Viikkokisa IX

Post Reply
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Viikkokisa IX

Post by Valtzu »

Pienen tauon jälkeen on taas aika pistää uusi viikkokisa pystyyn. Aiheena on tällä kertaa auto(peli)n fyysiikat.

Säännöt:
  • viewtopic.php?f=14&t=10
  • Kisa alkaa huomenna 1.10. ja päättyy sunnuntaina 7.10. kello 23:59
  • Koska ideana on koodata fysiikat, graafisesta ulkoasusta ei anneta lisäpisteitä.
  • Työt palautetaan joko koodina tai pakattuna arkistona (ZIP tai RAR, koodi pitää olla mukana)
  • Ei rivimäärärajoitusta!
  • Paketin koko yhteensä max. 2Mt
  • Koodin selkeydestä ja sovellettavuudesta plussaa!
Fysiikat voivat sisältää esimerkiksi sivuluisun, auton realistisen kiihtymisen, törmäysfysiikat ym.
Voittaja ratkaistaan äänestämällä. Kisa-aikaa voidaan tarvittaessa venyttää rajallisesti.
EDIT:

Kisa-aikaa jatkettu viikolla, töiden viimeinen palautushetki on sunnuntaina 14.10. klo 23:59

Last edited by Valtzu on Sun Oct 07, 2007 12:36 pm, edited 1 time in total.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Viikkokisa IX

Post by Viltzu »

Tähänkin yritän jotain väkertää... Mutta tuskin tälläkään kertaa saan mitään aikaseksi. :roll:
Pie2
Member
Posts: 55
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:14 pm
Location: Porvoo

Re: Viikkokisa IX

Post by Pie2 »

Taidan kehittää jotain pientä, hehee. ; )
Annetaanko koodit yleiseen jakoon? (ts. saako saako moottoria käyttää omissa tekeleissä?)
Since 24-March 05
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Viikkokisa IX

Post by Valtzu »

Pie2 wrote:Annetaanko koodit yleiseen jakoon? (ts. saako saako moottoria käyttää omissa tekeleissä?)
Lupa koodien käyttöön omissa projekteissa pitää/kannattaa kysyä erikseen koodin tekijältä, ellei koodaaja ilmoita julkaisun yhteydessä toisin.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Viikkokisa IX

Post by koodaaja »

Tämähän alkaa olla pitkästä aikaa sitä, minkä takia tämä kilpailu perustettiin ;D eli tähän voisi jo osallistuakin. Jos nyt jaksan lukea fysiikkaa hirveästi.

ÖffTöpik
Tänään koodaja-sedältä huono vitsi:

Valtzu wrote:ellei koodaaja ilmoita julkaisun yhteydessä toisin.

Enpäs tiedä, mutta tuskin ilmoitan ;D
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Viikkokisa IX

Post by Valtzu »

Yhtään työtä ei vielä ole näkynyt... Odottavatko kaikki loppuun asti, vai onko kukaan edes osallistumassa? Ilmoitelkaas, pitääkö kisa-aikaa pidentää?
Astigma
Moderator
Moderator
Posts: 195
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:56 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

Re: Viikkokisa IX

Post by Astigma »

Kyllä tahtoo aika loppua kesken. Tällainen fysiikkamoottorin tekeminen ei ole mielestäni mikään yhden viikon juttu, kun sitä kunnolla alottaa tekemään. Minulta on tulossa työ kilpailuun, mutta aika kyllä loppuu kesken. Fysiikkamoottori jää pahasti viimeistelemättä. Minun mielipiteeni on siis, että kisa-aikaa voisi hiukan pidentää.
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Viikkokisa IX

Post by Harakka »

Sama tilanne. Jotain pohjaa valmiina mutta lisäaika olisi tarpeen.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Viikkokisa IX

Post by Valtzu »

Jeps, kisa-aikaa jatkettu viikon eteenpäin. Tietysti sitäkin voidaan tarvittaessa venyttää...
Hege
Newcomer
Posts: 11
Joined: Fri Aug 31, 2007 5:07 pm
Location: Ylivieska

Re: Viikkokisa IX

Post by Hege »

Ai että, kun menin poistamaan silloin joskus tämän CB. mulla ois ollu hieno vaihde koodi siellä.. noh pitää katsoa jaksaisiko väsätä uuden :)
Waiting for CBA and then programming is going to start.
m1c
Member
Posts: 65
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:10 pm
Location: \o

Re: Viikkokisa IX

Post by m1c »

Huh :o ehdinpä tekemään omani, lukiokiireet kun painavat kovasti päälle! Läksyjä on kasoittain ja kokeita päivittäin. Tämä kuitenkin tuottaa tulosta, kuten näkyy, fysiikan ykköskurssin jälkeen sain monimutkaiset gravitaatiokaavat ja valonnopeudet puristettua autopelin pohjaksi:

Code: Select all

// (c) m1c
// saat käyttää tätä esi merkkiä omassa pelissäsi kunhan mainitset
// nimi merkkini esim read messä
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type 
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
ukko=LoadObject("Media\car.bmp",15) //ladataan auton objektikuva
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
ruoho=LoadImage("media/grass.bmp") 
nurtsi=MakeObjectFloor() //tehdään tausta :o
PaintObject nurtsi, ruoho //maalataan se
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat //toistetaan ohjelma koodia
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
nopeus$ = "0" //nopeus on nolla jos ei kiihdytetä eikä jarruteta
If LeftKey() Then TurnObject ukko,4  //auton kääntyminen
If RightKey() Then TurnObject ukko,-4
If UpKey() Then MoveObject ukko,5: nopeus$ = "50"//kiih dytys
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2:  nopeus$ = "-10"  //pakki    
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se                
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
EndIf        
Next luoti
CloneCameraPosition ukko //siirretään ka mera auton luokse
DrawGame    
Circle 20, 70, 60, OFF //piirretään mittari
Text 0, 55, "nopeus mittari:" //kirjoitetaan tekstiä
Line 50, 100, 50 + Cos(Int(nopeus$)) * 30, 100 + Sin(Int(nopeus$)) * 30
DrawScreen
Until EscapeKey()
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Viikkokisa IX

Post by TheFish »

m1c wrote:Huh :o ehdinpä tekemään omani, lukiokiireet kun painavat kovasti päälle! Läksyjä on kasoittain ja kokeita päivittäin. Tämä kuitenkin tuottaa tulosta, kuten näkyy, fysiikan ykköskurssin jälkeen sain monimutkaiset gravitaatiokaavat ja valonnopeudet puristettua autopelin pohjaksi:

Code: Select all

// (c) m1c
// saat käyttää tätä esi merkkiä omassa pelissäsi kunhan mainitset
// nimi merkkini esim read messä
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type 
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
ukko=LoadObject("Media\car.bmp",15) //ladataan auton objektikuva
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
ruoho=LoadImage("media/grass.bmp") 
nurtsi=MakeObjectFloor() //tehdään tausta :o
PaintObject nurtsi, ruoho //maalataan se
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat //toistetaan ohjelma koodia
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
nopeus$ = "0" //nopeus on nolla jos ei kiihdytetä eikä jarruteta
If LeftKey() Then TurnObject ukko,4  //auton kääntyminen
If RightKey() Then TurnObject ukko,-4
If UpKey() Then MoveObject ukko,5: nopeus$ = "50"//kiih dytys
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2:  nopeus$ = "-10"  //pakki    
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se                
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
EndIf        
Next luoti
CloneCameraPosition ukko //siirretään ka mera auton luokse
DrawGame    
Circle 20, 70, 60, OFF //piirretään mittari
Text 0, 55, "nopeus mittari:" //kirjoitetaan tekstiä
Line 50, 100, 50 + Cos(Int(nopeus$)) * 30, 100 + Sin(Int(nopeus$)) * 30
DrawScreen
Until EscapeKey()
Voi olla vähän offtopikkia, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että oliko tuo varmasti oikea/koko koodi? Ei nimittäin kovin vakuuttavalta näyttänyt...
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Viikkokisa IX

Post by Harakka »

Osallistun projektillani Cool Racer.
http://palmu.arkku.net/pelit/cool_racer.rar
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Post Reply