Page 1 of 1

Pikapelikilpailu 28 äänestys

Posted: Fri Aug 17, 2012 9:08 pm
by Ilmuri
Kaikki pelit: http://up.servut.us/dl/39596.dujk

Postaukset:
Dimple: Ameba v. 1.0 viewtopic.php?p=60828#p60828
CCE: 41 gazelles viewtopic.php?p=60829#p60829
axu: Uga Uga! viewtopic.php?p=60830#p60830

Tämänkertainen sato oli huima, noin kolme peliä enemmän kuin odotin!

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Posted: Sat Aug 18, 2012 9:45 am
by axu
Dimplen Ameba on ihan kiva peli, joskin sisältää klassisen esimerkin siitä, kun valikkoa voi käyttää vain näppäimillä ei oleta itse pelin toimivan hiirellä (myönnettäköön, aikarajan puitteissa hiirivalikon tekeminen ei välttämättä olisi ollut hyvä idea). Plussaa kuitenkin ylipäätänsä siitä, että valikko löytyy ja sen myötä mahdollisuus pelata uudelleen käynnistämättä peliä, sekä ennätyksen tallentaminen. Jokin feidausanimaatio ennen planktonin katoamista ja ilmestymistä olisi tehnyt paljon kiillotetumman kuvan pelistä. Myös jonkinlaista visualisointia jäljelle olevalle ajalle jäin kaipailemaan. Ennätykseni 58.

CCE:n 41 gazelles yllätti mielenkiintoisella ideallaan. Toteutuksessa olisi ollut toivomisen varaa. Olisiko niiden AP-pisteiden pitänyt vähentyä tehtyjen liikkeiden seurauksena? Voiko pelissä voittaa, vai jäikö minulta joku pieni präntti lukematta (kun kaikki gasellit oli kuolleet peli vain jatkui)? Jokin tapa ilmaista gasellin liikkumissuunta seuraavalla kierroksella olisi ollut suotavaa (edes peilaaminen menosuunnan mukaan).

Äänestin Dimpleä.

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Posted: Sat Aug 18, 2012 1:10 pm
by Dimple
Heh, itse asiassa hiiri-valikon tekeminen olisi ollut ihan yhtä pieni vaiva, mutta eipä vaan tullut siinä kymmenen minuutin aikana moinen mieleen. :) Itselleni kun oli paljon kätevämpää vain painaa enteriä testatessa (f5-enter-huido hiirellä). :D Joka tapauksessa kiitos palautteesta.

CCE:n 41 gazellesin idea oli kyllä omaperäinen. Itseäni vaivasivat hieman samat asiat kuin axuakin: mikä AP pisteiden tarkoitus on? Loppuuko peli joskus? Muuten toteutus oli kyllä mielestäni hyvä, mutta pelin idea ei oikein uponnut minuun.

axun Uga Uga! on kyllä hauska pikku-peli. Yksinkertainen idea näteillä grafiikoilla toimii vaikka onkin aika lyhyt. Olisin ehkä halunnut jonkin indikaattorin kuluneesta ajasta ja toisaalta mahdollisuuden pelata uudestaan käynnistämättä koko peliä uudestaan. Esim. jokin "Paina R pelataksesi uudestaan"-tyyppinen ratkaisu olisi auttanut aika paljon. Ennätykseni nimittäin on 13.0s, jouduin muutaman kerran käynnistämään sen uudestaan. :D

Äänestin siis axua (jo eilen).

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Posted: Sat Aug 18, 2012 2:06 pm
by axu
Dimple wrote:CCE:n 41 gazellesin idea oli kyllä omaperäinen. Itseäni vaivasivat hieman samat asiat kuin axuakin: mikä AP pisteiden tarkoitus on? Loppuuko peli joskus? Muuten toteutus oli kyllä mielestäni hyvä, mutta pelin idea ei oikein uponnut minuun.

axun Uga Uga! on kyllä hauska pikku-peli. Yksinkertainen idea näteillä grafiikoilla toimii vaikka onkin aika lyhyt. Olisin ehkä halunnut jonkin indikaattorin kuluneesta ajasta ja toisaalta mahdollisuuden pelata uudestaan käynnistämättä koko peliä uudestaan. Esim. jokin "Paina R pelataksesi uudestaan"-tyyppinen ratkaisu olisi auttanut aika paljon. Ennätykseni nimittäin on 13.0s, jouduin muutaman kerran käynnistämään sen uudestaan. :D.
Käsittääkseni AP tarkoittaa Action Pointteja, ja niitä pitäisi kulua aina kun tekee jotain (paikoillaan olemisen pitäisi kasvattaa).

Kiitos sinullekin kritiikistä. Tuo kuluneen ajan mittaaminen tuli vasta ihan loppupuolella ideaksi, alunperin en ajatellut lisätä mitään suorituksen mittausta peliin. Siksi sitä en hoksannut peliruutuun lisätä. Alunperin ajatuksena oli tehdä 2 tai 3 kenttää pelin iän pitentämiseksi. Olisin tosin halunnut vielä saada kameran seuraamaan hahmoa sivuttaissuunnassa, mutta aika ei riittänyt (toteutustapa oli jo mielessä). Muistelisin eilen saaneeni pelin läpi 11.X sekunnissa, mutta se saattoi olla ennen mekaniikan lopullista hiontaa (ukko oli alunperin liian luistava).

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Posted: Sun Aug 19, 2012 9:43 pm
by axu
Ohhoh, tasapeli. Onnea CCE! Haluatko järjestää seuraavan kisan vai teenkö minä? Minulle on ihan sama.

Mutta palkintobanneri 404 :/

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Posted: Mon Aug 20, 2012 12:57 am
by esa94
Image
pikabanneri pikakisalle, hörhör
EDIT:

Ei pakko oo jos haluatte oottaa parempia tietenkään


Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Posted: Mon Aug 20, 2012 9:10 am
by Latexi95
Alkukantainen banneri sopii hyvin kilpailun teemaan. :lol:

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Posted: Tue Aug 21, 2012 10:17 pm
by axu
Juu hyvä se on, kiitos esa94. Eiköhän se bannerin pääajatus ole kuitenkin kehua voittaneensa kisassa :D Sitä paitsi väritön kuva pomppii vähemmän silmille viestejä selatessa (ei sillä, itsellä on asetuksista allekirjoitusten näyttö pois päältä).