Pikakisa 22 - Äänestys
Äänestä suosikkipelisi voittoon!
Osallistuneet:
Olin näemmä unohtanut säännöistä, että lähdekoodi pitää julkaista. Kiva.
Pikakisa 22 - Äänestys
Re: Pikakisa 22 - Äänestys
Äänetsin fella5s:'ää
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Pikakisa 22 - Äänestys
Äänestän MaGetzUb. Panostinpa jopa niin paljon, että tein jokaiselle pelille arvostelun (paitsi ChaosWormin tekeleelle):
Sumppi
+ Alussa idean kertominen
+ Kurpitsan grafiikat olivat ihan hienoja
- Kurpitsat menivät osittain pois näkyvistä, rajaus olisi voitu tehdä niin että aina kaikki kurpitsat näkyisivät kokonaan.
- Peli oli liian yksinkertainen
- Pelin vaikeustaso ei noussut kuin kerran
- Peli ei innostanut uudelleen pelaamiseen
* Sain pelistä 210 pistettä
Arvosana: 3.5/10
MaGetzUb
+ Pikapeli-ainesta =)
+ Vaikeustaso nousi sopivaan tahtiin
+ Hieno ja sopiva taustakuva :p
+ Peliä jaksaa pelata uudelleen
+ Pelin voi voittaa (tarkistin koodista)
- Kurpitsa liukui hieman palkkien päällä, luulin että sen pitäisi pysyä palkin kanssa samassa kohtaa
- Alussa ei kerrottu, mitkä ovat näppäimet
- Kurpista bugasi, kun tultiin palkkiin sivultapäin. Meni palkin sisälle.
* Sain pelistä 2062 pistettä ekalla pelikerralla
Arvosana: 9/10
fella5s
+ Hienot kurpitsat
+ Taustamusiikki
+ Vaikeusasteen valitseminen.
- Blaster-ääni raastoi korvia
- Pelin idea oli aika turha...
- Ikkunaruutu oli liian leveä
Arvosana: 4/10
LittleGreen
+ Äänet olivat loistavat
+ Grafiikka oli hienoa
+ Kurpitsat levisivät nätisti
- Alussa vaikeusaste nousi liian hitaasti
- Ei voinut liikkua
- Lopussa vaikka olisi ollut kuinka hyvä, ei olisi voinut selvitä -> mahdoton
* Sain 206 pistettä
Arvosana: 7/10
Ruuttu
+ Komea alkuvalikko!!!
+ Todella komeat kurpitsat
+ Ihan hauska peli-idea
- Pelin lopetus oli aika karu -> ruutu täyteen kurpitsoita vaan?
- Ei jaksa pelata peliä uudelleen sen lopetustavan takia
-> Pelissä ei oikein voi saada parempaa tulosta
* Sain 51 pistettä
Arvosana: 6.5/10
skinkken
++ HUI HELVETTI!!!!!
+ Taustamusiikki
+ Äänet noin muutenkin
+ Grafiikka
- "Peli" oli aika lyhyt
- Kerran pelattava
Arvosana: 7/10
vileska
+ Hieno alkutarina
+ Grafiikat olivat hienot
? Ei koodia mukana?? Vaikka se nyt säännöistä unohtuikin niin silti...
- Peli loppui heti ohjelman sammumiseen, en tiennyt kuinka pärjäsin
- Alku oli hyvinkin puuduttava
Arvosana: 5/10
Sumppi
+ Alussa idean kertominen
+ Kurpitsan grafiikat olivat ihan hienoja
- Kurpitsat menivät osittain pois näkyvistä, rajaus olisi voitu tehdä niin että aina kaikki kurpitsat näkyisivät kokonaan.
- Peli oli liian yksinkertainen
- Pelin vaikeustaso ei noussut kuin kerran
- Peli ei innostanut uudelleen pelaamiseen
* Sain pelistä 210 pistettä
Arvosana: 3.5/10
MaGetzUb
+ Pikapeli-ainesta =)
+ Vaikeustaso nousi sopivaan tahtiin
+ Hieno ja sopiva taustakuva :p
+ Peliä jaksaa pelata uudelleen
+ Pelin voi voittaa (tarkistin koodista)
- Kurpitsa liukui hieman palkkien päällä, luulin että sen pitäisi pysyä palkin kanssa samassa kohtaa
- Alussa ei kerrottu, mitkä ovat näppäimet
- Kurpista bugasi, kun tultiin palkkiin sivultapäin. Meni palkin sisälle.
* Sain pelistä 2062 pistettä ekalla pelikerralla
Arvosana: 9/10
fella5s
+ Hienot kurpitsat
+ Taustamusiikki
+ Vaikeusasteen valitseminen.
- Blaster-ääni raastoi korvia
- Pelin idea oli aika turha...
- Ikkunaruutu oli liian leveä
Arvosana: 4/10
LittleGreen
+ Äänet olivat loistavat
+ Grafiikka oli hienoa
+ Kurpitsat levisivät nätisti
- Alussa vaikeusaste nousi liian hitaasti
- Ei voinut liikkua
- Lopussa vaikka olisi ollut kuinka hyvä, ei olisi voinut selvitä -> mahdoton
* Sain 206 pistettä
Arvosana: 7/10
Ruuttu
+ Komea alkuvalikko!!!
+ Todella komeat kurpitsat
+ Ihan hauska peli-idea
- Pelin lopetus oli aika karu -> ruutu täyteen kurpitsoita vaan?
- Ei jaksa pelata peliä uudelleen sen lopetustavan takia
-> Pelissä ei oikein voi saada parempaa tulosta
* Sain 51 pistettä
Arvosana: 6.5/10
skinkken
++ HUI HELVETTI!!!!!
+ Taustamusiikki
+ Äänet noin muutenkin
+ Grafiikka
- "Peli" oli aika lyhyt
- Kerran pelattava
Arvosana: 7/10
vileska
+ Hieno alkutarina
+ Grafiikat olivat hienot
? Ei koodia mukana?? Vaikka se nyt säännöistä unohtuikin niin silti...
- Peli loppui heti ohjelman sammumiseen, en tiennyt kuinka pärjäsin
- Alku oli hyvinkin puuduttava
Arvosana: 5/10
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Pikakisa 22 - Äänestys
VesQ, pelin lopussa tapahtuva hurja kurpitsojen lisääntyminen on bugi, vaikeustasoa säätelevä muuttuja on sijoitettu väärään paikkaan jolloin vaikeustaso nousee kurpitsojen myötä eksponentaalisesti. Lähettämäni sorsa korjaa ko. kämmin.
Last edited by Ruuttu on Tue Nov 03, 2009 8:23 pm, edited 2 times in total.
Re: Pikakisa 22 - Äänestys
KilledWhale? O_o Kisasta näyttää tulevan tiukka.Ruuttu wrote:KilledWhale, pelin lopussa tapahtuva hurja kurpitsojen lisääntyminen on bugi, vaikeustasoa säätelevä muuttuja on sijoitettu väärään paikkaan jolloin vaikeustaso nousee kurpitsojen myötä exponentaalisesti. Lähettämäni sorsa korjaa ko. kämmin.
Joo unohdin informoida näppäimet, ja koodissa on SetWindow "" <- unohdin keksiä nimen. Kurpitsan joutuminen palkin sisälle on ihan bugi, sieltä pääsee kuitenkin pois rämpyttämällä välilyöntiä. Kiitos arvosteluista!VesQ wrote:MaGetzUb
+ Pikapeli-ainesta =)
+ Vaikeustaso nousi sopivaan tahtiin
+ Hieno ja sopiva taustakuva :p
+ Peliä jaksaa pelata uudelleen
+ Pelin voi voittaa (tarkistin koodista)
- Kurpitsa liukui hieman palkkien päällä, luulin että sen pitäisi pysyä palkin kanssa samassa kohtaa
- Alussa ei kerrottu, mitkä ovat näppäimet
- Kurpista bugasi, kun tultiin palkkiin sivultapäin. Meni palkin sisälle.
* Sain pelistä 2062 pistettä ekalla pelikerralla
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Pikakisa 22 - Äänestys
Juu koodi taisi näköjään unohtua lopullisesta paketista kun noita tiedostoja pyörittelin tossa ennen uppimista.. tässäpä se.VesQ wrote: ? Ei koodia mukana?? Vaikka se nyt säännöistä unohtuikin niin silti...
- Peli loppui heti ohjelman sammumiseen, en tiennyt kuinka pärjäsin
Code: Select all
SCREEN 1024,768
SetWindow "H4110w33n"
FrameLimit 50
ClsColor 0,0,50
DefaultMask ON,255,0,255
MAA=LoadImage("maa.PNG")
noita=LoadObject("noita.PNG")
haamu=LoadObject("haamu.PNG")
MaskObject noita,255,0,255
MaskObject haamu,255,0,255
ShowObject noita,OFF
ShowObject haamu,OFF
hiiri=LoadObject("hiiri.PNG")
hiiripiste=MakeObject()
MaskObject hiiri,255,0,255
ObjectOrder hiiri,1
ShowMouse OFF
Type vihollinen
Field obj
Field aika
Field tyyppi
End Type
vihollismaara = 0 ' montako vihollista yhtäaikaa liikkeellä
taso = 1
staso = 2
Repeat
Color 255,150,0
Text 10,10,"On halloween. Omistat suurekon kurpitsatarhan ja kuten aina halloweenin aikaan"
Text 10,30,"noidat ja haamut yrittävät vallata kurpitsatarhasi. Tällä kertaa olet varautunut"
Text 10,50,"halloween-yöhön erikoisaseella, joka tuhoaa kaikki vastaantulevat kummajaiset."
Text 10,70,"Ilta hämärtyy... valmistaudu."
Color 100,100,100
Text 10,100,"(Klikkaa hiiren 1. nappia kun olet valmis)"
DrawScreen
Until MouseHit(1)
aloitusaika=Timer()
Repeat
DrawImage maa,0,718
PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()
PositionObject hiiripiste,MouseWX(),MouseWY()
e=Rand(0,25)
If vihollismaara<taso And e=0 Then
i.vihollinen=New(vihollinen)
a=rand(0,2)
If a=0 Then
i\obj=CloneObject(noita)
PositionObject i\obj,500,Rand(0,384)
ObjectOrder i\obj,-1
i\aika=200-taso
i\tyyppi = 2
Else
i\obj=CloneObject(haamu)
PositionObject i\obj,500,Rand(-100,384)
ObjectOrder i\obj,-1
i\aika=100-taso
i\tyyppi = 1
EndIf
vihollismaara = vihollismaara + 1
EndIf
For i.vihollinen = Each vihollinen
i\aika = i\aika - 1
If i\aika<1 Then
MoveObject i\obj,-1 -(Float(taso+tyyppi)/10.0)
e=Rand(0,taso)
If e=0 And tyyppi=1 Then i\aika=50
If e=0 And tyyppi=2 Then i\aika=50
EndIf
MoveObject i\obj,-1 -(Float(taso)/10.0)
If ObjectX(i\obj)<-384 Then
loppuaika=Timer()
Text 10,10,"Hävisit!"
Text 10,30,"Taso: "+taso
Text 10,50,"Aika: "+(loppuaika-aloitusaika)/1000
DrawScreen
WaitMouse
End
EndIf
If ObjectsOverlap(hiiripiste,i\obj) And MouseHit(1) Then
DeleteObject i\obj
Delete i
vihollismaara = vihollismaara - 1
staso = staso - 1
If staso = 0 Then
taso = taso + 1
staso = 2*taso
EndIf
EndIf
Next i
Color 255,150,0
Text 10,10,"Taso: "+taso
Text 10,30,"Aika: "+(Timer()-aloitusaika)/1000
DrawScreen
Forever