BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä [kiinni]

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä [kiinni]

Post by kaneli2000 »

Eli, sain tässä yksi päivä ihan hemmetin hyvän peli-idean. Kehittelin, vääntelin ja kääntelin, ja tulin siihen tulokseen etten selviä tällaisesta yksin.

Siispä, halukkaista pelintekijöistä koottaisiin tiimi, jonka nimi olisi BlackSteam Productions. Nimestähän vielä voi keskustella, mutta se ei ole nyt olennaista. Olennaista lienee kertoa, mikä tämä suuri peliprojektini oikein on, eikös? No, kerrotaanpas.

BlackSteam Productionsin ensimmäisen pelin nimi olisi Black Lie. Peli on erittäin tarinapainoitteinen, ylhäältä kuvattu räiskintäpeli, joka on saanut liikaa vaikutteita Half-Lifesta. Pelissä ohjataan Mr. Blackwood -nimistä miestä, jonka etunimi jää mysteeriksi.
Pelin alussa pelaaja löytää Blackwoodin tutkimuslaitokselta keskellä erämaata. Tutkimuslaitoksella on mennyt salainen koe pieleen, ja koko ensimmäinen laboratorio on räjähänyt. Koska Blackwood oli paikalla tapahtumien aikana, poliisit koittavat saada hänestä jotain irti, mutta tapauksesta järkyttynyt herra ei sano sanaakaan - enää ikinä.
Poliisit kuitenkin ymmärtävät, ettei Blackwood ole mikään hullu, ja lähettävät tämän viemään sanaa muihin laitoksen laboratorioihin. Tästä alkaakin sitten suuri seikkailu, jonka aikana nähdään mutantteja, vankiloita, tuonpuoleinen sekä kaikkea muuta kivaa. Enempää en kerro, ainakaan tarinasta.

Pelin ehkä suurin elämys on kuitenkin asia, joka on aivan uutta CoolBasicin historiassa - peliä nimittäin voi modata. Latauspaketissa mukana tulevat ohjeet auttavat uusimmatkin nobot alkuun, ja pelin omia funktioitakin voisi käyttää. Älkää huoliko, minulla on jo pari ideaa tämän "vaikean" pikku lisäjutun koodaamiseen, ei se lopuksi niin vaikeaa ole.

BlackSteam Productions hakee siis tätä projektia varten hyvän graafikon ja hyvän koodarin, itse toimisin kenttävastaavana ja käsikirjoittajana. Huomioi, että tämä projekti tosiaan tehdään loppuun, ja se tehdään hyvin. Palkaksi saa tietenkin mainetta ja kunniaa. Yhteyttä taas pidettäisiin mieluusti Steamin kautta, mutta moni muukin keino kuten irc ja mese käy. Näistä ilmoitellaan sitten enemmän tiimin osallistujille, jos heitä nyt sitten tulee. Toivottavasti...

Tähän topicciin voi sitten laitella ilmoituksia liittymisestä. Muistakaa, ettei tarvita kuin yksi kutakin lajia, eli tulisi semmoinen kolmen porukka.
Last edited by kaneli2000 on Thu Feb 05, 2009 7:40 pm, edited 1 time in total.
I see the rainbow rising
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by temu92 »

kaneli2000 wrote:Huomioi, että tämä projekti tosiaan tehdään loppuun, ja se tehdään hyvin.
Huomioi itse että jos itse et tee muuta kuin keksit juonentynkää, kenttiä väsäilet ja pomottelet muita, ei peli tule todennäköisesti valmiiksi koskaan. Omana perjaatteenani on että jos täällä on hakemassa apua projekteihinsa pitäisi vähintään itse koodata myös.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by kaneli2000 »

temu92 wrote:
kaneli2000 wrote:Huomioi, että tämä projekti tosiaan tehdään loppuun, ja se tehdään hyvin.
Huomioi itse että jos itse et tee muuta kuin keksit juonentynkää, kenttiä väsäilet ja pomottelet muita, ei peli tule todennäköisesti valmiiksi koskaan. Omana perjaatteenani on että jos täällä on hakemassa apua projekteihinsa pitäisi vähintään itse koodata myös.
Onhan se totta, mutta en kyllä ajatellut pomotella muita, ja toiseksi, kyllähän minä koodatakin voin. Lisätäänkö tuonne että voin myös toimia joka paikan höylänä?

Ei pomottelusta mitään tule, se on totta.
I see the rainbow rising
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by Awaclus »

Vaikuttaa varsin mustalta jutulta. Mustilla silmillä luin mustaa tekstiä mustassa huoneessa mustalta näytöltä. Nyt mustalla näppäimistöllä kirjotan, mustalla hiirellä klikkaan mustaa "lähetä"-painiketta lähettääkseni mustan viestin. Kohta mustaa Conqueria aion pelata mustalla hahmollani mustassa yössä. Sitten mustia unia katselen.

Voi että nyt minulle on tullut musta tapa lähettää paljon mustaa offtopicia asiallisiin ja mustiin viestiketjuihin.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by esa94 »

Chaosworm wrote:Vaikuttaa varsin mustalta jutulta. Mustilla silmillä luin mustaa tekstiä mustassa huoneessa mustalta näytöltä. Nyt mustalla näppäimistöllä kirjotan, mustalla hiirellä klikkaan mustaa "lähetä"-painiketta lähettääkseni mustan viestin. Kohta mustaa Conqueria aion pelata mustalla hahmollani mustassa yössä. Sitten mustia unia katselen.

Voi että nyt minulle on tullut musta tapa lähettää paljon mustaa offtopicia asiallisiin ja mustiin viestiketjuihin.
LÄÄKKEET!
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by axu »

esa94 wrote: LÄÄKKEET!
Offtopic:mustat LÄÄKKEET!
Niin ja itse asiaan. Pelimoottorista voisit enemmän ehkä kertoa ja pelistä itsestään, koska pelkällä tarinalla ei pitkälle pötkitä. Modattavuus kuulostaa hyvältä, itse ainakin laitan joka peliini jonkin sortin muokattavuutta, mutta en nyt tähän osallistu. Toivotan kuitenkin onnea projektin kehittymiselle
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by kaneli2000 »

axu wrote:
esa94 wrote: LÄÄKKEET!
Offtopic:mustat LÄÄKKEET!
Niin ja itse asiaan. Pelimoottorista voisit enemmän ehkä kertoa ja pelistä itsestään, koska pelkällä tarinalla ei pitkälle pötkitä. Modattavuus kuulostaa hyvältä, itse ainakin laitan joka peliini jonkin sortin muokattavuutta, mutta en nyt tähän osallistu. Toivotan kuitenkin onnea projektin kehittymiselle
Mjoo, pelimoottori siis tarjoaisi modaajalle ainakin tekoälyn, ajoneuvot, aseet/panokset ja tietenkin liikkumisen, mutta loput pelaaja saa koodata itse. Myös joitain efektejä in-motor, ehkä?
Last edited by kaneli2000 on Mon Jan 26, 2009 9:44 pm, edited 1 time in total.
I see the rainbow rising
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by esa94 »

kaneli2000 wrote:
axu wrote:
esa94 wrote: LÄÄKKEET!
Offtopic:mustat LÄÄKKEET!
Niin ja itse asiaan. Pelimoottorista voisit enemmän ehkä kertoa ja pelistä itsestään, koska pelkällä tarinalla ei pitkälle pötkitä. Modattavuus kuulostaa hyvältä, itse ainakin laitan joka peliini jonkin sortin muokattavuutta, mutta en nyt tähän osallistu. Toivotan kuitenkin onnea projektin kehittymiselle
Mjoo, pelimoottori siis tarjoaisi modaajalle ainakin tekoälyn, ajoneuvot, seet/panokset ja tietenkin liikkumisen, mutta loput pelaaja saa koodata itse. Myös joitain efektejä in-motor, ehkä?
Face it: CB:llä vaan ei tehdä uutta Sourcea. Kaikki tuo olisi tietty mahdollista, mutta en usko, että kukaan jaksaa toteuttaa.

Offtopic: seet hoituu, mutta entäs vaikkapa peet? :D Korjaapa siihen aseet.

@axu, Et ilmeisesti tajunnut viittausta pasilan jaksoon?
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by kaneli2000 »

esa94 wrote:
Face it: CB:llä vaan ei tehdä uutta Sourcea. Kaikki tuo olisi tietty mahdollista, mutta en usko, että kukaan jaksaa toteuttaa.

Offtopic: seet hoituu, mutta entäs vaikkapa peet? :D Korjaapa siihen aseet.

@axu, Et ilmeisesti tajunnut viittausta pasilan jaksoon?
Nohh, ehkä koitan yksinsaada. Ei, cbllä ei tehdä uutta Sourcea. Mutta yritän... Jotain.
Saa silti ilmoittautua ;).
I see the rainbow rising
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by phons »

Vähän Off, mutta mitä tarkoitatte "uudella sourcella"? :?
Image
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by TheFish »

phons wrote:Vähän Off, mutta mitä tarkoitatte "uudella sourcella"? :?
Uutta Source-pelimoottoria. Esimerkiksi half-lifet ja cs on tehty Sourcen päälle.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by esa94 »

TheFish wrote:
phons wrote:Vähän Off, mutta mitä tarkoitatte "uudella sourcella"? :?
Uutta Source-pelimoottoria. Esimerkiksi half-lifet ja cs on tehty Sourcen päälle.
Siis Sourcea vastaavaa pelimoottoria, tarkoitin.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by kaneli2000 »

TheFish wrote:
phons wrote:Vähän Off, mutta mitä tarkoitatte "uudella sourcella"? :?
Uutta Source-pelimoottoria. Esimerkiksi half-lifet ja cs on tehty Sourcen päälle.
Pilkunviilausta: Sourcea käyttävät Half-Life 2 ja sen "lisä-osat", kuten Portal Counter-Strike: Source ja Half-Life kahden Episodit. Half-Life, Counter-Strike, Day of Defeat, jne.

Oli vaan pakko, innokas VALVe fani kun olen ;).

Offtopic: Tää topicci on mennyt ihan mustaksi offtopiciksi...
I see the rainbow rising
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by esa94 »

kaneli2000 wrote:
TheFish wrote:
phons wrote:Vähän Off, mutta mitä tarkoitatte "uudella sourcella"? :?
Uutta Source-pelimoottoria. Esimerkiksi half-lifet ja cs on tehty Sourcen päälle.
Pilkunviilausta: Sourcea käyttävät Half-Life 2 ja sen "lisä-osat", kuten Portal Counter-Strike: Source ja Half-Life kahden Episodit. Half-Life, Counter-Strike, Day of Defeat, jne.

Oli vaan pakko, innokas VALVe fani kun olen ;).

Offtopic: Tää topicci on mennyt ihan mustaksi offtopiciksi...
Pilkunviilausta lisää: Sourceen pohjautuvat mm. HL2 ja episodit, CS:S, DoD:S ja TF2, sekä kaikki Sourcemodit. Ei mitään "lisä-osia", sana kun sattuu muutenkin olemaan lisäosa.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: BlackSteam Productions hakee pelintekijöitä

Post by kaneli2000 »

esa94 wrote:Ei mitään "lisä-osia", sana kun sattuu muutenkin olemaan lisäosa.
Hups.
I see the rainbow rising
Post Reply