Yhteisprojektin peliaihe

Mikä aihe yhteisprojektille?

Poll ended at Fri Mar 06, 2009 7:57 pm

Jokin managerointipeli
3
9%
Strategiapeli
16
48%
Tekstipeli
3
9%
Räiskintäpeli
11
33%
Jokin muu, mikä?
0
No votes
 
Total votes: 33

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Yhteisprojektin peliaihe

Post by KankiKalle »

Elikkäs kun keskustelu täällä: viewtopic.php?f=15&t=1433 näyttäisi pysähtyneen, ajattelin laittaa pientä kyselyä tänne. Luultavasti kaikki halukkaat osallistujat ovat nyt ilmoittautuneet, mutta projektin aihetta ei ole vielä sovittu. Joitakin ehdotuksia on kyllä tullut. Tämä äänestys ei tietenkään pakota ketään mihinkään, mutta toivotaan että homma etenisi. Kai kaikki sitten saavat äänestää, vaikka ei olisikaan projektissa mukana, mutta huomautan:
Projektissa on mukana hyviä koodareita mutta myös aloittelijoita, eli projektin vaihtoehtona ei ole uusi Wow, CS, Halo jne.
Toivotaan että tästä nyt tulisi jotakin ;)
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Awaclus »

Managerointi tai strategia. Se pienellä kirjoitettu teksti: Ne ovat kyllä melkein sama asia.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by valscion »

Tekstipeli voisi olla aika hauska idea, jos seuraava saisi aina antaa tarinalle oman silauksensa :D. Vähän sama kuin sellainen yleinen ryhmäleikki, jossa joku aloittaa lauseella ja juttua jatketaan taas uudella osalla jne jne. :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Awaclus »

VesQ wrote:Tekstipeli voisi olla aika hauska idea, jos seuraava saisi aina antaa tarinalle oman silauksensa :D. Vähän sama kuin sellainen yleinen ryhmäleikki, jossa joku aloittaa lauseella ja juttua jatketaan taas uudella osalla jne jne. :)
Siinä ryhmäleikissä on se idea, että se kirjoitetaan paperille ja se lause piilotetaan viimeistä sanaa lukuunottamatta kääntämällä se sinne paperin taakse, näin tarinasta tulee aika hassu, mutta se ei naurata niitä, jotka eivät ole olleet leikissä mukana ja sitä paitsi tässä lähdekoodissa näkisi kaiken.

BTT (Back to topic): Tekstipelikin käy minulle oikein hyvin, se kun on käytännössä roolipeli ja kyseinen genre on ollut aina lähellä sydäntä.

Oikeastaan on ihan sama. Räiskintäpeli ei niinkään koska yxci semmoinen on minulla itsellänikin tekeillä, mutta juuri nyt tuntuu siltä että voisin tehdä mitä vaan mihin pystyn. Jopa toisen räiskinnän.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by -Z- »

Itsekin liittyisin tähän mielelläni vielä mukaan. Taitotasoni Galgometrin mukaan on 7.25 ja äänestän strategiapelin puolesta. Se pitää vaan suunnitella melko hyvin etukäteen.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by valscion »

Chaosworm wrote:
VesQ wrote:Tekstipeli voisi olla aika hauska idea, jos seuraava saisi aina antaa tarinalle oman silauksensa :D. Vähän sama kuin sellainen yleinen ryhmäleikki, jossa joku aloittaa lauseella ja juttua jatketaan taas uudella osalla jne jne. :)
Siinä ryhmäleikissä on se idea, että se kirjoitetaan paperille ja se lause piilotetaan viimeistä sanaa lukuunottamatta kääntämällä se sinne paperin taakse, näin tarinasta tulee aika hassu, mutta se ei naurata niitä, jotka eivät ole olleet leikissä mukana ja sitä paitsi tässä lähdekoodissa näkisi kaiken.
Did it ever occur to your mind that there could be more than one type of that game?
Eli "yleinen ryhmäleikki" johon viittasin, toimii siis niin että siinä vaikka ihan vain puhutaan sitä tarinaa ääneen ja seuraava jatkaa sitä. Näin siitä tulisi lopulta varmaankin melko omalaatuinen, kun jokainen olisi voinut antaa oman kädenjälkensä tarinan etenemiselle.

...
Kirjoitin pätkän esimerkkiä ja tajusin kuinka epäkäytännöllinen tämä idea on... eli sitten ehkä mielummin taipuisinkin räiskintäpelin kannalle, kun sen projektin voisi jakaa kätevästi osiin. (Ja tietysti siksi, koska itse olen aikamoinen TK (tapan kaikki) tyylisten räiskintäpelien fani :D)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Awaclus »

Taidettiin saada strategia. Oikein kiva, äänestelkää nyt kuitenkin vielä :)
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by phons »

Äänestin strategiaa, mutta räiskintäkin kuulostaa ihan hyvältä jos jokainen lisää oman tyyppisisä vihuja ja aseita voi siitä tulla ihan hyväkin, mutta silti strategia.
Image
Tuxu
Member
Posts: 81
Joined: Tue Oct 14, 2008 5:54 pm
Location: Jyväskylä
Contact:

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Tuxu »

Strategiaa äänestin. Ja strategian taidamme saadakin. Se on ihan hyvä aihe mielestäni.

Pitäs nyt vaan saada tälle projulle jonkinlainen sivusto pystyyn, jotta saadaan homma etenemään.
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
Dande
Active Member
Posts: 193
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:30 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Dande »

Strategialle tuli täältäkin ääni. Kuulostaahan se mielenkiintoisimmalta.
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by KankiKalle »

Tuxu wrote: Pitäs nyt vaan saada tälle projulle jonkinlainen sivusto pystyyn, jotta saadaan homma etenemään.
Eikös temu92 luvannut hoitaa jonkinlaisen sivuston tälle projektille?

Osallistujalistaa vähän tsekkasin, niin tälläistä löysin:

Code: Select all

Osallistujat omalla taitotaso-arviollaan: 

KankiKalle   2
Warlock      2-3
Tuxu         5
Chaosworm    1-2
Pate5        8
temu92       9-10
Viltzu       4-5
Galgoneer    8-10
Jonhu        4-5

Code: Select all

Tämä on uudempi lista.
Osallistujat Galgoneerin kehittämällä taitotaso-arviolla:


Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
-Z- 7,25

Niiden henkilöiden, jotka ovat kerran ilmoittautuneet (tai haluavat vielä ilmoittautua), mutta eivät ole ilmoittaneet itseään tuolle uudelle listalle, pyydetään ilmoittautumaan nyt tähän.

Ja luultavasti ruvetaan strategiapeliä vääntämään, ellei sitten jokin muu saa paljon kannatusta. Ja loppukädessä aihe määräytyy osallistujien tekemällä äänestyksellä jos ei muuten homma ala luistamaan.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Pate5 »

Code: Select all

Tämä on uudempi lista.
Osallistujat Galgoneerin kehittämällä taitotaso-arviolla:


Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
-Z- 7,25
Pate5 8,5

Lisäsin itseni listaan. Taso Galgoneerin jutun mukaan 8,5. Strategiapelistä ideana en erityisemmin pidä, mutta jos kaikki haluavat sitä niin ok.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by esa94 »

Mistäs Galgometri löytyi? Haluaisin osallistua kyllä. Aktiivisuudesta en sitten tiedä.
Tuxu
Member
Posts: 81
Joined: Tue Oct 14, 2008 5:54 pm
Location: Jyväskylä
Contact:

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Tuxu »

esa94 wrote:Mistäs Galgometri löytyi? Haluaisin osallistua kyllä. Aktiivisuudesta en sitten tiedä.
Täältä löytyy.

....

Perkules, räiskintäpeli ottaa kiinni jo strategiaa. Itse en ole kovin innostunut moisesta, koska noita olen ainakin itse tehnyt ja pyöritellyt kymmeniä omalla koneella(toisaalta mitään valmista en ole saanut aikaan, että nyt voisi onnistua sekin). Strategiaa taas en ole hirveämmin kokeillut, koska tuntuu, ettei taso vielä riitä moiseen. Sen takia tykkäisin tehdä sitä nyt, koska paremmat koodarit voisivat hoitaa sitten monimutkaisemmat systeemit.

Mutta masapa tuo, kaikki menee jotenkuten, ei siinä mitään.

EDIT: Toisaalta räsikintäpeli olisi helpompi jakaa osiin, kuten sanottu. Että siihen saisi porukan kyllä paremmin mukaan... No katsotaan miten tämä äänestys päättyy.
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by otto90x »

Ilmoittaudun myös mukaan projektiin, Galgometri sanoo 8,5. Ja tosiaan tuo strategiapeli kovasti itseänikin kiinnostaisi.

Code: Select all

Tämä on uudempi lista.
Osallistujat Galgoneerin kehittämällä taitotaso-arviolla:


Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
-Z- 7,25
Pate5 8,5
Otto90x 8,5
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Viltzu »

Laitanpas tämän galgometrin tähänkin niin ei tarvi hypellä linkin takana :3
Galgometri wrote:
  • Tyypit (perusteet 0.5 piste, kehittynyt käyttö 1 pistettä)
  • Objektit (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttö 0.75 piste)
  • Kuvat (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttöl 0.75 piste)
  • Äänet (0.5 piste)
  • Funktiot (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttöl 1 piste)
  • Taulukot (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttöl 1 piste)
  • Matemaattiset komennot, kuten sinit ja kosinit (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttö 1 piste)
  • Muistipalat (perusteet 1 piste, kehittynyt käyttö 1.5 pistettä)
  • CB:n kanssa yhteensopivien DLL-tiedostojen tekeminen (peusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttöl 1 piste)
  • CB:n manuaalin tehtävät (helpot 0.5 pistettä, keskivaikeat 1 piste, vaikeat 1.5 pistettä)
Ja tosiaan, itse äänestin tekstipeliä, mutta tulin toisiin aatoksiin ja strategia kävisi mieluusti.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Koodiapina »

Nojoo, osallistumpa sitten itsekkin tähän. Galgometri näyttää 6.5.

Code: Select all

Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
-Z- 7,25
Pate5 8,5
Otto90x 8,5
Grandi 6.5
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by esa94 »

Code: Select all

Galgoneer 9
Viltzu 7
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
-Z- 7,25
Pate5 8,5
Otto90x 8,5
Grandi 6.5
Esa94 6.25
I'm in! Galgometri ei välttämättä vastaa nykyistä tasoani parhaimmillaan, mutta paras, minkä näin pitkän CB-tauon jälkeen saan.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Viltzu »

No joo, oli tullut varmaan laskuvirhe mulla ;) Olin laittanut 7 mutta saankin 6 :3

Code: Select all

Galgoneer 9
Viltzu 6
Chaosworm 2,25
Jonhu 7,5
Tuxu 5
Sami345 9
KankiKalle 2,5
-Z- 7,25
Pate5 8,5
Otto90x 8,5
Grandi 6.5
Tässä korjattuna :3
Dande
Active Member
Posts: 193
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:30 pm

Re: Yhteisprojektin peliaihe

Post by Dande »

Viltzu wrote:Laitanpas tämän galgometrin tähänkin niin ei tarvi hypellä linkin takana :3
Argh! Omat typoni tappavat silmäni! Taisi olla tuota kirjoittaessa näppäimistön patterit taas vähissä... Pakko suorittaa typokorjauksia:
Galgometri antitypo-versio wrote:
  • Tyypit (perusteet 0.5 piste, kehittynyt käyttö 1 pistettä)
  • Objektit (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttö 0.75 piste)
  • Kuvat (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttö 0.75 piste)
  • Äänet (0.5 piste)
  • Funktiot (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttö 1 piste)
  • Taulukot (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttö 1 piste)
  • Matemaattiset komennot, kuten sinit ja kosinit (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttö 1 piste)
  • Muistipalat (perusteet 1 piste, kehittynyt käyttö 1.5 pistettä)
  • CB:n kanssa yhteensopivien DLL-tiedostojen tekeminen (perusteet 0.5 pistettä, kehittynyt käyttö 1 piste)
  • CB:n manuaalin tehtävät (helpot 0.5 pistettä, keskivaikeat 1 piste, vaikeat 1.5 pistettä)
Pitääpä käydä editoimassa nuo "peusteet"- ja "käyttöl"-sanat myös aiemmista posteista...

Jaa että galgometri :D ...
Post Reply