar 05, 2010 7:06 pm
by Koodari
DJ-Nerd wrote:Ja olen sitten Kanarialla 14. päivään asti. Lähdemme ajamaan Helsinkiin n. klo 23 aikoihin tänään.
Ai ai :|
Ei taida sitten projekti kauheesti edistyä... MUTTA hyviä uutisia: Torni on valmis :D (.rar on mukana :))


Mukaan projektiin:

Graafikko [0/2]
Piirtää pelihahmoja, tilesettejä, tavaroita huoneisiin jne.

Tutkija [0/1]
Tutkii World Trade Center 1 tornin tietoja; esim. Mihin kohtaan lentokone törmäsi, kuinka kauan torni pysyi pystyssä, miten kartasta saadaan aito jne.

Ideoija [0/2]
Keksii hyviä ideoita pelin juoneen ja sen juonenkäänteisiin.

Kartantekijä [0/2]
Piirtää karttoja (Tornin huoneita ja suuren kentän)

MUKAAN SAATTAA PÄÄSTÄ, VAIKKA PAIKAT OLISIVATKIN JO TÄYNNÄ!

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Sat Mar 06, 2010 9:22 am
by Koodari
DJ-Nerd wrote:Tarkoitus on tehdä mahdollisimman tarkka kopio WTC - tornista (ylhäältäpäin kuvattu). Mahdollisesti pelikentäksi myöhempää projektia varten olin ajatellut. Ainut ongelma on se, että WTC:n pohjapiirrustuksia on TODELLA vaikea löytää. Ja sitten tietysti ne 110 kerrosta, jotka voisivat olla mielellään hieman erilaisia...
Onko mitään keinoa sille, että tietyille data(kerros)paikoille asetetaan randomilla esineitä (esim tuoleja, pöytiä, kasveja...) jotta kun peli ensimmäisen kerran avataan, niin se tekee "itsestään" kaikki kerrokset tallentamalla .til - tiedostoja 100kpl ja muuttaen datakerrospaikalla olevia tilejä?
Ja onko kellään ideoita tähän peliin, jos sitä lähdetään tekemään?
Tounhan voisi toteuttaa datakerroksella... Ja tuosta 110 kerroksesta sen verran, että ei ole pakko tehdä, kuin vaikka 30 kerrosta. Kun yrität päästä 31. kerrokseen, tulee ilmoitus, että tulipalo on jo levinnyt 31. kerrokseen, ja sinne on pääsy estetty ;)


Edit: Joku voisi piirtää kattavan tilesetin, jossa olisi toimistopöytiä, tulostimia, tuoleja, kasveja, ikkunoita, lamppuja, hissejä, jne..........
Kun nämä on kunnossa, voin aloittaa karttojen tekoa...

EDIT2: Uusintaäänestys TÄÄLLÄ, millä pelaisit itse. Terroristeilla, palomiehillä vai poliiseilla ( Äänestys sulkeutuu su 14.03.2010 )

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Sat Mar 06, 2010 3:55 pm
by Koodari
DJ-Nerd wrote:Tarkoitus on tehdä mahdollisimman tarkka kopio WTC - tornista (ylhäältäpäin kuvattu). Mahdollisesti pelikentäksi myöhempää projektia varten olin ajatellut. Ainut ongelma on se, että WTC:n pohjapiirrustuksia on TODELLA vaikea löytää. Ja sitten tietysti ne 110 kerrosta, jotka voisivat olla mielellään hieman erilaisia...
Onko mitään keinoa sille, että tietyille data(kerros)paikoille asetetaan randomilla esineitä (esim tuoleja, pöytiä, kasveja...) jotta kun peli ensimmäisen kerran avataan, niin se tekee "itsestään" kaikki kerrokset tallentamalla .til - tiedostoja 100kpl ja muuttaen datakerrospaikalla olevia tilejä?
Ja onko kellään ideoita tähän peliin, jos sitä lähdetään tekemään?
Voin hoitaa myös huijaukseneston... Käytän CRC32 -cryptaustyyppiä, jotta scoret, tallennuspaikat jne... Saadaan turvaan huijausyrityksiltä.

JES!! Sain tehtyä hienon ja toimivan valikon :D

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Sun Mar 07, 2010 10:12 pm
by Wingman
Tulevan viikon aikana yritän tehdä jotain tilesettiä, pöytiä sun muita...

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Mon Mar 08, 2010 1:40 am
by MikkoK
Olisi kivaa jos torniin pääsisi palomiehenäkin seikkailemaan. :P Voisin huomenna tehdä jotain näytegrafiikkaa jos tiimiin pääsisi.

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Mon Mar 08, 2010 1:33 pm
by Koodari
MikkoK wrote:Olisi kivaa jos torniin pääsisi palomiehenäkin seikkailemaan. :P Voisin huomenna tehdä jotain näytegrafiikkaa jos tiimiin pääsisi.
Tottakai pääsee :D
Graafikkoa tässä tarvitaan varmaan eniten :)
Ja kyllä palomies sinne sisälle pääsee. Poliisi tulee pääsemään vain johonkin (esim. 24.) kerrokseen, mutta palomiehellä on happipullot, joten se pääsee (taas esim. 35.) kerrokseen.
Grafiikkaa tarvitaan TOSI paljon, siksi kaikkien tekemät grafiikat huomioidaan ja huonoimpia muokataan ;)

Uusintaäänestys TÄÄLLÄ, millä pelaisit itse. Terroristeilla, palomiehillä vai poliiseilla ( Äänestys sulkeutuu su 14.03.2010 )

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Mon Mar 08, 2010 3:53 pm
by DJ-Filbe
Joo! ihan kiva etta taalla on tehty kaikkee kivaa meian ryhman eteen :D Oon nyt kanarialla nettibaarissa joten ei oo suomalaisii aakkosii ja netti maksaa vitusti. En voi siis juurikaan kommunikoida. Kun tuun ens sunnuntaina takas ni pommittakaa mua sit kaikilla viesteilla ja pyrkikaa ryhmaamme.

Kiitos etta olette nahnyt paljon vaivaa tan projektin eteen! Laittakaa viestit s-postiin niin luen ne sitten kun palaan kotimaahan! Siina arvatenkin on lukemista! Kiitti viel kerran kaikesta!

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Mon Mar 08, 2010 4:54 pm
by otto90x
Itse kyllä mieluusti saattaisin pelata jopa tuiki tavallisella toimistotyöntekijällä, joka vaikka etsii/pohtii elämänsä tarkoitusta kaiken sen sekasorron keskellä. Ennenkaikkea pelissä pitäisi olla jotain uutta tai hämmentävää, ei ihan sitä perus Tapankaikki/CounterStrikeä. Muutamia esimerkkejä kuinka erilaisia pelit voivat olla: Every day the same dream, 5 minutes to kill yourself

Toinen mielenkiintoinen vaihtoehto olisi tehdä tästä roguelike. Kapua mahdollisimman ylös pelastamaan mahdollisimman monta ihmistä, kerää tarvikkeita (sammutusvälineitä, karttoja, raivausvälineitä, vettä, ensiapupaketteja, suojaesineitä) jotka auttavat matkalla. Hahmoluokka (poliisi, palomies, ensihoitaja, toimistotyöntekijä) vaikuttaisi hahmon kykyihin (ensiapu, tulen sammuttaminen, esteiden raivaaminen, väestön hallinta, tärkeiden tavaroiden löytäminen) ja alkuvarustukseen. Mahdollisesti joku tornista pakeneva toimitusjohtaja saattaisi antaa tehtäväksi hakea tärkeitä asiakirjoja korkealla olevasta työhuoneesta. (vrt. Nethack ja Yendorin amuletti).

Re: World Trade Center Adventures...

Posted: Mon Mar 08, 2010 7:54 pm
by MikkoK
Image Tässä nyt pikaisesti piirretty tietokoneen näyttö. (Sekä näppäimistö että hiiri.)