Haen testaajia

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Haen testaajia

Post by Jare »

Olen tekemässä pelien tekemiseen liittyvää sivustoa ja tarvitsen projektiin lisää testaajia. Testaajan tehtävänä on käydä läpi sivuston osioita, toimintoja ja ominaisuuksia ja kertoa mahdollisista ongelmista ja kehitysideoista. Viestintä tapahtuu pääosin itse sivuston välityksellä. Toivon testaajien olevan aktiivisia, sillä projekti ei ole ihan hetkessä valmis.

Otan mukaan viisi ensimmäistä ilmoittautujaa, jotka kertovat viestissään hieman muutakin kuin "minä voin osallistua". Mitä tämä muu sitten on? Ei mitään vaativaa - lähinnä miten teet pelejä ja minkälaisia hommia teet jossakin peliprojektissa (kuten koodaus, grafiikka, musiikki). Myös käyttämäsi ohjelmointikielet ja ohjelmat voit mainita. Näistä tiedoista on se etu, että tiedän hieman, miltä kantilta sivustoa katsellaan ja mitä tarpeita sen tulee täyttää.

Pienenä "palkkiona" aktiivisille testaajille tulee jokin myöhemmin päätettävä erityisasema sitten kun sivusto on valmis.

Ilmoitan valituille testaajille yksityisviestillä tarkemmat ohjeet, miten sivustolle pääsee.

Paikkoja vapaana: 0
Kiitoksia osallistuneille! Jos myöhemmin tulee tarvetta vielä uusille testaajille, avaan haun uudestaan.
Last edited by Jare on Sun Mar 15, 2009 8:06 pm, edited 3 times in total.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Haen testaajia

Post by Viltzu »

No voin tulla mukaan.
Koodailen CB:llä ja Python sujuu myös. C/C++ sen verran että tekstiä ainakin tulostuu :D
Miten teen pelejä...? No en oikein oivaltanut kysymystä O_o Mutta ihan ilman copy-pastea yleensä. ;) Ja suunnittelen yleensä alustavasti projektit ennen koodaamista (PowerCPU:ssa on kyllä tainnut jäädä suunnittelu puolitiehen...)

En ole hyvä piirtämään eli projekteihin nyt pyydän joiltain muilta apua graafikoissa. Tosin kyllä jotkin pikku esineet luonnistuu ihan hyvin, mutta sitten kaikki ihmiset ja eläimet ovat hieman hankalimpia. Musiikin teen aika harvoin itse.
Jos teen itse graafikoita niin paint ja ehkä joskus photoshop on käytössä. Musiikissa fl studio ja joitain sekalaisia ohjelmia.

Olen melko aktiivisesti koneella joka päivä.
EDIT:

Viimeisenä teen yleensä grafiikat. Nämä grafiikat ja readmet ovat aika mitättömiä aivan alussa :D

Last edited by Viltzu on Sun Mar 15, 2009 4:12 pm, edited 1 time in total.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Haen testaajia

Post by Koodiapina »

Ilmoittaudun vapaahehtoiseksi.

Teen pelejä yleensä fiilispohjalta, tulee jokin hyvä idea mieleen ja alan toteuttamaan. Pyrin koodaamaan mahdollisimman siistiä ja selkeää koodia, mutta olen harvoin tyytyväinen aikaansaannoksiini. Projekteissa teen kaiken itse, vaikka en olekkaan kummoinen graafikko. Grafiikan teossa olen perinteisesti käyttänyt painttia ja Paint.NET:iä, mutta Linux-alustalle siirryttyäni opettelin myös GIMPin. Ohjelmointikielenä käytän C++:aa.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Haen testaajia

Post by vilQuri »

Ilmoittaudun minäkin vapaaehtoiseksi.

Teen pelejä vähän samalla tavalla kuin Grandi, eli lähinnä kun tulee idea. Teen peleihin myös aina aivan omat graffat, musiikit jne. Koodaan CoolBasicilla välillä, mutta nykyään eniten C++:lla. Kokemusta löytyy myös Freebasicista, javasta, php:sta ja PureBasicista. En ole tänne paljon pelejä julkaissut, yleensä ongelmana on ollut se, että peli jää kesken tai en vain halua julkaista sitä koska se on niin huono. Teen pieniä pelejä aika paljon kavereitten kanssa, kuten phons ja eräs jota ei täällä foorumilla ole. Teen kyllä myös ohjelmia ja muuta sellasta(nettisivut). Ja kyllä, minulla riittää todellakin aikaa olla koneella ja testata sivustoa :D. Olen koneella ainakin sen 5-7 tuntia päivässä, joten aikakaan ei heti lopu. Joten, toivottavasti minutkin hyväksytään ;).
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Haen testaajia

Post by Sly_Jack0 »

Minäkin olisin vapaaehtoinen.

Itsekin tulee pelejä tehtyä hyvin usein ihan vain fiilispohjalta, mutta onpa muutama vähän enemmänkin suunniteltu projekti ollut. CoolBasicilla ja PureBasicilla koodailen enimmikseen, mutta Javaakin osaan. Tykkään tehdä ohjelmiini/peleihini melkein kaiken koodin itse ja joskus päädyn jopa keksimään pyörän uudestaan, koska en halua käyttää jotain valmista funktiota. Grafiikka sujuu melko hyvin ja nettisivujen ulkoasuja on kiva tehdä. Musiikkia myös peleihini teen jos ne joskus edistyvät sille tasolle, että musiikkia kannattaa niihin tehdä.

Koneella tulee joka päivä oltua noin 3-6 tuntia päivästä riippuen.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Haen testaajia

Post by TheDuck »

Möö, mä tuun mukaan.

Osaan koodata PHP:tä mielestäni aika hyvin, olen tehnyt Lolzerian sekä monta muuta PHP-skriptiä omille sivuilleni. Näitä PHP:llä koodattuja sivustoja kuten lolzeria onkin jo iso läjä, mutta niitä julkistan yleensä vain irkin puolella #cb2 käyttäjien kesken.

Osaan myös koodata hyvin coolbasicilla, vaikka en niinkään peliohjelmoinnista välitä. Pidän enemmän erilaisten kirjastojen ja graafisten kikkailujen tekemisestä. Olen koodannut mm. Akkunamoottorin sekä cbGreenin. Myös nämä kirjastot ym. menevät ensin testikäyttöön irkissä ennen foorumeille laittoa ;)

Muita kieliä joita osaan ovat Python, C/C++ sekä Visual Basic. Näitä olen koodannut hieman harvemmin, mutta silti perusteet ovat hallussa. C++ opiskeluja aion jatkaa lähitulevaisuudessa, sen verran tehokas kieli kumminkin kyseessä.

Osaan myös HTML-kuvauskieltä sekä siinä ohessa CSS-tyylitiedostojen koodausta. Näistä on kokemusta jo 3-4 vuoden takaa ja taito kehittyy yhä ;) Pikkuhiljaa olen alkanut siirtyä HTML:stä validiin xhtml-koodiin.

Onhan niitä sitten vielä lukuisia muitakin kieliä joita olen kokeillut ja hieman koodannut, mutta en jaksa alkaa nyt selittämään.

Aktiivisuus on arkisin 6-9h päivässä ja viikonloppusin heräämisestä nukahtamiseen... Total nerd?
EDIT:

Jos jare haluaa toista PHP-koodaajaa projektiin (kai sen php:llä koodaat) niin olen vapaaehtoinen

^^
Post Reply