Kisa alkaa huomenna 1.10. ja päättyy sunnuntaina 7.10. kello 23:59
Koska ideana on koodata fysiikat, graafisesta ulkoasusta ei anneta lisäpisteitä.
Työt palautetaan joko koodina tai pakattuna arkistona (ZIP tai RAR, koodi pitää olla mukana)
Ei rivimäärärajoitusta!
Paketin koko yhteensä max. 2Mt
Koodin selkeydestä ja sovellettavuudesta plussaa!
Fysiikat voivat sisältää esimerkiksi sivuluisun, auton realistisen kiihtymisen, törmäysfysiikat ym.
Voittaja ratkaistaan äänestämällä. Kisa-aikaa voidaan tarvittaessa venyttää rajallisesti.
EDIT:
Kisa-aikaa jatkettu viikolla, töiden viimeinen palautushetki on sunnuntaina 14.10. klo 23:59
Last edited by Valtzu on Sun Oct 07, 2007 12:36 pm, edited 1 time in total.
Tämähän alkaa olla pitkästä aikaa sitä, minkä takia tämä kilpailu perustettiin ;D eli tähän voisi jo osallistuakin. Jos nyt jaksan lukea fysiikkaa hirveästi.
ÖffTöpik
Tänään koodaja-sedältä huono vitsi:
Valtzu wrote:ellei koodaaja ilmoita julkaisun yhteydessä toisin.
Kyllä tahtoo aika loppua kesken. Tällainen fysiikkamoottorin tekeminen ei ole mielestäni mikään yhden viikon juttu, kun sitä kunnolla alottaa tekemään. Minulta on tulossa työ kilpailuun, mutta aika kyllä loppuu kesken. Fysiikkamoottori jää pahasti viimeistelemättä. Minun mielipiteeni on siis, että kisa-aikaa voisi hiukan pidentää.
Sama tilanne. Jotain pohjaa valmiina mutta lisäaika olisi tarpeen.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja, Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Huh ehdinpä tekemään omani, lukiokiireet kun painavat kovasti päälle! Läksyjä on kasoittain ja kokeita päivittäin. Tämä kuitenkin tuottaa tulosta, kuten näkyy, fysiikan ykköskurssin jälkeen sain monimutkaiset gravitaatiokaavat ja valonnopeudet puristettua autopelin pohjaksi:
// (c) m1c
// saat käyttää tätä esi merkkiä omassa pelissäsi kunhan mainitset
// nimi merkkini esim read messä
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
ukko=LoadObject("Media\car.bmp",15) //ladataan auton objektikuva
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
ruoho=LoadImage("media/grass.bmp")
nurtsi=MakeObjectFloor() //tehdään tausta :o
PaintObject nurtsi, ruoho //maalataan se
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat //toistetaan ohjelma koodia
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
nopeus$ = "0" //nopeus on nolla jos ei kiihdytetä eikä jarruteta
If LeftKey() Then TurnObject ukko,4 //auton kääntyminen
If RightKey() Then TurnObject ukko,-4
If UpKey() Then MoveObject ukko,5: nopeus$ = "50"//kiih dytys
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2: nopeus$ = "-10" //pakki
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
EndIf
Next luoti
CloneCameraPosition ukko //siirretään ka mera auton luokse
DrawGame
Circle 20, 70, 60, OFF //piirretään mittari
Text 0, 55, "nopeus mittari:" //kirjoitetaan tekstiä
Line 50, 100, 50 + Cos(Int(nopeus$)) * 30, 100 + Sin(Int(nopeus$)) * 30
DrawScreen
Until EscapeKey()
m1c wrote:Huh ehdinpä tekemään omani, lukiokiireet kun painavat kovasti päälle! Läksyjä on kasoittain ja kokeita päivittäin. Tämä kuitenkin tuottaa tulosta, kuten näkyy, fysiikan ykköskurssin jälkeen sain monimutkaiset gravitaatiokaavat ja valonnopeudet puristettua autopelin pohjaksi:
// (c) m1c
// saat käyttää tätä esi merkkiä omassa pelissäsi kunhan mainitset
// nimi merkkini esim read messä
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
ukko=LoadObject("Media\car.bmp",15) //ladataan auton objektikuva
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
ruoho=LoadImage("media/grass.bmp")
nurtsi=MakeObjectFloor() //tehdään tausta :o
PaintObject nurtsi, ruoho //maalataan se
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat //toistetaan ohjelma koodia
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
nopeus$ = "0" //nopeus on nolla jos ei kiihdytetä eikä jarruteta
If LeftKey() Then TurnObject ukko,4 //auton kääntyminen
If RightKey() Then TurnObject ukko,-4
If UpKey() Then MoveObject ukko,5: nopeus$ = "50"//kiih dytys
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2: nopeus$ = "-10" //pakki
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
EndIf
Next luoti
CloneCameraPosition ukko //siirretään ka mera auton luokse
DrawGame
Circle 20, 70, 60, OFF //piirretään mittari
Text 0, 55, "nopeus mittari:" //kirjoitetaan tekstiä
Line 50, 100, 50 + Cos(Int(nopeus$)) * 30, 100 + Sin(Int(nopeus$)) * 30
DrawScreen
Until EscapeKey()
Voi olla vähän offtopikkia, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että oliko tuo varmasti oikea/koko koodi? Ei nimittäin kovin vakuuttavalta näyttänyt...
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja, Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)