Peli päivässä

Post Reply
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Peli päivässä

Post by DJ-Filbe »

Tarkoitus on tehdä mahdollisimman hyvä, pikaisesti tehty peli yhden päivän aikana.
Pelin aihe on vapaa.
Sääntöjä ei ole oikeastaan muuta kuin latauspaketin kokorajoitus: 10Mt.
Onnea kisaan!
Kisaan osallistutaan ennen 15.8.2010 klo 0.
- DJ-Filbe & Koodari
Last edited by DJ-Filbe on Sat Aug 14, 2010 10:24 am, edited 4 times in total.
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Peli yössä

Post by Taatero »

On taas kyllä niin älyvapaa idea, etten tiedä mistä aloittaisi. Ensinnäkin, jonkinlainen varoitusaika olisi ollut kiva. Viikkokisoissakin se on yleensä vähintään se muutama päivä, mutta jos ruvetaan vääntämään jotain yökisoja ihan "tostanoin", niin jotain kyllä mättää. Toiseksi, aiheet ja säännöt ovat idioottimaiset. Näin lyhyessä ajassa on muutenkin vaikea vääntää mitään pelikelpoista, ja sitten sanotaan että ulkopuolisia tiedostoja, kuten grafiikkaa, ei saa käyttää. Piirto-ohjelmat todella nopeuttaisivat työskentelyä. Älytöntä.

EDIT: @Dj-nerd: se nähdään huomenna, kun kellään (paitsi EHKÄ teillä) ei ole mitään valmiina. Sano minun sanoneen.
Last edited by Taatero on Fri Aug 13, 2010 10:46 pm, edited 1 time in total.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Peli yössä

Post by DJ-Filbe »

Taatero wrote:On taas kyllä niin älyvapaa idea, etten tiedä mistä aloittaisi. Ensinnäkin, jonkinlainen varoitusaika olisi ollut kiva. Viikkokisoissakin se on yleensä vähintään se muutama päivä, mutta jos ruvetaan vääntämään jotain yökisoja ihan "tostanoin", niin jotain kyllä mättää. Toiseksi, aiheet ja säännöt ovat idioottimaiset. Näin lyhyessä ajassa on muutenkin vaikea vääntää mitään pelikelpoista, ja sitten sanotaan että ulkopuolisia tiedostoja, kuten grafiikkaa, ei saa käyttää. Piirto-ohjelmat todella nopeuttaisivat työskentelyä. Älytöntä.
1. Ei varoitusaikaa, koska tämä on pikakisa.
2. Aihe on vapaavalintainen (edit)
3. Ulkopuolinen musiikki / grafiikka on kielletty, koska tässä on tarkoitus tehdä lähinnä joku tekstipelin kaltainen peli (meinasin laittaa otsikkoon)
4. Älytöntä on ehkä vain aika jossa tämä pitäisi tehdä. Tosikoodaaja joutuu "testiin".
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Peli yössä

Post by DatsuniG »

Dj-Nerdin järjestämiä kisoja: 4
Loppuun asti vietyjä kisoja: 0

GG
Hengität nyt manuaalisesti.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Peli yössä

Post by DJ-Filbe »

DatsuniG wrote:Dj-Nerdin järjestämiä kisoja: 4
Loppuun asti vietyjä kisoja: 0

GG
Viedään loppuun jos osallistutaan.
Kiitos osallistumisestasi!
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Peli yössä

Post by TheDuck »

Kuka vittu jaksaa valvoa yön osallistuakseen johonkin näin typerään kisaan? Vähän älyä siihen hommaan.
^^
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Peli yössä

Post by Taatero »

DJ-Filbe wrote:
DatsuniG wrote:Dj-Nerdin järjestämiä kisoja: 4
Loppuun asti vietyjä kisoja: 0

GG
Viedään loppuun jos osallistutaan.
Kiitos osallistumisestasi!
Ja kukaan tuskin osallistuu, koska kisa on järjetön. Voisit päivittää tuon jo 5-0. Ja jos nyt välttämättä halua maksimoida osallistujamäärän, tee edes päiväkisa varotusajalla. Onko se niin vaikeaa?
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Peli yössä

Post by MrMonday »

Onhan tämä hieman hölmö idea, mutta jos mitään kunnolista kisaa ei sitten pidetäkkään, niin ei varmaan kannata kuitenkaan turhaan vaan postailla "v***u miten tyhmä idea!!"-viestejä..
Minusta tästä voisi tehdä päivällä toteutettava pikakisa, jossa saisi käyttää myös ulkopuolista tavaraa, koska päivässä ei saa piirtokomennoilla oikein mitään järkevää, ja sitten jokainen lähettää jonkun tekstipelinsä tänne, niin ei hyvä ei..
Tai vaihtoehtoisesti pidempi kilpailu aika, ja kaikki täytyy löytyä sourcesta.. Mutta jos tyhjänaikainen postailu jatkuu niin varmasti pistää modet ketjun lukkoon :(
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: Peli yössä

Post by Koodari »

Taatero wrote:On taas kyllä niin älyvapaa idea, etten tiedä mistä aloittaisi. Ensinnäkin, jonkinlainen varoitusaika olisi ollut kiva. Viikkokisoissakin se on yleensä vähintään se muutama päivä, mutta jos ruvetaan vääntämään jotain yökisoja ihan "tostanoin", niin jotain kyllä mättää. Toiseksi, aiheet ja säännöt ovat idioottimaiset. Näin lyhyessä ajassa on muutenkin vaikea vääntää mitään pelikelpoista, ja sitten sanotaan että ulkopuolisia tiedostoja, kuten grafiikkaa, ei saa käyttää. Piirto-ohjelmat todella nopeuttaisivat työskentelyä. Älytöntä.

EDIT: @Dj-nerd: se nähdään huomenna, kun kellään (paitsi EHKÄ teillä) ei ole mitään valmiina. Sano minun sanoneen.
Ei ole älytöntä ainakaan minun mielestäni ja kyllähän piirto-ohjelmia saa käyttää, muttei grafiikkaa saa lisätä erillisestä tiedostosta! :)

Älytöntä on vain koodini rivimäärä: 26942 :D

Jos tahtoo oppia, kokeile:
Attachments
Koodari_Peli.zip
Ilman ulkopuolisia grafiikoita! :)
(43.38 KiB) Downloaded 377 times
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Peli yössä

Post by CCE »

Tässä tämän illan tuotos kaikessa säälittävyydessään, BUTTONMASHER 9000(+n)

Code: Select all

// fast buttonmashing game by cce!
SCREEN 400, 300, 32, 0
FrameLimit 60
titlefont = LoadFont("tahoma", 28, 1)
titlefont2 = LoadFont("tahoma", 44, 1)
titlefont3 = LoadFont("tahoma", 54, 1)
font = LoadFont("tahoma", 12, 1 )
SetFont font

snd = LoadSound("media\button 2.wav")
gong= LoadSound("media\gong.wav")
cooldown# = 1.0
score = 9000
hit = 0
Repeat

cooldown = min(1.0, cooldown * 0.95)
Color cbBlack
Box 0,0-cooldown*27,400,25,1
Box 0,275+cooldown*27,400,25,1

	SetFont titlefont
		Text 10+Rand(-cooldown*10,cooldown*10), 40+Rand(-cooldown*10,cooldown*10), "THE ULTIMATE BUTTONMASHER"
	If hit<1 Then
	 SetFont titlefont2 
	 Else 
	 SetFont titlefont3 
	 EndIf
		Text 200-TextWidth(Str(score))/2.0+Rand(-cooldown*10,cooldown*10), 80+Rand(-cooldown*10,cooldown*10), Str(score)
	SetFont font
	'Text 0,0,"JEE"
Color cbWhite

	SetFont titlefont
		Text 10+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), 40+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), "THE ULTIMATE BUTTONMASHER"
	If hit=<1 Then
	 SetFont titlefont2 
	 Else 
	 SetFont titlefont3 
	 EndIf
Color 255, 255-255*cooldown, 255-255*cooldown
		Text 200-TextWidth(Str(score))/2.0+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), 80+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), Str(score)
	SetFont font
	'Text 0,0,"JEE"
	
	Color cooldown*64, 0, 0
	w = 200
	h = 50
	px# = cooldown*5
	py# = cooldown*5
	Box px+200 - w/2, 200 - h/2+py, w, h, 1
	Color cbWhite
	Box px+200 - w/2, 200 - h/2+py, w, h, 0
	Box px+200 - w/2-1, 200 - h/2+py, w, h, 0
	Box px+200 - w/2, 200 - h/2+1+py, w, h, 0
	
	SetFont font
	Color cbBlack
		Text 2+px+200-TextWidth("hit the SPACEBAR!")/2+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), 1+2*py+200-TextHeight("hit the SPACEBAR!")/2, "hit the SPACEBAR!"
Color cbwhite
	Text px+200-TextWidth("hit the SPACEBAR!")/2, 2*py+200-TextHeight("hit the SPACEBAR!")/2, "hit the SPACEBAR!"
	
	
	hit-1
	If KeyHit(cbKeySpace) Then
		hit = 5
		cooldown + 0.33
		score + 1
		If SoundPlaying(aani) Then
			StopSound aani
			aani = PlaySound (snd, 100, 0, 20000+Rand(-1000, 1000))
		Else
		aani = PlaySound (snd, 100, 0, 20000+Rand(-1000, 1000))
		EndIf
		
	If score Mod 100 = 0 Then
		PlaySound gong, 100, 0, 5000
	EndIf
		
	EndIf

	Color 512*Min(0.5, cooldown^2), 512*Min(0.5, cooldown^2),512*Min(0.5, cooldown^2)
	patka$ = reps(score)
	//patka$ = "D::"
	Text 200-TextWidth(patka)/2+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), 250+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), patka
	
	ClsColor 255*cooldown, 64*cooldown, 94*cooldown
	DrawScreen
Forever

Function reps(score)
	sc = Int(score/100)
	a$ = ""
	Select sc
		Case 90
			a = "getting started, try harder"
		Case 91
			a = "aww c'mon"
		Case 92
			a = "too much freetime eh?"
		Case 93
			a = "wow your really bored"
		Case 94
			a = "my mom can do better!"
		Case 95
			a = "ok this is getting serious"
		Case 96
			a = "don't pretend like you'd like this"
		Case 97
			a = "i'm speechless"
		Case 98
			a = "ok please just stop it"
		Case 99
			a = "that's it i'm outta here"
		Case 100
			a = "..freak"
		Case 101
			a = "go To sleep."
		Case 102
			a = "oh dear its 2:12 AM"
		Case 103
			a = "i should wake up tomorrow"
		Case 104
			a = "maybe i'll make an addon pack"
		Case 105
			a = "white more texts like these"
		Case 106
			a = "but just maybe"
		Case 107
			a = "keep ON rocking! (greetz To misthema!)"
		Case 107
			a = "hehe good'ol syntax correction"
		Case 108
			a = "wow man"
		Case 109
			a = "nggh ok i'll just leave you there"
		Case 110
			a = "ok ok, you WON THE GAME! you hear me? YOU ARE THE WINNER!"
		Case 111
			a = "have fun!"
		Default 
			a$ = ":D"
	EndSelect
	Return a$
EndFunction
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: Peli yössä

Post by Koodari »

Ei paha... Hienot efektit :)
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Peli yössä -> Peli päivässä

Post by DJ-Filbe »

Joo, ihan mukava.
Jos voitaisiin tosiaan kehitellä tästä kisasta jonkinlainen parempi versio, vaikka "peli päivässä" -kisa, jota voisi sitten järjestellä vaikka joka toinen viikko. Ja graffaa ja musaa voi olla.
Itseasiassa, jatketaan tähän samaan.
Säännöt uusittu, graffa ja musa sallittu.
Latauspaketin koko saa olla maksimissaan 10Mt.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Peli päivässä

Post by MikkoK »

Olihan muinoin nuo pikapelikisat mutta ei ole pitkään aikaan niitä järjestetty.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Peli päivässä

Post by CCE »

Höh luulin että tekemälläni pelillä olisi ollut jokin arvo mutta säännöt muuttuivatkin yllättäen :( Jos nyt edettäisiin ihan tempaus kerrallaan eikä näin orgaanisesti hypellen aiheesta toiseen.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Peli yössä

Post by Koodiapina »

DJ-Filbe wrote:1. Ei varoitusaikaa, koska tämä on pikakisa.
Herranen aika, juuri pikakisoissahan se varoitusaika on kaikkein tärkein. Sitten taas kun kilpailuaikaa on se pari viikkoa, niin ei ole enää väliä vaikka avauksen näkisikin pari tuntia/päivää myöhemmin.

Olen muuten uuden Pikakisan™ kannalla. Kukas järjestää?
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Peli yössä -> Peli päivässä

Post by Taatero »

DJ-Filbe wrote:Joo, ihan mukava.
Jos voitaisiin tosiaan kehitellä tästä kisasta jonkinlainen parempi versio, vaikka "peli päivässä" -kisa, jota voisi sitten järjestellä vaikka joka toinen viikko. Ja graffaa ja musaa voi olla.
Itseasiassa, jatketaan tähän samaan.
Säännöt uusittu, graffa ja musa sallittu.
Latauspaketin koko saa olla maksimissaan 10Mt.
Menit sitten lennosta muuttamaan lähes kaikkia sääntöjä, ja edelleenkään et viitsinyt antaa varoitusaikaa, tai edes KISAN ALOITUS- JA LOPETUSAIKAA. Ei näin. Kannattaa vähän miettiä mitä tekee. Ja kiitos ei, tälläinen säätäminen joka toinen viikko on liikaa. Anna jonkun kokeneemman järjestää kisat, jookos?

EDIT:
Koodari wrote:
Ei ole älytöntä ainakaan minun mielestäni ja kyllähän piirto-ohjelmia saa käyttää, muttei grafiikkaa saa lisätä erillisestä tiedostosta! :)

Älytöntä on vain koodini rivimäärä: 26942 :D

Jos tahtoo oppia, kokeile:
"pelisi" on malliesimerkki siitä, mitä tapahtuu kun pakotetaan käyttämään tuollaista älytöntä kikkailua. Ei ne rivit vaan se laatu. Muutenkin grafiikat olivat pääosin CB:n valmismediaa, eivätkä ne muuksi muutu vaikka keksisi kuinka idioottimaisen tavan implementoida ne koodinsa.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Post Reply