Näytönohjaimien kartoitus

Näytönohjaimesi tukema OpenGL-versio

1.2 tai vanhempi
1
1%
1.3
0
No votes
1.4
9
8%
1.5
1
1%
2.0
14
13%
2.1
13
12%
3.0
3
3%
3.2
27
25%
3.3
15
14%
4.0
27
25%
 
Total votes: 110

ezbe
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 93
Joined: Fri May 08, 2009 6:53 pm

Näytönohjaimien kartoitus

Post by ezbe »

Edit: Lisätty mahdollisuus laittaa useampia vastauksia, mikäli satut omistamaan useita koneita, joita käyttäisit CBC-kehitykseen/ohjelmien ajoon.

LUE ENSIN:

Kartoitamme nykyisten CB-käyttäjien näytönohjaimien korkeimpia tuettuja OpenGL-versioita CBC:n renderöintimoottoria varten. Tulosten perusteella suuntaamme kehitystyötä siten, että kaikkein yleisimpien versioiden ominaisuuksien hyödyntämiseen keskitytään erityisen voimakkaasti. Toki moottorin on tarkoitus tukea mahdollisimman paljon ominaisuuksia koko versioskaalalta, mutta rajallisten resurssien takia harvinaisempien versioiden kaikkia ominaisuuksia ei luultavasti tulla tukemaan 100-prosenttisesti (eikä muutenkaan ominaisuuksia, joita ei voi hyödyntää "2d-in-3d"-piirtoon). Mikäli et tiedä mikä näytönohjain koneesi uumenissa majailee, jätä suosiolla vastaamatta, äläkä yritä arvata! Joitakin harvinaisempia versioita on jätetty pois (koska polliin voi laittaa vain 10 vaihtoehtoa, ja näitä versioita tukevat hyvin harvinaiset kortit), esimerkiksi OpenGL 2.5 ja 3.1. Mikäli korttisi tukee jotakin tällaista, valitse lähin alempi versio (esimerkiksi korttisi tukee 3.1 -> äänestä 3.0, tai 2.5 -> äänestä 2.1). Jos vahingossa valitsit väärin, polli on asetettu hyväksymään vastauksen uusiminen.

Mistä tiedän mitä versiota korttini tukee?

Alla on listattu OpenGL-versiot 1.1:stä 4.0:aan. Jokaisen versionumeron alla on lueteltu näytönohjaimet valmistajittain (NVidia, ATI, Intel) ja sarjoittain, jaoteltuna erikseen pöytäkoneiden ja kannettavien näytönohjaimiin. Ns. variantteja ei ole listattu erikseen, ainoastaan "päämalli", eli esimerkiksi jos listalla on mainittu Radeon X1950, tarkoittaa se kaikkia X1950-malleja (Pro, GT, XT, XTX). Joissakin kohdin on mainittu esimerkiksi "6000-sarja". Tällöin tämä tarkoittaa kaikkia valmistajan kortteja, joiden mallinumero on muotoa 6xxx, esimerkiksi 6800GT tai 6321ASDF jne.

Mikäli listan luku tuntuu vaikealta, oman korttinsa ja korkeimman tuetun OpenGL-version voi etsiä myös wikipedian listauksista:
ATI: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... sing_units
NVIDIA: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... sing_units
Intel: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... sing_units


Listaus näytönohjaimista korkeimman tuetun OpenGL-version mukaan
1.1
pöytäkoneet
ATI: Rage Pro
NVIDIA: Riva:t TNT, TNT2
Vanta, Vanta LT

kannettavat:
ATI: Rage LT Pro

1.2
pöytäkoneet
ATI: Rage:t 128 VR, 128GL, XL/XC, 128 Pro, Fury MAXX
NVIDIA: GeForce 256, GeForce2:t (kaikki mallit), GeForce4:t MX 420, MX 440, MX 460, MX 4000, PCX 4300
Quadro (1), Quadro 2:t (kaikki)
NVS:t 50, 100, 200, 210
kannettavat:
ATI: Rage Mobility-mallit, Rage 128 GL
NVIDIA: GeForce 2 Go, Go 100, Go 200
Geforce 4 420 Go, 440 Go, 460 Go


1.3
pöytäkoneet
ATI: Radeonit 32/64, 720, 64/7200, 7000, VE, AIW/VE, 7500, IGP, MR 7000 IGP, 8500, 9000, 9100, 9200, 9250
NVIDIA: GeForce3:t (kaikki mallit)
kannettavat:
ATI: Mobility Radeonit 7000, 7500
Mobility FireGL/FirePro 7800, 9000

1.4
pöytäkoneet
ATI: FireGL 8700, 8800
FireMV 2200
NVIDIA: GeForce4 Ti:t 4200, 4400, 4600, 4800
Quadro DCC
Quadro4:t 380XGL, 500XGL, 550XGL, 580XGL, 700XGL, 900XGL, 960XGL
INTEL: GMA:t 900, 910, 915, 945, 950, 3000
kannettavat:
ATI: Mobility Radeonit 9000, 9200
INTEL: GMA:t 900, 915, 945, 950

1.5
pöytäkoneet
NVIDIA: Geforce FX:t 5200, 5300, 5500, 5600, 5700, 5750, 5800, 5900, 5950 (kaikki nämä tukevat osittain 2.1:stä softalla, vastaa silti 1.5)
Quadro4 750XGL
Quadro FX 1300
NVS 280
INTEL: GMA 3100
kannettavat:
NVIDIA: GeForce 4 4200 Go, GeForce FX Go:t 5100, 5200, 5600, 5650, 5700 (kaikki nämä tukevat osittain 2.1:stä softalla, vastaa silti 1.5)
INTEL: GMA 3150

2.0
pöytäkoneet
ATI: Radeonit X700, X800, X850, X1300, X1550, X1600, X1650, X1800, X1900, X1950
Radeon Xpress:t 1200, X1200, X1250, 2100
FireGL:t T2-129. Z1-129, X1-128, X1-256, X2-256, X3-256, V3100, V3200, V3300, V3350, V3400, V5000, V5100, V5200, V7100, V7200, V7300, V7350, V4000
NVIDIA:
Quadro 600, Quadro FX:t 500, 700, 1000, 1100, 2000, 3000
INTEL:
GMA:t X3000, X3500
kannettavat:
ATI: Mobility Radeonit 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, X300, X600, X700, X800, X1300, X1350, X1400, X1450, X1600, X1700, X1800, X1900, X2300, X2500, HD 2300, HD 2400, HD 2600, HD 2700, HD 3100, HD 3200, HD 3430, HD 3450, HD 3470, HD 3650, HD 3670, HD 3850, HD 3870, HD 4200, HD 4225, HD 4250, HD 4270
Mobility FireGL/FirePro:t T2, T2e, V3100, V3200, V5000, V5200, V5250, V5600, V5700, V5725, M7740
INTEL: GMA 500

2.1
pöytäkoneet
ATI: Radeonit 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, X300, X550, X600, X1050, HD 2350
Radeon Xpress:t 200, 1100, 1150
FireGL:t V3600, V5600, V7600, V7700, V8600, V8650
FireMV:t 2200, 2260, 2400
FirePro:t 2250, 2450, 2560, RG220
NVIDIA: GeForce 6000-sarja (kaikki), GeForce 7000-sarja (kaikki)
Quadro FX:t 4000, 330, 540, 550, 560, 1400, 1500, 3400, 3450, 3500, 3700, 4500, 5500
Quadro VX 200
NVS 285
INTEL: GMA:t 4500, X4500, HD-mallit (kaikki)
kannettavat:
NVIDIA: GeForce Go:t 6100, 6150, 6200, 6250, 6400, 6600, 6800, 7200, 7300, 7400, 7600, 7700, 7800, 7900, 7950
GeForce 7000M, 7150M, 102M, 103M, 105M, 110M
Quadro FX:t 350M, 360M, 370M, 560M, 570M, 770M, 1500M, 1600M, 1700M, 2500M, 2700M, 3500M, 3600M, 3700M
Quadro NVS:t 110M, 120M, 130M, 135M, 140M, 150M, 160M, 300M, 320M, 510M
INTEL: GMA:t 600, X3100, 4500MHD, HD-mallit (kaikki)

3.0
pöytäkoneet
ATI: FirePro 3D V3700
NVIDIA:
Quadro FX:t 370, 380 (Paitsi Quadro FX 380LP, joka tukee OpenGL 3.2:sta), 570, 580, 4600
NVS:t 290, 295, 400, 420, 450

3.2
pöytäkoneet
ATI: Radeonit HD 2400, HD 2600, HD 2900, 3000, 3100, HD 3200, HD 3300, HD 3430, HD 3450, HD 3650, HD 3690, HD 3830, HD 3850, HD 3870, HD 4200, HD 4250, HD 4290
NVIDIA: GeForce 8000-sarja (kaikki), GeForce 9000-sarja (kaikki), GeForce 100-sarja (kaikki), GeForce 200-sarja (kaikki), GeForce 300-sarja (kaikki)
Quadro FX:t 380LP, 470, 1700, 1800, 3800, 4700, 4800, 5600, 5800
Quadro CX
kannettavat:
NVIDIA: GeForce:t 8200M, 8400M, 8600M, 8700M, 8800M, 9100M, 9200M, 9300M, 9400M, 9500M, 9600M, 9650M, 9700M, 9800M, 120M, 130M, 150M, 160M, 210M, 220M, 230M, 240M, 250M, 260M, 280M, 285M, 305M, 310M, 320M, 325M, 330M, 335M, 350M, 360M, 480M
Quadro FX:t 380M, 880M, 1800M, 2800M, 3800M
Quadro NVS:t 2100M, 3100M, 5100M

3.3
pöytäkoneet
ATI: Radeonit HD 4350, HD 4550, HD 4650, HD 4670, HD 4730, HD 4770, HD 4830, HD 4850, HD 4860, HD 4870, HD 4890
FireProt V3750, V5700, V7750, V8700, V8750
kannettavat:
ATI: Mobility Radeonit HD 4330, HD 4530, HD 4550, HD 4570, HD 4650, HD 4670, HD 4830, HD 4850, HD 4860, HD 4870, HD 530v, HD 540v, HD 560v, HD 5145, HD 5165

4.0
pöytäkoneet
ATI: Radeonit HD 5xxx (kaikki 5000-sarjalaiset)
FirePro 3D:t V3800, V4800, V5800, V7800, V8800
NVIDIA: GeForce 400-sarja (kaikki)
Quadro FX 5900
kannettavat:
ATI: Mobility Radeonit HD 5430, HD 5450, HD 5470, HD 5650, HD 5730, HD 5750, HD 5770, HD 5830, HD 5850, HD 5870
Last edited by ezbe on Mon Jun 21, 2010 10:50 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by Ruuttu »

3.3! Did I win?

Mutta pitäisiköhän tästä tiedottaa vähän laajemminkin, jotta saadaan kanssa kunnolla ääniä mukaan?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by valscion »

Joku wikipedisti @ [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_NVIDIA_graphics_processing_units]Wikipedia[/url] wrote:GeForce FX series has limited OpenGL 2.1 support(with the last Windows XP driver released for it, 175.19).
Eli kun mulla on tuo NVIDIA GeForce FX 5500, niin se pistää tuollaista wikipediasta. Hardware OpenGL on 1.5 ja Software OpenGL tuo 2.1 yllä olevan kommentin mukana. Laitoin siis polliin 2.1.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
ezbe
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 93
Joined: Fri May 08, 2009 6:53 pm

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by ezbe »

VesQ wrote:
Joku wikipedisti @ [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_NVIDIA_graphics_processing_units]Wikipedia[/url] wrote:GeForce FX series has limited OpenGL 2.1 support(with the last Windows XP driver released for it, 175.19).
Eli kun mulla on tuo NVIDIA GeForce FX 5500, niin se pistää tuollaista wikipediasta. Hardware OpenGL on 1.5 ja Software OpenGL tuo 2.1 yllä olevan kommentin mukana. Laitoin siis polliin 2.1.
Tuolla listassa kyllä luki jo näin: NVIDIA: Geforce FX:t 5200, 5300, 5600, 5700, 5750, 5800, 5900, 5950 (kaikki nämä tukevat osittain 2.1:stä softalla, vastaa silti 1.5) ;)

Edit: ja oho, tuo 5500:han puuttuu tuosta välistä :) My bad! Mutta nimenomaan laitteistotuki (hardware) siis kiinnostaa, softalla ajettuna monet uudempien versioiden ominaisuudet tuppaavat olemaan h-i-t-a-i-t-a

Mutta itse asiaan: muokkaan kohta pollia hyväksymään tarvittaessa useamman vastauksen (sanotaan vaikka 3), koska joillakin on useampia koneita eri näytönohjaimilla käytössään. Itse suuri ja mahtava Pettiskään ei osannut sanoa, tyhjentääkö tämä jo polliin laitetut vastaukset... EDIT: ei näyttänyt tyhjentyvän, nyt jokainen voi antaa maksimissaan neljä eri vastausta.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by valscion »

ezbe wrote:
VesQ wrote:
Joku wikipedisti @ [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_NVIDIA_graphics_processing_units]Wikipedia[/url] wrote:GeForce FX series has limited OpenGL 2.1 support(with the last Windows XP driver released for it, 175.19).
Eli kun mulla on tuo NVIDIA GeForce FX 5500, niin se pistää tuollaista wikipediasta. Hardware OpenGL on 1.5 ja Software OpenGL tuo 2.1 yllä olevan kommentin mukana. Laitoin siis polliin 2.1.
Tuolla listassa kyllä luki jo näin: NVIDIA: Geforce FX:t 5200, 5300, 5600, 5700, 5750, 5800, 5900, 5950 (kaikki nämä tukevat osittain 2.1:stä softalla, vastaa silti 1.5) ;)

Edit: ja oho, tuo 5500:han puuttuu tuosta välistä :) My bad! Mutta nimenomaan laitteistotuki (hardware) siis kiinnostaa, softalla ajettuna monet uudempien versioiden ominaisuudet tuppaavat olemaan h-i-t-a-i-t-a

Mutta itse asiaan: muokkaan kohta pollia hyväksymään tarvittaessa useamman vastauksen (sanotaan vaikka 3), koska joillakin on useampia koneita eri näytönohjaimilla käytössään. Itse suuri ja mahtava Pettiskään ei osannut sanoa, tyhjentääkö tämä jo polliin laitetut vastaukset... EDIT: ei näyttänyt tyhjentyvän, nyt jokainen voi antaa maksimissaan neljä eri vastausta.
Selvä, laitoin 5500. Ja siksi juuri kirjoitinkin tuon viestin tänne, kun ei listalta löytynyt sitä 5500:sta ;)

EDIT: Näköjään aivot olleet lomalla. Siis laitoin 1.5 :D
Last edited by valscion on Tue Jun 22, 2010 3:19 am, edited 1 time in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by phons »

En nyt ole 100% varma mutta ymmrätääkseni se on 3.2 Elikkä näyttikseni on ASUS AH3450 ja täällä sanottiin, että Graphics Engine on ATI Radeon HD 3450, ja wikipedia sanoi 3.2 OpenGL:n kohdalla...
Image
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by Viltzu »

phons wrote:En nyt ole 100% varma mutta ymmrätääkseni se on 3.2 Elikkä näyttikseni on ASUS AH3450 ja täällä sanottiin, että Graphics Engine on ATI Radeon HD 3450, ja wikipedia sanoi 3.2 OpenGL:n kohdalla...
"OpenGL®2.0 support" Tuolla mainitsemallasi sivulla. En sitten tiedä meinaako tuo nyt sitä laitteistotukea tai jtn :P
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by DJ-Filbe »

Näytönohjaimeni NVidia gt220 ja wiki kertoi että OpenGL on 3.2
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by Taatero »

Hähää, täälläpä pyörii 4.0 ja 5870. Koneesta löytyy myös joku 3k-sarjalainen.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by vilQuri »

itseltäni löytyy tuollainen GTS250, että tämän sivun mukaan tukee 3.3:a.
ezbe
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 93
Joined: Fri May 08, 2009 6:53 pm

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by ezbe »

Toistaiseksi vaikuttaisi olevan yllättävänkin paljon uudempia OpenGL:iä tukevia kortteja ihmisillä. Muistakaa kuitenkin, että tämä ei ole mikään "kenellä on paras näyttis"-kilpailu, vaan kartoitus siitä, mitä kaikkia OpenGL-versioita on tuettava (varsinkin alkupäässä, <= 2.0), jotta moottori toimisi kaikilla. Tällä hetkellä näyttäisi, että ainakin 1.4:sta on vielä käytössä (oletettavasti kyseessä Intelin integroidut, muut noista korteista alkavat olla jo kuolleet pois).

Mitä suurempi otos (ts. vastauksia) polliin saadaan, sitä realistisemman kuvan saamme nykypäivänä käytössä olevista korteista, ja voimme suunnata resursseja oikeiden versioiden tukemiseen. On täysin turhaa tehdä esimerkiksi ainoastaan versiolla 1.2 tarvittava toteutus ominaisuudelle X, jos vanhimmatkin käytössä olevat kortit tukevat jotain uudempaa menetelmää saman ominaisuuden toteuttamiseen. Näillä näkymin OpenGL 1.2 ja nk. "immediate mode" tarjoavat jo edellytykset perustoiminnallisuuksiin, suurin osa tämän jälkeen tulevista uudistuksista parantavat vain suorituskykyä (asynkroninen puskurien siirto näytönohjaimelle/DMA yms) ja mahdollistavat joitakin monipuolisempia graafisia "kikkoja" (pääsääntöisesti shadereilla ja tekstuurifiltteröinneillä). OpenGL 3.1:stä eteenpäin uudistukset koskevat enää lähinnä shadereita (uudemmat GLSL-versiot yms), mutta muissa toiminnallisuuksissa joudutaan ottamaan useita versioita huomioon, esimerkiksi "kuvaan" (tekstuuriin) piirtäminen tarvitsee erilaiset toteutukset versioille 1.2-2.0 (näille itseasiassa kaksi eri toteutustapaa, riippuen tukeeko näyttis lisäpuskureita vai ei), 2.1 (PBO) ja 3.0 (FBO). Toki 3.0:aa tukeva kortti voisi käyttää samaa menetelmää kuin aiemmat, mutta kuten lupailtu, pyrimme hyödyntämään uudempien korttien ominaisuuksia, jotka nostavat niiden suorituskykyä.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by MaGetzUb »

Mistäs Winukka 7:a näkee näytönohjaimen Mallin? Tässä koneessani on koku 2005 - 2006 vuoden ATI Radeoni, kun tämä on Media Centteri kerran. :)
EDIT:

Muistaisin olevan ATI Radeon X300, joten OGL 2.1 mennään.

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by JATothrim »

Haa! :mrgreen: Uusi kone, uusi pirullinen näyttis: ATI Radeon 5750 HD ja tukee OpenGL 4.0:sta. Jossa on lisäksi ajuri bugi. (en kerro tästä enempää ;) )
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
DumBasZ
Newcomer
Posts: 20
Joined: Fri Aug 29, 2008 7:52 am

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by DumBasZ »

Pöytäkoneessa ATI Radeon HD 5770 (4.0) ja kannettavassa NVIDIA GeForce 8400M GS (3.2). Kummassakin koneessa Win7 =P.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by Wingman »

Jeah, minulla taitaa olla huonoin kone :P no joo, se on vanhempi kuin minä, ja sitä ei ole käynnistetty pitkään aikaan... Muuten pyörii 2.0 toisessa pöytäkoneessa, ja muista en tiedä...
Ja läppärissä on näköjään 1.4

E: tosiaan, tuo vanha kone pyörittää CBn ohjelmia (ei mitenkään kunnialla) ja olen sillä jotain tehnytkin joskus
- - - -
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by MAVmaggot »

JATothrim wrote:Haa! :mrgreen: Uusi kone, uusi pirullinen näyttis: ATI Radeon 5750 HD ja tukee OpenGL 4.0:sta. Jossa on lisäksi ajuri bugi. (en kerro tästä enempää ;) )
Itselläni on 5770 ja ATIn ajureita en koneessani suostu käyttämään, kestää kellotustakin 500MHz enemmän ilman. Suosittelen sinullekkin bugisi takia.
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by JATothrim »

MAVmaggot wrote:
JATothrim wrote:Haa! :mrgreen: Uusi kone, uusi pirullinen näyttis: ATI Radeon 5750 HD ja tukee OpenGL 4.0:sta. Jossa on lisäksi ajuri bugi. (en kerro tästä enempää ;) )
Itselläni on 5770 ja ATIn ajureita en koneessani suostu käyttämään, kestää kellotustakin 500MHz enemmän ilman. Suosittelen sinullekkin bugisi takia.
Ööh. Ilman laitevalmistajan ajureita koneessasi ei ole laitteistokiihdytystä grafiikalle ollenkaan. Ja näin ollen mm. OpenGL on rampautuneena 1.1 versioon. Toteappa tämä avaamalla iso ikuna + tehtävien hallinta. (siirtele isoa ikkunaa nopeasti ruudulla) Jos prossun kuormitus nousee yli 20% asti tulet vielä kaipaaman ATI:n ajureita. ;)
PS-QUICK-EDIT: Ajuri päivitys tuolle kortille näkyy olevan viimein tarjolla. :)
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
jesperx96
Active Member
Posts: 190
Joined: Sun Nov 23, 2008 9:35 am
Location: Lappajärvi

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by jesperx96 »

JATothrim wrote: Ajuri päivitys tuolle kortille näkyy olevan viimein tarjolla. :)
Linkkiä? ;) Niin ja nyt koneestani löytyy 5770 joka tukee OGL 4.0.
EDIT:

Kiitos!

Last edited by jesperx96 on Sat Aug 21, 2010 9:07 am, edited 1 time in total.
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by Wingman »

oho, olin unohtanut paremman pöytäkoneeni, jonka näyttis on tuota nVidia GeForce 8000-sarjaa, eli OGL 3.0 toimii siinä.
- - - -
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Näytönohjaimien kartoitus

Post by JATothrim »

jesperx96 wrote:
JATothrim wrote: Ajuri päivitys tuolle kortille näkyy olevan viimein tarjolla. :)
Linkkiä? ;) Niin ja nyt koneestani löytyy 5770 joka tukee OGL 4.0.
64bit: click
32bit: click
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Post Reply