Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post Reply

Mikä näistä peleistä on mahtavin?

Poll ended at Sun Aug 19, 2012 9:08 pm

Ameba v. 1.0
1
8%
41 gazelles
6
46%
Uga Uga!
6
46%
 
Total votes: 13

User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post by Ilmuri »

Kaikki pelit: http://up.servut.us/dl/39596.dujk

Postaukset:
Dimple: Ameba v. 1.0 viewtopic.php?p=60828#p60828
CCE: 41 gazelles viewtopic.php?p=60829#p60829
axu: Uga Uga! viewtopic.php?p=60830#p60830

Tämänkertainen sato oli huima, noin kolme peliä enemmän kuin odotin!
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post by axu »

Dimplen Ameba on ihan kiva peli, joskin sisältää klassisen esimerkin siitä, kun valikkoa voi käyttää vain näppäimillä ei oleta itse pelin toimivan hiirellä (myönnettäköön, aikarajan puitteissa hiirivalikon tekeminen ei välttämättä olisi ollut hyvä idea). Plussaa kuitenkin ylipäätänsä siitä, että valikko löytyy ja sen myötä mahdollisuus pelata uudelleen käynnistämättä peliä, sekä ennätyksen tallentaminen. Jokin feidausanimaatio ennen planktonin katoamista ja ilmestymistä olisi tehnyt paljon kiillotetumman kuvan pelistä. Myös jonkinlaista visualisointia jäljelle olevalle ajalle jäin kaipailemaan. Ennätykseni 58.

CCE:n 41 gazelles yllätti mielenkiintoisella ideallaan. Toteutuksessa olisi ollut toivomisen varaa. Olisiko niiden AP-pisteiden pitänyt vähentyä tehtyjen liikkeiden seurauksena? Voiko pelissä voittaa, vai jäikö minulta joku pieni präntti lukematta (kun kaikki gasellit oli kuolleet peli vain jatkui)? Jokin tapa ilmaista gasellin liikkumissuunta seuraavalla kierroksella olisi ollut suotavaa (edes peilaaminen menosuunnan mukaan).

Äänestin Dimpleä.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post by Dimple »

Heh, itse asiassa hiiri-valikon tekeminen olisi ollut ihan yhtä pieni vaiva, mutta eipä vaan tullut siinä kymmenen minuutin aikana moinen mieleen. :) Itselleni kun oli paljon kätevämpää vain painaa enteriä testatessa (f5-enter-huido hiirellä). :D Joka tapauksessa kiitos palautteesta.

CCE:n 41 gazellesin idea oli kyllä omaperäinen. Itseäni vaivasivat hieman samat asiat kuin axuakin: mikä AP pisteiden tarkoitus on? Loppuuko peli joskus? Muuten toteutus oli kyllä mielestäni hyvä, mutta pelin idea ei oikein uponnut minuun.

axun Uga Uga! on kyllä hauska pikku-peli. Yksinkertainen idea näteillä grafiikoilla toimii vaikka onkin aika lyhyt. Olisin ehkä halunnut jonkin indikaattorin kuluneesta ajasta ja toisaalta mahdollisuuden pelata uudestaan käynnistämättä koko peliä uudestaan. Esim. jokin "Paina R pelataksesi uudestaan"-tyyppinen ratkaisu olisi auttanut aika paljon. Ennätykseni nimittäin on 13.0s, jouduin muutaman kerran käynnistämään sen uudestaan. :D

Äänestin siis axua (jo eilen).
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post by axu »

Dimple wrote:CCE:n 41 gazellesin idea oli kyllä omaperäinen. Itseäni vaivasivat hieman samat asiat kuin axuakin: mikä AP pisteiden tarkoitus on? Loppuuko peli joskus? Muuten toteutus oli kyllä mielestäni hyvä, mutta pelin idea ei oikein uponnut minuun.

axun Uga Uga! on kyllä hauska pikku-peli. Yksinkertainen idea näteillä grafiikoilla toimii vaikka onkin aika lyhyt. Olisin ehkä halunnut jonkin indikaattorin kuluneesta ajasta ja toisaalta mahdollisuuden pelata uudestaan käynnistämättä koko peliä uudestaan. Esim. jokin "Paina R pelataksesi uudestaan"-tyyppinen ratkaisu olisi auttanut aika paljon. Ennätykseni nimittäin on 13.0s, jouduin muutaman kerran käynnistämään sen uudestaan. :D.
Käsittääkseni AP tarkoittaa Action Pointteja, ja niitä pitäisi kulua aina kun tekee jotain (paikoillaan olemisen pitäisi kasvattaa).

Kiitos sinullekin kritiikistä. Tuo kuluneen ajan mittaaminen tuli vasta ihan loppupuolella ideaksi, alunperin en ajatellut lisätä mitään suorituksen mittausta peliin. Siksi sitä en hoksannut peliruutuun lisätä. Alunperin ajatuksena oli tehdä 2 tai 3 kenttää pelin iän pitentämiseksi. Olisin tosin halunnut vielä saada kameran seuraamaan hahmoa sivuttaissuunnassa, mutta aika ei riittänyt (toteutustapa oli jo mielessä). Muistelisin eilen saaneeni pelin läpi 11.X sekunnissa, mutta se saattoi olla ennen mekaniikan lopullista hiontaa (ukko oli alunperin liian luistava).
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post by axu »

Ohhoh, tasapeli. Onnea CCE! Haluatko järjestää seuraavan kisan vai teenkö minä? Minulle on ihan sama.

Mutta palkintobanneri 404 :/
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post by esa94 »

Image
pikabanneri pikakisalle, hörhör
EDIT:

Ei pakko oo jos haluatte oottaa parempia tietenkään

Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post by Latexi95 »

Alkukantainen banneri sopii hyvin kilpailun teemaan. :lol:
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Pikapelikilpailu 28 äänestys

Post by axu »

Juu hyvä se on, kiitos esa94. Eiköhän se bannerin pääajatus ole kuitenkin kehua voittaneensa kisassa :D Sitä paitsi väritön kuva pomppii vähemmän silmille viestejä selatessa (ei sillä, itsellä on asetuksista allekirjoitusten näyttö pois päältä).
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Post Reply