Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Äänestäkää mielestänne parhainta introa. Keskustelua introista voi pitää. Rauhan säilyessä.
Huomaa, että voit äänestää vain kerran. Linkit introihin löytyy äänestysvaihtoehdoista.
Tulen oletettavasti tekemään introille jotain sivujen tapaista. Nyt ovat näin.
Voittaja voi pitää allekirjoituksessaan tekstiä voitosta ": D". Ellei joku sitten tee banneria.
Linkki kisatopikkiin: Introkisa Joulu '11
Huomaa, että voit äänestää vain kerran. Linkit introihin löytyy äänestysvaihtoehdoista.
Tulen oletettavasti tekemään introille jotain sivujen tapaista. Nyt ovat näin.
Voittaja voi pitää allekirjoituksessaan tekstiä voitosta ": D". Ellei joku sitten tee banneria.
Linkki kisatopikkiin: Introkisa Joulu '11
Last edited by Viltzu on Tue Jun 19, 2012 1:28 pm, edited 1 time in total.
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Youtube-versiot Peisikin Illegal Access:sta ja timpe99:n XmasIntro2011:sta. EDIT: Korjattu versio Illegal Accessista, nyt ei pitäisi nykiä
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Perus Peisik : D, todella hienoja efektejä. Ei timpenkään introssa sinäänsä vikaa ollut, hyviä efektejä sielläkin, mutta peisikin intro kyllä vie tätäkin kisaa.
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Tämä. Kumpikin intro oli erittäin hieno, mutta Peisikin intro on vain niin o__Ophons wrote:Perus Peisik : D, todella hienoja efektejä. Ei timpenkään introssa sinäänsä vikaa ollut, hyviä efektejä sielläkin, mutta peisikin intro kyllä vie tätäkin kisaa.
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Ei yhdellä 12 vuotiaalla olekkaan mitään mahdollisuuksia 5 henkilöstä koostuvaa peisikkiä vastaan.
Peisikin intro oli kyllä
Peisikin intro oli kyllä
EDIT:
mutta kiva, että joku minunkin introani äänesti
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Olihan kilpailun asetelma hieman epäreilu näillä kahdella tuotoksella. Intro oli lähinnä CCE:n ja Atomin tuotos (Joxu ja Ilmuri eivät tehneet mitään, minä pari ihan pientä fiksiä), mutta silti heidän yhdistetty taitotasonsa on jossain korkealla taivaissa.
Toivotaan vaan ensi kerralla suurempaa osallistujamäärää niin tulee kaikenkarvaisille tekijöille jännittävämpi kisa :)
Toivotaan vaan ensi kerralla suurempaa osallistujamäärää niin tulee kaikenkarvaisille tekijöille jännittävämpi kisa :)
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Täytyyhän timpen tuotosta nyt äänestää. Timpestä nimittäin tulee ihan oma itseni mieleen, viitos-kuutosluokkalaisena kun myös pelleilin CB:llä ja trigonometrialla.
On mahtavaa huomata käytännössä, etteivät kaikki yläasteelle menevät ole mitään tuleva mautonta, biletushullua massaporukkaa.
On mahtavaa huomata käytännössä, etteivät kaikki yläasteelle menevät ole mitään tuleva mautonta, biletushullua massaporukkaa.
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Propsit vaan timpe99:lle minunkin puolestani, itse en 12-vuotiaana erottanut siniä kosinista!
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Seuraavaan introkisaan sitten sääntöihin että "Jokainen Peisik:n jäsen osallistuu erikseen omilla introillaan, EI KIMPASSA!"...
Mutta joo. Peisik:n intro oli jotain niin sanoin kuvailematonta CB-soodia että....
Timpen introsta tykkäsin myös. Mukava discolattia-ehvekti. ^^
Mutta joo. Peisik:n intro oli jotain niin sanoin kuvailematonta CB-soodia että....
Timpen introsta tykkäsin myös. Mukava discolattia-ehvekti. ^^
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Miksi rajoittaa tämä sääntö pelkkään Peisikiin?Misthema wrote:Seuraavaan introkisaan sitten sääntöihin että "Jokainen Peisik:n jäsen osallistuu erikseen omilla introillaan, EI KIMPASSA!"...
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Säännöistä itse muuttaisin koodimäärän rajoitusta. Nykyisenkaltainen rivirajoitus on jostain turha(uttava)n ja epäkäytännöllisen välimaastosta. Itse kirjoitin introomme parin tuhannen merkin koodirivejä saadakseni kuutioni toimimaan tarpeeksi pienessä tilassa. Tämänkaltainen koodin pakkailu ei vaadi varsinaisesti taitoa, lähinnä hermoja. Rajoituksen voisi mielestäni poistaa kokonaan tai ainakin lisätä rivin enimmäispituudelle rajan. Tai rajoittaa mieluummin kooditiedoston merkkimäärää kuin rivipituutta. CB:n luomasta .exestä tulee kuitenkin niin iso, että ainakin henkilökohtaisesti painisin mieluummin renderöintioptimointien kuin rivimäärien kanssa. Ne kun vaikuttavat lopputulokseen paljon enemmän.
-
- Moderator
- Posts: 227
- Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Hmm... Harmi ettei enempää osallistunut tällä kertaa
Timpelle tunnustusta siitä että vähän ehdin säikähtää liian kovaksi haastajaksi, mutta sitten intro meidän onneksi jo loppuikin Täältä tulisi vielä yksi epävirallinen ääni sinne vielä. Taisin jättää äänestyksen hiukan liian myöhään
Olen oikein tyytyväinen että introkisaan uskaltaa mukaan uusia, sillä intron vääntäminen on hauskaa ja kehittävää. Timpe saa olla ylpeä kakkossijastaan
Tässä tulee pieni yhteenveto tämän intron syntyprosessista:
Tiivistelmä:
Suunniteltiin pitkään ja epämääräsesti vaikka ideoita ja inspiraatiota olikin paljon. Sitten tuli kiire ja saatiin kasaan kaikenlaista eri mutkien kautta ja niistä tuli ihan kiva intro.
Introt voivat syntyä eri reittejä. Tällä kertaa intron lopullinen rakenne jäi vasta pariin viimeiseen päivään, mutta inspiraatio tuli jo ekalla tai tokalla viikolla. Löysin netistä jännän sivun, jossa on leffoista skifikäyttöliittymiä kasattu hurja määrä: http://accessmaincomputerfile.net/
Sieltä saattaa löytyä tutuhkon näköinen kuva Cce teki musiikin, ja toteutti skifikäyttöliittymää. Musiikkiin cce sai inspiraatiota sSecond Realityn musiikista. Juonta oltiin mietitty hieman ja meillä oli visiomme siitä. Minulle tuli musiikista mieleen synkkä ja myrskyinen yö, jossa taivas velloi ja päähahmo juoksee pakoon. Minulla oli melko teadraalinen visio siitä ja unelmoin hurjaa animaatiosysteemiä.
Toteutus ei kyllä mennyt ihan siihen suuntaan, sillä pääsin tekemään animaatiota vasta viimeisellä viikolla Vellovat pilvet sain tehtyä kai viikkoa aimmin. Meillä oli puhetta sellaisesta tyylistä, että hahmo(i)lla käyttäisi kuvia päinä ja kenties siitä cce sai idean tehdä vokselinaaman. Kuulemma sellainen oli myös jossain amigademossa näkynyt.
Alkoi tulla aika kiire, kun viimeisellä viikolla oli kasassa alle puolet kohtauksista, ja oli epäselvyyttä siitä mitä kohtauksia aiotaan tehdä. Oli ideoita erilaisista räjähdyksistä ja tähtikohtauksista. Tässä kohtaa taisi pelastaa se, että oli enemmän porukkaa tekemässä
Koodia oli jo yli rajan, kun kaikki tekstijutut ja muut vievät hurjasti tilaa nätisti tehtyinä. Koodia lukemalla voi nähdä, millaisiksi hirvityksiksi se paikoittain pakkautui. Jotkut pakkaustavat tuntuivat kauniiltakin, vaikka ovatkin aika hirveää koodia. Rivipulaa helpottamaan cce teki skriptin, joka karsii kaikki kommentit ja tyhjät rivit ja kirjoittaa vakiot paikoilteen. Tälleen järjestyi tarpeeksi työskentelyrivejä loppuajaksi, ja jäi pari ylikin. Valmiita juttuja pystyi hyvin käyttämään uusiksi.
Rivejä karsiessa minun tuli kirjoitettua placeholderi kuutiolle, joka msqrt:n oli tarkoitus kirjoittaa tokaan kohtaukseen, jotta minulla olisi parempi käsitys rivimäärästä. Tätä tuli testaillessa hiukan iteroitua, ja siitä kehittyi sitten se lopussa näkynyt vänkyilevä efekti. Se siirtyi sinne viimeisenä päivänä, kun ei ollut enää aikaa tehdä minun suunnittelemaa räjähdyskohtausta. Siitä tuli minusta ihan hyvä näin, vaikken ehtinyt omia tervehdyksiä lisäämään. Cce:n tekemästä kelaussysteemistä taisi olla apua melkein kaikessa, vaikkei musiikkia saanutkaan seuraamaan mukana.
Vecballeista(sprite-efekti tokavikassa kohtauksessa) oli puhetta aiemmin, mutta kukaan ei ollut ehtinyt toteuttamaan niitä. Joxu kirjoitti niille lajittelualgoritmin jo reilusti etukäteen, mutta keksin ettei täydellistä järjestystä tarvi, vaan riittää että ne laitetaan vaan listoihin epäjärjestyksessä etäisyyden mukaan, koska ei samalla etäisyydellä olevat näy toistensa päällä muutenkaan. Se meni kivan pieneen tilaan ja toimi hyvin.
Viimeisenä aamuna introssa ei ollut enää yhtään tyhjää kohtaa, rakenne oli paikallaan. Tämä on huomattu ennenkin, ettei sitä oikein tiedä että mitä lopulta introsta tulee, ja lopulta siihen on usein tyytyväinen. Monet yksityiskohdat syntyivät sattumalta ja kokonaisuus syntyi kun ne sitten nivottiin sopivasti yhteen. Viimeinen päivä meni viimeistelyyn. Puolet kohtauksista vaati vielä jotain säätöä. Cce teki pidemmän version kappaleestaan, kun pituus loppui kesken, vaikka se aluksi tuntui olevan liian lyhyt. Cce sai ajoituksen juuri mieleisekseen ja sääti efektit ja siirtymät kohdalleen. Viimeiset muutokset tuli minuutteja vaille, ja sitten se oli valmis
Efektipuolesta täytyy sanoa, että haluttiin, kuten aina, kokeilla saada sellaista aikaan, mitä cb:llä ei ole vielä ennen tehty. Minusta onnistuimme melko hyvin.
Se tässä kyllä jää taas harmittamaan, että ei saanut käytettyä kaikkia ideoita, mitä coolbasicilla voisi tehdä... ja uusiakin tuli. Olisi joskus kiva kokea tehneensä kaiken ja päästä coolbasicista eroon
Vaikka CoolBasicilla nysväyksessä on vähän oldskool-meininkiä, niin pc-demoalustaksihan tämä luokittuisi, vaikkei tämä ole siellä mitenkään kilpailukykyinen. Tähän Peisik ehdottaa uutta luokkaa: Crapskool - oldskoolnysväystä nykyraudalla ja jokseenkin poikkeavilla optimointiprioriteeteillä.
Timpelle tunnustusta siitä että vähän ehdin säikähtää liian kovaksi haastajaksi, mutta sitten intro meidän onneksi jo loppuikin Täältä tulisi vielä yksi epävirallinen ääni sinne vielä. Taisin jättää äänestyksen hiukan liian myöhään
Olen oikein tyytyväinen että introkisaan uskaltaa mukaan uusia, sillä intron vääntäminen on hauskaa ja kehittävää. Timpe saa olla ylpeä kakkossijastaan
Tässä tulee pieni yhteenveto tämän intron syntyprosessista:
Tiivistelmä:
Suunniteltiin pitkään ja epämääräsesti vaikka ideoita ja inspiraatiota olikin paljon. Sitten tuli kiire ja saatiin kasaan kaikenlaista eri mutkien kautta ja niistä tuli ihan kiva intro.
Introt voivat syntyä eri reittejä. Tällä kertaa intron lopullinen rakenne jäi vasta pariin viimeiseen päivään, mutta inspiraatio tuli jo ekalla tai tokalla viikolla. Löysin netistä jännän sivun, jossa on leffoista skifikäyttöliittymiä kasattu hurja määrä: http://accessmaincomputerfile.net/
Sieltä saattaa löytyä tutuhkon näköinen kuva Cce teki musiikin, ja toteutti skifikäyttöliittymää. Musiikkiin cce sai inspiraatiota sSecond Realityn musiikista. Juonta oltiin mietitty hieman ja meillä oli visiomme siitä. Minulle tuli musiikista mieleen synkkä ja myrskyinen yö, jossa taivas velloi ja päähahmo juoksee pakoon. Minulla oli melko teadraalinen visio siitä ja unelmoin hurjaa animaatiosysteemiä.
Toteutus ei kyllä mennyt ihan siihen suuntaan, sillä pääsin tekemään animaatiota vasta viimeisellä viikolla Vellovat pilvet sain tehtyä kai viikkoa aimmin. Meillä oli puhetta sellaisesta tyylistä, että hahmo(i)lla käyttäisi kuvia päinä ja kenties siitä cce sai idean tehdä vokselinaaman. Kuulemma sellainen oli myös jossain amigademossa näkynyt.
Alkoi tulla aika kiire, kun viimeisellä viikolla oli kasassa alle puolet kohtauksista, ja oli epäselvyyttä siitä mitä kohtauksia aiotaan tehdä. Oli ideoita erilaisista räjähdyksistä ja tähtikohtauksista. Tässä kohtaa taisi pelastaa se, että oli enemmän porukkaa tekemässä
Koodia oli jo yli rajan, kun kaikki tekstijutut ja muut vievät hurjasti tilaa nätisti tehtyinä. Koodia lukemalla voi nähdä, millaisiksi hirvityksiksi se paikoittain pakkautui. Jotkut pakkaustavat tuntuivat kauniiltakin, vaikka ovatkin aika hirveää koodia. Rivipulaa helpottamaan cce teki skriptin, joka karsii kaikki kommentit ja tyhjät rivit ja kirjoittaa vakiot paikoilteen. Tälleen järjestyi tarpeeksi työskentelyrivejä loppuajaksi, ja jäi pari ylikin. Valmiita juttuja pystyi hyvin käyttämään uusiksi.
Rivejä karsiessa minun tuli kirjoitettua placeholderi kuutiolle, joka msqrt:n oli tarkoitus kirjoittaa tokaan kohtaukseen, jotta minulla olisi parempi käsitys rivimäärästä. Tätä tuli testaillessa hiukan iteroitua, ja siitä kehittyi sitten se lopussa näkynyt vänkyilevä efekti. Se siirtyi sinne viimeisenä päivänä, kun ei ollut enää aikaa tehdä minun suunnittelemaa räjähdyskohtausta. Siitä tuli minusta ihan hyvä näin, vaikken ehtinyt omia tervehdyksiä lisäämään. Cce:n tekemästä kelaussysteemistä taisi olla apua melkein kaikessa, vaikkei musiikkia saanutkaan seuraamaan mukana.
Vecballeista(sprite-efekti tokavikassa kohtauksessa) oli puhetta aiemmin, mutta kukaan ei ollut ehtinyt toteuttamaan niitä. Joxu kirjoitti niille lajittelualgoritmin jo reilusti etukäteen, mutta keksin ettei täydellistä järjestystä tarvi, vaan riittää että ne laitetaan vaan listoihin epäjärjestyksessä etäisyyden mukaan, koska ei samalla etäisyydellä olevat näy toistensa päällä muutenkaan. Se meni kivan pieneen tilaan ja toimi hyvin.
Viimeisenä aamuna introssa ei ollut enää yhtään tyhjää kohtaa, rakenne oli paikallaan. Tämä on huomattu ennenkin, ettei sitä oikein tiedä että mitä lopulta introsta tulee, ja lopulta siihen on usein tyytyväinen. Monet yksityiskohdat syntyivät sattumalta ja kokonaisuus syntyi kun ne sitten nivottiin sopivasti yhteen. Viimeinen päivä meni viimeistelyyn. Puolet kohtauksista vaati vielä jotain säätöä. Cce teki pidemmän version kappaleestaan, kun pituus loppui kesken, vaikka se aluksi tuntui olevan liian lyhyt. Cce sai ajoituksen juuri mieleisekseen ja sääti efektit ja siirtymät kohdalleen. Viimeiset muutokset tuli minuutteja vaille, ja sitten se oli valmis
Efektipuolesta täytyy sanoa, että haluttiin, kuten aina, kokeilla saada sellaista aikaan, mitä cb:llä ei ole vielä ennen tehty. Minusta onnistuimme melko hyvin.
Se tässä kyllä jää taas harmittamaan, että ei saanut käytettyä kaikkia ideoita, mitä coolbasicilla voisi tehdä... ja uusiakin tuli. Olisi joskus kiva kokea tehneensä kaiken ja päästä coolbasicista eroon
Vaikka CoolBasicilla nysväyksessä on vähän oldskool-meininkiä, niin pc-demoalustaksihan tämä luokittuisi, vaikkei tämä ole siellä mitenkään kilpailukykyinen. Tähän Peisik ehdottaa uutta luokkaa: Crapskool - oldskoolnysväystä nykyraudalla ja jokseenkin poikkeavilla optimointiprioriteeteillä.
Re: Introkisa Joulu '11 [ÄÄNESTYS]
Äänestyshän tosiaan päättyi n. 24h sitten. Ylivoimaisesti voittajaksi selvityi Peisik introllaan Illegal Access. Banneria tai mitään ei tähän kilpailuun syntynyt palkinnoksi, mutta yksi tiimiläisistä voi halutessaan pyytää humblebundle #4 gift-koodin. Tai vaikka tehdä itselleen bannerin.
Seuraava kisa sitten keväällä tai kesällä. Sääntöjen muutoksia oletettavasti luvassa.
Seuraava kisa sitten keväällä tai kesällä. Sääntöjen muutoksia oletettavasti luvassa.