Page 1 of 2

Pikapelikilpailu 28

Posted: Wed Aug 15, 2012 4:13 pm
by Ilmuri
Suvereenina autokraattina päätin järjestää pikakilpailun poiketen normaalista suksessiojärjestyksestä ja täysin vallitsevista luonnonlaeista piittaamatta.

Poikkeuksellisesti tiimiosallistuminen on sallittua, mutta yksi henkilö saa osallistua vain yhteen entryyn.
Pelin tulee olla koodattu CB:llä (no cbE need apply), ja paketissa lähdekoodi sekä lista kontribuuttoreista.
Ei ennen kilpailua luotua mediaa, cbFun ja cbSDK sallittuja.
Kilpa-aika on perjantai 17.8.2012 18:00-21:00. Aihe ilmoitetaan tässä topikissa, sekä tässä että uudessa postauksessa.
Palautus tähän topiciin, mikäli foorumi ilmoittaa postauksen tapahtuneen myöhemmin kuin 21:00 peli ei pääse äänestykseen.
Korjaus: äänestys alkaa heti kun saan (jaksan) sen tehtyä kilpa-ajan päädyttyä, ja kestää kaksi päivää.

Aihe on julkistettu: alkukantaisuus.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Wed Aug 15, 2012 9:32 pm
by axu
Hieno juttu! Sehän ei haittaa, vaikka järjestätkin kilpailun perinteiden vastaisesti, sillä edellisen kisan sääntöihin lisäsin kohdan: "Voittaja saa edun järjestää seuraavan pikapelikilpailun. Tämä etu kestää kuukauden ajan, jonka jälkeen kuka tahansa halukas voi järjestää sen." Säännöistä puheenollen voisit kopioida nuo edellisen kisan säännöt joita ollaan jo vuosikausia kuljetettu kisasta toiseen pieniä muutoksia tehden (alkuperäiset säännöt ovat vuodelta 2008!).
EDIT:

Mikä vielä hienompaa, "alkuperäiset" (tarkoitan siis ppk2:n sääntöjä, jotka ovat toimineet niin esitysmuodoltaan kuin sanavalinnoiltaan myöhemmissä kisoissa) ovat itse asiassa sinun kirjoittamasi! :D

Aika tiukka aikataulu sinulla kyllä on. Ylihuomenna kisa ja kaksi päivää siitä eteenpäin äänestyskin on jo mennyt. Ellei aikomuksenasi ole rajata kilpailijoita vain foorumin aktiivisimpiin (tai siis niihin, jotka käyvät lukemassa viestit ainakin joka toinen päivä), suosittelen ajankohdan siirtämistä viikolla eteenpäin ja äänestyksestä ainakin kolmipäiväistä.

Niintainäin, osallistun kisaan (jos teet listaa osallistujista).

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Wed Aug 15, 2012 9:36 pm
by Awaclus
axu wrote:Niintainäin, osallistun kisaan (jos teet listaa osallistujista).
Jos Ilmuri ei tee listaa osallistujista, niin sitten et osallistu?

Mielestäni ei tule olettaa, että ehtii osallistumaan jokaiseen pikapelikilpailuun, jos ei käy foorumilla kuin silloin tällöin. Nämä eivät kuitenkaan ole kovin suuren mittakaavan kilpailuja, joten haitta ei ole suuri, vaikka joltain jääkin väliin. 404 - problem's not found.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Wed Aug 15, 2012 9:51 pm
by axu
Chaosworm wrote:Jos Ilmuri ei tee listaa osallistujista, niin sitten et osallistu?

Mielestäni ei tule olettaa, että ehtii osallistumaan jokaiseen pikapelikilpailuun, jos ei käy foorumilla kuin silloin tällöin. Nämä eivät kuitenkaan ole kovin suuren mittakaavan kilpailuja, joten haitta ei ole suuri, vaikka joltain jääkin väliin. 404 - problem's not found.
En sitten näköjään. Aika yksiselitteinen tuo lause oikeastaan on vaikka sen tarkoitus ei varmaan kenellekään oikeasti jää epäselväksi.

Minua ainakin harmittaisi jos jäisi kisa kokonaan välistä - näitä kun nykyään ei ihan joka viikonloppu tule. Toisaalta kurkin foorumia useamman kerran joka päivä (jos olen kotona) niin eipä jäisi välistä vaikka peli järjestettäisiin jo samana iltana kuin siitä on ilmoitettukin.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Thu Aug 16, 2012 12:08 am
by Ilmuri
axu wrote:Säännöistä puheenollen voisit kopioida nuo edellisen kisan säännöt joita ollaan jo vuosikausia kuljetettu kisasta toiseen pieniä muutoksia tehden (alkuperäiset säännöt ovat vuodelta 2008!).
Kokeilen vaihteluksi erilaisia sääntöjä. Minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan että olemassa olisi erilaisia sääntösettejä.
axu wrote: Aika tiukka aikataulu sinulla kyllä on. Ylihuomenna kisa ja kaksi päivää siitä eteenpäin äänestyskin on jo mennyt. Ellei aikomuksenasi ole rajata kilpailijoita vain foorumin aktiivisimpiin (tai siis niihin, jotka käyvät lukemassa viestit ainakin joka toinen päivä), suosittelen ajankohdan siirtämistä viikolla eteenpäin ja äänestyksestä ainakin kolmipäiväistä.
Pikakisat ovat aina olleet melko spontaaneja. Mikään ei estä innokkaita ihmisiä järjestämästä pikakisoja useammin, ehkäpä vielä pitemmällä varoitusajalla. Suurin ongelma näissä näyttää aina olleen kiinnostuksen puute, milloin voittajalta järjestää seuraavat, milloin osallistujien suoranainen olemattomuus.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Thu Aug 16, 2012 8:50 am
by axu
Ilmuri wrote:Kokeilen vaihteluksi erilaisia sääntöjä. Minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan että olemassa olisi erilaisia sääntösettejä.
Niin no lähinnä sen takia kysyin kun ei näissä säännöissä näytä mitään eroa olevan, niin miksi kirjoittaa ne uudelleen? Vanhojen sääntöjen käyttämisessä on se hyvä puoli, että niiden ongelmakohdat ovat jo paikattu eikä niistä tarvitse kysellä.

Toisin sanoen, saako tässä ppk:ssa käyttää SDK:ta, cbFunia tai muita lisäkirjastoja? Saako ennen kisaa tehtyä mediaa käyttää?

Itse asiassa pikakisoissa on tuntunut kiinnostusta riittävän yleensä. Osallistujen puutteeseen voisi vaikuttaa pitempi varoitusaika (tosin edelliseen kisaan kaikki ilmoittautumiset saapuivat kahden päivän sisällä kisan julistamisesta lähtien).

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Thu Aug 16, 2012 12:57 pm
by CCE
Jee yritänpäs tehdä tähän pelin!

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Thu Aug 16, 2012 2:49 pm
by Ilmuri
axu wrote: Toisin sanoen, saako tässä ppk:ssa käyttää SDK:ta, cbFunia tai muita lisäkirjastoja? Saako ennen kisaa tehtyä mediaa käyttää?
No pitihän se tietää että jotain olennaista jäi huomaamatta. Olisi pitänyt tarkistaa.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 5:02 pm
by Dimple
Tuo kolmen tunnin kilpailuaika ei kyllä oikein sovi minulle kovin hyvin, minulla menee yleensä suurin piirtein sen verran yhden spriten piirtämiseen. :D

Täytyy katsoa jos aihe vaikka sattuisi inspiroimaan niin voisin yrittää. Jotain tekemistä on nyt kuitenkin pakko keksiä tai joudun ratkomaan differentiaaliyhtälöitä. :)

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 5:18 pm
by axu
Dimple wrote:Tuo kolmen tunnin kilpailuaika ei kyllä oikein sovi minulle kovin hyvin, minulla menee yleensä suurin piirtein sen verran yhden spriten piirtämiseen. :D

Täytyy katsoa jos aihe vaikka sattuisi inspiroimaan niin voisin yrittää. Jotain tekemistä on nyt kuitenkin pakko keksiä tai joudun ratkomaan differentiaaliyhtälöitä. :)
Ainakin itse rakastan pikapelikilpailuja juuri siitä syystä, kun paineessa pystyy piirtämään hämmästyttävän nopeasti vaikka tavallinen tahti olisikin alle sprite/tunti. Mutta eipä nuo differentiaaliyhtälötkään kuulosta pahalta vaihtoehdolta ;)

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 6:00 pm
by Ilmuri
Bump.

Aihe on julkistettu: alkukantaisuus.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 8:49 pm
by Dimple
Ameba v. 1.0:
Tavoitteena on syödä mahdollisimman paljon planktonia ennen kuin amebasi kuolee nälkään! Amebaa ohjataan hiirellä, vasen klikkaus käskee amebaa liikkumaan. Syöminen tapahtuu liikuttamalla ameba tarpeeksi lähelle planktonia, jolloin ameban lonkerot napsaisevat planktonin suihinsa! Pienestä planktonista saa yhden pisteen, isosta saa kaksi.

Jos kokeilet, olet velvollinen ilmoittamaan parhaan tuloksesi. :D

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 8:53 pm
by CCE
41 gazelles
Heimosi on ahne ja haluaa tyhjentää savannin gaselleista. Klikkaile vuoropohjaisesti kaikki elikot kuoliaiksi.
41_gazelles.zip (595KB)

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 8:54 pm
by axu
Työskentelyni keskeytyi pienen välikohtauksen takia ja flow katosi, joten tein pelin loppuun hutaisten :/

Uga Uga!
Pelissä ohjaat luolamies Ugaa, jolla on kova nälkä. Voittaaksesi Ugan pitää syödä kaikki ruudulla näkyvät marjat. Ohjaus nuolinäppäimistä, ota huomioon, että laidoista pääsee läpi pacman-tyyliin. Lisäherkkuna cbe:llä kääntäessä käytetään tuplapikselöintiä (tosin paketin mukana tulee vain tavallisella cb:llä käännetty)!
UgaUga.rar
aXun kilpailutyö PPK28:n.
(589.61 KiB) Downloaded 383 times
EDIT:

Tein pelin yksin, joten en pitänyt tarpeellisena sisältää pakettiin tekstitiedostoa, jossa on vain nimeni.


Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 9:01 pm
by Ilmuri
Nipsnaps. Tavataan äänestyksessä.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 9:05 pm
by naputtelija
Sain väsättyä, haittaako jos pari minsaa myöhässä?
c64 4 eva!
c64 4 eva!.zip
c64 4 eva!
(591.08 KiB) Downloaded 373 times
Edit: mitäs tämä, foorumin kello antaa 8 vaikka nyt on 9? Miten tämä vaikuttanee rulezeihin?
Edit2: luulin että ongelma oli kaikilla. Selvä juttu.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 9:09 pm
by Awaclus
naputtelija wrote:Edit: mitäs tämä, foorumin kello antaa 8 vaikka nyt on 9? Miten tämä vaikuttanee rulezeihin?
Se vaikuttaa siihen, ettet sinä ole muistanut laittaa asetuksista kesäaikaa päälle.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 9:11 pm
by Ilmuri
naputtelija wrote:Sain väsättyä, haittaako jos pari minsaa myöhässä?
Edit: mitäs tämä, foorumin kello antaa 8 vaikka nyt on 9? Miten tämä vaikuttanee rulezeihin?
Foorumi ei osaa vaihtaa kesäaikaan itse. Tämä on tunnettu ongelma.
Pitäydyn säännössä aikarajan suhteen, valitan.

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 9:14 pm
by naputtelija
Ilmuri wrote:Pitäydyn säännössä aikarajan suhteen, valitan.
Sain kyllä pelini valmiiksi ennen kello yhdeksää, ja aloitin 15 min. myöhässä saavuttuani rovaniemeltä kotiin. Voitaisiinko tässä kohden tehdä poikkeus?

Re: Pikapelikilpailu 28

Posted: Fri Aug 17, 2012 9:31 pm
by axu
Vaikka tässä nyt ei vallitse demokratia, kannatan naputtelijan pelin mukaan ottamista. Ei siitä muutaman minuutin myöhästymisestä varsinaista etua ole hälle + tämä on leikkimielinen kilpailu.