Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
cbaloittelija
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sat Feb 06, 2010 8:20 pm

Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by cbaloittelija »

Ryhmä täynnä!
Last edited by cbaloittelija on Mon Feb 15, 2010 2:49 pm, edited 3 times in total.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Awaclus »

cbaloittelija wrote:Eli tarkoitus olis saada sellanen neljän-kuuden hengen porukka joka valmistelee pelejä alusta loppuun saakka. Pieni kokemus riittää, siinä oppisi samalla uutta. Harjoituspelejä voisi tehdä muutamia. Liittyjien iät olisi mielellään alle 18-vuotiaita (itse olen 14). Yhdessä oppimista, hauskoja ja täyteläisiä pelejä ja sen semmoista. Ilmoitukset minulle / vilpe@pp.inet.fi tai tähän viestin alapuolelle. Ilmoituksen voi lukottaa 1.4.2010.
Mitä itse ajattelit tiimissä tehdä? Minkälainen on kykysi johtaa porukkaa, vai tekisikö sitä joku muu? Miksi ihmeessä pitää olla alle 18-vuotias?
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by MrMonday »

Hmm, tämähän haiskahtaa hyvältä, saattaisin vaikka lähteä mukaan..
Eli olen -92 ja kokemusta on vähän kerääntynyt, mutta tosiaan ei mitään ihmeitä minunkaan taidoilla väsätä :P
katsotaan nyt lähteekö tähän muita mukaan..
cbaloittelija
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sat Feb 06, 2010 8:20 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by cbaloittelija »

voisin tietysti olla johtohahmo, mutta joku muukin voisi ihan yhtä hyvin. alle 18-vuotijuus olisi positiivista sen takia, että oltaisiin kaikki suht samanikäisiä. (itse täytän tällä viikolla 14). toki jos joku vanhempi löytyy niin sekin tietysti käy... ja tuskin tällä foorumilla on minua paljon nuorempia, vaikka tiedän muutaman....

katsotaan nyt ketä lähtis mukaan tähän, jos osallistujia tulee se neljäkin, niin sillä päästäis liikkeelle. tai miksei kolmellakin, mutta tarvitaan muutama erikoistunut henkilö (ainakin yksi tekijänoikeudet tunteva graafikko, joku ikäisekseen hyvä koodari ja karttasuunnittelija.) :ugeek: :ugeek: :geek:
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Awaclus »

Okei. Siinä tapauksessa voisin tulla mukaan tiimiin, olen tosin jo 9 vuotta ohjelmointia harrastanut, mutta CoolBasicin aloitin kunnolla vasta noin vuosi sitten. Ikää löytyy se 14 minultakin. Osaan myös jonkin verran grafiikkaa ja musiikkia tehdä, mutta musiikista tulee kyllä aika abysmaalista, jos täytyy käyttää FL Studion valmissampleja (luultavasti täytyy). IRCnetistä ja foorumeilta minut parhaiten saa kiinni.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by legend »

Tähän voisi mennä mukaan =)
Requiem for Anthrax
Active Member
Posts: 155
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
Location: Haukipudas

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Requiem for Anthrax »

Minäkin voisin myöskin tulla. Itse olen puuhailut cb kanssa melkein 3 vuotta jo.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Ilkka »

Jos porukkaan mahtuu niin miksi ei? Voisin liittyä. Olen kolmetoista vuotta ja olen koodannut coolbasicilla noin 1-1,5 vuotta. Osaan perusrakenteen, objectit, jotain typeistä ja vähän taulukkoja. Imageilla koodaamista olen harjoitellut jonkun verran. Grafiikka puolesta sen verran, että omasta mielestä osaan tehdä kohtalaisen hyvää grafiikkaa. Grafiikat teen gimpillä. Vaikuttaa hyvältä idealta tällainen aloittelija porukka.

EDIT: Onko tällä porukalla mitään kotisivua? Miten pidetään yhteyttä?
Image
cbaloittelija
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sat Feb 06, 2010 8:20 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by cbaloittelija »

kiitos ideasta! teenkin heti uudet sivut tulevalle porukalle sekä sähköpostin!
Akuman
Newcomer
Posts: 13
Joined: Thu Sep 27, 2007 5:14 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Akuman »

Jos vielä tilaa on niin mielelläni lähden mukaan. Olen 16v ja pari vuotta cb:tä "casualisti" käyttäny eli silloin tälllöin, joten ei ole paljon foorumeita käytelty.
Nyt ois sitte toi koodailu vähän enemmän innostanu ku CB3V tulossa. Osaan noita perusasioita koodata ja löydän tarvittavan tiedon nopeasti muutenkin.

Eli jos vielä tilaa löytyy nii iha jees.
Mwahahahaaa... Lukemalla tämän sigin olet tuhlannut muutaman sekunnin kallista elinaikaasi.
cbaloittelija
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sat Feb 06, 2010 8:20 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by cbaloittelija »

selvä, nyt sitten haluttaisiin ottaa tiimin jäsenet ylös! eli ketkä ensin ehtivät, voivat käydä sivulla pery.w2.fi ja sieltä foorumille kirjoittelemaan tarkemmin tietoa itsestä ja kokemuksista. Jos porukkaa tulee hyvin (kuten voi päätellä) niin sitten pistetään ryhmää kasaan ja aletaan miettiä vähän ryhmän jäsenten rooleja ja pistetään homma pyörimään! mukaan kyllä mahtuu!

yritän mahd. nopeasti lukea kuvauksia ja vastata, mutta 7-luokkalaisena aikani on rajallinen:)

siis osoitteeseen pery.w2.fi. sivu on aivan PASKA (tein 5 minuutissa valmispohjasta) mutta sitä kehitellään sitten vaikka. ryhmän jäsenet voisivat saada salasanan ja ohjeita...
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by esa94 »

cbaloittelija wrote:7-luokkalaisena aikani on rajallinen:)
Jotenkin en usko tätä. Yhdeksäsluokkalaisena voin sanoa, että aikani ei todellakaan ole niinkään rajallinen kuin kuvittelisi,vaan minulla on ainakin yhdeksän tuntia aikaa olla koneella joka päivä, ellen tee muuta.
Sekin 8-15 -koulupäivänä.
Kerropa siis perustelusi!

(Saattaisi itseänikin 'tiimi' kiinnostaa. En ole aloittelija niin ohjelmointiin kuin grafiikankaan tekoon, mutta sehän on vain hyvä asia teidän kannaltanne ;D )
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by temu92 »

Yläaste on lomaa verrattuna lukioon >_< Tää just ny torstaina minulla alkanut uusi jakso vasta mukava onkin, joka päivä 8-16 koulua :x

Ja tietenkin mitä ylemmäs mennään muuttuu monimutkaisemmaks :P
cbaloittelija
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sat Feb 06, 2010 8:20 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by cbaloittelija »

esa94 wrote:
cbaloittelija wrote:7-luokkalaisena aikani on rajallinen:)
Jotenkin en usko tätä. Yhdeksäsluokkalaisena voin sanoa, että aikani ei todellakaan ole niinkään rajallinen kuin kuvittelisi,vaan minulla on ainakin yhdeksän tuntia aikaa olla koneella joka päivä, ellen tee muuta.
Sekin 8-15 -koulupäivänä.
Kerropa siis perustelusi!

(Saattaisi itseänikin 'tiimi' kiinnostaa. En ole aloittelija niin ohjelmointiin kuin grafiikankaan tekoon, mutta sehän on vain hyvä asia teidän kannaltanne ;D )
no joo:)
onhan mullakin ihan kivasti aikaa tehdä asioita, koulupäivää matkat luettuna aina klo 7.30. - 14.30 eli 7h. siinä jää sinne klo 11:n aikaa, mutta pitäähän välissä tehdä läksyt ja käydä ulkona. sekä myös muuta on tehtävä koneella ja netissä. Aikaa cb:lle varaan noin 2-4h päivässä ja lisäksi yöstä sen mitä jaksaa (jos äiti ei huomaa yöllistä koneilua). Mutta se ei ole sillä tavalla paljon. tiedän että "kunnon koodarit" vetävät sellasta 6-10h mittaista jaksoa joka päivä - niin itsekin tulevaisuudessa. nykyinen 4-5h ei tahdo näin aloittelijalle riittää kovinkaan suureen työhön kerralla....Sitäpaitsi aloitin CB-koodaamisen vasta muutama viikko sitten (mutta olen jo hyvin edistynyt), joten en voi mikään kovin nopea ollakaan.
En siis oikeastaan voisi sanoa että aikani on rajallinen, ennemminkin pitäisi sanoa että työtahdi on toistaiseksi vielä hidasta :)
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Viltzu »

cbaloittelija wrote:
esa94 wrote:
cbaloittelija wrote:7-luokkalaisena aikani on rajallinen:)
...perustele...
...tiedän että "kunnon koodarit" vetävät sellasta 6-10h mittaista jaksoa joka päivä...
I disagree.
Luetteletko jotkin Microsoftin heput vaikka "kunnon koodareiksi"? Tuskin he suoltavat koodia vuodessa sen vertaa mitä joku harrastelija tekee viikossa. Ehkä jopa alle se 1000 riviä saattavat vuodessa ohjelmoida. (Väittämät perustuvat jonkin jätkän viesteihin joka täällä cb-foorumeilla hyppelee, nickiä en muista, enkä välttämättä lukujakaan)
EDIT:

Tätä offia...

cbaloittelija
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sat Feb 06, 2010 8:20 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by cbaloittelija »

esa94 wrote:
cbaloittelija wrote:7-luokkalaisena aikani on rajallinen:)..perustele......tiedän että "kunnon koodarit" vetävät sellasta 6-10h mittaista jaksoa joka päivä...
I disagree.
Luetteletko jotkin Microsoftin heput vaikka "kunnon koodareiksi"? Tuskin he suoltavat koodia vuodessa sen vertaa mitä joku harrastelija tekee viikossa. Ehkä jopa alle se 1000 riviä saattavat vuodessa ohjelmoida. (Väittämät perustuvat jonkin jätkän viesteihin joka täällä cb-foorumeilla hyppelee, nickiä en muista, enkä välttämättä lukujakaan)
EDIT:

Tätä offia...

jos et ymmärtänyt, niin viestissäni luki "kunnon koodarit". Kuvauksesi mukaan "Microsoftin heput" eivät ole sellaisia, en luule sitä. Juurihan sanoin että "kunnon koodarit" vetävät sellasta 6-10h mittaista jaksoa joka päivä... eli jos ei näin ole niin sitten ei kai ole kunnon koodari! tämä "kunnon koodari" ei välttämättä ole ammattilainen, vaan kovaa tahtia koodaava ihminen. yksinkertaista!!! :twisted: :P
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Wingman »

kyllähän sitä grafiikkaa voisi tehdä, siinä olen ehdottomasti parempi kuin koodaamisessa...
Eli graafikoksi voin liittyä, jos ehdin

P.S. ikää on semmoset 13 vuotta, kahen viikon sisällä 14v
- - - -
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Jonhu »

Itse voisin ehkä koodata jotain,mutta en koko ohjelmaa valmiiksi sinulle :?
Mutta voisit tarkentaa, onko kyseessä algoritmejä, grafiikkaa, tietojenkäsittelyä??
Ja lisäksi mikä olisi ohjelmointikieli/ohjelmointikielet tässä projektissa?

Itse osaan Coolbasiciä ja c++:saa sekä perusteita muistakin ohjelmointikielistä...

EDIT: Näköjään koskaan ei voi kirjoittaa tarpeeksi idjootin varmasti :S
Last edited by Jonhu on Fri Feb 12, 2010 9:35 pm, edited 1 time in total.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Awaclus »

Jonhu wrote:Ja lisäksi mikä olisi ohjelmointikieli?
Jos et tiedä, mikä on ohjelmointikieli, niin lainaanpa sinulle Wikiä.
Ohjelmointikielet ovat formaaleja kieliä, joita ohjelmoijat käyttävät tietokoneen ohjelmointiin. Kullekin ohjelmointikielelle on olemassa joko kääntäjä, joka ennen ohjelman suoritusta muuntaa kirjoitetun ohjelman konekielelle tai jollekin välikielelle, tai tulkki, joka on ohjelmointikieltä ohjelman suorituksen aikana tulkitseva ohjelma. Nykyisin tulkin ja kääntäjän raja ei ole enää niin selkeä kuin esimerkiksi vielä 1980-luvulla.
Noniin, ja sitten voisin vastata oikeastikin: Katsomalla foorumin urlia ja threadin aloitusviestiä voisin nopeasti ajateltuna sanoa, että tiimin tarkoitus on tehdä CoolBasicilla pelejä.
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Haetaan aloittelevia graafikkoja ja pelikoodareita

Post by Jonhu »

Chaosworm wrote:
Jonhu wrote:Ja lisäksi mikä olisi ohjelmointikieli?
Jos et tiedä, mikä on ohjelmointikieli, niin lainaanpa sinulle Wikiä.
Ohjelmointikielet ovat formaaleja kieliä, joita ohjelmoijat käyttävät tietokoneen ohjelmointiin. Kullekin ohjelmointikielelle on olemassa joko kääntäjä, joka ennen ohjelman suoritusta muuntaa kirjoitetun ohjelman konekielelle tai jollekin välikielelle, tai tulkki, joka on ohjelmointikieltä ohjelman suorituksen aikana tulkitseva ohjelma. Nykyisin tulkin ja kääntäjän raja ei ole enää niin selkeä kuin esimerkiksi vielä 1980-luvulla.
Noniin, ja sitten voisin vastata oikeastikin: Katsomalla foorumin urlia ja threadin aloitusviestiä voisin nopeasti ajateltuna sanoa, että tiimin tarkoitus on tehdä CoolBasicilla pelejä.
Sinun kannattaisi lukea viestit tarkemmin :?

Tässä topikissa keskustellaan (tai pitäisi keskustella) ryhmän kokoomisesta, eikä ensimmäisessä viestissä ole sanottu kielen nimeä. Ja Kyllä CB:lläkin ohjelmoidessa joskus joutuu tekemään lisä DLL:liä joita saa helposti tehty esim. c++:lla, niin en näe mitään estettä mainita, että osaa tätäkin jonkinverran... Ohjelmointia tulisi opetella ohjelmointikielestä riippumatta, koska ohjelmointikielet muuttuvat, mutta perus mallit huomattavasti vähemmän. Ja kyllä tiedän, mitä ovat ohjelmointikielet. Yleensä muutenkin suuremmat kokonaisuudet eivät perustu vain yhdentyyppiseen ohjelmointikieleen vaan monipuoliseen kokonaisuuteen.
Post Reply