World Trade Center Rescue (työn alla. lisää tietoa luvassa)

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Adventures...

Post by DJ-Filbe » Sat Apr 24, 2010 11:47 pm

Latexi95 wrote:
DJ-Nerd wrote:Ei peli ole vielä menetetty ( / projekti ei ole kaatunut vaan "kohmeessa"), tarvitsemme pienen hengähdystauon (+ uuden koodarin :) ) että ei siinä mitään.
Kyllä tästä vielä jotain saadaan aikaan.
Projekti jatkuu heti kun mahdollista.
Olisin kiinnostunut tuosta koodaajan pestistä (olettaen että paikka on vapaana,
projektin foorumeilla paikkaa ei ollut auki.)
Tarvitseeko minun esitellä jotain taidon näytettä? Katsokaa vaikka allekirjoitukseni
linkki. Onhan se aika vanha projekti eikä se anna oikeaa kuvaa taidoistani.
Mutta ainakaan taitoni eivät ole huonontuneet noista päivistä.
Niin että jos koodaajaa kaivataan, niin tässä olisi yksi ehdokas.
EDIT:

Kävin rekisteröitymässä foorumeille.

Kannattaa lisätä meseosoite peliryhma@hotmail.com jos aikoo liittyä tähän. Keskustellaan siinä lisää.

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: World Trade Center Adventures...

Post by esa94 » Sun Apr 25, 2010 12:20 am

Mäkö en olekaan koodari? ;)

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Adventures...

Post by DJ-Filbe » Sun Apr 25, 2010 11:23 am

Ei sitten kannata uskoa tuota projektin foorumia: minulle ei ole annettu sinne käyttöoikeuksia vaikka olen pyytänyt, ja foorumien tieto on pahasti jäljessä.

Tällä hetkellä meillä on kaikki tarvittavat henkilöt projektissa mukana.

Alla on muuten pelin suunnitelma:

Code: Select all

World Trade Center Adventures


Suunnitelma:




Pelin alkutilanne:

Kun peli alkaa, ensimmäinen kone on iskenyt (pohjoistorniin). Pohjoistornissa kerrokset 93-99
ovat automaattisesti poissa käytöstä ja tulipalot ovat levinneet hajanaisesti 
kerroksiin 87-92 ja 100-109. Pohjoistornin törmäyskohtaan yhteydessä olevat hissit ovat poissa käytöstä.
Pohjoistornissa on kuitenkin yksi ehjä porraskäytävä, josta pääsee pois.
Etelätornissa on tällöin kaikki kunnossa.


Pelin toiminta:

Alussa valitaan pelaaja; se voi olla joko poliisi, palomies tai toimistotyöntekijä.

	Toimistotyöntekijä asetetaan hieman törmäyskohdan alapuolelle, koska tiettävästi
	kukaan ei selvinnyt törmäyskohdan yläpuolelta.
	Toimistotyöntekijän on selvittävä ulos rakennuksesta ennen kuin jää loukkuun
	palavien alueiden sisälle tai rakennus romahtaa. Hänen on autettava myös muita pelastumaan
	rakennuksesta.


Poliisin ja palomiehen pitää evakuoida ja pelastaa mahdollisimman monta ihmistä rakennuksista.
Poliisi luo enemmän turvallisuudentunnetta ja vaikuttaa lähellä olevien ihmisten AI :n toimintaan.
Palomies taas osaa sammuttaa pienpalot, raivata paikkoja ja ohjata ihmisiä porraskäytäviin kuumemmissa paikoissa.


Pelin kartta:

Varsinaiset kerrokset ja ylipäätänsä koko kartta toteutetaan niin, että (.til) - kartoissa on vain lattialaatat,
seinät ja tukipilarit. Kaikki toimistoesineet ovat objekteja, joita pystyy tarvittaessa liikuttelemaan
ja joita on helppo hävittää esimerkiksi tulipalon aikana. Kevyitä esineitä voivat liikuttaa kaikki pelaajat,
painavimpia vain palomiehet.
Pelissä on 110 kerrosta (kerrottuna kahdella ja vähennettynä pohjoistornin kerroksilla 93-99)
+ WTC Plaza.

Hissit:

Iskun jälkeen törmäyskohtaan yhteydessä olevat hissit putoavat ja ovat poissa käytöstä. 
Jos oli hississä törmäyksen sattuessa (ei koske törmäyskohdan, 77-85 - kerroksien kohdalla olevia hissejä),
selviytymismahdollisuus on 1/3.
Jos selviytyy, pääsee rikkomaan hissikuilun pohjan seiniä ja ulos pohjakerroksesta portaita pitkin WTC Plazalle
ja pelastuu tällöin.
Ne hissit, jotka eivät hajoa törmäyksessä, toimivat ennen romahdusta molemmissa torneissa normaalisti.



Toteutus (koodin puutelista):

[] Pelivalikko


Pelin sisältö:

[] Toimistotyöntekijöille AI
[] Palomiehelle ja poliiseille yhteinen AI (vain ukkojen tiedot esim. tilanteenhallinta - arvot ovat erilaiset)
[] Hisseille AI
[] Ohjaimet palomiehenä toimivalle pelaajalle
[] Ohjaimet poliisina toimivalle pelaajalle
[] Ohjaimet toimistotyöntekijänä toimivalle pelaajalle
[] Ajastimet {
	[] Romahdukset
	[] Tulipalot
	[] Hissien putoamiset
   }

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: World Trade Center Adventures...

Post by phons » Sun Apr 25, 2010 3:05 pm

Kun katson tuota listaa, näen että koodaus-puoli ei näytä olevan mikää kakun pala, ja vähän kokemattomammat eivät välttämättä jaksa ryhtyä tällaiseen.. Mutta minua alkoi kiinnostaa, tällainen tuottaisi varmaan minullekkin haastetta, ainakin AI:t. Jos sopii niin yksi koodari, ja tilapäinen graafikkokin jos on tarvetta, olisi mukana\tulossa mukaan.
Image

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Adventures...

Post by DJ-Filbe » Sun Apr 25, 2010 3:25 pm

phons wrote:Kun katson tuota listaa, näen että koodaus-puoli ei näytä olevan mikää kakun pala, ja vähän kokemattomammat eivät välttämättä jaksa ryhtyä tällaiseen.. Mutta minua alkoi kiinnostaa, tällainen tuottaisi varmaan minullekkin haastetta, ainakin AI:t. Jos sopii niin yksi koodari, ja tilapäinen graafikkokin jos on tarvetta, olisi mukana\tulossa mukaan.
Erinomaista! Kiitoksia!

User avatar
Average
Newcomer
Posts: 6
Joined: Sat Jun 28, 2008 3:40 pm
Location: Kuopio

Re: World Trade Center Adventures...

Post by Average » Sun May 30, 2010 12:45 pm

DJ-Nerd wrote:
DatsuniG wrote:Ja mitä pelissä olisi tarkoitus tehdä? :roll:
En ole vielä varma ideasta, mutta todennäköisesti joku "kerää terroristeja puolellesi ja pommita WTC"...
Perustuisi kiisteltyyn teoriaan siitä, että terroristit olivat laittaneet pommeja WTC-torniin etukäteen (vaikka en itse tähän usko, oho nyt karkas aiheesta!).

Mitä ajattelit?
Tee sellanen peli jossa pelaaja lähtee World Trade Centerin katolta rappusia alas, joissain kentissä käyttää hissiä mutta kaikissa kentissä ei hissillä ole mahollista mennä kun on vaikka epäkunnossa. Joka kerroksessa on pommi ja terroristeja. Pelaaja purkaa pommit ja tappaa terroristit aseilla jota löytyy jokaisesta kerroksesta 3 - 5 kappaletta. Aseita on 330 erilaista. Leveleitä on 110.
Cannabis made my life better.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: WTC Rescue (tiimin uudelleenkasaus tulossa pian!)

Post by DJ-Filbe » Mon Jun 28, 2010 9:36 pm

Eli projekti alkoi (lähes) alusta, nyttemmin nimellä World Trade Center Rescue.

Tekemässä on nyt siis alustavasti mukana ainakin minä, Tuxi, Wingman ja Esa94. Tiimiin tarvitaan vielä porukkaa, ainakin yksi graafikko lisää, musamikko (katsotaan tuleeko Wilizucoder, minä vastaan myös osittain musiikista) ja muutama innokas suunnittelija / testaaja. Myös joku koodaamaan halukas voisi hakea, varsinkin jos hallitsee alla mainittuja kieliä.

Nykyisestä tilanteesta vielä mainittakoon, että koodia ei juurikaan ole, mutta idea ja pelin toiminta sekä paljon lisäominaisuuksia on suuunniteltu alusta loppuun asti.

Aikataulu: Olisi mahtavaa saada peli jakoon 11.9.2011, eli tasan kymmenen vuotta tämän koko maailmaa koskettaneen tapahtuman jälkeen. Tähänhän on vielä aikaa, eli hyvin ehtii mukaan ja tekemään tätä projekia. (En sitten tiedä, tuleeko pelistä kaupallinen, tuskin, mutta jos sattuisi käymään näin hassusti niin rahat menevät jakoon tasan. Näin siis jos / kun saadaan peli käännettyä CBC :lle ja lisenssiongelmilta päästään. Kaupallisuudesta päätetään tiimin kesken.)

Pelistä tullaan ehkä toteuttamaan joitakin osia C -kielellä ja C# :lla sekä Visual Basicilla parhaiden ominaisuuksien, korkean FPS :n sekä joidenkin lisäosien toiminnan takaamiseksi.

Hakijalta toivotaan ennen kaikkea innokkuutta ja erikoistumista grafiikassa tai musiikissa, tai kohtuullista osaamista jollakin seuraavista kielistä: CoolBasic, PHP, C, C++, C#, MySQL. Kaikki muu onkin sitten vain plussaa. (Kielten osaaminen ei koske suunnittelijoita, mutta on kuitenkin toivottavaa, että hakijalla on jonkinlainen käsitys siitä, mitä eri kielillä pystyy tekemään.)

Ilmoittautuminen lisäämällä meseosoite peliryhma@hotmail.com. Hakijoihin otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti. Ryhmään päässeet ilmoitetaan myöhemmin tällä palstalla.
Last edited by DJ-Filbe on Mon Jun 28, 2010 9:52 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: WTC Rescue (tiimin uudelleenkasaus tulossa pian!)

Post by Taatero » Mon Jun 28, 2010 9:51 pm

DJ-Nerd wrote:Eli projekti alkoi (lähes) alusta, nyttemmin nimellä World Trade Center Rescue.

Tekemässä on nyt siis alustavasti mukana ainakin minä, Tuxi, Wingman ja Esa94. Tiimiin tarvitaan vielä porukkaa, ainakin yksi graafikko lisää, musamikko (katsotaan tuleeko Wilizucoder, minä vastaan myös osittain musiikista) ja muutama innokas suunnittelija / testaaja.

Nykyisestä tilanteesta vielä mainittakoon, että koodia ei juurikaan ole, mutta idea ja pelin toiminta sekä paljon lisäominaisuuksia on suuunniteltu alusta loppuun asti.

Aikataulu: Olisi mahtavaa saada peli jakoon 11.9.2011, eli tasan kymmenen vuotta tämän koko maailmaa koskettaneen tapahtuman jälkeen. Tähänhän on vielä aikaa, eli hyvin ehtii mukaan ja tekemään tätä projekia.

Pelistä tullaan ehkä toteuttamaan joitakin osia C -kielellä ja C# :lla sekä Visual Basicilla parhaiden ominaisuuksien, korkean FPS :n sekä joidenkin lisäosien toiminnan takaamiseksi.

Hakijalta toivotaan ennen kaikkea innokkuutta ja erikoistumista grafiikassa tai musiikissa, tai kohtuullista osaamista jollakin seuraavista kielistä: CoolBasic, PHP, C, C++, C#, MySQL. Kaikki muu onkin sitten vain plussaa. (Kielten osaaminen ei koske suunnittelijoita, mutta on kuitenkin toivottavaa, että hakijalla on jonkinlainen käsitys siitä, mitä eri kielillä pystyy tekemään.)

Ilmoittautuminen lisäämällä meseosoite peliryhma@hotmail.com. Hakijoihin otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti. Ryhmään päässeet ilmoitetaan myöhemmin tällä palstalla.
Ainakin koodaus kannattaa toteuttaa itse. CB-projektit ovat sen verran pieniä ja simppeleitä, että ryhmän manageroinnista ja koodarien tuotosten yhteensovittamisesta koituu enemmän vaivaa kun kaiken tekemisestä itse. Graafikot ovat sitten toinen asia. Eipä taida olla yhtään peliä valmiina, joka olisi elämänsä tuolla tiiminhakupalstoilla aloittanut.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: WTC Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by DJ-Filbe » Mon Jun 28, 2010 9:56 pm

Taatero wrote:
DJ-Nerd wrote:Eli projekti alkoi (lähes) alusta, nyttemmin nimellä World Trade Center Rescue.

Tekemässä on nyt siis alustavasti mukana ainakin minä, Tuxi, Wingman ja Esa94. Tiimiin tarvitaan vielä porukkaa, ainakin yksi graafikko lisää, musamikko (katsotaan tuleeko Wilizucoder, minä vastaan myös osittain musiikista) ja muutama innokas suunnittelija / testaaja.

Nykyisestä tilanteesta vielä mainittakoon, että koodia ei juurikaan ole, mutta idea ja pelin toiminta sekä paljon lisäominaisuuksia on suuunniteltu alusta loppuun asti.

Aikataulu: Olisi mahtavaa saada peli jakoon 11.9.2011, eli tasan kymmenen vuotta tämän koko maailmaa koskettaneen tapahtuman jälkeen. Tähänhän on vielä aikaa, eli hyvin ehtii mukaan ja tekemään tätä projekia.

Pelistä tullaan ehkä toteuttamaan joitakin osia C -kielellä ja C# :lla sekä Visual Basicilla parhaiden ominaisuuksien, korkean FPS :n sekä joidenkin lisäosien toiminnan takaamiseksi.

Hakijalta toivotaan ennen kaikkea innokkuutta ja erikoistumista grafiikassa tai musiikissa, tai kohtuullista osaamista jollakin seuraavista kielistä: CoolBasic, PHP, C, C++, C#, MySQL. Kaikki muu onkin sitten vain plussaa. (Kielten osaaminen ei koske suunnittelijoita, mutta on kuitenkin toivottavaa, että hakijalla on jonkinlainen käsitys siitä, mitä eri kielillä pystyy tekemään.)

Ilmoittautuminen lisäämällä meseosoite peliryhma@hotmail.com. Hakijoihin otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti. Ryhmään päässeet ilmoitetaan myöhemmin tällä palstalla.
Ainakin koodaus kannattaa toteuttaa itse. CB-projektit ovat sen verran pieniä ja simppeleitä, että ryhmän manageroinnista ja koodarien tuotosten yhteensovittamisesta koituu enemmän vaivaa kun kaiken tekemisestä itse. Graafikot ovat sitten toinen asia. Eipä taida olla yhtään peliä valmiina, joka olisi elämänsä tuolla tiiminhakupalstoilla aloittanut.
Nyt ei ole välttämättä niin pienestä ja simppelistä pelistä kymysys. Mutta todettakoon, että koodaus toteutetaan joko yhden tai kahden koodaajan varassa, ei me haluta sotkea tähän liikaa koodaajia (lukuunottamatta lisäominaisuudet, joista mainitsen täällä myöhemmin). Lähinnä musiikki, grafiikka, nettiominaisuudet, lisäsuunnittelu ja lisäominaisuuksien kehittely ovat tämän haun päätarkoitukset.

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by Koodari » Tue Jun 29, 2010 10:26 pm

Testaamaan voin tulla ja valittamaan bugeista, mutta en muuta :lol:
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by Wingman » Tue Jun 29, 2010 11:47 pm

Koodari wrote:Testaamaan voin tulla ja valittamaan bugeista, mutta en muuta :lol:
luultavasti olet jo, sillä testiversiot julkaistaan foorumeilla (afaik), ja projektit-alueelle tehdään topikki projusta, jonne kommentit voi lähettää kuka tahansa.
- - - -

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by DJ-Filbe » Wed Jun 30, 2010 6:38 pm

Yllätys yllätys, olenkin sitten lähdössä lauantaina Turkkiin lomalle... :oops: miten sattukin että kun pistän tän projun päälle ni iskä menee ja varaa äkkilähdön Alanyaan...
Mutta: aion olla yhteydessä porukkaan siitä huolimatta, jostainhan löytyy aina netibaari. Huomenna kehitellään WTCR :a Wingmanilla, katsotaan sitten miten homma hoituu viikon ajan. Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että Wingman johtaa porukkaa viikon ajan itse. Annan hänelle tarvittavat ohjeet huomenna irl ja ilmoitan viikon kuviot. Minuun saa tarvittaessa yhteyden sähköpostilla 3.-10.6, jolloin voin melkein varmuudella luvata vastauksen päivän sisällä.

Niitä suunnittelijoita toivoisin kyllä todellakin porukkaan, sillä olisi mukava kuulla mitä porukka todella projektilta odottaa / haluaa. Näitä voi satunnaisesti myös kertoilla tällä palstalla. Jonkinlainen ydintiimi olisi kiva olla kasassa viimeistään lauantaina, koneeni lähtee myöhempään illalla eli ehdin päivällä lukaista elintärkeät viestit läpi.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by DJ-Filbe » Thu Jul 01, 2010 3:28 pm

Julkaisen tässä nyt sitten luettelon projektin osista. Näiden tekoon voi halutessaan pyrkiä jos haluja on / luulee tekevänsä nykyistä tiimiä paremmin asiat.

Asiakaspuolen ohjelmat:
- Updater (projektin ainut täällä myöhemmin julkaistava osa, joka lataa netistä muut osat ja määrittelee lisenssiavaimen)
- Setup (kysyy pelaajalta perustietoja, kuten nimimerkki, salasana sekä tallentaa pelaajan tiedot tiedostoon)
- Installer (asentaa pelin tietokoneeseen sekä varmistaa, että pelaaja noudatti pelin asennuksessa tekijänoikeuslakia. Kyllä, kopiointi on kielletty)
- Client (toimii sekä pelin että setup.exen kyljessä ja välittää online-tietoa pelistä ja sen toiminnasta eteenpäin serverille.
- WTCR (peli itse. Käynnistettäessä vaatii yhteyden muodostuksen serveriin tunnistautumisen ja peliluvan varmistamiseksi)

Kehitystiimin käytössä olevat ohjelmat:
- DevTeam Control Panel (tällä hallitaan käyttäjiä ja pelitietoja sekä kerätään virheraportit ja otetaan yhteyttä pelaajaan. Ominaisuutena mm. pelaamisoikeuksien ja cheattien käytön antaminen / niiden evääminen (= bannit))
- Update sender (kehitystiimi lähettää tällä päivitykset serverille. Client tarkistaa päivitykset aina peliä käynnistettäessä)

Serverillä toimii myös tietokanta, josta paasaan lisää myöhemmin.

Jos pelistä tulee kaupallinen, siihen tehdään tarvittavat jeesusteippipatentit niin ettei kopioituakaan peliä voi pelata noin vain. Ja vaikka tietäisi kaverin salasanan, client osaa tunnistaa että peliä on käytetty muualla. Siirrettävään tietovälineeseen tallentaminen on myös kiellettyä.
Peliä tullaan jakamaan sekä CD -levyillä että vapaasti verkossa. Lisenssiavain peliin pitää sitten ostaa erikseen, ellei se tule pelin mukana (CD-levyt). (Kerrottakoon toistamiseen vielä se että ennen pelin mahdollista markkinointia se on käännetty CoolBasicClassic -kielelle lisenssihärdellien välttämiseksi. Muut osaset kuin peli tehdäänkin sitten aivan toisilla kielillä ;) )

User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by buke44 » Thu Jul 01, 2010 3:33 pm

Mitäs järkeä tossa kopioinninestämisessä on, kun jaat tuota ilmaiseksi netissä? Kaupallisia pelejä ei tietääkseni saa tehdä CoolBasicilla Ja mitä ideaa tossa setupissa on?
Last edited by buke44 on Thu Jul 01, 2010 3:37 pm, edited 1 time in total.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by DJ-Filbe » Thu Jul 01, 2010 3:37 pm

buke44 wrote:Mitäs järkeä tossa kopioinninestämisessä on, kun jaat tuota ilmaiseksi netissä? Ja mitä ideaa tossa setupissa on?
Ilmainen peli = demo, kokoversio on sitten mahdollisesti maksullinen.
Setup voidaan toki liittää myös WTCR -exeen jos halutaan. Pelaaja valitsee siinä itselleen tärkeimmät asetukset. Sori jos Setupin nimi hämäsi :)
Setupin tekemä tiedosto lähetetään käsittelyyn Clientin avulla serverille, ja kehitystiimi pääseekin sitten muokkailemaan tietoja tarvittaessa. Jos Setup on jo ajettu samalla koneella, se antaa clientille tietoa siitä ja client lataakin tiedoston servulta, jos vaikka bannit olisi joku deveistä antanut tai muita tietoja muokkaillut :)
EDIT:

Enkö tarpeeksi selvästi sanonut:

DJ-Nerd wrote:Kerrottakoon toistamiseen vielä se että ennen pelin mahdollista markkinointia se on käännetty CoolBasicClassic -kielelle
[/edit]
Last edited by DJ-Filbe on Thu Jul 01, 2010 3:44 pm, edited 1 time in total.

User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by buke44 » Thu Jul 01, 2010 3:40 pm

DJ-Nerd wrote:
buke44 wrote:Mitäs järkeä tossa kopioinninestämisessä on, kun jaat tuota ilmaiseksi netissä? Ja mitä ideaa tossa setupissa on?
Ilmainen peli = demo, kokoversio on sitten mahdollisesti maksullinen.
Maksullisen pelin tekeminen cb:llä ei tietääkseni ole mahdollista musiikkikirjaston lisenssikiemuroiden takia. Miten edes ajattelisit myydä peliä? Tuotteiden myymiseen julkisesti pitää hommata kaiken maailman lupia, joita alle 18-vuotiaat tuskin saavat.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by koodaaja » Thu Jul 01, 2010 3:47 pm

Musiikkikirjaston lisenssikiemurat selvitetään maksamalla muistaakseni noin sadan dollarin lisenssimaksu. Jos peliä aikoo siis myydä muutamaa kappaletta enemmän, se on sillä kuitattu.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by DJ-Filbe » Thu Jul 01, 2010 4:02 pm

Niin ja nämähän eivät ole (käsittääkseni) teidän ongelmia. Mutta eiköhän jätetä offtopicci tähän.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by Taatero » Thu Jul 01, 2010 5:11 pm

DJ-Nerd wrote:Julkaisen tässä nyt sitten luettelon projektin osista. Näiden tekoon voi halutessaan pyrkiä jos haluja on / luulee tekevänsä nykyistä tiimiä paremmin asiat.

Asiakaspuolen ohjelmat:
- Updater (projektin ainut täällä myöhemmin julkaistava osa, joka lataa netistä muut osat ja määrittelee lisenssiavaimen)
- Setup (kysyy pelaajalta perustietoja, kuten nimimerkki, salasana sekä tallentaa pelaajan tiedot tiedostoon)
- Installer (asentaa pelin tietokoneeseen sekä varmistaa, että pelaaja noudatti pelin asennuksessa tekijänoikeuslakia. Kyllä, kopiointi on kielletty)
- Client (toimii sekä pelin että setup.exen kyljessä ja välittää online-tietoa pelistä ja sen toiminnasta eteenpäin serverille.
- WTCR (peli itse. Käynnistettäessä vaatii yhteyden muodostuksen serveriin tunnistautumisen ja peliluvan varmistamiseksi)

Kehitystiimin käytössä olevat ohjelmat:
- DevTeam Control Panel (tällä hallitaan käyttäjiä ja pelitietoja sekä kerätään virheraportit ja otetaan yhteyttä pelaajaan. Ominaisuutena mm. pelaamisoikeuksien ja cheattien käytön antaminen / niiden evääminen (= bannit))
- Update sender (kehitystiimi lähettää tällä päivitykset serverille. Client tarkistaa päivitykset aina peliä käynnistettäessä)

Serverillä toimii myös tietokanta, josta paasaan lisää myöhemmin.

Jos pelistä tulee kaupallinen, siihen tehdään tarvittavat jeesusteippipatentit niin ettei kopioituakaan peliä voi pelata noin vain. Ja vaikka tietäisi kaverin salasanan, client osaa tunnistaa että peliä on käytetty muualla. Siirrettävään tietovälineeseen tallentaminen on myös kiellettyä.
Peliä tullaan jakamaan sekä CD -levyillä että vapaasti verkossa. Lisenssiavain peliin pitää sitten ostaa erikseen, ellei se tule pelin mukana (CD-levyt). (Kerrottakoon toistamiseen vielä se että ennen pelin mahdollista markkinointia se on käännetty CoolBasicClassic -kielelle lisenssihärdellien välttämiseksi. Muut osaset kuin peli tehdäänkin sitten aivan toisilla kielillä ;) )
Tälläiset utopistiset EAgaymes-tyyliset hihhuloinnit miljoonilla updaterilla ja muulla pasterilla evät tule koskaan onnistumaan. Voisin taas luetella ne miljoonat jäniksenkolot johon homman kaatuu, mutta kukas siitä mitään oppii? Pitäisi antaa sähköisku aina jokaiselle juipille joka tälläistä yrittää, niin saataisiin pojat takaisin maanpinalle. Yleensä pelit suunnitellaan aloitammalla yksinkertaisesti, ja lisäämällä myöhemmin ominaisuuksia. Tässä taas huidotaan tyhjää pimeässä. Pelisuunnittelusta, genrestä tai mistään muustakaan järkevästä ei ole tietoakaan, mutta DevTeam Controlpanelia ja muuta bulshittiä kyllä jaksetaan vääntää. Keep it short and simple.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue (tiimin uudelleenkasaus)

Post by DJ-Filbe » Thu Jul 01, 2010 6:03 pm

Taatero wrote:Keep it short and simple
Jep, tästähän nyt ollaan lähdössä liikkeelle. Mutta ajattelin jo (ehkä) vuoden päästä edessä olevat systeemit kertoa, ihan ideointimielessä. En ole lähdössä toteuttamaan niitä vielä vähään aikaan, mutta minusta visiointi on se mistä lähdetään liikkeelle. Täällä porukka tuntuu "keksineen" asian vasta sitten kun se on jo lähes valmis. Älkää nyt dissatko jos ideoita löytyy alkuun jo enemmän kuin muilta :)

Post Reply