Viikkokisa MMX+I

temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Viikkokisa MMX+I

Post by temu92 »

Noniin, kun mielikuvitus on vähän heikko tällä hetkellä jätän miettimisen muille. Tämän viikkokisan aiheena on siis keksiä peli joka perustuu teemaan painovoima (tai sen puute). Peliin on siis tarkoitus keksiä jokin mielenkiintoinen/nerokas idea hyödyntää painovoimaa/sen puutetta. Pelin ei välttämättä tarvitse olla fysiikanmallinnuksen kuningas, kunhan keskeisenä teemana ilmenee annettu aihe.

Säännöt:

Code: Select all

Teemana painovoima.
Peli ei saa loukata Suomen tekijänoikeuslakeja.
Pelissä saa käyttää ennen kilpailua tehtyä grafiikkaa ja mediaa kunhan se ei riko kilpailun muita sääntöjä.
Peli tulee olla tehty kilpailuajan sisällä.
Peli on tehtävä CoolBasicilla.
DLL -tiedostojen käyttö on kielletty.
Pelin latauspaketin koko saa olla enintään 20mt.
Kisa kestää ensi viikon keskiviikkoon 18.8. sunnuntaihin 22.8. asti ja tuotosten lähettämisen takaraja on klo 23:59 ko. päivänä. Kisan loputtua äänestyksessä arvioidaan idean kekseliäisyyttä ja teeman ilmenevyyttä pelissä sekä pelin yleistä pelattavuutta.
Last edited by temu92 on Thu Aug 19, 2010 12:00 am, edited 1 time in total.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

Voisipas katsoa, josko ensimmäistä kertaa uskaltais osallistua viikkokisaan. On sen verran mielenkiintoinen aihe kuitenkin :). Tai ainakin inspiraatiota herättävä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by phons »

Painovoima? Onko se nyt sellanen CB:n painovoimaesimerkki, vai käykö ihan vetovoima tiettyyn pisteeseen?
Image
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by MAVmaggot »

Ah. Pelastukseni, on ollut kauhea koodaamisenpuute eikä ole keksinyt mitä tehdä. Aihekkin on mielestäni ihan kiitettävän hyvä tälläkertaa.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by Jonez »

phons wrote:Painovoima? Onko se nyt sellanen CB:n painovoimaesimerkki, vai käykö ihan vetovoima tiettyyn pisteeseen?
Itselle ei ainakaan tullut cb:n painovoimaesimerkkiä tuosta mieleen. Tosin miksei sellainenkin kävisi pelistä?

Ohjeet sanovat:
Tämän viikkokisan aiheena on siis keksiä peli joka perustuu teemaan painovoima (tai sen puute). Peliin on siis tarkoitus keksiä jokin mielenkiintoinen/nerokas idea hyödyntää painovoimaa/sen puutetta.
Eli sanoisin että aika vapaat kädet. Kunhan et jotain pacmania koodaa.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by MAVmaggot »

Anteeksi melkeintuplapostaus, mutta saakos tähän osallistua kahden hengen tiimillä?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

MAVmaggot wrote:Anteeksi melkeintuplapostaus, mutta saakos tähän osallistua kahden hengen tiimillä?
Mielestäni viikkokilpailut ovat yksilökilpailuja, ellei erikseen mainita. Tosin minä hyväksyisin sen, että graafikko/äänimikko tai vastaava olisi toinen henkilö, kunhan koodaajia olisi vain yksi jolle loppupeleissä annettaisiin voitosta kunnia.

Noh, temu92 päättäköön asiasta sillä on tämän viikkokisan pitäjä :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by kaneli2000 »

MAVmaggot wrote:Anteeksi melkeintuplapostaus, mutta saakos tähän osallistua kahden hengen tiimillä?
Viime kisassa se hiiripeli ainakin oli kahden ihmisen tekemä.
I see the rainbow rising
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

Jeps eli varmistan vain osallistumiseni vielä :). Huhhuh, eka viikkokisa, jänskättää :P
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by temu92 »

MAVmaggot wrote:Anteeksi melkeintuplapostaus, mutta saakos tähän osallistua kahden hengen tiimillä?
Joo kaipa tuo kelpaa kerta viimekisassakin niin jotkut tekivät.
phons wrote:Painovoima? Onko se nyt sellanen CB:n painovoimaesimerkki, vai käykö ihan vetovoima tiettyyn pisteeseen?
No periaatteessa sekin kelpaisi mutta tuskin saisi paljon ääniä.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

Saikos tässä käyttää aikaisemmin tehtyä koodia?
EDIT: Vai pitääkö alkaa keksimään pyörä uudelleen? Plus mistäs sen sitten lopulta tietää, onko koodi tehty aikaisemmin... :|
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by temu92 »

VesQ wrote:Saikos tässä käyttää aikaisemmin tehtyä koodia?
EDIT: Vai pitääkö alkaa keksimään pyörä uudelleen? Plus mistäs sen sitten lopulta tietää, onko koodi tehty aikaisemmin... :|
Eipä sillä kai väliä ole kunhan silti suurin osa projektista on kilpailuaikana valmistettu. Esim. erillinen partikkelimoottori on hyvä esimerkki.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by axu »

VesQ wrote:mistäs sen sitten lopulta tietää, onko koodi tehty aikaisemmin... :|
Leikkimielisessä(?) kilpailussa yleensä voidaan luottaa osanottajien rehellisyyteen.
Itse kilpailusta, aihe oli hyvä ja poiki jonkinlaisen projun käyntiin(en usko saavani tätä huomiseksi kuitenkaan julkaistavaksi :( ), mutta onko aiemmin viikkokilpailut olleet vain viikon pituisia? :shock: Nyt juuri kun koulut alkaa/alkoi, niin ei oikein kerkeä koodaamaan... Älkää ymmärtäkö väärin, en kinua lisäaikaa, siitä on jo muutenkin pahoja muistoja :D
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by Awaclus »

axu wrote:onko aiemmin viikkokilpailut olleet vain viikon pituisia? :shock:
Siitähän se tulee se nimikin. Kyllä, viikkokilpailut ovat alunperin olleet viikon pituisia.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by Koodiapina »

axu wrote:mutta onko aiemmin viikkokilpailut olleet vain viikon pituisia? :shock:
Edellinen oli kaksi viikkoa.
axu wrote:Nyt juuri kun koulut alkaa/alkoi, niin ei oikein kerkeä koodaamaan...
Sama juttu. Päivät ovat menneet pääosin opiskellessa ja nukkuessa, aikaa jää oikeastaan vain viikonlopuille. Yhdessä viikonlopussa ei tehdä ihmeitä.

Tuntuu vähän typerältä, että tälle kisalle varattiin vain puolet edellisen kisan kilpailuajasta, vaikka ihmisillä on nyt yleisesti ottaen muutenkin vähemmän vapaa-aikaa.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by temu92 »

Jos ihan välttämättä lisäaikaa tarvitsee niin voihan tuota pidentää. Vielä en virallista ehdotusta, mutta jos tarpeeksi kannatusta saa niin aikaa lisää sunnuntaihin asti(?)
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by axu »

Ajan jatkamisesta on kyllä tullut valituksia siihen aikaan, kun kisa-ajan pidentäminen oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus, mutta toisaalta kukaan ei ole vielä toiseksi viimeiseen kisapäivään mennessä uppinut omaa tuotostaan, joten mahdottoman suuria vaikeuksia se tuskin tuottaa(paitsi jos joku on laskenut aikataulun oman työn tekemiselle, noh, saahan sitä vielä kiillottaakin)... Ehkä huominen tuo lisää valoa asiaan, jos ei ole kisatöitä niin turha kisaa on sulkeakaan ;)
Mutta ehdottomasti kannattaa odottaa yleistä mielipidettä ennen kuin tekee mitään päätöstä asiasta.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

Jassoo, taitaa tartteta lisäaikaa. En haluais, että mun oma tekeleeni jäisi ainoaksi.

Mutta tässäpä tämä on, olkaatten hyvät: Gravity Race
Pelissä on tarkoitus pomputella pallo radan läpi vaihtelemalla painovoiman suuntaa ja voimakkuutta. Pelissä on myös painottomuustila ;)

Skriiniä:
Kartan valinta:
Image

Peli:
Image

Tuohon muuten saa helposti tehtyä omia mappeja. Aion kyllä vissiinki jatkaa tätä peliä vielä pidemmälleki, sen verta tuli aikaa ja verta käytettyä tähän :D
Last edited by valscion on Thu Mar 24, 2011 12:35 am, edited 1 time in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by temu92 »

Joo varmaankin. Elikkä takarajana on nyt sitten sunnuntai 22.8. klo 23.59.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by temu92 »

Takaraja häämöttää. Onko tulossa lisää tuotoksia, jatketaanko aikaa vai luovutusvoitto VesQ:lle?
Post Reply