ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Tämän vuoden Assyjen multiskriinihärpäkkeestä on jo ollutkin puhetta, ja varmaankin kaikki näillä foorumeilla haluavat nähdä moisen toteutuvan. Joten eiköhän laiteta itse projekti aluille päättämällä, millaisen viritelmän sinne teemme. Ehdokkaita on nyt ainakin seuraavat, klikkailu avaa tarkemman selostuksen suunnitteluketjusta:
SHMUP (SHoot 'eM UP)
Avaruusaluskaksintaistelu
Tower Defence
Katapulttipeli (näitä on useita, esmes kanelin visio)
PONG (joka toimii samalla tekniikkademona)
Tasohyppely
Linnoituspeli
Tässä ketjussa saa myös pikkuhiljaa alkaa visioida työnjakoa. Olen itse innokkasti mukana koodin tahi grafiikan puolella, mutta projektin vetämiseen minulla ei ole kokemusta. Joku aiempi ryhmänvetäjä voisi ottaa ohjat karheanlempeisiin kätösiinsä ja jakaa työt sekä varmistaa pyörien pyörimisen.
Muutoin ei muuta kuin paikoillanne, valmiit, äänestäkää!
SHMUP (SHoot 'eM UP)
Avaruusaluskaksintaistelu
Tower Defence
Katapulttipeli (näitä on useita, esmes kanelin visio)
PONG (joka toimii samalla tekniikkademona)
Tasohyppely
Linnoituspeli
Tässä ketjussa saa myös pikkuhiljaa alkaa visioida työnjakoa. Olen itse innokkasti mukana koodin tahi grafiikan puolella, mutta projektin vetämiseen minulla ei ole kokemusta. Joku aiempi ryhmänvetäjä voisi ottaa ohjat karheanlempeisiin kätösiinsä ja jakaa työt sekä varmistaa pyörien pyörimisen.
Muutoin ei muuta kuin paikoillanne, valmiit, äänestäkää!
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
TOWER cha-cha-cha!
DEFENSE cha-cha-cha!
TOWERDEFENSE cha-cha!
TOWERDEFENSE cha-cha!
En vain pysty vastustamaan kyseisen genren pelejä, varsinkaan, jos sijoittuvat keskiaikaan. Joten plzx tehkää se tower defense!
EDIT: Jee tower defenselle lisää ääniä <3
EDIT 2: Jee, taas lisää ääniä
DEFENSE cha-cha-cha!
TOWERDEFENSE cha-cha!
TOWERDEFENSE cha-cha!
En vain pysty vastustamaan kyseisen genren pelejä, varsinkaan, jos sijoittuvat keskiaikaan. Joten plzx tehkää se tower defense!
EDIT: Jee tower defenselle lisää ääniä <3
EDIT 2: Jee, taas lisää ääniä
Last edited by Awaclus on Wed May 20, 2009 1:21 am, edited 2 times in total.
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Hmm, oma visioni ei näköjään päässyt mukaan äänestykseen, vaan ilmeisesti se oli sen verran tylsä ettei sitä edes huomattu. Ja täytyy myöntää että tuo katapulttipeli tuntuu oikein mielenkiintoiselta projektilta, ainakin näin suunnitelman tasolla.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Huppista, sieltähän se jäi äänestyksen ulkopuolelle ko eno järven rannalle huutelemaan. Pahoittelen, visio siitä, että kolmannella sivulla ei ollut mitään tärkeää oli alkuperäistä äänestystä luotaessa turhan kova. Komeiden grafiikoiden saattelemana esittelit kyllä ideasi, pisteet siitä. Nyt vain kävi näin, turha sitä äänestystä on jälkeenpäin enää sörkkiä.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Mistä tahansa saisi mahtavaa jälkeä jos vain innostusta ja taitoa riittäisi.
Idea avaruuskaksintaistelusta tuo mieleeni vuonna 1962 julkaistun Spacewarin ja siitä myöhemmin luodun kloonin, KSpaceDuelin. Molemmat ovat eeppistä mättöä kuuluisalla aivot-narikkaan-meiningillä. Pelit ovat pientä painovoimaengineä ja erikoistehosteita lukuunottamatta simppeleitä toteuttaa ja kuitenkin tarjoavat piristävää viihdettä retroilunkin merkeissä.
Voi olla, että Ozcarin visio on jo lukittu, mutta se ei haittaa; halusin vain tuoda julki oman mielipiteeni.
Idea avaruuskaksintaistelusta tuo mieleeni vuonna 1962 julkaistun Spacewarin ja siitä myöhemmin luodun kloonin, KSpaceDuelin. Molemmat ovat eeppistä mättöä kuuluisalla aivot-narikkaan-meiningillä. Pelit ovat pientä painovoimaengineä ja erikoistehosteita lukuunottamatta simppeleitä toteuttaa ja kuitenkin tarjoavat piristävää viihdettä retroilunkin merkeissä.
Voi olla, että Ozcarin visio on jo lukittu, mutta se ei haittaa; halusin vain tuoda julki oman mielipiteeni.
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Katotaan viikonloppuna, mikä on tilanne, ja sitten sen mukaan valitaan projekti. Tässä olisi varmaan hyvä olla jokin ydinryhmä, joka projektia vetää, ja kasaa muiden jutut mukaan. Itse voin ilmottautua mukaan tekemään grafiikkaa, betatestaamaan, yms. mutta en osaa tarpeeksi hyvin koodia vääntää, että siitä teille jotain hyötyä olisi.
"This city looks so pretty, do you wanna burn here with me..."
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Kuulostaa aika jännältä... Tämä lähtee näköjään smalaa tavalla kuin se yhteisprojukin. (Mitä sille kuuluu?)
Mitä tuo ASM09 tarkoittaa, ajattelin Assembly Summer, ja sitten jäi vähän kaivelemaan tuo "M"?
Mitä tuo ASM09 tarkoittaa, ajattelin Assembly Summer, ja sitten jäi vähän kaivelemaan tuo "M"?
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Se tarkoittaa "Assembly 2009". Äänestin katapulttipeliä.phons wrote:Kuulostaa aika jännältä... Tämä lähtee näköjään smalaa tavalla kuin se yhteisprojukin. (Mitä sille kuuluu?)
Mitä tuo ASM09 tarkoittaa, ajattelin Assembly Summer, ja sitten jäi vähän kaivelemaan tuo "M"?
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
ASM.MikkoK141 wrote:Se tarkoittaa "Assembly 2009". Äänestin katapulttipeliä.phons wrote:Kuulostaa aika jännältä... Tämä lähtee näköjään smalaa tavalla kuin se yhteisprojukin. (Mitä sille kuuluu?)
Mitä tuo ASM09 tarkoittaa, ajattelin Assembly Summer, ja sitten jäi vähän kaivelemaan tuo "M"?
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Ja voittajamme on näin viikon äänestyksen jälkeen selvillä! Projektimme tulee siis saamaan maalliseksi muodokseen..
*rummunpärinää*
katapulttipelin!
Idea ainakin omaa paljon potentiaalia, ja tuota voi vanuttaa moneen suuntaan. Projektin potkaisu käyntiin lieneekin siis näin miltei kesäloman alun kunniaksi paikallaan. Homma ei kuitenkaan valitettavasti ole muodossa, jossa vielä voi alkaa vuodattamaan sydämentuskiaan CB:n editoriin, sillä kaikenlaiset tarkemmat suunnitelmat, työnjaot etsetra puuttuvat kokonaan.
En tiedä mikä yleinen käytäntö on, mutta uskon, että kunnollisen pelisuunnitelman tekemällä koodauspuolen voi hoitaa vaikka yksikin henkilö, tai sitä voi kierrättää parilla kun ideat ovat selvinä. Kannattaisin siis alkuun kunnon ideointia. Minulla ei ole suurta käsitystä yleisestä ideointitavasta, mutta miltä kuulostaisi malli jossa joku (vaikkapa idean isä, Kaneli) aloittaa koodilaatikkoon omaa ideointiaan ja sitä quottaamalla ja muokkaamalla ideoita voi jalostaa eteenpäin? Yhteisön ja yleisön toimesta sitten valitaan parhaimman kuuloinen malli jossain vaiheessa suunnittelua. Ideointia ei edes tarvitsisi pitä kovin pintapuolisena, vaan jo koodipuolen ominaisuuksia tahi esimerksiksi pisteen- tahi rahojenlaskua voisi pohtia jo yksityiskohtaisestikin. Codebox voi tosin tälläiseen olla kovin suppea. Tietäisikö joku jotakin palvelua, jossa voisi pitää yllä vaikkapa useampaan osaan (eri osa = eri koodin tahi idean osa-alue) jaettuja yhteisiä dokumentteja joita voisi melko vapaasti wikityyliin muokkailla?
*rummunpärinää*
katapulttipelin!
Idea ainakin omaa paljon potentiaalia, ja tuota voi vanuttaa moneen suuntaan. Projektin potkaisu käyntiin lieneekin siis näin miltei kesäloman alun kunniaksi paikallaan. Homma ei kuitenkaan valitettavasti ole muodossa, jossa vielä voi alkaa vuodattamaan sydämentuskiaan CB:n editoriin, sillä kaikenlaiset tarkemmat suunnitelmat, työnjaot etsetra puuttuvat kokonaan.
En tiedä mikä yleinen käytäntö on, mutta uskon, että kunnollisen pelisuunnitelman tekemällä koodauspuolen voi hoitaa vaikka yksikin henkilö, tai sitä voi kierrättää parilla kun ideat ovat selvinä. Kannattaisin siis alkuun kunnon ideointia. Minulla ei ole suurta käsitystä yleisestä ideointitavasta, mutta miltä kuulostaisi malli jossa joku (vaikkapa idean isä, Kaneli) aloittaa koodilaatikkoon omaa ideointiaan ja sitä quottaamalla ja muokkaamalla ideoita voi jalostaa eteenpäin? Yhteisön ja yleisön toimesta sitten valitaan parhaimman kuuloinen malli jossain vaiheessa suunnittelua. Ideointia ei edes tarvitsisi pitä kovin pintapuolisena, vaan jo koodipuolen ominaisuuksia tahi esimerksiksi pisteen- tahi rahojenlaskua voisi pohtia jo yksityiskohtaisestikin. Codebox voi tosin tälläiseen olla kovin suppea. Tietäisikö joku jotakin palvelua, jossa voisi pitää yllä vaikkapa useampaan osaan (eri osa = eri koodin tahi idean osa-alue) jaettuja yhteisiä dokumentteja joita voisi melko vapaasti wikityyliin muokkailla?
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Jaahas. Näin tässä kävi.
Aletaan sitten työstämään. Tiimiin haluavat ilmoittelevat vaikka täällä tai privalla (olen idean isä nyt sitten vai?).
Ideoita? Säännöt voin keksiä/postia keskiviikon/torstain paikkeilla, mutta tässä pohjaa:
EDIT: Ohups, luin Ozcun viestin vasta tämän lähettelyn jälkeen. Jos ihmiset lähetätte ideoita niin kasataan.
EDIT: Enpäs ehtinytkään keksiä sääntöjä. Vaan en kyllä jaksakkaan, täällä on niin hyviä ideoita postitettu tämän viestin jälkeen että kootaan niistä parhaat ja tehdään siitä pohjalta.
Aletaan sitten työstämään. Tiimiin haluavat ilmoittelevat vaikka täällä tai privalla (olen idean isä nyt sitten vai?).
Ideoita? Säännöt voin keksiä/postia keskiviikon/torstain paikkeilla, mutta tässä pohjaa:
- Nimeksi voisi tulla "Battle for the reign of Evil or Good" (lul)
- Pelaajia neljä, ruutuja viisi.
- Ensimmäinen pelaaja hoitaa punasen linnoitusta ruudulla yksi, toinen pl. pun. katapulttia ruudulla 2, kolmas ruutu tyhjä (battlesurface), neljännessä ruudussa on pelaaja 3, hoitaa sin. katapulttia ja viidennessä neljäs pl. hoitaa sin. linnaa.
- Sinisellä ja punaisella omat rahavarat, joihin saa lisäystä tapoista.
- Rahalla ostetaan miehitystä ja katapultn kiviä.
- Se puoli häviää, jolla ensin
- a) loppuu rahat
b) vallataan linna
- a) loppuu rahat
- Pelimuotoja ja kenttiä useampia jos tiimin mielikuvitus riittää.
EDIT: Ohups, luin Ozcun viestin vasta tämän lähettelyn jälkeen. Jos ihmiset lähetätte ideoita niin kasataan.
EDIT: Enpäs ehtinytkään keksiä sääntöjä. Vaan en kyllä jaksakkaan, täällä on niin hyviä ideoita postitettu tämän viestin jälkeen että kootaan niistä parhaat ja tehdään siitä pohjalta.
Last edited by kaneli2000 on Wed May 27, 2009 2:14 pm, edited 1 time in total.
I see the rainbow rising
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Itse sanoisin, että ruutuja voisi olla miten paljon tahansa, areena skaalataan sitten sen mukaan. Keskelle jäisi 1-2 ruutua taistelukenttää riippuen, onko pelaajia parillinen vai pariton määrä, ja minimissään kolmen pelaajan pelissä katapultteja ei olisi lain. Kolme siis raja-arvo, jonka alle ei voisi peliä pelata, mutta 7+ pelaajaa voisi esimerkiksi lisätä kertyviä rahoja sotilasspawnille ja asettaa useampia katapultteja väliin, jotka kuitenkin latautuvat hitaammin mitä enemmän pelaajia on.
Rahoja voisi mielestäni jakaa muusta kuin tapoista. Oma visio olisi tasaisesti lisääntyvät rahavarat, johon kertyy pätäkkää sen nopeammin mitä enemmän ruutuja pelaajalla on hallussa. Rahaa voisi kasvattaa myös hetkittäisillä bonuksilla joita saisi esimerkiksi uhraamalla katapultit hetkiseksi tai kehittämällä päätylinnaansa suuremmille tasoille.
Katapultit voisivat olla erillään joukkojenspawnimisrahasta. Ehdotan, että katapulteilla voi ampua tietyn ajan välein - tai pikemminkin ammusten on latauduttava aina välissä. Ammuksia voisi olla muutama erilainen painon ja esimerkiksi määrän (kolme kerralla) tahi vaikka maassa kierimismatkan puolesta, mutta eri ammustyyppien lataus kestäisi eri ajan. Ammuksien säätö onnistuisi liukukytkimin (kulma/vastapaino), jotta täsmäpommitus onnistuu. Lentorata tietysti muuttuisi kivityypin mukaan, joten kaksi kertaa painavampi kivi lentäisi lyhyemmän matkaa kuin kevyt hiekanmuru eikä kerran huippuasetukset löydettyään voi pommittaa vihollista muruiksi miten vain.
Molemmilla puolilla voisi olla tukikohta, linnoitus, josta joukkoja spawnitaan. Sitä voisi rahaa uhraamalla kehittää sekä nopeammin joukkoja syökseväksi että rahaa suoltavaksi (ehkä kellarissa on vaikkapa lenkkaritehdas rahaa tuomassa, ja sijoituksilla voi hankkia lisätuotantolinjoja ;) ). Tämän linnoituksen muureja katapultilla murskaamalla sitten voisi vastustajan tasoa, rahantuotantoa etsetra räimittyä alaspäin. Näin syntyisi tasapaino kehitänkö-ostanko sotilaita ääripäihin, kun katapultieerit voisivat pohtia tappaako rivisotilaita tehokkaila vieriammuksilla (friendly fire enabled, tietysti) vai räimiäkö vastustajan linnan takaisin kivikaudelle. Myös rivisotilaat voivat rikkoa linnaa, vaikkakin mahdolliset vihuaallot voivat lyhyen matkan takia pysäyttää moiset yrityksen nopeastikin. Linnoituksen lopullisesti tuhoamalla voittaisi pelin, mutta samaan johtaisi myös vastustajan sotilaiden tappaminen tämän rahojen ollessa nollilla (ei sotilaita eikä mahdollisuutta tuottaa niitä-> häviö) sekä vaikkapa jonkin ajastimen kuluminen loppuun, jolloin voitto laskettaisiin pisteillä (+3 per tapettu vihu, +1 per dmg vastustajan linnoitukselle, +5 jalkaväellä tuotettu vahinko linnoitukselle).
Viimeiseksi ominaisuus, jonka olen aina halunnut tälläisiin peliin. Ääripäissä pelaajat voisivat lähettää joukkoja aaltoina ts. kerätä sotilaita "linnanpihalle" ja avata portit kun sopiva koostumus (silti esim. max 5 kerralla) sotilaita on löytynyt. Näin tankit saisi eteen ja jousimiehet taakse, tai miten ikinä joukkonsa haluaakaan järjestää.
Ozcar on jakanut visionsa. Jatkakaa.
Rahoja voisi mielestäni jakaa muusta kuin tapoista. Oma visio olisi tasaisesti lisääntyvät rahavarat, johon kertyy pätäkkää sen nopeammin mitä enemmän ruutuja pelaajalla on hallussa. Rahaa voisi kasvattaa myös hetkittäisillä bonuksilla joita saisi esimerkiksi uhraamalla katapultit hetkiseksi tai kehittämällä päätylinnaansa suuremmille tasoille.
Katapultit voisivat olla erillään joukkojenspawnimisrahasta. Ehdotan, että katapulteilla voi ampua tietyn ajan välein - tai pikemminkin ammusten on latauduttava aina välissä. Ammuksia voisi olla muutama erilainen painon ja esimerkiksi määrän (kolme kerralla) tahi vaikka maassa kierimismatkan puolesta, mutta eri ammustyyppien lataus kestäisi eri ajan. Ammuksien säätö onnistuisi liukukytkimin (kulma/vastapaino), jotta täsmäpommitus onnistuu. Lentorata tietysti muuttuisi kivityypin mukaan, joten kaksi kertaa painavampi kivi lentäisi lyhyemmän matkaa kuin kevyt hiekanmuru eikä kerran huippuasetukset löydettyään voi pommittaa vihollista muruiksi miten vain.
Molemmilla puolilla voisi olla tukikohta, linnoitus, josta joukkoja spawnitaan. Sitä voisi rahaa uhraamalla kehittää sekä nopeammin joukkoja syökseväksi että rahaa suoltavaksi (ehkä kellarissa on vaikkapa lenkkaritehdas rahaa tuomassa, ja sijoituksilla voi hankkia lisätuotantolinjoja ;) ). Tämän linnoituksen muureja katapultilla murskaamalla sitten voisi vastustajan tasoa, rahantuotantoa etsetra räimittyä alaspäin. Näin syntyisi tasapaino kehitänkö-ostanko sotilaita ääripäihin, kun katapultieerit voisivat pohtia tappaako rivisotilaita tehokkaila vieriammuksilla (friendly fire enabled, tietysti) vai räimiäkö vastustajan linnan takaisin kivikaudelle. Myös rivisotilaat voivat rikkoa linnaa, vaikkakin mahdolliset vihuaallot voivat lyhyen matkan takia pysäyttää moiset yrityksen nopeastikin. Linnoituksen lopullisesti tuhoamalla voittaisi pelin, mutta samaan johtaisi myös vastustajan sotilaiden tappaminen tämän rahojen ollessa nollilla (ei sotilaita eikä mahdollisuutta tuottaa niitä-> häviö) sekä vaikkapa jonkin ajastimen kuluminen loppuun, jolloin voitto laskettaisiin pisteillä (+3 per tapettu vihu, +1 per dmg vastustajan linnoitukselle, +5 jalkaväellä tuotettu vahinko linnoitukselle).
Viimeiseksi ominaisuus, jonka olen aina halunnut tälläisiin peliin. Ääripäissä pelaajat voisivat lähettää joukkoja aaltoina ts. kerätä sotilaita "linnanpihalle" ja avata portit kun sopiva koostumus (silti esim. max 5 kerralla) sotilaita on löytynyt. Näin tankit saisi eteen ja jousimiehet taakse, tai miten ikinä joukkonsa haluaakaan järjestää.
Ozcar on jakanut visionsa. Jatkakaa.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Tässäpä muutamia kysymyksiä ja pohdintoja.
Sotilaat:
* Kävelevät vihollisen tukikohtaa päin. Onko kenttä vain yksi- vai monikerroksinen? Yksikerroksisessa on hyviä puolia helppous, mutta sotatilanne päätyisi helposti pattitilanteeseen, molempien pelaajien tuodessa yhtä paljon sotilaita rintamalle. Kävelevätkö sotilaat kaikkien ruutujen poikki? Huolehtiiko kunkin ruudun ohjelma sillä olevista sotilaista vai onko jossain serveri joka liikuttelee kaikkia sotilaita?
* Tuhoavat vihollisen sotilaita. Miten taistelu tapahtuu? "Heitetään noppaa, katsotaan kumpi saa isomman" ja/tai "Kivi-paperi-sakset" tyylit lienevät tietokoneelle helpoimmat ymmärtää ja käsitellä. Onko sotilailla perinteinen Hitpoint systeemi, vai kuoleeko mahdollisesti yhdestä iskusta? jos yksi isku tappaa niin eihän iskujen tarvitse aina osua.
* Voivatko sotilaat tuhota vihollisen katapultin? Jos voivat olisi hyvä olla mahdollisuus rakentaa uudelleen/korjata katapultti.
* Voivatko sotilaat tuhota vihollisen linnakkeen? Miten linnakkeen valtaus käy. Riittääkö yksinkertainen lipunvaltaus? vai voisiko "valloituspisteen" edessä olla muureja tai jotain muuta jolla hidastaa.
* Minkälaisia sotilaita tarvitaan? Riittääkö miekkamies, ratsumies, jousimies tripletti (toimisi hyvin kivi sakset paperi systeemin kanssa) vai tarvitaanko vielä enemmän. Mahdollisesti jos linnoista tekee hajoavia niin jonkinlainen muurinmurtaja.
* Linnanherrako ne sotilaat värvää?
Katapultit:
* Yksi mies, yksi katapultti vai voisiko katapultteja olla yhdellä puolella kokonainen "tykistö"?
* Mitä katapultit ampuu? Isoja pyöreitä kiviä? räjähteitä? leijonia? mätiä lehmiä?
* Mitä ammukset tekevät? Ovatko ne yksinomaan sotilaiden tuhoamiseen vai voisiko niillä kenties hajottaa vihollisen katapultteja ja linnoitusta?
* Miten katapulttimies tietää mihin tähdätä, kun ei nää työnsä tulosta. Onko joku kertomassa että tähtää vähän alemmas? Voisiko ammuksen tekosista näyttää tietoja ampujalle, joko ihan kuvaa tai sitten tekstimuodossa tietoja?
* Mihin/miten ammukset katoaa? Eihän niitä voi maahan jättää lojumaan mahdottoman pitkäksi aikaa.
Linnat:
* Linnan rakentaminen ja kehittäminen toisi muuten varsin monotoniseen ukkeleiden/tarvikkeiden
ostorumbaan vaihtelua.
* Millainen rakenne linnalla olisi? Mistä joukot tulevat ja miten linna valloitetaan?
Taistelukenttä:
* Tasanko jossa "helppo" sotia vai kumpuileva maasto joka tarjoaa suojaa ammuksilta ja mahdollisia taistelubonuksia
* Olisiko taistelukentällä jotain kohteita joiden puolustaminen ja hallinnassa pitäminen toisi enemmän rahaa? Se ainakin kannustaisi hyökkäämään enemmän kuin tyhjä kenttä. Toisaalta myös paikallaan pysyvä kohde helpottaisi hieman katapulttien tähtäämistä, joten valta todennäköisesti vaihtuisi tiuhaan.
Sotilaat:
* Kävelevät vihollisen tukikohtaa päin. Onko kenttä vain yksi- vai monikerroksinen? Yksikerroksisessa on hyviä puolia helppous, mutta sotatilanne päätyisi helposti pattitilanteeseen, molempien pelaajien tuodessa yhtä paljon sotilaita rintamalle. Kävelevätkö sotilaat kaikkien ruutujen poikki? Huolehtiiko kunkin ruudun ohjelma sillä olevista sotilaista vai onko jossain serveri joka liikuttelee kaikkia sotilaita?
* Tuhoavat vihollisen sotilaita. Miten taistelu tapahtuu? "Heitetään noppaa, katsotaan kumpi saa isomman" ja/tai "Kivi-paperi-sakset" tyylit lienevät tietokoneelle helpoimmat ymmärtää ja käsitellä. Onko sotilailla perinteinen Hitpoint systeemi, vai kuoleeko mahdollisesti yhdestä iskusta? jos yksi isku tappaa niin eihän iskujen tarvitse aina osua.
* Voivatko sotilaat tuhota vihollisen katapultin? Jos voivat olisi hyvä olla mahdollisuus rakentaa uudelleen/korjata katapultti.
* Voivatko sotilaat tuhota vihollisen linnakkeen? Miten linnakkeen valtaus käy. Riittääkö yksinkertainen lipunvaltaus? vai voisiko "valloituspisteen" edessä olla muureja tai jotain muuta jolla hidastaa.
* Minkälaisia sotilaita tarvitaan? Riittääkö miekkamies, ratsumies, jousimies tripletti (toimisi hyvin kivi sakset paperi systeemin kanssa) vai tarvitaanko vielä enemmän. Mahdollisesti jos linnoista tekee hajoavia niin jonkinlainen muurinmurtaja.
* Linnanherrako ne sotilaat värvää?
Katapultit:
* Yksi mies, yksi katapultti vai voisiko katapultteja olla yhdellä puolella kokonainen "tykistö"?
* Mitä katapultit ampuu? Isoja pyöreitä kiviä? räjähteitä? leijonia? mätiä lehmiä?
* Mitä ammukset tekevät? Ovatko ne yksinomaan sotilaiden tuhoamiseen vai voisiko niillä kenties hajottaa vihollisen katapultteja ja linnoitusta?
* Miten katapulttimies tietää mihin tähdätä, kun ei nää työnsä tulosta. Onko joku kertomassa että tähtää vähän alemmas? Voisiko ammuksen tekosista näyttää tietoja ampujalle, joko ihan kuvaa tai sitten tekstimuodossa tietoja?
* Mihin/miten ammukset katoaa? Eihän niitä voi maahan jättää lojumaan mahdottoman pitkäksi aikaa.
Linnat:
* Linnan rakentaminen ja kehittäminen toisi muuten varsin monotoniseen ukkeleiden/tarvikkeiden
ostorumbaan vaihtelua.
* Millainen rakenne linnalla olisi? Mistä joukot tulevat ja miten linna valloitetaan?
Taistelukenttä:
* Tasanko jossa "helppo" sotia vai kumpuileva maasto joka tarjoaa suojaa ammuksilta ja mahdollisia taistelubonuksia
* Olisiko taistelukentällä jotain kohteita joiden puolustaminen ja hallinnassa pitäminen toisi enemmän rahaa? Se ainakin kannustaisi hyökkäämään enemmän kuin tyhjä kenttä. Toisaalta myös paikallaan pysyvä kohde helpottaisi hieman katapulttien tähtäämistä, joten valta todennäköisesti vaihtuisi tiuhaan.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Tähän kohtaan kuuluisi mielestäni myös, minkälainen katapultti on kyseessä - trebuchet, mangoneli ja onageri ovat merkittävästi erilaisia.otto90x wrote: Katapultit:
* Yksi mies, yksi katapultti vai voisiko katapultteja olla yhdellä puolella kokonainen "tykistö"?
* Mitä katapultit ampuu? Isoja pyöreitä kiviä? räjähteitä? leijonia? mätiä lehmiä?
* Mitä ammukset tekevät? Ovatko ne yksinomaan sotilaiden tuhoamiseen vai voisiko niillä kenties hajottaa vihollisen katapultteja ja linnoitusta?
* Miten katapulttimies tietää mihin tähdätä, kun ei nää työnsä tulosta. Onko joku kertomassa että tähtää vähän alemmas? Voisiko ammuksen tekosista näyttää tietoja ampujalle, joko ihan kuvaa tai sitten tekstimuodossa tietoja?
* Mihin/miten ammukset katoaa? Eihän niitä voi maahan jättää lojumaan mahdottoman pitkäksi aikaa.
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Linnalle voisi kehitellä mielestäni muurin, joka voi olla eri laatuinen ja -korkuinen. Mitä korkeampi muuri, sitä vaikeampi on katapultilla saada ammus ammuttua linnaan mutta jos muuri taasen on huonolaatuinen, niin yksikin täsmäosuma muurin juureen kaataa koko hökötyksen. Vahvat ja hyvälaatuiset muurinpalaset puolestaan maksaisivat enemmän, mutta kestävät puolestaan paremmin katapultin ammuksia.
Linna-ruudulla voisi olla mielestäni joitain työläisiä, jotka hoitavat linnan rakentamisen ja muurin korjaamisen/kasvattamisen. Työläiset veisivät palkkaa jatkuvasti, mutta työläisten määrästä riippuu kuinka nopeasti linnan ja muurin upgradet tulevat.
Nyt onkin tärkeä kysymys: Tehdäänkö pelistä vuoropohjainen? Niin, että ensin liikkuvat toinen puoli, sitten toinen, vai liikuttavatko molemmat puolet samaan aikaan ja sitten vasta kun molemmat ovat lopettaneet vuoron niin saisi peliä jatkaa? Vai tehdäänkö pelistä kunnon äksönpeli, että koko ajan pitää olla hiirikäsi herkkänä kun katapultit valmistautuvat ampumaan ja sotilaat ovat koulutettuja hyökkäämään?
Linna-ruudulla voisi olla mielestäni joitain työläisiä, jotka hoitavat linnan rakentamisen ja muurin korjaamisen/kasvattamisen. Työläiset veisivät palkkaa jatkuvasti, mutta työläisten määrästä riippuu kuinka nopeasti linnan ja muurin upgradet tulevat.
Nyt onkin tärkeä kysymys: Tehdäänkö pelistä vuoropohjainen? Niin, että ensin liikkuvat toinen puoli, sitten toinen, vai liikuttavatko molemmat puolet samaan aikaan ja sitten vasta kun molemmat ovat lopettaneet vuoron niin saisi peliä jatkaa? Vai tehdäänkö pelistä kunnon äksönpeli, että koko ajan pitää olla hiirikäsi herkkänä kun katapultit valmistautuvat ampumaan ja sotilaat ovat koulutettuja hyökkäämään?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Äksöniä! Vuorot ovat tylsä(oma mielipiteeni), koska joskus pelatessani yhtä vuoropohjaista strategiaa meni yhteen vuoroon noin 20 - 40 minuuttia ja se oli vähän... Tosin tämä ei ollut netissä. Jos vuoroaika olisi tässä samaa luokkaa niin ei hyvä, tällaisen kokemuksen perusteella sanon, että ei mitään vuoroja. Hitot vuoroista!
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Wormsissa on vuorokohtainen aikaraja (ainakin Under Siegessä äkspoksille), jonka voi itse säätää 15, 20, 30, 45, 60 tai 90 sekuntiin. Tähän voisi tehdä niin, että serverin hostaaja saa päättää aikarajan/ei aikarajaa.phons_at_school wrote:Äksöniä! Vuorot ovat tylsä(oma mielipiteeni), koska joskus pelatessani yhtä vuoropohjaista strategiaa meni yhteen vuoroon noin 20 - 40 minuuttia ja se oli vähän... Tosin tämä ei ollut netissä. Jos vuoroaika olisi tässä samaa luokkaa niin ei hyvä, tällaisen kokemuksen perusteella sanon, että ei mitään vuoroja. Hitot vuoroista!
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Minun visio, johon tullaan mielellään lisäämään kaikkea jännää. Olen tainnut jo selittää mutta nyt on oikein hiiieno kuva.
EDIT!!!!111!!!!: Eihän tuo voikkaan olla spectator tuo keksimmäinen ruutu, koska mistäs se turha, keskimmäinen tietokone haalittaisiin? Pitää keksiä siihen joku, esim joku voisi pelata sotilailla siinä, tai siinä pelaisi kaksi tyyppiä antamassa komentoja pun/sin sotilaille.
EDIT!!!!111!!!!: Eihän tuo voikkaan olla spectator tuo keksimmäinen ruutu, koska mistäs se turha, keskimmäinen tietokone haalittaisiin? Pitää keksiä siihen joku, esim joku voisi pelata sotilailla siinä, tai siinä pelaisi kaksi tyyppiä antamassa komentoja pun/sin sotilaille.
- Attachments
-
- p1-4
- nimetön.PNG (27.08 KiB) Viewed 12816 times
I see the rainbow rising
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Noniin hei bumppia kehiin, tämä ei todellakaan saa jäätyä, joten potkin teitä hiukan persuuksiin
Eli äänestys näyttää aika tiukalta, mutta ilmeisesti on päätetty toteuttaa katapulttipeli. Joku minua parempi koodari voisi aloittaa aiheen projektit-osioon, ja kasata pienen ydintiimin projektin ympärille, joka itse toteuttaa osia pelistä, ja osia siitä totetuttaa yhteisö, ja ydintiimi kokoaa kaiken yhdeksi peliksi. Esimerkkinä vaikka 1-3 koodaria, pari graafikkoa sekä musiikintekijä.
Eli äänestys näyttää aika tiukalta, mutta ilmeisesti on päätetty toteuttaa katapulttipeli. Joku minua parempi koodari voisi aloittaa aiheen projektit-osioon, ja kasata pienen ydintiimin projektin ympärille, joka itse toteuttaa osia pelistä, ja osia siitä totetuttaa yhteisö, ja ydintiimi kokoaa kaiken yhdeksi peliksi. Esimerkkinä vaikka 1-3 koodaria, pari graafikkoa sekä musiikintekijä.
"This city looks so pretty, do you wanna burn here with me..."
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: ASM09 Multiskriin-aiheen äänestys
Minä voin laittaa projektia pystyyn jos minut kelpuutetaan siihen hommaan. Jotain versionhallintaohjelmaa on varmaan pakko käyttää, joten olisiko ehdotuksia? SVN, GIT? SVN:stä ainakin itselläni on kokemuksia ja se on aloittelijallekkin helppo sisäistää.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras