Pikakisa 22 - Äänestys

Post Reply

Kuka ansaitsee voiton?

Poll ended at Tue Nov 03, 2009 8:17 pm

Chaosworm
1
5%
skinkken
2
10%
MaGetzUb
7
33%
fella5s
5
24%
Sumppi
0
No votes
vileska
0
No votes
Ruuttu
5
24%
LittleGreen
1
5%
 
Total votes: 21

Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Pikakisa 22 - Äänestys

Post by Koodiapina »

Pikakisa 22 - Äänestys

Äänestä suosikkipelisi voittoon!

Osallistuneet: Olin näemmä unohtanut säännöistä, että lähdekoodi pitää julkaista. Kiva.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Pikakisa 22 - Äänestys

Post by MikkoK »

Äänetsin fella5s:'ää :P

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Pikakisa 22 - Äänestys

Post by kaneli2000 »

Ruuttu
I see the rainbow rising
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Pikakisa 22 - Äänestys

Post by valscion »

Äänestän MaGetzUb. Panostinpa jopa niin paljon, että tein jokaiselle pelille arvostelun (paitsi ChaosWormin tekeleelle):

Sumppi
+ Alussa idean kertominen
+ Kurpitsan grafiikat olivat ihan hienoja
- Kurpitsat menivät osittain pois näkyvistä, rajaus olisi voitu tehdä niin että aina kaikki kurpitsat näkyisivät kokonaan.
- Peli oli liian yksinkertainen
- Pelin vaikeustaso ei noussut kuin kerran
- Peli ei innostanut uudelleen pelaamiseen

* Sain pelistä 210 pistettä

Arvosana: 3.5/10


MaGetzUb
+ Pikapeli-ainesta =)
+ Vaikeustaso nousi sopivaan tahtiin
+ Hieno ja sopiva taustakuva :p
+ Peliä jaksaa pelata uudelleen
+ Pelin voi voittaa (tarkistin koodista)
- Kurpitsa liukui hieman palkkien päällä, luulin että sen pitäisi pysyä palkin kanssa samassa kohtaa
- Alussa ei kerrottu, mitkä ovat näppäimet
- Kurpista bugasi, kun tultiin palkkiin sivultapäin. Meni palkin sisälle.

* Sain pelistä 2062 pistettä ekalla pelikerralla

Arvosana: 9/10


fella5s
+ Hienot kurpitsat
+ Taustamusiikki
+ Vaikeusasteen valitseminen.
- Blaster-ääni raastoi korvia
- Pelin idea oli aika turha...
- Ikkunaruutu oli liian leveä

Arvosana: 4/10


LittleGreen
+ Äänet olivat loistavat
+ Grafiikka oli hienoa
+ Kurpitsat levisivät nätisti ;)
- Alussa vaikeusaste nousi liian hitaasti
- Ei voinut liikkua
- Lopussa vaikka olisi ollut kuinka hyvä, ei olisi voinut selvitä -> mahdoton

* Sain 206 pistettä

Arvosana: 7/10


Ruuttu
+ Komea alkuvalikko!!!
+ Todella komeat kurpitsat
+ Ihan hauska peli-idea
- Pelin lopetus oli aika karu -> ruutu täyteen kurpitsoita vaan?
- Ei jaksa pelata peliä uudelleen sen lopetustavan takia
-> Pelissä ei oikein voi saada parempaa tulosta

* Sain 51 pistettä

Arvosana: 6.5/10


skinkken
++ HUI HELVETTI!!!!!
+ Taustamusiikki
+ Äänet noin muutenkin
+ Grafiikka
- "Peli" oli aika lyhyt
- Kerran pelattava

Arvosana: 7/10


vileska
+ Hieno alkutarina
+ Grafiikat olivat hienot
? Ei koodia mukana?? Vaikka se nyt säännöistä unohtuikin niin silti...
- Peli loppui heti ohjelman sammumiseen, en tiennyt kuinka pärjäsin
- Alku oli hyvinkin puuduttava

Arvosana: 5/10
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Pikakisa 22 - Äänestys

Post by Ruuttu »

VesQ, pelin lopussa tapahtuva hurja kurpitsojen lisääntyminen on bugi, vaikeustasoa säätelevä muuttuja on sijoitettu väärään paikkaan jolloin vaikeustaso nousee kurpitsojen myötä eksponentaalisesti. Lähettämäni sorsa korjaa ko. kämmin.
Last edited by Ruuttu on Tue Nov 03, 2009 8:23 pm, edited 2 times in total.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Pikakisa 22 - Äänestys

Post by MaGetzUb »

Ruuttu wrote:KilledWhale, pelin lopussa tapahtuva hurja kurpitsojen lisääntyminen on bugi, vaikeustasoa säätelevä muuttuja on sijoitettu väärään paikkaan jolloin vaikeustaso nousee kurpitsojen myötä exponentaalisesti. Lähettämäni sorsa korjaa ko. kämmin.
KilledWhale? O_o Kisasta näyttää tulevan tiukka.
VesQ wrote:MaGetzUb
+ Pikapeli-ainesta =)
+ Vaikeustaso nousi sopivaan tahtiin
+ Hieno ja sopiva taustakuva :p
+ Peliä jaksaa pelata uudelleen
+ Pelin voi voittaa (tarkistin koodista)
- Kurpitsa liukui hieman palkkien päällä, luulin että sen pitäisi pysyä palkin kanssa samassa kohtaa
- Alussa ei kerrottu, mitkä ovat näppäimet
- Kurpista bugasi, kun tultiin palkkiin sivultapäin. Meni palkin sisälle.

* Sain pelistä 2062 pistettä ekalla pelikerralla
Joo unohdin informoida näppäimet, ja koodissa on SetWindow "" <- unohdin keksiä nimen. Kurpitsan joutuminen palkin sisälle on ihan bugi, sieltä pääsee kuitenkin pois rämpyttämällä välilyöntiä. Kiitos arvosteluista!
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
vileska
Newcomer
Posts: 3
Joined: Fri Oct 30, 2009 5:19 pm
Contact:

Re: Pikakisa 22 - Äänestys

Post by vileska »

VesQ wrote: ? Ei koodia mukana?? Vaikka se nyt säännöistä unohtuikin niin silti...
- Peli loppui heti ohjelman sammumiseen, en tiennyt kuinka pärjäsin
Juu koodi taisi näköjään unohtua lopullisesta paketista kun noita tiedostoja pyörittelin tossa ennen uppimista.. tässäpä se.

Code: Select all

SCREEN 1024,768
SetWindow "H4110w33n"

FrameLimit 50

ClsColor 0,0,50

DefaultMask ON,255,0,255
MAA=LoadImage("maa.PNG")

noita=LoadObject("noita.PNG")
haamu=LoadObject("haamu.PNG")

MaskObject noita,255,0,255
MaskObject haamu,255,0,255

ShowObject noita,OFF
ShowObject haamu,OFF

hiiri=LoadObject("hiiri.PNG")
hiiripiste=MakeObject()
MaskObject hiiri,255,0,255
ObjectOrder hiiri,1
ShowMouse OFF

Type vihollinen
    Field obj
    Field aika
    Field tyyppi
End Type  
vihollismaara = 0 ' montako vihollista yhtäaikaa liikkeellä
taso = 1
staso = 2

Repeat

    Color 255,150,0
    Text 10,10,"On halloween. Omistat suurekon kurpitsatarhan ja kuten aina halloweenin aikaan"
    Text 10,30,"noidat ja haamut yrittävät vallata kurpitsatarhasi. Tällä kertaa olet varautunut"
    Text 10,50,"halloween-yöhön erikoisaseella, joka tuhoaa kaikki vastaantulevat kummajaiset."
    Text 10,70,"Ilta hämärtyy... valmistaudu."
    Color 100,100,100
    Text 10,100,"(Klikkaa hiiren 1. nappia kun olet valmis)"
    
    DrawScreen

Until MouseHit(1)

aloitusaika=Timer()
Repeat

    DrawImage maa,0,718

    PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()
    PositionObject hiiripiste,MouseWX(),MouseWY()
    
    e=Rand(0,25)
    If vihollismaara<taso And e=0 Then
        i.vihollinen=New(vihollinen)
        a=rand(0,2)
        If a=0 Then 
            i\obj=CloneObject(noita)
            PositionObject i\obj,500,Rand(0,384)
            ObjectOrder i\obj,-1
            i\aika=200-taso
            i\tyyppi = 2
        Else
            i\obj=CloneObject(haamu)
            PositionObject i\obj,500,Rand(-100,384)
            ObjectOrder i\obj,-1
            i\aika=100-taso
            i\tyyppi = 1
        EndIf
        vihollismaara = vihollismaara + 1
    EndIf

    For i.vihollinen = Each vihollinen
        
        i\aika = i\aika - 1
        If i\aika<1 Then
            MoveObject i\obj,-1 -(Float(taso+tyyppi)/10.0)
            e=Rand(0,taso)
            If e=0 And tyyppi=1 Then i\aika=50
            If e=0 And tyyppi=2 Then i\aika=50
        EndIf
        
        MoveObject i\obj,-1 -(Float(taso)/10.0)
        
        If ObjectX(i\obj)<-384 Then
            loppuaika=Timer()
            Text 10,10,"Hävisit!"
            Text 10,30,"Taso: "+taso
            Text 10,50,"Aika: "+(loppuaika-aloitusaika)/1000
            DrawScreen
            WaitMouse
            End
        EndIf
        If ObjectsOverlap(hiiripiste,i\obj) And MouseHit(1) Then
            DeleteObject i\obj
            Delete i
            vihollismaara = vihollismaara - 1
            staso = staso - 1
            If staso = 0 Then
                taso = taso + 1
                staso = 2*taso
            EndIf
        EndIf
    Next i

    Color 255,150,0

    Text 10,10,"Taso: "+taso
    Text 10,30,"Aika: "+(Timer()-aloitusaika)/1000

    DrawScreen

Forever
Ja riviltä 95 kun muuttaa waitmousen vaikka waitkeyksi nii näkyy pisteet sitte lopussa vaikka klikkailis pelin loppumisen jälkee ;)
Post Reply