Kaikilta löytyy paljon ideoita, ja juuri siihen monet projektit kaatuvat. Mielestäni ideat kannattaa kirjoittaa ylös ja tutkailla niitä sitten joskus, mutta tuskin niistä kannattaa julkisesti ilmoitella ennen kuin on oikeasti joitain asioita lyötynä lukkoon.DJ-Nerd wrote:Älkää nyt dissatko jos ideoita löytyy alkuun jo enemmän kuin muilta
World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvassa)
Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)
Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)
Ideoiden kertomisessa on se puoli että niiden pitäisi yleensä jalostua lukijoiden toimesta (tiedä sitten eikö cb-foorumeilla toimi?)Jare wrote:Kaikilta löytyy paljon ideoita, ja juuri siihen monet projektit kaatuvat. Mielestäni ideat kannattaa kirjoittaa ylös ja tutkailla niitä sitten joskus, mutta tuskin niistä kannattaa julkisesti ilmoitella ennen kuin on oikeasti joitain asioita lyötynä lukkoon.DJ-Nerd wrote:Älkää nyt dissatko jos ideoita löytyy alkuun jo enemmän kuin muilta
Tai ainakin rakentavaa palautetta itse aiheesta olisi mukava kuulla, sitä ei ole pahemmin näkynyt.
Eli ei olla nyt siis tekemässä mitään muuta kuin itse peliä, jos joku nyt luulee ettei projektiin kannata osallistua sen takia että projekti kaatuisi moneen eri hommaan. Hakujahan tiimiin ei ole vielä tullut, mutta tästäkin huolimatta projekti etenee.
Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)
Tiimi alkaa olla kasassa. Vielä löytyisi parille graafikolle paikka. Peli tullaan nyt siis toteuttamaan yläviistosta kuvattuna, eli jokseenkin tähän tyyliin. Ilmoittautuminen edelleen lisäämällä meseosoite peliryhma@hotmail.com.
Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)
Tässä sitten vielä työnjako.
Huomaa: omat työni ovat merkitty "Vastuuhenkilö: _______" :lla ellei niihin tule muita timiläisiä mukaan. Jos "tyhjä" työ kiinnostaa, tiimiin voi myös liittyä tekemään vain kyseisen työn.
Lista on tosiaan hieman keskeneräinen, päivitystä tulossa!
Huomaa: Valikko, lisäosat ja nettitoiminnot eivät löydy listasta. Ensin peli, sitten nuo.
Huomaa: omat työni ovat merkitty "Vastuuhenkilö: _______" :lla ellei niihin tule muita timiläisiä mukaan. Jos "tyhjä" työ kiinnostaa, tiimiin voi myös liittyä tekemään vain kyseisen työn.
Code: Select all
WTCR Työnjako
(tyhjä viiva tarkoittaa sitä että työtä ei ole jaettu TAI sitä teen osittain tai kokonaan minä kunnes tiimiläisiä ilmoittautuu työhön. Listaa päivitellään heti kun porukka sattuu meseen samaan aikaan minun kanssa tai ilmoituksia jätetään tähän topikkiin. osa töistä on myös jaettu jo mutta listan päivityksessä on ollut joitakin epäselvyyksiä...)
1. Grafiikka:
- Kerrospohjagrafiikat sekä WTC Plaza.
- Sisältää huoltokerrokset,
Windows on the Worldin,
wc:t, toimistotilat, hissikuilut...
- kaiken peliin tulevan grafiikan POHJAT lukuunottamatta objekteja ja videoita
Vastuuhenkilö: Elias Linjama (15% valmis)
2. Koodi:
- liikkuminen rakennuksessa: portaikoissa ja hississä
Vastuuhenkilö: Juho Taskila
3. Grafiikka:
- Tulipaloanimaatio
- Räjähdysanimaatio
- Kipinäanimaatio
Vastuuhenkilö: ________
4. Grafiikka:
- Huonekaluja (kustakin huonekalusta 4 eri versiota: kuva edestä ja sivulta sekä palaneet versiot):
(kokolattia)matot, pöydät, tuolit, tietokoneet, toimistosermit...
- Poliisi, palomies, toimistotyöntekijä
Vastuuhenkilö: Elias Linjama
5. Koodi:
- Nykyisten osien sisällyttäminen peliin funktioiden muodossa (tulipalo(x,y), räjähdys(x,y), kipinät(x,y))
Vastuuhenkilö: Tuxi
6. Koodi:
- Tekoäly boteille
- Pelin kulun hallinta; ajastimet, tapahtumat...
Vastuuhenkilö: ________
7. Grafiikka:
- Lopulliset grafiikat
Vastuuhenkilö: ________
8. Musiikki:
- Valikkomusiikki
- Pohjoistornin 1.- 35. krs.
- Pohjoistornin 36.- 69. krs.
- Pohjoistornin 70.- 110. krs.
- Etelätornin 1.- 35. krs.
- Etelätornin 36.- 69. krs.
- Etelätornin 70.- 110. krs.
Vastuuhenkilö: ________
9. Ääniefektit:
- Räjähdykset, ihmisten melu & kiljuminen, tulipalo, palosireeni, romahtaminen, kenkien ääni....
- Hissin äänet; nappulat, ovien aukeamis/sulkeutumisääni
- muut tarvittavat efektit
Vastuuhenkilö: ________
10. Pelin bugien korjaus ja viimeistely
Vastuuhenkilö: ei sovittu erikseen, tod. näk. kaikki auttaa
Huomaa: Valikko, lisäosat ja nettitoiminnot eivät löydy listasta. Ensin peli, sitten nuo.
EDIT:
Tarkempaa infoa tulossa!
Last edited by DJ-Filbe on Mon Jul 19, 2010 12:04 pm, edited 1 time in total.
-
- Devoted Member
- Posts: 594
- Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
- Location: Ruudun toisella puolella
Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)
Enkös minä ole tekemässä suunnilleen noita 1- ja 4-kohdan juttuja?DJ-Nerd wrote:Tässä sitten vielä työnjako.
Huomaa: omat työni ovat merkitty "Vastuuhenkilö: _______" :lla ellei niihin tule muita timiläisiä mukaan. Jos "tyhjä" työ kiinnostaa, tiimiin voi myös liittyä tekemään vain kyseisen työn.Lista on tosiaan hieman keskeneräinen, päivitystä tulossa!Code: Select all
WTCR Työnjako (tyhjä viiva tarkoittaa sitä että työtä ei ole jaettu TAI sitä teen osittain tai kokonaan minä kunnes tiimiläisiä ilmoittautuu työhön. Listaa päivitellään heti kun porukka sattuu meseen samaan aikaan minun kanssa tai ilmoituksia jätetään tähän topikkiin. osa töistä on myös jaettu jo mutta listan päivityksessä on ollut joitakin epäselvyyksiä...) 1. Grafiikka: - Kerrospohjagrafiikat sekä WTC Plaza. - Sisältää huoltokerrokset, Windows on the Worldin, wc:t, toimistotilat, hissikuilut... - kaiken peliin tulevan grafiikan POHJAT lukuunottamatta objekteja ja videoita Vastuuhenkilö: ________ (osittain valmis) 2. Koodi: - liikkuminen rakennuksessa: portaikoissa ja hississä Vastuuhenkilö: Juho Taskila 3. Grafiikka: - Tulipaloanimaatio - Räjähdysanimaatio - Kipinäanimaatio Vastuuhenkilö: ________ 4. Grafiikka: - Huonekaluja (kustakin huonekalusta 4 eri versiota: kuva edestä ja sivulta sekä palaneet versiot): (kokolattia)matot, pöydät, tuolit, tietokoneet, toimistosermit... - Poliisi, palomies, toimistotyöntekijä Vastuuhenkilö: ________ 5. Koodi: - Nykyisten osien sisällyttäminen peliin funktioiden muodossa (tulipalo(x,y), räjähdys(x,y), kipinät(x,y)) Vastuuhenkilö: Tuxi 6. Koodi: - Tekoäly boteille - Pelin kulun hallinta; ajastimet, tapahtumat... Vastuuhenkilö: ________ 7. Grafiikka: - Lopulliset grafiikat Vastuuhenkilö: ________ 8. Musiikki: - Valikkomusiikki - Pohjoistornin 1.- 35. krs. - Pohjoistornin 36.- 69. krs. - Pohjoistornin 70.- 110. krs. - Etelätornin 1.- 35. krs. - Etelätornin 36.- 69. krs. - Etelätornin 70.- 110. krs. Vastuuhenkilö: ________ 9. Ääniefektit: - Räjähdykset, ihmisten melu & kiljuminen, tulipalo, palosireeni, romahtaminen, kenkien ääni.... - Hissin äänet; nappulat, ovien aukeamis/sulkeutumisääni - muut tarvittavat efektit Vastuuhenkilö: ________ 10. Pelin bugien korjaus ja viimeistely Vastuuhenkilö: ei sovittu erikseen, tod. näk. kaikki auttaa
Huomaa: Valikko, lisäosat ja nettitoiminnot eivät löydy listasta. Ensin peli, sitten nuo.
EDIT:Tarkempaa infoa tulossa!
Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)
Kyllä. Listaan tuohon.Wingman wrote:Enkös minä ole tekemässä suunnilleen noita 1- ja 4-kohdan juttuja?DJ-Nerd wrote:Tässä sitten vielä työnjako.
Huomaa: omat työni ovat merkitty "Vastuuhenkilö: _______" :lla ellei niihin tule muita timiläisiä mukaan. Jos "tyhjä" työ kiinnostaa, tiimiin voi myös liittyä tekemään vain kyseisen työn.Lista on tosiaan hieman keskeneräinen, päivitystä tulossa!Code: Select all
WTCR Työnjako (tyhjä viiva tarkoittaa sitä että työtä ei ole jaettu TAI sitä teen osittain tai kokonaan minä kunnes tiimiläisiä ilmoittautuu työhön. Listaa päivitellään heti kun porukka sattuu meseen samaan aikaan minun kanssa tai ilmoituksia jätetään tähän topikkiin. osa töistä on myös jaettu jo mutta listan päivityksessä on ollut joitakin epäselvyyksiä...) 1. Grafiikka: - Kerrospohjagrafiikat sekä WTC Plaza. - Sisältää huoltokerrokset, Windows on the Worldin, wc:t, toimistotilat, hissikuilut... - kaiken peliin tulevan grafiikan POHJAT lukuunottamatta objekteja ja videoita Vastuuhenkilö: ________ (osittain valmis) 2. Koodi: - liikkuminen rakennuksessa: portaikoissa ja hississä Vastuuhenkilö: Juho Taskila 3. Grafiikka: - Tulipaloanimaatio - Räjähdysanimaatio - Kipinäanimaatio Vastuuhenkilö: ________ 4. Grafiikka: - Huonekaluja (kustakin huonekalusta 4 eri versiota: kuva edestä ja sivulta sekä palaneet versiot): (kokolattia)matot, pöydät, tuolit, tietokoneet, toimistosermit... - Poliisi, palomies, toimistotyöntekijä Vastuuhenkilö: ________ 5. Koodi: - Nykyisten osien sisällyttäminen peliin funktioiden muodossa (tulipalo(x,y), räjähdys(x,y), kipinät(x,y)) Vastuuhenkilö: Tuxi 6. Koodi: - Tekoäly boteille - Pelin kulun hallinta; ajastimet, tapahtumat... Vastuuhenkilö: ________ 7. Grafiikka: - Lopulliset grafiikat Vastuuhenkilö: ________ 8. Musiikki: - Valikkomusiikki - Pohjoistornin 1.- 35. krs. - Pohjoistornin 36.- 69. krs. - Pohjoistornin 70.- 110. krs. - Etelätornin 1.- 35. krs. - Etelätornin 36.- 69. krs. - Etelätornin 70.- 110. krs. Vastuuhenkilö: ________ 9. Ääniefektit: - Räjähdykset, ihmisten melu & kiljuminen, tulipalo, palosireeni, romahtaminen, kenkien ääni.... - Hissin äänet; nappulat, ovien aukeamis/sulkeutumisääni - muut tarvittavat efektit Vastuuhenkilö: ________ 10. Pelin bugien korjaus ja viimeistely Vastuuhenkilö: ei sovittu erikseen, tod. näk. kaikki auttaa
Huomaa: Valikko, lisäosat ja nettitoiminnot eivät löydy listasta. Ensin peli, sitten nuo.
EDIT:Tarkempaa infoa tulossa!
Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)
En tiiä mikä on projetkin state, mutta MTV3:lta tuli tossa tunti sitte, leffa: Liekehtivä torni, joka oli todella hieno ollakseen niin vanha, ja siinä oli vähän sellasta wtcr-meininkiä, että yritetään päästä tornista pois, alas ei pääse tuli on tiellä ja palomiehet auttaa. Siitä voisi olla teille apua ideoinnissa.
Edit: : DDD että näin.
Edit: : DDD että näin.
Last edited by phons on Fri Aug 06, 2010 12:01 pm, edited 1 time in total.
Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)
Noista olenkin koko jutun juuren keksinytphons wrote:En tiiä mikä on projetkin state, mutta MTV3:lta tuli tossa tunti sitte, leffa: Liekehtivä torni, joka oli todella hieno ollakseen niin vanha, ja siinä oli vähän sellasta wtcr-meininkiä, että yritetään päästä tornista pois, alas ei pääse tuli on tiellä ja palomiehet auttaa. Siitä voisi olla teille apua ideoinnissa.
Re: World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvas
Terveisiä taas täältä!
Moni on varmaan jo pitkään luullut että projekti on jäätynyt eikä kukaan ole tekemässä sille mitään. FALSE. Olen nyt tehnyt pelille jo kunnolliset pohjat ja pelin teko pääsee varsinaisesti vauhtiin.
Pelistä tehdään monikielinen ja omia kielipaketteja pystyy tekemään myös itse. Pelistä tehdään täysin modattava, esimerkiksi ääniä, kuvia ja tekstejä voi vaihtaa haluamakseen. Pelille tehdään muutama valmis kielipaketti, esimerkkeinä englanti, suomi ja saksa. Pelin kaikki media ja tekstit on listattuna tiedostoon, josta arvoja voi vapaasti muuttaa käsin (teen itse pelin valmistuttua ohjelman tätä varten).
Pelimoottori on tällä hetkellä vielä kesken. Tornit seisovat jo 3d :nä pystyssä kartalla ja ukkeli liikkuu kentällä, muttei kovin kummoisempaa vielä. WTC plazan loppuosa työn alla, tähän etsisin graafikkoa.
Uskoisin että saisin vuodenvaihteessa julkaistua jonkinlaisen alfan pelistä, kunhan graafikko (Wingman tai joku muu?) saa tehtyä jotain pohjille ja saan pelimoottoria valmiimmaksi.
Projektiin voi edelleen päästä mukaan jos se kiinnostaa, yhteydenotot ville[viiva]pekka[piste]lahti[ät]hotmail[piste]com joko Mesellä tai s-postilla.
Nykyiset jäsenet:
DJ-Filbe (koodaus, suunnittelu)
Wilizucoder (musa)
Wingman? (graffa)
...
Moni on varmaan jo pitkään luullut että projekti on jäätynyt eikä kukaan ole tekemässä sille mitään. FALSE. Olen nyt tehnyt pelille jo kunnolliset pohjat ja pelin teko pääsee varsinaisesti vauhtiin.
Pelistä tehdään monikielinen ja omia kielipaketteja pystyy tekemään myös itse. Pelistä tehdään täysin modattava, esimerkiksi ääniä, kuvia ja tekstejä voi vaihtaa haluamakseen. Pelille tehdään muutama valmis kielipaketti, esimerkkeinä englanti, suomi ja saksa. Pelin kaikki media ja tekstit on listattuna tiedostoon, josta arvoja voi vapaasti muuttaa käsin (teen itse pelin valmistuttua ohjelman tätä varten).
Pelimoottori on tällä hetkellä vielä kesken. Tornit seisovat jo 3d :nä pystyssä kartalla ja ukkeli liikkuu kentällä, muttei kovin kummoisempaa vielä. WTC plazan loppuosa työn alla, tähän etsisin graafikkoa.
Uskoisin että saisin vuodenvaihteessa julkaistua jonkinlaisen alfan pelistä, kunhan graafikko (Wingman tai joku muu?) saa tehtyä jotain pohjille ja saan pelimoottoria valmiimmaksi.
Projektiin voi edelleen päästä mukaan jos se kiinnostaa, yhteydenotot ville[viiva]pekka[piste]lahti[ät]hotmail[piste]com joko Mesellä tai s-postilla.
Nykyiset jäsenet:
DJ-Filbe (koodaus, suunnittelu)
Wilizucoder (musa)
Wingman? (graffa)
...
EDIT:
Kiitokset naputtelijalle yksinkertaisesta pohjasta!
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvas
Jos haluat oikein simppeliä kautta tehdä tekstuurit, kirjoita free textures osoitekenttään. Käytin sitä CityStrikessä
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvas
Tämänhetkinen versio (4,54Mt) on ladattavissa täältä.
Eli kielipakettia löytyy. Käytettävissä olevaa kieltä voi muuttaa media-config.dat -tiedostosta (kirjoita joko fi tai en). Voit tehdä omia kielipaketteja (niistä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä vielä) tekemällä [kieli].lng -tiedoston ja laittamalla sen lang-kansioon, sekä muuttamalla media-config.dat -tiedostosta kieleksi [kieli].
Pelimoottori tosiaan tuossa tilassa, 3d-seinien läpi voi mennä (teen näillä näkyvin koordinaatteihin perustuvan "sisällemenotunnistuksen"). Ja graffat on jotain alkushittiä
ja huppista, siirränpäs keskustelun projektit-osioon
Eli kielipakettia löytyy. Käytettävissä olevaa kieltä voi muuttaa media-config.dat -tiedostosta (kirjoita joko fi tai en). Voit tehdä omia kielipaketteja (niistä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä vielä) tekemällä [kieli].lng -tiedoston ja laittamalla sen lang-kansioon, sekä muuttamalla media-config.dat -tiedostosta kieleksi [kieli].
Pelimoottori tosiaan tuossa tilassa, 3d-seinien läpi voi mennä (teen näillä näkyvin koordinaatteihin perustuvan "sisällemenotunnistuksen"). Ja graffat on jotain alkushittiä
ja huppista, siirränpäs keskustelun projektit-osioon