Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 8:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by TukeKoodi » Sat Mar 26, 2011 9:19 pm

Mickey wrote:Tässä oma Sääskentappopelini. Pelissä on siis tarkoitus tappaa vasemmalta tulevia sääskiä napsauttamalla. Kun yksikään sääski pääsee oikeaan reunaan, peli loppuu. Peli vaikeutuu eksponentiaalisesti, eli sääskien imestymistiheys kaksinkertaistuu viidessätoista sekunnissa.
Sääskentappopeli.zip
Sorsa mukaan ;)
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D

User avatar
Mickey
Newcomer
Posts: 33
Joined: Sat Feb 09, 2008 11:32 am
Location: Liminka

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by Mickey » Sat Mar 26, 2011 9:22 pm

Jälkikäteen huomasin, että olisi pitänyt olla koodi mukana. Laitan sen nyt tähän, ja toivon, että asia hyväksytään, koska peli oli kuitenkin ajoissa täällä. :oops:

Code: Select all

SCREEN 800, 600
Type saasket
    Field vartalo
    Field siivet
    Field vaihe
    Field x
    Field y
End Type

saaski = LoadImage ("Media/Sääski.png")
siivet = LoadAnimImage ("Media/Siivet.png", 80,70,0,7)
tahtain = LoadImage ("Media/Tähtäin.png")
MaskImage saaski, 255, 255, 255
MaskImage siivet, 255, 0, 255
tim = Timer ()
tim2# = Timer ()
ShowMouse OFF

Repeat
    ClsColor 255, 255, 255
    
    SetWindow "Sääskentappopeli | " + pisteet + " tappoa."
    
    If tim < Timer () Then
        tim = Timer () + 1000 / (2 ^ ((Timer () - tim2)/15000))
        saas.saasket = New (saasket)
        saas\vartalo = CloneImage (saaski)
        saas\siivet = CloneImage (siivet)
        saas\vaihe = 0
        saas\x = -80
        saas\y = Rand (0, 530)
    EndIf
    
    For saas.saasket = Each saasket
        saas\x = saas\x + 10
        saas\vaihe = saas\vaihe + 1
        If saas\vaihe > 6 Then saas\vaihe = 0
        DrawImage saas\vartalo, saas\x, saas\y
        DrawImage saas\siivet, saas\x, saas\y, saas\vaihe
        If ImagesCollide (saas\vartalo, saas\x, saas\y, 0, tahtain, MouseX () - 10, MouseY () - 10, 0) And MouseHit (1) Then
            DeleteImage saas\vartalo
            DeleteImage saas\siivet
            Delete saas
            pisteet = pisteet + 1
        EndIf
        If saas\x > 800 Then ShowMouse ON : MakeError "Tapoit "+ pisteet + " sääskeä."
    Next saas
    
    DrawImage tahtain, MouseX () - 10, MouseY () - 10
    
    DrawScreen
    
Forever
Edit: Laitan vielä koodilla varustetun paketin, niin on sääntöjen mukainen.
Sääskentappopeli.zip
(605.18 KiB) Downloaded 127 times
Last edited by Mickey on Sat Mar 26, 2011 9:29 pm, edited 1 time in total.
4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)

naput

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by naput » Sat Mar 26, 2011 9:22 pm

unohdin mom-objectin peliin, toivottavasti ketään ei haittaa.

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by Wingman » Sat Mar 26, 2011 9:29 pm

tässä tämä myöhästynyt :(
EDIT:

tämä siis tosiaan uppi yli 20 min, kännykän netti on erittäin hidas

Attachments
pikapeli.zip
(762.16 KiB) Downloaded 152 times
- - - -

User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 8:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by TukeKoodi » Sat Mar 26, 2011 9:30 pm

Wingman wrote:tässä tämä myöhästynyt :(
Mitä täs pitää tehä?
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by Wingman » Sat Mar 26, 2011 9:32 pm

TukeKoodi wrote:
Wingman wrote:tässä tämä myöhästynyt :(
Mitä täs pitää tehä? Ja ite äänitit ton shotgunin :D ?
kerätä linnun kanssa munia.[sarcasm] ja joo, äänittelin pihalla :D [/sarcasm]
- - - -

User avatar
Nameless_One
Member
Posts: 63
Joined: Fri Mar 26, 2010 5:05 pm

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by Nameless_One » Sat Mar 26, 2011 9:33 pm

Wingman wrote:tässä tämä myöhästynyt :(
Koska en ole aikarajoissa mikään natsi, niin otetaan tämäkin. Mutta tästä eteenpäin tulevat tuotokset jätetään äänestyksestä armotta pois.
Mickey wrote:Jälkikäteen huomasin, että olisi pitänyt olla koodi mukana. Laitan sen nyt tähän, ja toivon, että asia hyväksytään, koska peli oli kuitenkin ajoissa täällä. :oops:

Code: Select all

SCREEN 800, 600
Type saasket
    Field vartalo
    Field siivet
    Field vaihe
    Field x
    Field y
End Type

saaski = LoadImage ("Media/Sääski.png")
siivet = LoadAnimImage ("Media/Siivet.png", 80,70,0,7)
tahtain = LoadImage ("Media/Tähtäin.png")
MaskImage saaski, 255, 255, 255
MaskImage siivet, 255, 0, 255
tim = Timer ()
tim2# = Timer ()
ShowMouse OFF

Repeat
    ClsColor 255, 255, 255
    
    SetWindow "Sääskentappopeli | " + pisteet + " tappoa."
    
    If tim < Timer () Then
        tim = Timer () + 1000 / (2 ^ ((Timer () - tim2)/15000))
        saas.saasket = New (saasket)
        saas\vartalo = CloneImage (saaski)
        saas\siivet = CloneImage (siivet)
        saas\vaihe = 0
        saas\x = -80
        saas\y = Rand (0, 530)
    EndIf
    
    For saas.saasket = Each saasket
        saas\x = saas\x + 10
        saas\vaihe = saas\vaihe + 1
        If saas\vaihe > 6 Then saas\vaihe = 0
        DrawImage saas\vartalo, saas\x, saas\y
        DrawImage saas\siivet, saas\x, saas\y, saas\vaihe
        If ImagesCollide (saas\vartalo, saas\x, saas\y, 0, tahtain, MouseX () - 10, MouseY () - 10, 0) And MouseHit (1) Then
            DeleteImage saas\vartalo
            DeleteImage saas\siivet
            Delete saas
            pisteet = pisteet + 1
        EndIf
        If saas\x > 800 Then ShowMouse ON : MakeError "Tapoit "+ pisteet + " sääskeä."
    Next saas
    
    DrawImage tahtain, MouseX () - 10, MouseY () - 10
    
    DrawScreen
    
Forever
Asia hyväksytään, ei koodin myöhässä laittaminen ole kovin vakava rikos, kun se .exe oli jo siellä mukana.
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka

Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by Wingman » Sat Mar 26, 2011 9:37 pm

kuinka pitkä on äänestys? ts. ehdinkö äänestää jos illemmalla latailen pelit ja testailen?
- - - -

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by MaGetzUb » Sat Mar 26, 2011 9:42 pm

Oma näkemykseni bannerista;
Image
:D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Nameless_One
Member
Posts: 63
Joined: Fri Mar 26, 2010 5:05 pm

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by Nameless_One » Sat Mar 26, 2011 9:51 pm

Wingman wrote:kuinka pitkä on äänestys? ts. ehdinkö äänestää jos illemmalla latailen pelit ja testailen?
Äänestyksen pituudeksi ajattelin noin yhtä viikkoa, joten jää aikaa testailla pelejä ja harkitsemaan hyvin tarkkaan. Äänestys loppuisi sitten perjantaina :)
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka

Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot

User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 10:01 pm

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by ukkeli » Sat Mar 26, 2011 10:16 pm

Yksi viikko? Se on hyvä aika :D
Muuten, jos koukuttava pelini voittaa. Teen siihen menun, hiscoren sekä paaaljon kenttiä ja kaikkea...
...

Epäkirjautunut_misthema

Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic

Post by Epäkirjautunut_misthema » Sat Mar 26, 2011 11:51 pm

Eh... Oli väärin tuo minun törmäyksentarkistukseni... =/ Ottaa pelaajan vasemmasta reunasta törmäyksen, eikä oikeasta - mistä sen juuri pitäisi. =D

Tässä koodi jossa ainoastaan tuo törmäys on muutettu oikeaksi:

Code: Select all

SCREEN 320,240
SetWindow "Drunken Bee says: Bzzz!",0,"Bzzz?"

Type ENEMIES
    Field x#
    Field y#
    Field ang#
End Type

Type STINGS
    Field x#
    Field y#
    Field speed#
End Type

ply=MakeBee()
wings=MakeWings()
wingfap=Timer()
spawnTimer=Timer()
score = 0
x=20
y=20
sunx#=320

Repeat

    sunx=sunx-0.1

    If sunx<=0 Then MakeError "YOU WON! GRATZ! Score: "+score
    
    
    For i=0 To ScreenHeight() Step 24
        Color 0,255-(i),255-(i/2)
        Box 0,i,ScreenWidth(),24
    Next i
    
    For i=0 To 5
        Color 5*i,25*i,5*i
        Box 0,(260-(10*i))-(y/10),ScreenWidth(),10
    Next i

    Color cbYellow
    Circle sunx,-10,64

    SetWindow "Drunken Bee says: Bzzz! || Score: "+score,0,"Bzzz?"

    x=x+(KeyDown(cbkeyright)-KeyDown(cbkeyleft))*3
    y=y+(KeyDown(cbkeydown)-KeyDown(cbkeyup))*3
    If x<0 Then x=0
    If x>ScreenWidth()-32 Then x=ScreenWidth()-32
    If y<0 Then y=0
    If y>ScreenHeight()-32 Then y=ScreenHeight()-32
    DrawImage ply,x,y
    If Timer()>wingfap+Rand(20,200) Then startx = (startx+1) Mod 2:wingfap=Timer()
    
    DrawImageBox wings,x+12,y,startx*12,0,12,24
    
    If KeyHit(cbkeyspace) Then
        st.STINGS=New(STINGS)
        st\x=x
        st\y=y+24
        st\speed=Rnd(.01,.09)
    EndIf
    
    If Timer()>spawnTimer+1000 Then
        en.ENEMIES=New(ENEMIES)
        en\x=ScreenWidth()-16
        en\y=Rand(ScreenHeight()-32)
        en\ang=GetAngle(x,y,en\x,en\y)
        spawnTimer=Timer()
    EndIf
    
    For sti.STINGS = Each STINGS
        sti\x=sti\x+sti\speed
        sti\speed=sti\speed+sti\speed
        If sti\speed>5 Then sti\speed=5
        sti\y=sti\y+Rand(-1,1)
        Color 255,255,255
        Line sti\x,sti\y, sti\x+8, sti\y+Rand(-1,1)
        
        For enem.ENEMIES=Each ENEMIES
            If sti\x>enem\x And sti\y>enem\y And sti\y<enem\y+32 And sti\x<ScreenWidth()-16 Then
                Delete enem
                Delete sti
                score=score+Rand(1,100)
            EndIf
        Next enem

        If sti\x>ScreenWidth() Then Delete sti
        
    Next sti
    
    For ene.ENEMIES=Each ENEMIES
        ene\x=ene\x-Cos(ene\ang)*1
        ene\y=ene\y+Sin(ene\ang)*1
        
        Color cbOrange
        Ellipse ene\x-Cos(ene\x*4)*8,ene\y-Sin(ene\x*4)*8,16+Cos(ene\x*4)*8,16+Sin(ene\x*4)*8
        
'############# Tähän iffailuun piti laittaa ene\x<x  --->  ene\x<x+32 ##############
        If ene\x<x+32 And ene\y>y And ene\y<x+32 Then
            MakeError "YER DEAD BEE NAO!"
        EndIf
    Next ene
    
    
    DrawScreen

Forever






Function MakeBee()
    temp=MakeImage(32,32)
    
    DrawToImage temp
    
        For i=0 To 5
            t=i Mod 2
            If t Then
                Color 20,20,20
            Else
                Color cbOrange
            EndIf
            Ellipse i*4,16+Cos(i*75)*2,8,16-Cos(i*75)*2
        Next i

        Color 40,40,40
        Ellipse 26,16,6,12
        Color 70,70,70
        Ellipse 23,17,6,12
        
        
    DrawToScreen
    
    Return temp
EndFunction

Function MakeWings()
temp=MakeImage(32,32)
    
    DrawToImage temp
    
        Color 255,255,255
        Ellipse 0,0,12,24
        Ellipse 12,12,12,12
        
    DrawToScreen
    
    Return temp
EndFunction
Voitte vaikka itse vertailla koodeja, jollette usko etten tehnyt mitään muita muutoksia... ;<

Post Reply