Page 1 of 2

Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 6:32 pm
by Nameless_One
Pikapelikilpailu 26.

(Minulla on sitten axulta lupa järjestää tämä kilpailu)

Säännöt:
  • * Kilpailuaika on lauantaina 26.3 klo 18:00-20:10 (Suomen aikaa). Kilpailutyön tulee olla Pikapelikilpailu 26 - Kisatopikissa kilpailuajan sisällä. Kaikki työt jotka tulevat tuon ajan jälkeen jätetään äänestyksestä pois.
    * Pelipaketissa tulee olla kilpailutyön lähdekoodi.
    * Toteutuskielenä CoolBasic.
    * Ennen kilpailua luotua mediaa tai koodia ei saa käyttää(Poikkeuksena cbFun ja cbSDK).
    * Kilpailuun osallistuvan pelin tulee liittyä tunnistettavasti kilpailun aiheeseen. Aihe julkaistaan erillisessä kisa-topikissa. (26.3 18:00)
    * Voittaja saa järjestää seuraavan pikapelikilpailun ja jos joku viitsii tehdä bannerin tai pokaalin, niin voittaja saa lisätä sen allekirjoitukseensa.
Tässä topikissa voi ilmoittautua mukaan, tosin se ei ole pakollista. Kilpailuun voi osallistua myös ilmoittamatta siitä tässä topikissa.

Mukaan ilmoittautuneet:

TukeKoodi
phons
VesQ
ukkeli
MaGetzUb
Ilkka
Sly_Jack0
naputtelija

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 6:44 pm
by TukeKoodi
Minä osallistun.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 7:19 pm
by phons
Harvemmin tulee mitään mielekkäitä aiheita, mutta mukana..

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 7:37 pm
by valscion
Jos aihe tulee olemaan mielekäs, niin voisi kai sitä yrittää osallistua.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 7:39 pm
by Timblex
Olen juuri tuona päivänä leirillä jossa ei saa käyttää mitään digitaalisia laitteita :(

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 8:28 pm
by ukkeli
Ukkeli ilmoittautuu...

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 8:32 pm
by MaGetzUb
MaGetzUbbi on mukana. :D

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 8:40 pm
by Ilkka
Osallistuu, jos pääsee koneelle kyseiseen aikaan.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Thu Mar 24, 2011 11:51 pm
by Sly_Jack0
Osallistun, jos ehdin sulkapallokisoista kotiin siihen mennessä.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Fri Mar 25, 2011 11:27 am
by naputtelija
Tärkeintä on jalo kilpa eikä voitto, eli osallistun jos vain pystyn.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Fri Mar 25, 2011 6:32 pm
by valscion
Voi olla etten pääsekään, kun menen huomenna elokuvaa katsomaan, enkä tiedä monelta se loppuu.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Fri Mar 25, 2011 9:11 pm
by Mickey
Osallistun, jos ehdin, jaksan, viitsin, pystyn, muistan ja osaan. Eli teidän kannaltanne: jos postitan ajoissa työn mukaan kilpailuun, olen mukana :D

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Fri Mar 25, 2011 10:24 pm
by Wingman
Voisipa vaikka osallistua, jos saan kännylläni nettiä käytettyä tuohon aikaan... ainakin sen verran että voin aiheen vilkaista ja lähettää työni ;)

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Sat Mar 26, 2011 2:37 am
by MaGetzUb
Saako käyttää valmiita matemaattisia funktioita? Esim wanhaa kunnon LinesIntersectiä?

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Sat Mar 26, 2011 10:15 am
by MetalRain
Musta ois parempi jos pikapelikisan ideana ois ennemmin se miten hyvin aihe on otettu huomioon kuin tekninen pätevyys/pelin koko ja siksi vanhaakin koodia saisi käyttää. Tämä tietty vois johtaa siihen että pikapelikisan aikana vanhoista jäätyneistä pohjista leivottais uusi hieno peli, mikä ei ole ollenkaan huonompi idea.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Sat Mar 26, 2011 10:37 am
by ukkeli
MetalRain wrote:Musta ois parempi jos pikapelikisan ideana ois ennemmin se miten hyvin aihe on otettu huomioon kuin tekninen pätevyys/pelin koko ja siksi vanhaakin koodia saisi käyttää. Tämä tietty vois johtaa siihen että pikapelikisan aikana vanhoista jäätyneistä pohjista leivottais uusi hieno peli, mikä ei ole ollenkaan huonompi idea.
Samaa mieltä. Nyt esim. Cbfunin käyttäjät on ylivoimasia(Minulla han se ei toimi...).
Minunkin wanhat koodin pätkät sisältää muutaman hyvän pätkän.Eli... Miksi wanhoja koodeja ei saa käyttää?

EDIT:Kirjoitusvirhe poissa 8-)

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Sat Mar 26, 2011 11:05 am
by Nameless_One
MaGetzUb wrote:Saako käyttää valmiita matemaattisia funktioita? Esim wanhaa kunnon LinesIntersectiä?
Miksei? Eikös LinesIntersect kuulu tuohon cbSDK:hon?
ukkeli wrote:
MetalRain wrote:Musta ois parempi jos pikapelikisan ideana ois ennemmin se miten hyvin aihe on otettu huomioon kuin tekninen pätevyys/pelin koko ja siksi vanhaakin koodia saisi käyttää. Tämä tietty vois johtaa siihen että pikapelikisan aikana vanhoista jäätyneistä pohjista leivottais uusi hieno peli, mikä ei ole ollenkaan huonompi idea.
Samaa mieltä. Nyt esim. Cbfunin käyttäjät on ylivoimasia(Minulla han se ei toimi...).
Minunkin wanhat koodin pätkät sisältää muutaman hyvän pätkän.Eli... Miksi wanhoja koodeja ei saa käyttää?

EDIT:Kirjoitusvirhe poissa 8-)
Se sääntö on perinteisesti aina ollut mukana sen takia, että ilman sitä mikään ei estäisi ihmisiä vain vaihtamasta spritejä valmiiseen peliin tms. Idea on kuitenkin tehdä peli kahdessa tunnissa eikä esim. kuudessa kuukaudessa plus kahdessa tunnissa. Jos valmista koodia saisi luvan kanssa käyttää, koodaamisen voisi aloittaa nyt aamukymmeneltä ja iltakuudelta, kun kilpailun pitäisi vasta alkaa, peli olisi pieniä muutoksia vaille valmis.

Toisaalta käytännössähän sitä ei kuitenkaan pysty estämään tai valvomaan, jos joku käyttää missään aiemmin julkaisematonta koodia tässä kisassa. Tärkeä osuus lienee, ettei osallistu samalla pelillä (pienin muutoksin) joka kerta. Ja koska voittaja valitaan äänestyksellä, valintakriteerit ("kisan idea") riippuvat joka tapauksessa yleisöstä.

Mutta: Minun puolestani voidaan vetää kertaluontoisena kokeiluna ilman tuota pykälää. Voittaja sitten järjestää seuraavan kisan ja saa vetää säännöt uusiksi jos haluaa.

Jos ei tule vastalauseita, poistan tuon kohdan säännöistä ennen kisan alkua.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Sat Mar 26, 2011 11:29 am
by TukeKoodi
Minä kannatan sitä että aiemmin julkaistua koodia EI saisi käyttää, koska on kuitenkin pieni mahdollisuus että kovalevyn syövereistä löytyy joku piiitkä, spritejen vaihtamista vaille valmis n. 1000 riviä pitkä koodi. Mutta itse olen sitä mieltä, että cbFUNia saa käyttää, koska siitä lienee paljon hyötyä ole tässä projektissa.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Sat Mar 26, 2011 12:09 pm
by ukkeli
TukeKoodi wrote:Minä kannatan sitä että aiemmin julkaistua koodia EI saisi käyttää, koska on kuitenkin pieni mahdollisuus että kovalevyn syövereistä löytyy joku piiitkä, spritejen vaihtamista vaille valmis n. 1000 riviä pitkä koodi. Mutta itse olen sitä mieltä, että cbFUNia saa käyttää, koska siitä lienee paljon hyötyä ole tässä projektissa.
No, entä jos rajoite oisi 55 riviä jokaisesta jäätyneestäprojusta? Ja, 1000 riviä... Eihän sitä voi ottaa tähän kun aihe on piilossa. Sitten, Cbfun. En nyt siitä tiedä. Mutta, esimerkiksi cbsdk. Se sisältää jo simppeliä 3deetä(Olen vain kuullut, en kokeillut.). Eli 55 Riviä koodia jostain projusta. Ei sen enempää...

Ainiin, teinpä järkyn bännerin:

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Posted: Sat Mar 26, 2011 1:26 pm
by valscion
Miksi kerran koodattua asiaa pitäisi lähteä tekemään uudelleen? Itse ainakin pitäisin hyvänä ajatuksena sitä että saisi käyttää vanhaa uudelleen. Itse ajattelin että jos tarve tulee niin käytän omasta "CBKK":stani tavaraa (jota tietysti muut saavat myös käyttää: http://vesq.org/filestorage/cbkk/). Itse pelin sisältöhän ratkaisee lopulta enemmän kuin siinä käytetty koodi.

Kuitenkaan ennen peliä tehtyä mediaa en antaisi käyttää. Joskus tässä on ollut poikkeuksena CB:n oma media, joka on kaikille vapaasti käytettävissä. Sallitaanko CB:n oman median käyttö vai pitääkö kaikki tehdä itse?