Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Enemmän käyttämäsi aivolohko?

Vasen (vastapäivään)
38
34%
Oikea (myötäpäivään)
73
66%
 
Total votes: 111

Bagard
Newcomer
Posts: 46
Joined: Sun Aug 26, 2007 4:56 pm
Location: Finland

Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Bagard »

Testin voi tehdä osoitteessa http://www.news.com.au/perthnow/story/0 ... 75,00.html. Jos näet hahmon pyörivän myötäpäivään, niin käytät enemmän oikeaa puolta. Vastapäivään pyöriessä käytät siis enemmän vasenta puolta. Pyörimissuunnan näkee helpoiten kun kuvittelee katsovansa tuota hahmoa suoraan ylhäältäpäin; kellon viisarien suuntaan pyöriessä se menee siis myötäpäivään.

Jättäkää viestit joissa kerrotte pelkän tuloksenne pois, järkevää keskustelua saa käydä.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Pettis »

Myötäpäiväänhän tuo menee nukyisin helpoiten. Toisaalta kun ensimmäisen kerran vilkaisin, en millään saanut sitä pyörimään myötäpäivään. Eli jos ensimmäisen kerran mukaan vastaisin, niin silloin se olisi vastapäivään.

Tässä olen kuitenkin tuota tuijotellut jo pariin kertaan hieman pidempäänkin, ja näyttäisi siltä, että saan sen pyörimään ihan miten huvittaa - välillä. Välillä taas ei suunnan vaihto onnistu mitenkään.

Olen ehkä hullu, mutta välillä se vain näyttää vispaavan jalkaa edestakaisin ilman mitään suuntaa :P
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by TheFish »

Myötäpäivään yleensä, mutta keskittymällä varjoon, kun hahmon ilmassa oleva jalka on juuri pyörähtämässä hahmon taakse tai eteen, saan sen pyörimään vastapäivään. Kun lukee tekstiä hetken niin se alkaa taas pyörimään myötäpäivään.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Murskaaja »

Aika jännä. Ensi katsomalta näin kuvan pyörivän myötäpäivään. Aluksi pidin aivan mahdottomana, että tuon voisi nähdä pyörivän toiseenkin suuntaan. Sitten aloin kokeilemaan erilaisia päänasentoja ja katsomaan eri kohtiin kuvaa. Ensimmäisen kerran sain sen muuttamaan suuntaa vastapäivään kallistamalla päätäni vasemmalle ja sitten heti takaisin myötäpäivään suoristamalla pääni :D Nyt hieman harjaantuneenpana suunnan muuttaminen on kohtalaisen helppoa, mutta ei onnistu ilman, että katsoisi pelkästään jalkaterän ja varjon liikettä.
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by SPuntte »

Kerrassaan mielenkintoinen juttu..

Tuossahan ei ole oikeaa 3D-projektiota, jolloin se voi tosiaan pyöriä kumpaan suuntaan vaan. Siis tarkoitan, että lähemmäs katsojaa tulevat ruumiosat eivät näennäisesti suurene ja kauemmas jäävät pienene, kuten oikeassa perspektiivissä kävisi.

Ja eikös näennäinen pyörimissuunta riipu myös siitä, millä kohtaa animaatio on, kun sitä aloittaa katselemaan? Ainakin minulla, kun olen nyt katsellut tuota muutamaan kertaan, vaihtelee suunta, johon näen (tai oikeastaan ajattelen) sen pyörivän. Suunnan vaihtaminen on helppoa, varsinkin kun sitä hetken opettelee. Itse teen sen niin että seuraan katseella ojennettua jalkaa ja "käännän suunnan ajatuksissani".

On siis vaikea sanoa kumpaan suuntaan näen sen pyörivän, kun se vaihtelee eri kerroilla ihan itsestään ja kumpikin suunta tuntuu yhtä helpolta :|
EDIT:

Pettis wrote: Olen ehkä hullu, mutta välillä se vain näyttää vispaavan jalkaa edestakaisin ilman mitään suuntaa :P
Taidampa sitten olla minäkin :P[/edit]
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Raspful »

Itse näen pyörivän sen oikealle, mutta nyt kun pari minuuttia olen sitä kattonu ni saan sen pyörimään kumpaan suuntaan vain tahdon. :D


SPuntte wrote:
EDIT:

Pettis wrote: Olen ehkä hullu, mutta välillä se vain näyttää vispaavan jalkaa edestakaisin ilman mitään suuntaa :P
Taidampa sitten olla minäkin :P[/edit]
Sitten minunkin kai tarvitsee olla hullu koska minulle tuli sama ongelma :P
Murskaaja wrote:... Aluksi pidin aivan mahdottomana, että tuon voisi nähdä pyörivän toiseenkin suuntaan. ...
Olen samaamieltä Murskaajan kanssa aluksi en tahtonut saada sitä mitenkää pyörimään toiseen suuntaan. :roll:
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by temu92 »

Mulla se pyöri vasempaansuuntaan (vastapäivään) :P
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Arska »

Minulla tuo pyörii myötäpäivään... en saa käännettyä mitenkään. :lol: Pitääpä harjoitella.
Image
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Mysterius Coder »

Tuijottelin sitä ja tuntu että joka 20 sekunnin välein vaihto suuntaa. :?
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by koodaaja »

Pystyin pyörittelemään sitä kumpaan suuntaan halusin. Ja itse olen kuullut tällaista selitystä, että enemmän käytetty aivolohko olisi vastakkainen parempaan käteen nähden. Jolloinka siis oikekätisillä hallitseva aivolohko olisi vasen, vasureilla oikea. Tiedä häntä. Vastasin vastapäivään.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by CCE »

Ohoh, aluksi tosiaan tuntui ettei se yksinkertaisesti voi pyöriä toiseen suuntaan, mutta sitten kun aloin lukemaan tekstiä uudelleen ja miettimään kumpaa aivolohkoa käytän enemmän, huomasin sivusilmällä kun hahmo vaihtoi suuntaa :D
Siiseli
Newcomer
Posts: 14
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:27 am

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Siiseli »

Oikeaa puoliskoa ilmeisesti..
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Koodiapina »

Huomasin, että hahmon suunta näytti vaihtuvan aina kun katsoi vasemmalle tai oikealle puolelle kuvaa nopeasti.
Hege
Newcomer
Posts: 11
Joined: Fri Aug 31, 2007 5:07 pm
Location: Ylivieska

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Hege »

Heh aluks pyöri oikeaan sit sain kääntyy vasemmalle ja sit takas oikeaan.. siihen se sit jäiki.. jotenki ku katto sitä jalkaa joka pyörii ja sit aattelee aina, ku se menee sen toisen jalan taakse et se onki sillon sen eessä niin se pyörähtää... hankala selittää :) ihan hieno.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Thomazu »

Vastapäivään pyörii :) sain kyllä sen pyörimään myötäpäivään kallistamalla pääni vasemmalle
Image
Finlunch
Newcomer
Posts: 9
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:41 am
Location: Vantaa

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Finlunch »

Suunta vaihtui kun aloin pohtimaan pyörimistä loogisesti. Lopulta aloin jo epäilemään onko kyseessä vain animaatio joka vaihtaa suuntaansa hetken välein.

Äsken avasin sitten animaation Gimpillä ja siinä oli ruudut vain yhdelle pyörähdykselle. Erittäin mielenkiintoinen animaatio siis, pääsee pelaamaan aivoillaan. :D
Hyvän koodin voit lukea ilman kommentteja ja se on välittömästi ilmeinen.
- Alan Cox
Image
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Khamûl »

myötäpäiväähän se kulkee, mutta kun alat lukemaan viereistä textiä, se alkaa melkei kun salaa pyörimään vastapäivään...
kun käännän katseen takaisin, se pyörii taas oikein :D
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
Cozmoz
Newcomer
Posts: 1
Joined: Wed Oct 03, 2007 6:22 pm

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Cozmoz »

Myötäpäivään se mullakin menee :!: Hehe :D
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by duck »

vasempaan tuntu pyörivän.
en tosin tajua miten tuo testi voi sen määrätä :D
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
Kelli
Newcomer
Posts: 25
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:15 pm
Location: Finland

Re: Kumpaa aivolohkoa koodarit käyttävät enemmän?

Post by Kelli »

Aika hauska oli kyllä. Aluksi pyöri tosiaan vastapäivään ja ihmettelin, että miten se voisi muka edes pyöriä myötäpäivään. Kuitenkin pienellä harjoituksella pyörimissuuntaa pystyi vaihtamaan vain ajattelemalla haluamaansa suuntaa. Oli kyllä jotenkin hieno tunne, kun pystyi hallitsemaan jotakin "konkreettista" ajatuksen voimalla. :D
Life is worthless without computer.
Post Reply