Code: Select all
Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Ei lol, tajusin miten sain 11 pistettä.. Pysyköön se salaisuutena xD
Code: Select all
Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Ei lol, tajusin miten sain 11 pistettä.. Pysyköön se salaisuutena xD
Totta kyllä. Uskon kuitenkin, että ongelmilta vältyttäisiin vielä paremmin, jos meillä olisi CoolBasicin kääntäjää tehokkaampi työkalu virheiden etsimiseen.Galgoneer wrote:Mieluummin kirjoitan ylimääräisen iffin, kuin luovun FVD:stä, sillä FVD tulee varmasti auttamaan useissa kirjoitusvirheiden metsästyksissä. Onhan totta, että Continuen korvaajaksi goto sopii kivasti, mutta kun otamme huomioon sen tuomat haitat verrattuina etuihin, niin FVD taitaa tuoda enemmän etua verrattuna Goton käyttöönJare wrote:CoolBasicista puuttuu Continue-komento For-lenkeistä, jonka korvaajaksi goto on mielestäni mainio keino. Toki ehtolauseella saadaan tämäkin aikaan, mutta goto säästäisi ylimääräiseltä If:ltä ja näin ollen myös ylimääräiseltä sisennykseltä.
Niin, tai jos meillä olisi kieli, jolle on jo olemassa paremmat virheiden etsintä työkalut, mutta se veisi hieman tämän projektin ideaa. Toki jos joku jaksaa kehittää hyvän ja tehokkaan työkalun, niin tulisihan se varmaankin käyttöön. Ongelma vain on, että sellaista ei ole tällä hetkellä olemassa. Ja mikäli sellaista ruvettaisiin kehittämään, niin voitaisiin unohtaa tämä projekti, sillä sen valmistumisessa saattaisi mahdollisesti kestää.Jare wrote:Totta kyllä. Uskon kuitenkin, että ongelmilta vältyttäisiin vielä paremmin, jos meillä olisi CoolBasicin kääntäjää tehokkaampi työkalu virheiden etsimiseen.
Code: Select all
Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Code: Select all
Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Code: Select all
Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
Code: Select all
Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
Code: Select all
Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
-Z- 7,25
Pate5 8,5
Otto90x 8,5
Grandi 6.5
Code: Select all
Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
-Z- 7,25
Pate5 8,5
Otto90x 8,5
Grandi 6.5
Esa94 6.25
vilQuri 7.25
Epäilen tuon vuorosysteemin toimivuutta. Mitäs jos henkilö, jonka vuoro on koodata, ei sillä hetkellä ehdi tai ole motivoitunut koodaamaan? Sitten muut odottavat turhaan, että vuoro vaihtuu.Viltzu wrote:Sivu antaisi koodin vain sille jonka vuoro on koodata.
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
Hyvä pointti. Kannattaa ylläpitää julkista listausta kaikista funktioista, tyypeistä, taulukoista ja muuttujista. Muuttujien kohdalla listauksessa näkyisi myös näkyvyys, eli missä ohjelman osassa kyseistä muuttujaa käytetään.phons wrote:Minulla on tullut omissa jutuissa ni joskus sellainen ongelma että käytän samaa muuttujaa\constanttia tai jotain tällaista useampaan kertaan... Joten eikö tällaisessa olisii hyvä jakaa kaikki tämä yhteen tiedostoon mistä näkisi nämä kaikki eikä tarvitsisi etsiä näitä 2000-rivisestä koodista....
Entäs muuttujat, joita monet henkilöt käyttävät usein? Kenen käyttäjän kirjaimia niissä käyttetään?Rufi wrote:Noh käyttäkääs jotain tunnisteita muuttujien, aliohjelmien, funktioiden jne edessä? Vaikkapa käyttäjätunnuksesta pari kirjainta alkuun sijoitatte... Tekeehän tämä koodista sotkuisempaa, mutta toiminee.
Globaalien muuttujien tunnisteena voisi loogisesti käyttää tiedoston nimeä (tai lyhennöstä siitä), olettaen että koodi on jaettu includeihin siis. Funktioiden sisällä olevat muuttujathan eivät näy ulos, joten niille ei tarvitse mitään tunnistetta. (en kyllä ole osallistumassa projektiin, mutta sanoinpa kuitenkin)Jare wrote:Entäs muuttujat, joita monet henkilöt käyttävät usein? Kenen käyttäjän kirjaimia niissä käyttetään?
Tuo on hyvä idea. Ehdotan kuitenkin idean jatkoksi, että myös CB:n tilemappeja käytetään. Ihan vain sen vuoksi, että CB:n tilemapmoottorilla on nopeaa piirtää kentät. Kenttätiedostot voisivat formaatiltaan olla jotain ihan muuta kuin CB:n tilemappeja. Peli vain tekisi taustalla kentistä tilemapmoottorille sopivan yksinkertaisen kopion, joka sisältää piirrossa käytettävät tiedot kentästä. Kentän törmäystiedot voi olla määritettynä jossain ihan muualla.Galgoneer wrote:Varsinaiselle ohjelmointipuolelle tälläinen idea: periaatteessa voisi olla käyttämättä CoolBasicin omaa Tilemappia, vaan kartta koottaisiin muistipalaan johonkin yksinkertaiseen formaattiin, ja näin esim. reitinhaku voitaisiin ulkoistaa DLL-tiedostoon.