Aikaa on tästä päivästä kesäkuun 14. päivään asti,jolloin äänestys alkaa
HUOM. uusi aihe
kisa noudattaa normaaleja Viikkokisan sääntöjä
jos sääntöjä rikkoo seurauksena on diskaus
Kilpailutyöt postataan tähän viestiketjuun lähdekoodin kanssa
HUOM. uusi aihe
Ei, on liian vähän vaadittu. Jos minä tekisin äärimmäisen loistavan sotastrategiapelin ja sinä tekisit äärimmäisen loistavan tasohyppelyn, niitä ei voisi millään asteella vertailla keskenään sen perusteella, kumpi on oikeasti parempi, vaan ääni annettaisiin sen perusteella, kummasta peligenrestä tykkää enemmän. Joten rajoitahan vähän.Nassi_Setä wrote:Aiheena on tehdä mahdollisimman mukaansa vievä ja viimeistelty peli(ei kai ole liian paljoa vaadittu?)
oikeassa olet noiden koodipätkien kanssa,mutta miten esim. SDK:n kanssa pitäisi toimia?otto90x wrote:Et sitten ajatellut minkäänlaista teemaa antaa? Tuo antamasi "aihe" tuntuu aika itsestäänselvyydeltä. Tottakai peleistä tehdään kilpailuja varten niin hyviä kuin vain saadaan.
Jos aiemmin tehtyä materiaalia ei saa käyttää niin oletettavasti myöskään vanhaa koodia ei saisi käyttää. Tuota on kisan järjestäjän ikävä kyllä lähes mahdoton valvoa. Koodareilla kun usein on "pöytälaatikossa" koodipätkiä joita kukaan muu ei ole nähnyt. Mikäli koodari nyt ei mene niitä muokaamattomana jakamaan siten että tiedoston päiväyksestä voisi tunnistaa aiemmin tehdyksi niin on lähes mahdotonta jäädä niiden käytöstä kiinni. Lyhyessä kisassa tuon säännön ymmärtäisi kyllä, mutta näinkin pitkässä kisassa on vaikea sanoa kuinka paljon kukin aidosti uutta koodia ehtisi tekemään.
EDIT: Olinpas hidas :S
kuinka se tehäänRuuttu wrote:Vaihda topikiksi Kuukauden Kisa, anelen.
Tuossa ylimmässä viestissä on sellaiset painikkeet, kun Muokkaa ja Lainaa. Muokkaa -painikkeesta pääset muokkaamaan viestiä ja otsikkoa.Nassi_Setä wrote:kuinka se tehäänRuuttu wrote:Vaihda topikiksi Kuukauden Kisa, anelen.
entä ääni ?-ennen julkaistua materiaalia EI SAA käyttää
In this case, ääni laskettaneen materiaaliin, vaikkei se materiaa olekaan.Requiem for Anthrax wrote:entä ääni ?-ennen julkaistua materiaalia EI SAA käyttää
Tämä on todella hankala asia käytännössä. Joku varmaan piiruuttaan ajattelee: "Määrittele 'materiaali' ". Tehtävä on aika mahdoton, ja säännön noudattaminen vielä vaikeampaa. Tässä vähän argumentteja:Nassi_Setä wrote:-ennen julkaistua materiaalia EI SAA käyttää
Kiitos, toivoinkin, että joku huomauttaisi fysiikka koodeista.. Itselläni on noin 2 kuukautta vanha aikas hyvä fysiikka moottori, ja ajattelin, että käytän sitä, mutta sekun lasketaan siksi "ennen kisaa tehdyksi materiaaliksi"SPuntte wrote:Tämä on todella hankala asia käytännössä. Joku varmaan piiruuttaan ajattelee: "Määrittele 'materiaali' ". Tehtävä on aika mahdoton, ja säännön noudattaminen vielä vaikeampaa. Tässä vähän argumentteja:Nassi_Setä wrote:-ennen julkaistua materiaalia EI SAA käyttää
- jos sattuu omistamaan projektiin sopivaa mediaa (kuvia, ääniä, jne.), joka on kuitenkin tehty ennen kilpailua, aina voi käyttää tiedostojen aikaleimaa näpelöivää softaa asian peittämiseen.
- jos (ja kun ilmeisesti) kilpailutöiden lähdekoodia ei vaaditä avoimeksi, kierrätetyä koodia on käytännössä mahdoton ilmiantaa.
- eikö ole "ennen julkaistua materiaalia", että 1 + 1 = 2. Edellinen on aika kärjistetty esimerkki, mutta esimerkiksi vektorien laskutoimitukset eivät ole muuttuneet vanhasta mihinkään, joten miksi pitäisi vaatia vaikkapa matematiikkafunktioiden koodaamista uudestaan?
- vähän edellistä yleistäen: miksi pitäisi keksiä pyörä uudestaan? Jos on kerran sylkenyt ajatuksensa näppäimistön kautta monikäyttöiseksi koodinpätkäksi - jota käyttää vaikka jokaisessa projektissaan - miksi pitäisi käyttää siihen vielä uudestaan aikaa? Ja eikö koodin kierrätettävyys edistä koodaustaitoja ja täsmällistä merkintätapaa? Eivätkö ajatukset tai visiotkin voi olla "ennen julkaistua materiaalia"?
Täten siis ehdotan, että sallitaan vanhan lähdekoodin kierrätys. Luonnollisesti mitään tekijänoikeuksien tai hyvien tapojen vastaista ei sallita, eli tekijällä tulee olla vähintään käyttöoikeus kaikkeen projektinsa sisältämään koodiin. Jotta plagioinnilta vältyttäisiin, ehdotan myös, että julistetaan tämä samalla avoimen lähdekoodin kilpailuksi. Siis, kaikkien kilpailutöiden lähdekoodi tulee julkaista. Tämä olisi kaikille edullista myös oppimistarkoituksissa.
Kommentteja?
Kuten minä..[/edit]SPuntte wrote:tippuu kilpailun potentiaalisia osalistujia pois.
No onhan minullakin vaikkapa juuri vektorimatematiikkakirjasto (joka tosin on periaatteessa kenen tahansa saatavilla) tai jotain niinkin yksinkertaista kuin tee-se-itse FrameLimit. Olisikin koomista, jos vanhaa koodia ei saisi käyttää, sillä kukaan tuskin lähtisi rakentamaan pelimoottoria aivan täydellisen puhtaalta pöydältä, jos on jo vanhastaan jokin toimiva malli. Ajatusten ja visioiden kierrätystä on hankala estää.phons wrote:Kiitos, toivoinkin, että joku huomauttaisi fysiikka koodeista.. Itselläni on noin 2 kuukautta vanha aikas hyvä fysiikka moottori, ja ajattelin, että käytän sitä, mutta sekun lasketaan siksi "ennen kisaa tehdyksi materiaaliksi"